سعید شریعتی.jpg

یک فعال اصلاح‌طلب به تازگی گفته است: عامل نارضایتی مردم از عملکرد دولت در داخل تیم هیات دولت نیست و خارج از آن است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

سعید شریعتی:

عامل نارضایتی مردم از عملکرد دولت در داخل تیم دولت نیست و خارج از آن است

سعید شریعتی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 در بخشی از مصاحبه با شماره پنجشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی اظهار کرده است:

"مردم از عملکرد دولت ناراضی هستند و این موضوع طبیعی است اما عامل نارضایتی مردم از عملکرد دولت در داخل تیم هیات دولت نیست و خارج از آن است. در حقیقت مردم از وضع حاکم بر کشور ناراضی هستند، دولت به تنهایی نمی‌تواند عامل وضعیت فعلی باشد و این را مردم هم می‌دانند. تمام نهادها و بخش‌ها دست به دست دادند و وضع فعلی در کشور پدید آمد. "[1]

*آقای شریعتی با این تحلیل، مرزهای واقع‌بینی‌سیاسی و مسئولیت‌پذیری در رفتار حزبی را جابه‌جا کرده‌اند!

چه اگر ادعای ایشان مبنی بر اینکه عامل ناکارآمدی دولت در داخل تیم هیئات دولت نیست و اساسا دولت اختیار و مسئولیتی در قبال اوضاع کشور ندارد؛ پس چرا اصلاح‌طلبان برای 2 دولت متوالی خود را "فدائیان روحانی" نامیدند و هست و نیست خود و اصلاحات را به پای آقای روحانی ذبح کردند تا رأی بیاورد!؟

از طرفی آیا مگر رئیس‌جمهور سابق نیز بعنوان اشرف‌الرقبای اصلاح‌طلبان نمی‌تواند با علم کردن همین شبه‌استدلال؛ تمام انتقادات اصلاح‌طلبان به خود و عملکرد دولتش را باطل کند؟

دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران، اختیاردار بیش از 95 درصد بودجه، درآمد و اجرائیات کشور است و اساساً فقط در "عقاید یک دلقک" است که می‌توان فرض کرد دولت در قبال اوضاع کشور "مسئول اصلی" نیست!

در واقع، ‌ سایر نهادها و ارگان‌های کشور ولو حتی اگر بخواهند هم اما در سطحی آنچنان نازل از قدرت و بودجه نسبت به دولت هستند که توانایی رقم زدن هیچ وضعیت کلی بد یا خوبی را ندارند زیرا این دولت است که بواسطه اقیانوس اختیارات و بودجه خود؛ ناصیه کشور را در دست دارد و از همین روست که از مردم رأی می‌ستاند.

گفتنیست، اشاره آقای شریعتی، همان بهانه ستاد اصلاحات برای فرار از پذیرش مسئولیت وضع موجود یا "دولت پنهان" است.

مقوله‌ای که نه تنها هرگز اثبات نشد بلکه اجازه‌های رهبر انقلاب به دولت در برداشت کلان از صندوق توسعه ملی و یا مثلا در بحث برجام (علیرغم گذار دولت از برخی خطوط قرمز نظام) نیز نشان داد که اتفاقا ولایت فقیه، معین دولت و کمک‌کار اوست و در کشور همواره آنچه رخ می‌دهد که دولت و شخص رئیس‌جمهور بخواهند.

لازم به توضیح است که مثلا در مقوله مهم "گرانی" تمامی اختیارات، مستقیما در اختیار دولت است و سایر نهادهای کشور حتی با علم به راه‌های رفع گرانی هم ولی مادام که دولت قصدی برای "نظارت بر قیمت‌ها" نداشته باشد؛ نمی‌توانند هیچ اثری بر نرخ مسکن، گوشت قرمز، مالیات، خودرو و... داشته باشند.

***

چرا پساکرونای ایران مساوی اغتشاش است اما پسا کرونای ایتالیا مساوی با "محبوبیت"؟

لزوم سفر جمعی اصلاح‌طلبان به ایتالیا!

سهیلا جلودارزاده، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس به تازگی در بخشی از مصاحبه با خبرگزاری ایلنا و در پاسخ به این سؤال که "کرونا چه تاثیری بر اقتصاد خواهد گذاشت و در پسا کرونا وضعیت کارگران چگونه خواهد بود؟ " اظهار کرده است:

"مطمئنا بحران‌های اجتماعی خواهیم داشت؛ ممکن است یک شخصی فقیر و بیکار شود و جان و رمق اعتراض کردن نداشته باشد اما از یک طرف هزینه‌ها، بحران‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی شکل خواهد گرفت که برای رفع‌شان باید کلی تلاش کرد."[2]

*اینکه اصلاح‌طلبان برای رفع مشکلات اقتصادی قشرهای مختلف جامعه هیچ راهی جز "بحران اجتماعی" یا همان اغتشاش! نمی‌شناسند و به مردم نمی‌گویند جای بسی تأمل دارد...

جالب است که خانم جلودارزاده در حین تشویق ارتش خیابانی اصلاح‌طلبان حتی اینطور بیان می‌کند که ممکن است کسی باشد که از فرط جدی بودن مشکل اقتصادی، قصد اعتراض کردن هم نداشته باشد!

طی روزهای اخیر، غیر از خانم جلودارزاده، کسانی مثل سعید حجاریان، محمدرضا تاجیک، محمدجواد حق‌شناس و مرتضی مبلغ نیز مژده داده‌اند که بایستی در پساکرونا منتظر اغتشاش بود. [3]

این تشویقات زیرپوستی به اغتشاش در حالی است که اگرچه ویروس کرونا موجب بروز مشکلات و خلل‌هایی در روند اقتصادی کشور شده است اما بایستی برای این مشکلات و خاصّه برای معیشت قشرهای کم درآمد؛ راهکارهای عقلانی ارائه داد. بدیهیست که در این فرایند؛ گذاشتن گزینه اغتشاش در پیش پای افکار عمومی یک خیانت سیاسی و یک جنایت آشکار در حق مردم است که می‌رود تا با به راه انداختن حمام خون؛ مقاصد سیاسی و براندازانه خویش را پیگیری کند.

در این زمینه خوانش تجربه ایتالیا ضروریست که پس از شیوع ویروس کرونا در این کشور؛ فعالیت خواص سیاسی و رسانه‌ها به شکلی بود که منجر به افزایش محبوبیت دولت نخست‌وزیر کنته در ایتالیا شد.

بایستی به پاسخ این سؤال فکر شود که چرا مراجع اجتماعی در ایتالیا به نحوی عمل کردند که حتی عملکرد بد حاکمیت ایتالیا نیز در نزد مردم خوب جلوه کرد اما در ایران شاهد این هستیم که علیرغم عملکرد خوب دولت و حاکمیت در مقابله با کرونا و حمایت از مردم اما افرادی به مثابه قاتق نانشان از گزینه بحران اجتماعی یا همان اغتشاش در پساکرونا صحبت می‌کنند و اصطلاحا حرف در دهان مردم می‌گذارند...

***

رمزگشایی از خط و نشان "پاسدار ایرانی" برای آمریکا

به تازگی فیلمی از سوی نظامیان آمریکایی منتشر شده است که نشان می‌دهد یک قایق تندروی سپاه پاسداران، یک شناور آمریکا در خلیج فارس را تحت نظر دارد.

نفر تیرانداز این قایق در حین تصویربرداری آمریکاییها با چهره‌ای مصمم به سمت آنها اشاره می‌کند و با انگشت به شناور آمریکایی هشدار می‌دهد. [4]

این تصویر و این هشدار، موجی از تحلیل‌های مختلف را در ایران و در آمریکا برانگیخته است و آمریکایی‌ها به شدت از این موضوع ناراحت هستند.

اما درس‌های این فیلم و این هشدار برای نسل‌های امروز و آینده ایران چیست!؟

*در وهله اول باید دانست که قدرت نظامی یکی کشور؛ برایندی از قدرت حکومتی، کارآمدی حاکمیتی، اقتصاد قوی و مقاوم و حمایت اکثریتی مردم آن کشور است.

یعنی اساساً نمی‌توان کشوری را یافت که موفقیت‌هایی نظامی در سطح ایران داشته باشد و مثلا از خلیج فارس تا دریای مدیترانه را تحت نفوذ خود داشته باشد اما مؤلفه‌های ذکر شده را در اطراف او ندید!

این واقعیت برآمده از آمار و از قیاسات عقلانی، حتماً بایستی مد نظر خواص و مراجع اجتماعی باشد تا افکار عمومی بیشتر با آنها آشنا شوند.

خط و نشان این پاسدار دلاور ایرانی برای آمریکایی‌ها که جز با احساس حمایت اکثریتی مردم ایران ممکن نبود، همچنین نشان داد که تحلیل‌های براندازان و دنباله‌های داخلی آنها مبنی بر اینکه اکثریت مردم ایران در انتخابات شرکت نکرده‌اند پس از حاکمیت ایران ناراضی‌اند نیز تا چه اندازه نقش بر آب و دروغین است.

چه اگر حاکمیت ایران حمایت اکثریتی مردم را نداشت؛ رفتار این پاسدار عزیز ایرانی هم اکنون هیچ پشتوانه منطقی نداشت و اصلا شاید شاهد رفتار تسلیم‌طلبانه این پاسدار بودیم نه رفتار پرغرور، وزین، مؤمنانه و غیرتمندانه او...

درس دیگری که در این خط و نشان وجود دارد و البته مخاطب اول آن کاخ سفید است آنکه در ایران اسلامی یک انرژی متراکم شدید برای مقابله با سلطه‌گری، تجاوز و تأمین منافع ایران اسلامی وجود دارد.

انرژی متراکمی که اگر آزاد شود و برخوردی احتمالی صورت گیرد؛ همانطور که مقامات ارشد کشورمان بارها اذعان کرده‌اند؛ بازنده‌ای غیر از آمریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای او نخواهد داشت.

یعنی همانطور که تجربه "موشکباران عین‌الأسد" نشان داد؛ ایران اسلامی از منافع و حق خود نخواهد گذشت و دشمن حتما نقره‌داغ خواهد شد.

***

1_http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/286034

2_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-899129

3_ mshrgh.ir/1061986

4_ mshrgh.ir/1062838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    این یه حماقت محض از طرف رژیم تروریست آمریکا یا هر الاغ دیگه ای هست، شما در رویارویی با ایران قبل از رسیدن به نیروهای نظامی با ما طرف خواهید بود ایران رو با هیچ جا مقایسه نکنین، کار شماها اصلا به درگیری با نیروهای نظامی ما نخواهید کشید. در مورد اون تهوع آورها هم ارزش اینکه دستم رو خسته ی فشار دادن رو دکمه ها کنم و چیزی بنویسم، ندارن. چیزی که باعث تهوع شما می شه رو قی کنین و بریزین دور
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      86 9
      مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا
    • علی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      13 3
      ایران بهشت منافقان
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      17 0
      علی ایران را جهنم منافقان کردیم.!!!
    • سید IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      2 0
      اصلاح طلبان تهمع آور یا به عبارتی منافقان نوین به جز ننگ و ذلت چه نشانی بر پیشانی این کشور الصاق کرده اند!؟؟!
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    32 5
    "عامل نارضایتی مردم از عملکرد دولت در داخل تیم هیات دولت نیست و خارج از آن است" بی لیاقتی اصلاح طلبان و دولت بس نبود جهالت و مرض فرافکنی هم به ان اضافه شد. باشه مردم مقصرن
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      23 1
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      1 0
      اصلاح طلبان تا حالا یک هدف مشترک داشته اند: ناراضی کردن مردم و شدیداً لجبازی کردن با مردم و ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم و لبخند به دشمن و اخم به مردم
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    47 13
    درود بر این برادر باغیرت پاسدار
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    22 2
    فقط غذایی که این اصلاح طلبان می خورند اگر به خری می دادند می خورد خیلی از مسائل را می فهمید چرا اینها این قدر نفهم هستند خدایا؟ گریه های اقا امیر مومنان (ع) هم از نفهمی مردم بود آو اقا هیچ وقت از هیچ کسی نترسید ولی حماقت های خواص آن حضرت را به گریه می انداخت
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      15 0
      دولت اختیارات کافی دارد اما عُرضه کار کردن ندارد.
  • علیمحمد IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    13 1
    اصلاح طلب همانطور که از اسمشان مشخصس است یعنی تا ببینن منافعشان در خطر است بفکر اصلاح میرون هیجوقت بفکر ملت ودین ومرام نیستن همانطور که علی را خانه نشین کردن مصدق بیچاره کردن ناارامیهای سال 88 را بوجود اوردن خودشان گوشه ای پنهان کردن وچند سال است که باحیله وتزویر برجامعه ایران مسلطن
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      11 0
      اصلاح طلبان = دشمنان موجودیت ایران
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    15 0
    آرزوی اغتشاش را بر دل همه اصلاح طلبان خواهیم گذاشت نیروهای حزب الله با خدمت به مردم کمر آنها را خواهند شکست که دیگر هر گز قد راست نکنند اینها جز خیانت و وطن فروشی هنر دیگری ندارند
  • DE ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    11 0
    اصلاح طلبان بجای این حرفهای تکراری و فتنه و شورش سازی و کارهای بچگانه عقلشان را بکار بیندازند و سعی کنن حتی شده در ساختارداخلی خود خانه تکانی کرده و مردمی تر شوند و درحل مشکلات مردم قدمی بردارند. در هر فریب جدید صورت مسئله عوض نخواهد شد و مردم شاهد عدم دلسوزی وخیانت های دوباره و عدم احساس مسئولیت شما خواهند بود. شاید از این میترسید مردم علیه تصمیم و سیاست های غلط دو دهه شما شاکی شوند!
  • FR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    6 0
    در طول عمر متوجه شدم که قاطبه اصلاح طلبان تفکرات بدبینی نسبت به داخل و خوش خیالی نسبت به خارج دارند. همچنین در هر شرایطی، بهره برداری سیاسی به نفع خود میکنن و در عمل نشان دادند که به «هدف وسیله رو توجیه میکنه» باور دارند. هرگز مسئولیت پذیر نیستند و همواره به دنبال توجیه و متهم کردن دیگران هستند. لذا صحبتهای آقای شریعتی و خانوم جلودارزاده و ایذا خانومها مولاوردی و ابتکار و ... و آقایان روحانی و جهانگیری و... هیچ باعث تعجب بنده نمیشه
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    10 15
    مرگ بر مشرق گرایان
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      17 1
      مرگ بر منافقین.!!!
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    2 5
    با نظر خانم جلودارزاده موافق نیستم ولی این رو هم بدونیم که در ایتالیا کشوری توریستیه که سالانه بیش از 3 میلیون چینی از اون بازدید می کنن و حدود 23 درصد جمعیت بالای 65 ساله و در ایران حدود 7 درصد و از طرفی حدود97 درصد مرگ ومیر اونجا برای بالای 60 ساله اگر خدای نکرده در کشور ما جمعیت مسن بالا بود و از طرفی حجم بالای توریست داشتیم شرایط ما هم مشخص نبود
  • حسين DE ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    3 0
    اين يارو سعيد شريعتى همانند ساير همپالگيهاى منورالفكر خودش خواسته فقط يك آروغ سياسى بزنه كه مثلاً من هم هستم و ميتونم مثل شماها عسل بخورم ،نكته ديگه اينكه جريانات اصلاح طلب و ليبراليسم ماهيتشون فرار از پاسخ گوئى شريك كردن ديگران در خيانتها و جنايتهائى كه خودشون مرتكب شدند تا بار شكست مسئوليتها را با ديگرانى كه هرگز نقشى در آن نداشتند با خود همراه وشريك كنند،اين نوع خيانتها فقط مختص اصلاح طلبان وليبراليسم دلال صفت است.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    4 0
    سهیلا سه حقوق می گیرد حقوق شوهر مرحومش و خودش و از مجلس قطعا بالغ بر 50 میلیون تومان در آمد خالص دارد او هیچ ترسی از اقتصاد و این حرفها ندارد
  • DE ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    2 0
    خانم جلودارزاده شما که انقلابی و پیرو خط امامی بودید و همسر شریف تون رزمنده و شهید شیمیایی هست این حرف ها واقعا بعید بود! خودتون رو از میان اینعده بی مسئولیت که بسرعت بسمت جهنم درحال حرکت هستند و حب دنیا دارند. هرچه سریعتر بیرون بکشید تا خدایی نکرده به خسران دچار نشید.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    4 0
    چهل ساله فقط دارید خط و نشون می کشید.مرد میانه میدانم آرزوست
  • مجید IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 0
    ثابت شده در کشور ما اگر یک مسئولی را جابه جا کنید یا نونش را آجر کنید میشود دشمن خونی همه ملت! خب امثال ممد رقاص رئیس این آشغالها و عصر حجریان و زیبا رقاصیان و عقب افتاده و بیشرفیانها را همین فردا دعوت کنید و با یک حقوق نجومی بفرستید به یکی از جزایر خوش آب و هوا در فلان سفارت و بهمان ... فرزندان فاسدشان را هم خوب بخورانید تا پلوار شوند بعد مصاحبه کنید.
  • FR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    4 1
    عجیب ترین مردمی که در تاریخ میتوان دید مردمی هستند که از توان وقدرت نظامی و صد درصد دفاعی کشور خود ناراضی هستند !.ایران با اصلاح طلبانش کشور حیرت انگیزی ست
  • وطن دوست TR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    5 0
    مشرق عزیز اولا از اسهال طلبان ننویس خودشان می دانند که منفور ملتند بزرگشان که در نماز اقا از ترس مردم در رفت که مضحکه کانالهای ترکیه هم شد این جوجه سوسولها بدانند در صورت درگیری با دشمن و فراراسهال طلبان به ترکیه و یا اروپا و ...بدانند منتظرشان خواهیم ماند اول جنگ با خوارج و منافقان را تمام کرده سپس به براردان خود در ایران ملحق شده و منافع انها را درکل منطقه با خاک یکسان خواهیم کرد هیهات من الذله
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 2
    خط و نشان را کسی میکشه که اهل عمل باشه
    • وطن دوست TR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      1 0
      خط و نشان نیست ما کربلا داریم ببین بر سر اربابات تو سوریه و ترکیه چه امدهمگه یادت رفته عین الاسد این را بدان شیعبان ترکیه کم نگیر اگر اطاعت از رهبر ولی فقیه نبود یک نفر از ایرانی های خاین به مملکت و کشور انام زمان تو ترکیه سالم نمی ماندند صبر و اطاعت از ولایت فقیه را با ترس و عمل نکردن اشتباه نگیر
    • وطن دوست TR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      2 0
      اگر علی ع ساربان هست ... اگر کشور ماست ما کارمان را بلدیم اگر منافقان و خاینان ایرانی که‌دشمن رهبر و کشور صاحب زمان عج هستند در ترکیه هستند مطمین باش شیعیان ترکیه مطیع امر رهبر شیعیان دنیا هستند و صبر می کنند وگرنه کار یک روز هم نیست خط و نشان را امثال ترامپ و نوکرهای حیره خوار می کشند رهبر ما امام خامنه ای سید ما حسن نصرالله دانشگاه ما کربلاست
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 0
    چرا اين اصلاح طلبان فكر ميكنندباحماقتشان ميتوانند نظام اسلامى را متزلزل كنند اربابتان بيش از چهل سال ارزوى سقوط اين نظام را داشته كه بخواست خداوند متعال به زودى بگور خواهد برد. شماها به كى وكجا دلبسته ايد ؟ ايا موقع توبه نرسيده ؟ بخدا پشيمان ميشويد.
  • sroshangari IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    کی
  • رضا IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 0
    لعنت خدابردل سیاه همچون اصلاح طلبانی به مثل این مرد به ظاهر نامرد صلابت بچه بسیجی ها وپاسدارهای جان برکف را همه دنیا می بیند ولی چشمان کور آقایان وخانمهای وطن فروش معلوم الحال نمی بینندمملکت را به گه کشیدند بازهم دست برنمی دارند رییس جمهورمنتخبشان همان شازده ای بود که در لباس نماینده مجلس میگفت ارتشی ها را بیارید داخل نماز جمعه دار بزنید حقوق بازنشسته های خارج راقطع کنیدوداخل راهم خیلی کم کنید چون معلوم نیست زمان شاه چه می کردند وپاسخ دندان شکن را از شهید چمران گرفت همین آقا رای بنده خداقالی باف راباعوام فریبی 2دوره شکست باالم کردن داستان کذایی گازانبری هراقدامی که درراستای محرومیت زدایی احمدی نژاد انجام دادبرعکسش عمل کردفقط به خاطر عناد بااو وبعدیکی یکی دوباره به صحت اقدامات وی تسلیم شدند واجرایش کردندخدارسوایشان کرد وبازهم از رو نمی روند باشد که خداوند انتقامی سخت ازاینان بگیرد. ومکرو ومکرا... ولله وخیرالماکرین
  • خلیل قاسمی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    به نظر من این مقاله اموزنده بود و هشداری برای کسانیکه حرف در دهان و افکار این مردم فداکار میگذارند تا بلکه بتوانند ( گرچه اصلا نخواهند توانست ) بعدها سو استفاده نمایند خیلی مفید بود ووووووو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس