علی تاجرنیا

آیا بیش از ۲۰۰ کشور دنیا که همگی بیش و پیش از ما درگیر ویروس کرونا شده‌اند هم "راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس" داشته‌اند که شاهد شیوع ویروس هستند!؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***  

اعتماد عمومی مردم ایران از پنجره شلیک نجفی یا تشییع حاج قاسم!؟

شهربانو امانی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران طی یادداشتی در ویژه‌نامه نوروزی روزنامه سازندگی که با عنوان "سال سخت" منتشر شد، در اشاره به سال ۹۸ نوشته است:

"شلیک به اعتماد عمومی و اخلاقیات جامعه: متأسفانه در همان بهار تلخ اتفاقی افتاد که در تاریخ این کشور بی‌سابقه بود. حادثه‌ای که برای دکتر نجفی رخ داد، اعتماد عمومی جامعه به مدیران عالی‌رتبه و پرورش یافته و ۴۰ ساله کشور را نابود کرد و آن پرونده نه شلیک به یک زن جوان، بلکه شلیک به اخلاقیات جامعه بود.

*اصلاح‌طلبان طی چند سال گذشته و خاصّه پس از اغتشاشات آبان و نیز کاهش حضور مردم در انتخابات مجلس یازدهم، اصرار دارند که از هر قضیه‌ای (ولو رخ داده در گذشته و حتی بروز یافته در خانواده خود!) نتیجه شورش مردم و بی‌اعتمادی جامعه را اخذ کنند. (این در حالی است که هر دو رخداد مذکور به دلیل عملکرد بد خود این طیف سیاسی بروز یافته است)

این کار اولا در اخلاقیات سیاست به مثابه "خیانت" انگاشته می‌شود، ثانیا اصلاح‌طلبان هیچ سندی متقنی برای اثبات آن ندارند و مثلا نمی‌شود از یک پرونده قتل، نتیجه بی‌اعتمادی عمومی گرفت! و ثالثا نشانه‌هایی مثل تشییع میلیونی سردار سلیمانی توسط مردم و یا افزایش پرداختی‌های مردم به نهادهای خیریه حاکمیتی وجود دارد که اتفاقا نشان می‌دهد جامعه ایرانی در مسیر افزایش اعتماد مردم به نظام اسلامی قرار دارد.

در بحث پرونده آقای نجفی نیز باید دانست که این مسئله یک امر شخصی بود نه امر اجتماعی و آقای نجفی از جایگاه حقیقی اقدام به این کار غلط کرد نه از جایگاه حقوقی!

فلذا مشخص نیست که خانم امانی با چه منطقی از این رفتار و از این پرونده کاملا شخصی و خانوادگی، نتیجه عالمانه "نابودی اعتماد عمومی جامعه"! را گرفته‌اند؟

***

اصولگرایان مجلس یازدهم تندرو هستند چون از معیشت مردم می‌گویند!

عبدالرضا هاشم‌زایی، عضو فراکسیون امید مجلس دهم و از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا درباره نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم گفته است:

"دوستانی که وارد مجلس شده اند نوعا تفکرات تندروانه داشتند. مثلا مخالف FATF  و برجام بودند و شعارهایشان درباره معیشت مردم گوش فلک را کر کرده است. "[۱]

*در همین صحبت‌های آقای هاشم‌زایی به روشنی می‌توان به استبدادی بودن گفتمان اصلاحات پی برد که چطور هرکس که نظری مخالف آنها داشته باشد؛ به سادگی "تندرو" خطاب می‌شود!

یعنی از نظر آقایان؛ برجام و FATF وحی منزل هستند و هرکس نظری خلاف آنها داشته باشد مرتکب ذنب لایغفر شده است...

جالب است که هاشم‌زایی در حالی هنوز از این دو مقوله با تقدیس یاد می‌کند که آغاز و انجام هر دو برای مردم ایران مشخص شده است و امروز دیگر در ایران کسی منتظر به ثمر نشستن گلابی‌های برجام و... نیست!

ما همچنین این قضاوت را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم که چرا اگر رجلی یا نماینده‌ای شعار معیشت مردم را بدهد؛ باید با لفظ "تندرو" خطاب شود!؟

گفتنیست، فراکسیون امید اصلاح‌طلبان در مجلس دهم، یکی از ضعیف‌ترین فراکسیون‌های ادوار پارلمان در ایران بود که تنها کارکرد و صفت مشهور آن، ناکارآمدی و البته وکیل‌الدولگی به جای وکیل‌الملگی بود.

زمانی، ابوالفضل سروش، از اعضای فراکسیون امید در یک مصاحبه صراحتا گفته بود: "ما چون پوزیسیون دولت بودیم در مجلس کاملا هوای دولت را داشتیم! "[۲]

بدیهیست که در پس این رخدادها، آنچه بروز میابد؛ صعبوت در معیشت مردم خواهد بود و اکنون نمایندگانی باید که دغدغه‌ای جز معیشت مردم نداشته باشند.

***

"کاسبان کرونا" چگونه انتقام فتنه ۸۸ را می‌گیرند!؟

علی تاجرنیا، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ طی یادداشتی در شماره اخیر روزنامه اعتماد پیرامون ویروس کرونا نوشته است:

"با پیدایش کرونا در چین و متعاقب آن ورود این بیماری به کشور ما، شاهد دو اتفاق بسیار مهم در کشورمان بودیم؛ یکی راهپیمایی بیست‌ودو بهمن بود و دیگری انتخابات مجلس شورای اسلامی. طبیعتا این مساله باعث شد تا فرصتی طلایی برای مسائل مربوط به پیشگیری از این بیماری به نوعی از کشور گرفته شود و بحث‌های پیشگیری تحت‌الشعاع این فضا قرار بگیرد. اگر قرار بود ملاحظات سفت‌وسختی شکل بگیرد، بر فضای موجود تاثیر می‌گذاشت اما متاسفانه در آن شرایط، بدون آنکه تعمدی در کار باشد، ما را دچار نوعی ساده‌اندیشی نسبت به تبعات این ویروس کرد."[۳]

*مقامات بهداشتی کشور طی روزهای اخیر، بارها و بارها گفته‌اند که صاحبان تریبون نباید در بحث کرونا، صحبت‌های غیر کارشناسی و من‌درآوردی را مطرح کنند.

آقای تاجرنیا باید توضیح بدهد که آیا بیش از ۲۰۰ کشور دیگر دنیا که همگی بیش و پیش از ما درگیر ویروس کرونا شده‌اند هم راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس داشته‌اند که شاهد شیوع ویروس هستند!؟

پاسخ این سؤال روشن است...

ضمن اینکه مقامات بهداشتی کشور، خیلی قبل‌تر از برگزاری ۲۲ بهمن اعلام کردند که ایران هم شاهد ویروس کرونا خواهد بود و این خصلت "اپیدمی" است.

ما البته متوجه اغراض سیاسی آقای تاجرنیا در استفاده از بهانه ویروس کرونا هستیم اما بایستی متوجه بود که زمستان همچون فتنه بزرگ سال ۸۸ می‌گذرد اما روسیاهی به زغال می‌ماند!

***

۱_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-۸۸۶۴۲۰

۲_ mshrgh.ir/۱۰۰۹۴۳۸

۳_ http://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/۱۴۵۱۰۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    28 5
    اصلاح طلبان کثیف خفه شید اصوالگرا هر چی باشه مثل شماها خائن و دزد بیت المال نیست
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      16 1
      اصلاح طلبان هنوز متوجه نشدند که FATF هم کلاه گشادی دیگری همانند برجام است.
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      8 0
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      6 1
      برای غلبه بر کرونا باید اصلاح طلبان بی کفایت را از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور حذف کنیم.
    • US ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      1 1
      700 میلیارد دلار چی شد
    • حیدر صالح IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      2 0
      در تاریخ این کشور بی‌سابقه بود. "حادثه‌ای که برای دکتر نجفی رخ داد"، یا خود نجفی حادثه را خلق کرد ! (شلیک به همسر خود)
  • ناشناس IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    17 2
    این احمقها عجب چرندیاتی به هم میبافن تا خودشان را مطرح کنن
  • سید IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    14 2
    این که به اصلاح طلبان، تهوع آور می گویند به سبب سخن گفتن ایشان از روی جهل تمام است.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    23 15
    خدا لعنت کند هر احمقی را که فکر نکرده حرف میزند . این جریان چپ یا فکر نمیکند حرف می زند یا برای دنیای خودشان حرف می زنند که در هر صورت خداوند هر دو قسم را لعنت کند
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    3 21
    سردار سلیمانی اهل خط و جناح نبود‌.او فقط راه انقلاب و امام و رهبری را ادامه داد.ملت ایران عاشق حاج قاسم بودند.بفرمان هیچ جناحی در وداع با او نبود.بلکه به عشق سردار سلیمانی در مراسمات وداع و تشیع جنازه شرکت کردند.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      6 1
      ایشون رسمأ نمیتونستن تمایل خودشونو به سمت یا گروه خاصی نشون بدن ولی یادت باشه که ضد استکبار غرب بودن و غربی‌ها به همین خاطر به شهادت رسوندنشون، حالا هر گروهی که سنگ غرب رو به سینه میزنه و صبح تا شب دم از مذاکره میزنه، حتما شهید سلیمانی متمایل به اون گروه نبوده و مشخصه که این غرب زده ها سعی دارن خون این شهید رو پایمال کنند.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    2 21
    بازهم معیشت مردم راپیراهن عثمان کردیدکارتان فقط شعاراست
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    4 0
    نجفی دکترا نداره و فوق لیسانس داره
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      6 0
      نجفی هفت تیرکش چرا اعدام نشد ؟!
  • ۱۲۵ IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 1
    ما فرض میکنیم اصلاح طلبان دشمن خونی اصول گرایانند و یا میخواهند سر به تن اصول گرایان نباشد ولی در عین حال حرفهای اصلاح طلبان باید تلنگری باشد برای اصول گرایان که سعی کنند رفتاری انجام ندهند که سوژه به دست دشمنان خود بدهند. اصول گرایان که معصوم نیستند. هستند؟ اصول گرایان هم اشتباهاتی چه در گفتار و چه در رفتار دارند.انسانهای منصف حتی از انتقادهای دشمن خود هم حسن استفاده را میکنند.
  • اشنا US ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 18
    سردار سلیمانی اگر بود می تونست رهبر اینده ی ایران بشه!!! و واقعا هم پرستیژ و قدرت رهبری بر بسیاری از مردم ایران را داشت و حقا بسیاری از مردم ایران لایق رهبری این فرد بودند و این فرد هم لایق رهبری بر بسیاری از مردم ایران !!! و ایشون در بین اصلاح طلبان معتدل و متدین و پاک دست نیز بسیار محبوب بود همچون برادران جهانگیری و ... و اقای قالیباف ظرفیت این را داشت که مسیر سردار سلیمانی را بپیماید البته ببخشید سپهبد سردار سلیمانی !!!
  • FR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    3 21
    بنظرم نباید حرفهای این جماعت باصطلاح اصلاح طلب ودر واقع بر انداز را جدی گرفت چون خطر خرابی اعصاب وروان را دارد این ها را باید به استهزا گرفت واز آن ها رد شد......
  • على FI ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    5 0
    نجفى بايد اعدام شود .
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    4 0
    بله اونهائی که معیشت مردم برسند و عدالت را بر پا کنند هر که باشند غرب پرستان را انشالله بریند بیرون .. بخصوص ۸۸ ی های توطعه گر را
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    3 0
    بریزند بیرون ... عطف به مسیج قبلی
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    سال سخت تا ۱۴۰۰ ادامه دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس