کد خبر 1054441
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
خودکشی در ارتش آمریکا

معضل خودکشی پدیده‌ای رو به رشد در کشورهای اروپایی به شمار می‌آید که به گفته سازمان بهداشت جهانی کشورهای معدودی برای جلوگیری از ان دست به تمهیدات جدی زدند.

به گزارش مشرق، خودکشی هم اکنون به معضلی جدی در اروپا تبدیل شده است.  

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است در دنیا در هر ۴۰ ثانیه یک انسان به دلیل خودکشی جان خود را از دست می‌دهد و هشدار داده است که تنها کشورهای انگشت شماری تمهیدات پیشگیرانه‌ ای برای جلوگیری از این معضل اجتماعی اتخاذ کردند.  

آخرین  داده‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که سالانه ۸۰۰ هزار نفر در جهان دست به خودکشی منجر به مرگ زده که بیش از ۳ چهارم این مرگ‌ها در کشورهایی رخ می‌دهد که درآمد افراد پایین و یا متوسط است.  

بیشتر بخوانید:

خودکشی؛ دومین عامل مرگ و میر در میان جوانان سیاه پوست در آمریکا

افزایش خودکشی در ارتش آمریکا

افزایش چشمگیر خودکشی در آمریکا


در سال ۲۰۱۶ سازمان بهداشت جهانی خودکشی را دومین عامل مرگ و میر در میان افراد ۱۵ تا ۲۹ سال بعد از حوادث جاده‌ای اعلام کرد.  

 در میان کشورهای اروپایی بلژیک، فرانسه و ایرلند بیشترین میزان خودکشی در اروپای غربی را به خود اختصاص دادند که در هر ۱۰۰ هزار نفر به ترتیب ۱۵.۷، ۱۲.۱ و ۱۰.۹ نفر تخمین زده شده است.  

حقیقت آن است که شاید این تصور در ذهن افراد وجود دارد که با خودکشی تنها یک نفر به زندگی خود پایان می‌دهد و خود را از تمامی مشکلات رها می‌کند، اما این در حالی است که پایان زندگی یک انسان آن هم با بدترین حالت مرگ که گرفتن جان به دست خود او است، آغاز تراژدی ابدی اولاً برای اعضای خانواده و دوماً برای دوستان و همکاران آن شخص است.  

 اگرچه در سال‌های اخیر کشورهای متعددی تمهیدات کارآمدی برای کاهش میزان خودکشی به کار گرفته اند و توانسته اند تا حدی این روند را کاهش دهند، اما سازمان بهداشت جهانی این معضل خودکشی را روندی صعودی در جهان اعلام کرده است.  

در آمریکا این معضل اجتماعی طی ۲ دهه گذشته روندی رو به رشد داشته  و ۳۳ درصد افزایش داشته است.  

نشریه مترو در گزارشی موضوع میزان خودکشی در میان شهروندان انگلیسی را مورد بررسی قرار داده و می‎گوید که میزان خودکشی در این کشور طی ۱۶ سال اخیر به بالاترین حد خود رسیده است.

بر اساس این گزارش در سال ۲۰۱۸، ۶۵۰۷ مورد خودکشی در انگلیس به ثبت رسیده است؛ شمار افرادی که اقدام به خودکشی کردند به طور قابل توجهی بالاتر از سال ۲۰۱۷ بوده است.

در سال ۲۰۱۸ سه چهارم مرگ و میر ثبت شده در انگلیس به دلیل خودکشی در میان مردان بوده که این مورد از اواسط دهه ۱۹۹۰ به بالاترین میزان رسیده است. ۴۹۰۳ مرد در سال گذشته اقدام به خودکشی منجر به فوت کردند.

علاوه بر آن، نرخ خودکشی منجر به مرگ در مردان انگلیسی در هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۷.۲ گزارش شده که از سال ۲۰۱۷ به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

همچنین میزان خودکشی منجر به مرگ در میان زنان این کشور در میان هر ۱۰۰ هزار نفر ۵.۴ گزارش شده است.

مردان ۴۵ تا ۴۹ ساله انگلیسی بالاترین میزان خودکشی را به خود اختصاص دادند که در هر ۱۰۰ هزار شهروند ۲۷.۱ خودکشی منجر به مرگ داشتند.

نیک استریپ، تحلیلگر سلامت در دفتر آمار ملی انگلیس می‎گوید که در سال گذشته این کشور شاهد افزایش قابل توجهی در میزان مرگ و میرهای ثبت شده به عنوان خودکشی بوده که باعث شده این روند از سال ۲۰۱۳ تغییر پیدا کند.

در حالی که علت دقیق خودکشی در انگلیس همچنان ناشناس باقی مانده است، اما آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که این امر تا حد زیادی مردان انگلیسی را در معرض خطر مرگ قرار داده است.

نرخ خودکشی در سال‌های اخیر همچنین در میان جوانان انگلیسی افزایش یافته که در میان آن‌ها زنان زیر ۲۵ سال بالاترین میزان خودکشی را در میان گروه سنی خود دارند.

در همین حال نشریه سان می‎گوید، آمارهای رسمی حاکی از آن است که خودکشی در میان دختران ۱۰ تا ۲۴ ساله در اگلیس طی ۶ سال گذشته ۸۳ درصد افزایش داشته است.

کارشناسان همچنین از افزایش خودآزاری در میان جوانان انگلیسی طی ۱۵ سال گذشته ابراز نگرانی کرده‎اند. در واقع خودآزاری یک عامل پرخطر برای افراد جوان است که ممکن است در آینده دست به خودکشی بزنند.

میزان خودکشی نوجوانان و جوانان آمریکایی بین ۱۵ تا ۲۴ سال از دهه ۱۹۵۰ سه برابر شده است.

براساس آمار انجمن بهداشت کالج آمریکایی (ACHA)، میزان خودکشی در میان نوجوانان و جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله آمریکایی در قیاس با دهه ۱۹۵۰ میلادی سه برابر شده و خودکشی در حال حاضر دومین علت شایع مرگ دانشجویان در این کشور است.

براساس مطالعات و بررسی‌های جدید در مورد خودکشی نوجوانان و جوانان آمریکایی، از هر ۵ دانشجو آمریکایی، یک نفر به خودکشی فکر کرده است. ۹ درصد دانشجویان آمریکایی برای خودکشی اقدام کرده‎اند و حدود ۲۰ درصد آنان نیز به خود آسیب زده‎اند.

خودکشی در میان دختران ۱۵ تا ۱۹ ساله آمریکایی از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ دو برابر شده به رکورد ۴۰ درصدی رسید؛ خودکشی در میان پسران ۱۵ تا ۱۹ ساله آمریکایی نیز در مدت زمان مشابه ۳۰ درصد رشد داشته است.

از این رو باید گفت خودکشی دومین عامل عمده مرگ و میز نوجوانان و جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله در آمریکا است.

عوامل اصلی خودکشی نوجوانان و جوانان آمریکایی عبارتند از سوء مصرف مواد مخدر، اختلالات شدید شخصیتی، بیماری‌های جسمی، استرس، احساس انزوا و عدم حمایت، در دسترس بودن یک روش خودکشی.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 2
    درايران كه انقدر اميد به زندگي بالاست كه هيچكس حتي به مرگ هم فكر نميكنه...چه برسه به خودكشي!!!
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      2 0
      ای بترکی که هر چی میخونی مثل کلاغ غار غار سیاه میکنی.
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      0 0
      شنیدم تو آلبانی کلاغ بیکار زیاده! خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس