شناخت جایگاه امام از ضروریات جامعه اسلامی است

حجت الاسلام وحیدی گفت: نکته دیگری که باز به عنوان دلیل ضرورت شناخت جایگاه امام هست این است که باید جایگاه امام را در عالم بشناسیم که امام از چه جایگاه مهمی برخوردار است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام وحیدی نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا و امام جمعه ملبورن طی خطبه‌های سیاسی-عبادی نماز جمعه این هفته و همزمان با میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت حجت ابن الحسن العسکری امام مهدی (عج) گفت: در آموزه‌های اسلامی بر تأثیر پرهیزکاری و انجام اعمال شایسته در حصول معرفت راستین و نهادینه شدن آن در وجود آدمی بسیار تأکید شده است. بر اساس این آموزه‌ها انسان می‌تواند با عمل کردن به آموخته‌های خود، مرزهای دانایی اش را گسترش دهد و به آنچه نمی‌داند دست یابد.

حجت الاسلام وحیدی افزود: شناخت جایگاه امام نکته دیگری که باز به عنوان دلیل ضرورت شناخت امام هست این است که باید جایگاه امام را در عالم بشناسیم که امام از چه جایگاه مهمی برخوردار است و چه تأثیری بر موجودات عالم دارد.

وی اظهار داشت: دشمنان مسلمانان و نظام جمهوری اسلامی اعم از صهیونیست‌ها، تکفیری‌ها و ابرقدرت‌های شرق و غرب عالم در برابر ملت ایران صف آرایی کرده‌اند که با حفظ بصیرت و تبعیت محض از ولایت فقیه، این دشمنی‌ها خنثی خواهد شد.

امام جمعه ملبورن، انقلاب اسلامی را در راستای جهان بینی الهی دانست و خاطرنشان کرد: وقوع انقلاب اسلامی در ایران، حادثه کوچکی نیست و همه ما وظیفه داریم این انقلاب و دستاوردهای عظیم در همه عرصه‌ها و همچنین آسیب‌هایی که آن را تهدید می‌کند، به خوبی بشناسیم و به نسل آینده منتقل سازیم. به ویژه پیروی از ولایت فقیه و ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای برای تقویت انسجام مسلمانان و جبهه مشترک علیه دشمنان مشترک ضروری است.

وی تاکید کرد: منتظران حضرت قائم (عج) چشم انتظار ظهور مبارک ایشان هستند اما باید برای این ظهور جهانی دعا کرد تا دنیا پر از عدل و عدالت شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس