کد خبر 1021944
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
ارتش آمریکا

یک مطالعه تازه بر مبنای اطلاعات تاریخی پنتاگون نشان می‌دهد که برای یافتن دلیل افزایش خودکشی در میان نیروهای ارتش آمریکا طی دو دهه گذشته باید عواملی بجز مسائل مربوط به جنگ را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش مشرق، یک تحقیقات که به تازگی و با بررسی آمار مستند شده ارتش آمریکا از خودکشی طی دو قرن گذشته صورت گرفته، در ۱۳ دسامبر در "مجله انجمن پزشکی آمریکا" منتشر شد. این تحقیقات پی برده است که در حالی که آمار خودکشی در میان نیروهای ارتش آمریکا "به طرز قابل ملاحظه‌ای از سال ۲۰۰۴" افزایش یافته، دلیل آن مسائل مرتبط با جنگ نیست.

بیشتر بخوانید:

آمار بالای خودکشی در ارتش استرالیا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جفری الن اسمیت، یکی از نویسندگان این تحقیقات و استاد تاریخ دانشگاه هاوایی به روزنامه "استارز اند استرایپس" گفت: به نظر می‌رسد در آنچه به "جنگ‌های بی‌پایان" در ویتنام، عراق و افغانستان معروف است، یک تحول در الگوهای ذهنی صورت گرفته باشد.

این تحقیقات که بر مبنای اطلاعات وزارت دفاع آمریکا از خودکشی در ارتش آمریکا از سال ۱۸۱۹ تا ۲۰۱۷ صورت گرفته، فرضیه غالب درباره تاثیر عملیات جنگی بر خودکشی را رد می‌کند.

اسمیت به روزنامه "استارز اند استرایپس" گفت: بررسی این اطلاعات نشان می‌دهد که آمار خودکشی‌ها در دوران جنگ افزایش نیافته و این بخشی از دلایل ما برای بررسی افزایش در خودکشی‌ها با دیدگاهی چندوجهی است.

این آمار نشان می‌دهد که آمار خودکشی در سال ۱۸۴۳ افزایش خود را در میان نیروهای ارتش آمریکا آغاز کرده و در سال ۱۸۸۳ به ۱۱۸.۳ تن در هر ۱۰۰ هزار نیرو رسیده است. این آمار سپس در دوران جنگ آمریکا و اسپانیا (۱۸۹۸)، جنگ جهانی اول (۱۹۱۸-۱۹۱۴) و جنگ جهانی دوم (۱۹۳۹-۱۹۴۵) کاهش یافته است و در این دوران آمار خودکشی‌ها به پنج تن به ازای هر ۱۰۰ هزار نیرو رسیده است.

از آن زمان تا سال ۱۹۹۱ و پایان جنگ سرد این آمار "به طور کلی ثابت مانده" و حدود ۱۰ تا ۱۵ تن در هر ۱۰۰ هزار عضو ارتش بوده است.

با این حال آمار خودکشی‌ها در سال ۲۰۱۲ و به دنبال حمله آمریکا به افغانستان و عراق به ۲۹.۷ مورد در هر ۱۰۰ هزار تن رسیده است. پژوهشگران دریافته‌اند که از سال ۲۰۰۸ آمار سالانه این خودکشی‌ها بین ۲۰.۲ تا ۲۹.۷ مورد در هر ۱۰۰ هزار عضو ارتش بوده است.

محققان این مطالعه اظهار کرده‌اند: بررسی این اطلاعات نشان می‌دهد که ارتش آمریکا از تغییرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مصون نیست.

به گفته اسمیت که یکی از نویسندگان این پژوهش است، محققان در حال بررسی عمیق‌تر این مساله و مولفه‌های دیگر مانند عوامل اجتماعی-اقتصادی و

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    3 0
    آمریکا ظرف 10 سال آینده رفته رفته درگیر جنگ داخلی و تجزیه خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس