کد خبر 1047977
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
سفر معاون وزیر دفاع عربستان به پاکستان؛ ریاض به دنبال آتش بس در یمن؟

معاون وزیر دفاع عربستان راهی پاکستان شده و با مسئولین سیاسی و نظامی این کشور دیدار و در خصوص مسائل مهم با آنها به گفتگو نشست.

به گزارش مشرق به نقل از جیو تی وی، به دنبال امضا تفاهم نامه صلح میان طالبان و آمریکا دولت ریاض بلافاصله نماینده خود را به پاکستان فرستاد.

بیشتر بخوانید

آخرین تحولات میدانی شمال یمن

«خالد بن سلمان» شاهزاده جوان عربستانی که معاون وزیر دفاع این کشور است به صورت جداگانه با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان و «قمر جاوید باجوا» فرمانده ستاد ارتش این کشور دیدار و گفتگو کرد.

رسانه های پاکستانی موضوع این دیدار را بررسی شرایط منطقه و آخرین تحولات خاورمیانه دانستند با این حال برخی کارشناسان بر این باورند که عربستان در تلاش است از پاکستان برای صلح در یمن کمک بگیرد.

ریاض طی سال های اخیر در باتلاق یمن گرفتار شده و علی رغم تلاش فراوان و اجیر کردن تروریست های بین المللی مانند بلک واتر نتوانسته موفقیتی در یمن به دست آورد.

دولت عربستان که این مساله را بی آبرویی بزرگی برای خود می داند در تلاش است تا با استفاده از پاکستان خروجی آبرومندانه از یمن را تجربه کند.

پیش از این نیز عمران خان اعلام آمادگی کرده بود برای صلح در یمن ایفای نقش کرده و با مسئولین جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد.

زیاده خواهی های دولت عربستان باعث ناکام ماندن تلاش های پیشین اسلام آباد شده بود ولی ممکن است تلاش های پاکستان در دور جدید نتیجه بخش باشد.

مسئولین پاکستانی در دیدار با معاون وزیر دفاع عربستان باردیگر به مساله کشمیر اشاره کرده و خواهان ایفای نقش جدی تر توسط عربستان برای حل این مساله شدند.

عربستان به دلیل داشتن منافع مشترک با هند حاضر به دفاع از مسلمانان کشمیری نیست و چشم خود را روی ظلم در این منطقه بسته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    3 0
    نوچ. باید بشین گاو شیرده برادران عزیز هم نژاد ما و خسارت این جنگ رو به یمن پرداخت کنین. وجب به وجب یمن رو ترک می کنین و الا تا ازتون خاک نگیریم ول کن نیستیم. مگه کشکه بیایی بزنی بعد از چند سال که دیدی نمی تونی پیروز بشی بگی حالا بیایید صلح، می خوای مثل جنگ ایران و صدام بعثی بشه؟ این حرفا نی. باید کف پای برادران ما رو بوسه بزنی
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    1 0
    مثلا اگر انصارالله کنترل شهر عدن را به قبایل جنوبی می سپرد الان جنوب یمن جولانگاه منصور هادی و امارات نبود- متاسفانه حوثی ها بازی با کارت قبایل را بلد نیستند و زیاد لازم نیست که در تمامی مناطق خودشان وارد میدان شوند مثلا قبایل سواحل غربی را برای بیرون کردن اشغالگران از حدیده بسیج کنند خودشان نیز از دور مدیریت اوضاع را بکنند
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    1 0
    باید موشکهای پدافندی سهند1،2،3 که همان استرلا یا سام 7 روسی است را باید هر طوری است به یمنی ها برسانید آمریکایی ها فکر می کنند اینها را از روسیه خریده اند یا صالح بطور مخفیانه اینها را خریده است تکنولوژی اش را هم به یمنی ها بدهید
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    1 0
    خوب یمنی ها باید از موشک های قائم 114 که بردی در حدود 8 کیلومتر و وزنی 45 کیلویی دارد استفاده نماید ایران باید ای سی ها و نحوه ساخت خود موشک را به یمنی ها با پهباد برساند خودشان بسازند
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    1 0
    خوب چرا با پهباد چیپ های موشک های ضدزره هدایت سیمی را به یمنی ها نمی رسانید مثل آی سی های تاو و کورنت و مالیوتکا و یا حتی ضدهوایی دوش پرتاب میثاق
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    2 0
    عاقبت عربستان همه می دانند شکست است در تعجبم از بن دیوانه یعنی نمی داند!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس