کد خبر 1562547
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۳

به گزارش مشرق، کانال حرف حساب در ایتا مطلبی را با عنوان انتظار فرج یعنی انتظار شهادت که برگرفته از صفحه ۱۷۳ کتاب آزادی معنوی نوشته شهید مطهری است را منتشر کرد:

انتظار ظهور یعنی چه؟

«افْضَلُ الْاعْمالِ انْتِظارُ الْفَرَجِ‏» یعنی چه؟

بعضی خیال می‌کنند اینکه افضل «اعمال»، «انتظار فرج» است، به این معناست که انتظار داشته باشیم «امام زمان» (عجّل الله تعالی فرجه) با عده‌ای که خواص اصحابشان هستند یعنی سیصد و سیزده نفر و عده‌ای غیرخواص ظهور کنند، بعد دشمنان اسلام را از روی زمین بردارند، امنیت و رفاه و آزادی کامل را برقرار کنند، آن‌وقت به ما بگویند بفرمایید!

ما انتظار چنین فرجی را داریم و می‌گوییم افضل اعمال هم انتظار فرج است!

(یعنی بگیر و ببند، بده به دست من پهلوان!)

نه، انتظار فرج داشتن یعنی انتظار «در رکاب امام بودن» و «جنگیدن» و احیاناً «شهید شدن»، یعنی آرزوی واقعی و حقیقی «مجاهد بودن» در راه حق، نه آرزوی اینکه تو برو کارها را انجام بده، بعد که همهٔ کارها انجام شد و نوبت استفاده و بهره‌گیری شد، آن‌وقت من می‌آیم!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 2
    تمام خواهش جان من از ابتدای شناختم ، نیم نگاهی از سوی مولایم مهدی موعود عج بوده تا مجوزی باشد برای جنگیدن در رکابش و جان فدا کردن در قدوم مبارکش در راه حق تعالی . ای خلیفه الله الاعظم عج ، کجائی که جانمان از این دنیا و دنیا طلبی قارون صفتان عالم خسته است. کجائی که دستگیر دلهایمان باشی تا تمرین گوش به فرمان بودنت را در محک باقیمانده عمر به آزمون بگذاریم و خداوند خشنود باشد از تو ،شاید که تو خشنود باشی از ما . این ادعای بزرگی است ، میدانم! برای گناه آلودگانی چون من سخت حاصل میشود ، ولی مگر نه این است که شما و خاندان عصمت و اهل بیت پیامبر ص ، همه بندگان خاص و منتخب خداوند متعال در انجام کارهای سخت هستید. بسم الله ، اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس