کد خبر 1047840
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
مسعود بارزانی

رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در بیانیه‌ای از مخالفت احزاب کرد با نخست‌وزیری «محمد توفیق علاوی» تقدیر کرد.

به گزارش مشرق، «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای از اینکه احزاب کرد در یک اقدام دسته‌جمعی به کابینه «محمد توفیق علاوی» رأی ندادند، تشکر کرد.

به نوشته وبگاه «موازین نیوز»، بارزانی با صدور بیانیه‌ای گفت: «احزاب کرد علیرغم اختلافاتشان موضع خود را یکسان کرده و به دولت جدید عراق رأی اعتماد ندادند و از این رو یک "دستاورد تاریخی" برای مردم کردستان عراق رقم زدند.»

بیشتر بخوانید:

موضع‌گیری بارزانی نسبت به معامله ننگین ترامپ

او از دیگر گروه‌های سیاسی عراقی نیز تشکر کرد و مدعی شد که رأی به کابینه علاوی موجب آبروریزی و افزایش بحران‌ها برای عراق می‌شد.

بارزانی همچنین در بیانیه خود مدعی شد که مواضع گروه‌های سیاسی عراقی موجب تقویت اصول دموکراسی شد و به خواسته‌های گروه‌های سیاسی عراقی ارج نهاد.

رهبر حزب دموکرات کردستان عراق، افزود: «اکنون عراق در مقابل مرحله جدیدی قرار گرفته و می‌تواند فرصتی برای پاسخ به خواسته معترضان و ایجاد زمینه مناسب برای توافق ملی فراگیر و تضمینی برای نزدیکی میان گروه‌های سیاسی، داشته باشد.»

روز گذشته از میان ۳۲۸ نماینده پارلمان فقط ۱۰۸ نفر در صحن حاضر شدند و این رخداد موجب عدم حد نصاب برای رأی‌گیری شد و شب هنگام نیز علاوی در نامه‌ای به «برهم صالح» گفت که از تشکیل دولت کنار می‌کشد.

برخی گروه‌های شیعه پارلمان گفته‌اند گروه‌های سیاسی به دنبال سهم‌خواهی از دولت علاوی بودند و چون گمان می‌کردند سهمی به آنان داده نشده، جلسه پارلمان را بایکوت کردند.

«مقتدی صدر» نیز در واکنش به انصراف محمد علاوی از تشکیل کابینه، گروه‌های سیاسی را به سهم‌خواهی متهم کرده و آن‌ها را فاسد خوانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیم IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    اون احمق به جای تشکر از اینکه از دست داعش نجاتش دادند دارد انتقام جلوگیری از تشکیل کشور کردستان را میگیرد درحالی که مسلمانان باید به اتحاد و قوی شدن در مقابل دشمنان فکر کنند این احمق به فکر تجزیه وکوچک شدن و تسلیم در برابر آمریکا دارد که در خواست کمک چندین بار ه اش را ندادند باید حاج قاسم اجازه میداد اربیل اشغال شود و بای ایزدیها بر سرشان بیاید
  • SE ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    8 6
    سر این مارملک را باید زد
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    6 5
    این بارزانی خائن واقعا کرونا لازمه
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    8 5
    لعنت خدا بر مزدوران آمریکا، بارزانی از تو بی پدر تر هم هست؟
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    4 3
    خوب احزاب شیعی می توانستند این دولت را تنهایی تشکیل دهند ولی تشکیل ندادند مقتدی باید تکلیف را مشخص کند در کشوری 40 درصد را غیر شیعیان تشکیل می دهند در شهرهای شیعه هم علیه نخست وزیر شیعه راهپیمایی تشکیل می دهند خوب غیر شیعیان نمی خندند به این احمق مزدور
  • ملکشاه US ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    1 0
    زنده باشی بارزانی عزیزم ....کور شه هر کی چشم دیدنتو نداره ........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس