بیمارستان صحرایی

فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه بابیان اینکه تمام ظرفیت این نیرو برای مقابله با کرونا و خدمت به مردم در صحنه است، از استقار بیمارستان‌های سیار این نیرو در سه شهر رشت، بندرعباس و برازجان خبر داد.

به گزارش مشرق، دریادار دوم پاسدار سید علی موسوی جزایری فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه، با اشاره به استقرار بیمارستان صحرایی این نیرو در شهر رشت برای کمک به شبکه درمانی استان گیلان برای درمان مبتلایان کرونا، اظهار داشت: این بیمارستان با توجه به ابلاغ فرمانده محترم کل سپاه مبنی بر اینکه نیروی دریایی سپاه بیمارستانی را در گیلان برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی در بحث کرونا دایر کند ایجاد شد و در این ابلاغ تاکید شد که ندسا هرچه بضاعت دارد در این زمینه به میدان بیاورد.

وی افزود: دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی نیز تاکید کردند که ما پای کار این موضوع باشیم و نیروی دریایی سپاه تمام توان خود را برای پشتیبانی این موضوع به کار گیرد.

** بیمارستان سیار شهر رشت تا ۱۲۰ تخت ظرفیت پذیرش بیمار دارد

دریادار دوم موسوی جزایری با بیان اینکه در جلساتی که با دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که به بخش بستری نیاز است، گفت: امکانات بستری را با استقرار بیمارستان صحرایی در شهر رشت فراهم کرده‌ایم و در حال حاضر ۷۴ تخت در این بیمارستان چیدمان کرده‌ایم که قابل گسترش به ۱۲۰ تخت برای آن گذاشته‌ایم که به صورت ماژول های جداگانه نسب خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بسیج و سپاه آماده مبارزه با کرونا در شیراز

توافق دانشگاه علوم پزشکی یزد با سپاه برای مقابله با کرونا

آشنایی با اقدامات سپاه مازندران برای مقابله با کرونا

فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه گفت: بخش بستری زنان، مردان و اورژانس را چیدمان کرده ایم. بیمارستان سیاری که مستقر شده است مجهز به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی است تا فشار مثبت در چادرها ایجاد کند.

وی با بیان اینکه کادر پزشکی و پرسنل این بیمارستان از بیمارستان‌های امام رضا(ع) چالوس و مسلمین شیراز تامین شده است، عنوان کرد: بخش های رادیولوژی، آزمایشگاه و اتاق عمل را هم آماده کرده ایم که اعلام شده فعلا نیازی به آن نیست.

دریادار دوم موسوی جزایری تاکید کرد: به مسئولین استان اعلام کرده ایم که تا زمانی که نیاز داشته باشند این بیمارستان در گیلان مستقر است و تا زمان فروکش کردن و پایان بیماری در خدمت مردم خواهیم بود.

** بیمارستان سیار نیروی دریایی سپاه در بندرعباس در حال برپایی است

فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه در خصوص اقدامات و خدمات درمانی این نیرو در مناطق جنوبی کشور نیز گفت: با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جلسه‌ای داشتیم و اعلام آمادگی کردیم که اگر دچار کمبود تخت بیمارستانی شدید ما آماده‌ایم بیمارستانی در مجاورت شما برپا کنیم. آنها زمین را در کنار بیمارستان شهید محمدی بندرعباس آماده کردند ما هم بیمارستانی به ظرفیت ۵۴ تخت آماده کردیم که هفته گذشته اعلام نیاز کردند و در حال حاضر بیمارستان صاحب الزمان(عج) مشغول برپایی بیمارستان به ظرفیت ۵۴ تخت در مجاورت بیمارستان شهید محمدی بندرعباس است که این بیمارستان قابلیت افزایش ظرفیت را دارد.

وی ادامه داد: در بوشهر هم که بیمارستان حضرت قائم نیروی دریایی سپاه مستقر است، با توافق صورت گرفته با دانشگاه بوشهر، قرار شده بیمارستان نیروی دریایی سپاه تبدیل به سایت تروما شود و بیمارستان شهر بوشهر سایت کرونا باشد که به همین دلیل ما با افزودن تخت‌های جدید یک بخش را به این بیمارستان اضافه کردیم و در حال پذیرش بیماران هستیم.

دریادار دوم موسوی جزایری گفت: در واقع در بوشهر تقسیم کار به این صورت بوده که بیمارستان نیروی دریایی سپاه مرکز ترومای شهر قرار گرفته و بیماران زنان، اطفال، داخلی، جراحی، تصادفات و اورژانسی را بستری می‌کند.

** بیمارستان سیار در برازجان مستقر می‌کنیم

فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: در شهر برازجان هم ظرفیت بیمارستان این شهر تکمیل شده و از ما خواستند که در آنجا هم یک بخش بستری ایجاد کنیم که این بخش بستری را هم شامل یک بیمارستان ۴۰ تخت خوابه نیز در کنار بیمارستان شهر برپا خواهیم کرد.

وی در خصوص پشتیبانی از بیمارستان های سیار این نیرو، گفت: بیمارستان مسلمین نیروی دریایی سپاه بعنوان بیمارستان اصلی ندسا وظیفه پشتیبانی سایر بیمارستان های نیرو را بر عهده دارد و نیروهای تخصصی را برای سایر بیمارستان ها تامین می کند.

دریادار دوم موسوی جزایری در خصوص ضدعفونی کردن اماکن شهری توسط نیروی دریایی سپاه نیز، خاطرنشان کرد: ضد عفونی کردن محیط های بیمارستانی و اماکنی که ترددهای زیادی وجود دارد اقدام بسیار موثری است، در محیط‌های عمومی هم اجرای این کار می‌تواند اطمینان بخش باشد.

** تمام ظرفیت ندسا برای مقابله با کرونا در صحنه است

فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه تمام ظرفیت این نیرو با دستور دریادار تنگسیری برای مقابله با این بیماری در صحنه است تا اگر مردم نیازی داشته باشند به آن‌ها کمک کنیم، تاکید کرد: ما چهار بیمارستان صحرایی در اختیار داریم که در حال حاضر ۳ بیمارستان آن درگیر شده اند و یک بیمارستان صحرایی دیگر در اختیار داریم که اگر نیاز شود آن را هم وارد چرخه خدمت رسانی خواهیم کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس