ترکی المالکی

سخنگوی ائتلاف سعودی ادعا کرد، عده‌ای قصد داشتند با یک قایق کنترل از راه دور، نفتکشی در «بحرالعرب» را هدف بگیرند اما این عملیات خنثی شد.

به گزارش مشرق، «ترکی المالکی» سخنگوی رسمی ائتلاف سعودی مدعی شد، این ائتلاف یک عملیات برای هدف گرفتن نفتکشی در «بحر العرب» و در مسافت ۹۰ مایلی از جنوب شرق بندر «نشطون» یمن –در استان المهره- را خنثی کرده است.

بیشتر بخوانید:

حملات مزدوران سعودی به منازل مردم در الحدیده

بر اساس گزارش روزنامه «الریاض»، وی ادعا کرد: این تلاش برای حمله تروریستی روز سه‌شنبه (دیروز) برابر با سوم مارس ۲۰۲۰ میلادی و در ساعت ۱۴:۳۹ (به وقت محلی) رخ داد؛ هنگامی که نفتکش مذکور به سمت خلیج عدن در حرکت به سمت خلیج عدن بود چهار قایق تلاش کردند به کشتی حمله و با یک قایق بدون سرنشین و کنترل از راه دور، آن را منفجر کنند.

وی در ادامه آنچه را «تهدید دریایی برای امنیت انرژی جهان ، مسیرهای ارتباطی دریایی و تجارت جهانی» خواند، تهدید راهبردی برای امنیت جهان توصیف کرد و خواستار  از بین بردن این تهدیدات شد.

فوریه گذشته نیز سخنگوی رسمی ائتلاف سعودی ادعا کرد، یک فروند قایق کنترل از راه دور را در جنوب دریای سرخ منهدم کرده‌اند که از بندر «الحدیده» فرستاده شده بوده و قصد هدف گرفتن کشتی‌های ائتلاف را داشته است.

رأی‌الیوم در اشاره به اظهارات ترکی المالکی نوشت، اینکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از قایق‌های کنترل از راه دور استفاده کرده، نشان می‌دهد از این به بعد توانایی تهدید کشتی‌های ائتلاف، غرق کردن آنها و بستن باب‌المندب را دارد بدون اینکه یکی از اعضای خود را از دست بدهد؛ موضوعی که نگرانی سران نظامی ائتلاف سعودی را برانگیخته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس