کد خبر 1059537
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
زمینه‌های ظهور از منظر آیت‌الله‌ بهجت(ره)؛ چرا امام زمان(ع) از ما التماس دعا دارد؟

حضرت غایب عجل الله تعالی فرجه الشریف همه این بلاها را که بر سر اهل ایمان وارد می‌شود، می‌بیند. لذا مهموم و مغموم است. ولی ما با دنیای خودمان هم مخالفیم و دست از تکلیف برمی‌داریم و از بیگانه تبری نمی‌جوییم.

به گزارش مشرق، پیغمبر اکرم صلی‌الله علیه و آله در حدیثی که در منابع معتبر و مستند شیعه و سنی آمده، فرموده است: «أفضل الأعمال أمتی إنتظار الفرج؛ برترین اعمال امت من، انتظار فرج است.» با این وجود هنوز هم گاهی در حل مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی دست به دامن ابزارها و روش‌هایی غیر از توجه به ضرورت فرج و ظهور امام زمان علیه السلام هستیم. این بی‌توجهی ما به اندازه‌ای است که علما و دانشمندان دینی و اهل دل که از قلب مبارک آن امام معصوم و صاحب زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باخبر می‌شوند، ضمن هشدارها و یادآوری توجه به آن حضرت، از ما بابت این غفلت گلایه دارند.

ببینید:

چنانکه در سخنان و گفتارهای آیت‌الله العظمی بهجت رحمه‌الله علیه، نمونه‌های زیادی از این هشدارها مشاهده می‌شود تا دعای اصلی ما در تمام سختی‌ها و مشکلات، دعای برای فرج حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد.

دلیل غیبت، خود ماییم

آقایی می‌گفت: - البته بنده خود آن آقا را ندیدم، بلکه دیگران برای بنده نقل کردند- که در حرم کاظمین شخصی به صورت جوان بیست و یک ساله در کنار من نماز می‌خواند. همین قدر فهمیدم که در مدت کم و کوتاه، نمازهای زیادی را با طمأنینه خواند و در تمام قنوت‌ها «عَجّل فرجه» گفت و اسم خودش را هم برد!

بله، حضرت غایب عجل الله تعالی فرجه الشریف همه این بلاها را که بر سر اهل ایمان وارد می‌شود، می‌بیند. لذا مهموم و مغموم است. ولی ما با دنیای خودمان هم مخالفیم و دست از تکلیف برمی‌داریم و از بیگانه تبری نمی‌جوییم!

غافل از اینکه یک نان خالی که حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف به ملت می‌دهد، برای دوام و بقا و سلامت ما بهتر از زعفران‌های ایرانی است که از دست بیگانه‌ها به ما می‌رسد! مضافاً بر این: چه کسی می‌گوید که در حکومت آن حضرت همیشه نان خالی است؟!

به خاطر گناهان ما خائف است

در زیارت حضرت غایب عجل الله تعالی فرجه الشریف وارد شده است:

«السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ»

سلام بر تو ای آراسته بیمناک!

با اینکه اگر انسان خائن باشد، باید خائف باشد و شخص مهذب و بی‌گناه و پاک از کسی بیم ندارد. ولی آن حضرت با آن حریم پاک، از اظهار خود خائف است. بنابراین از گناه ما و اعمال ما است که آن حضرت هزار سال در بیابان‌ها دربه‌در و خائف است.

با توبه از گناهان، خود را آماده کنیم

اگر ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف نزدیک باشد، باید هر کس خود را برای آن روز مهیا کند. از جمله این‌که از گناهان توبه کند. همین توبه باعث می‌شود که این همه بلاهایی که بر سر شیعه آمده است که واقعاً بی‌سابقه است، و بلاهای دیگری که تا قبل از ظهور آن حضرت می‌آید، از سر شیعه رفع و دفع گردد.

حضرت حجت علیه السلام از ما التماس دعا دارد!

آقایی که زیاد به مسجد جمکران می‌رود، می‌گفت: آقا (حضرت غایب عجل الله تعالی فرجه الشریف) را در مسجد جمکران دیدم، به من فرمود: «به دل‌سوختگان ما بگو برای ما دعا کنند» و یک مرتبه از نظرم غایب شد، نه اینکه راه برود و کم‌کم از نظرم غایب شود!

همین آقا هفته قبل از آن هم، حضرت را در خواب دیده بود.

ولی افسوس که همه برای برآورده شدن حاجت شخصی خود به مسجد جمکران می‌روند و نمی‌دانند که خود آن حضرت چه التماس دعایی از آن‌ها دارد که برای تعجیل فرج او دعا کنند. چنانکه به آن آقا (شیخ ابراهیم حائری رحمه‌الله در حال اعتکاف در مسجد کوفه) فرموده بود: «این‌ها که به اینجا آمده‌اند، دوستان خوب ما هستند و هر کدام حاجتی دارند: خانه، زن، فرزند، مال، ادای دین؛ ولی هیچ‌کس در فکر من نیست!»

آری، او هزار سال است که زندانی است. لذا هر کس که برای حاجتی به مکان مقدسی مانند مسجد جمکران می‌رود، باید که اعظم حاجت نزد آن واسطه فیض، یعنی فرج خود آن حضرت را از خدا بخواهد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    48 6
    یا مهدی مدد کن که گناه نکنیم
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    9 2
    غیبت امام ع از اسرار الهی است و حسب روایات تا حضرت ظهور نفرمایند حکمت غیبت معلوم نمی شود. لذا این فلسفه بافی ها برای غیبت امام ع تعلل بلا دلیل است ولا تقف فی ما لیس لک به علم
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      1 0
      دوست عزیز شما دارید به مرحوم آیت الله بهجت نسبت "فلسفه بافی" میدهید؟! حالتان خوب است؟! غیبت دلایل زیادی دارد منتهی قطعاً یکی از دلایلش گناهان شیعیان است. این موضوع امر بدیهی و روشن است چراکه زمان امام حسین (ع) هم خودش را نشان داد.
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      1 0
      بر اساس حرف شما ، اگر مبنای کار صرفا از عالم غیب باشد ،پس با این حرف شما تکلیف از همه مومنین ساقط میشود ولیکن اصلا اینچنین نیست زیرا تعریف غیب این چیزی نیست که شما می فرمائید!!! ،به نظر من مفاهیم قرآن مجید خود نمونه عالم غیب است که بر دل مومنین حقیقی می نشیند و و به اذن خداوند سبحان آن را می فهمند و میشوند شاهد ، اگر مبنای زندگی کردن انسان شهادت گونه باشد احتمالا به توفیق شهادت نیز نایل می گردد. به سخنان حضرت امام خمینی ره در خصوص شناخت منتظران حقیقی گوش دهید حتما متوجه می شوید که حرفهای بزرگان علما اصلا فلسفه بافی نیست. از ما گفتن. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیهة والنصر
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      1 0
      اللهم عجل لولیک الفرج و والعافیة و النصر ( شرمنده در پست قبلی اشتباه تایپی داشت)
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    22 15
    همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی/چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی؟...خیلی گشتم خیلی دیدم...بهتر از تو نبود...تو مونسم باش...تو مرهمم باش.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    49 13
    خدایا ظهور اقا را برسان.
  • دیده بان IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    19 0
    الهم عجل لولیک الفرج بحق محمدوآل محمد
  • JP ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    14 0
    اللهم عجل لولیک الفرج.لبیک یا مهدی.
  • IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
    9 0
    السلام علیک یا اباصالح(عج, روحی لک الفدا یا مولای) در آستانه شروع سال 1400 هستیم و تنها آرزویم در سال نو: اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر... اللهم انصر ناصریه و اخذل خاذلیه...
  • سید محمد IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    9 0
    برای امام زمان دعا کنیم بهترین مدل دعا رو امام خامنه ای در اون نماز جماعت بیاد ماندنی فرمودن: سید ما، مولاى ما، دعا کن براى ما؛ صاحب ما توئى؛ صاحب این کشور توئى؛ صاحب این انقلاب توئى؛ پشتیبان ما شما هستید؛ ما این راه را ادامه خواهیم داد؛ با قدرت هم ادامه خواهیم داد؛ در این راه ما را با دعاى خود، با حمایت خود، با توجه خود، پشتیبانى بفرما. حال با این چراغ دعا کنیم: یا مهدی جان ما را ببخش و بیامرز و از خدا هم بخواه ما را ببخشد و بیامرزد یا مهدی جان عبادات ما را با عبادات خودتون بالا بفرستید آقا جان نگذارید در باتلاق فسادها گرفتار شویم
    • امین IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      3 0
      بسیار زیبا
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    5 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    5 0
    اللهم عجل لولیک فرج
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    4 0
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    پس چقدر فاصله داریم ما از امام. تو شهر و صداوسیما و ... همه ش آهنگ و سرود و مولودی هست. فکر می‌کنم این چیزا یعنی ارادت به امام!
    • حاجی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      ارادت به امامان یعنی دروغ نگفتن اگه کسی دروغ نگفت حتما به امامان و خدای خودش ارادت و اعتقاد داره خدا میگه دروغ گو دشمن خدا هست همه دروع میگن همه هم میخوان امام زمان ظهور بفرماین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس