کد خبر 1043830
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
مسعود بارزانی

مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در مصاحبه‌ای ضمن حمایت از موجودیت رژیم اشغالگر در سرزمین‌های فلسطینی طرح ادعایی صلح آمریکا را در هر شکل و سیاقی مناسب‌تر از مقاومت دانست.

به گزارش مشرق، «مسعود بارزانی» رئیس سابق منطقه کردستان عراق ادعا کرد،موجودیت اسرائیل در منطقه واقعیتی است که باید پذیرفته شود.

بیشتر بخوانید:

افشای فشار یک ائتلاف سنی بر نخست‌وزیر عراق

شرط حزب بارزانی برای مشارکت در دولت علاوی

بارزانی در گفت‌وگو با روزنامه «ایندیپندنت عربی» درباره طرح معامله قرن آمریکا و اینکه آیا منطقه کردستان عراق در آینده با تل‌آافشای فشار یک ائتلاف سنی بر نخست‌وزیر عراقویو وارد رابطه خواهد شد، گفت:« تا زمانی که ما بخشی از عراق هستیم، اگر اسرائیل سفارت خود را در بغداد باز کرد، یک کنسولگری برای آن در اربیل افتتاح خواهد شد و ما از آن استقبال می‌کنیم».

وی افزود: «اما اگر اسرائیل سفارتی در بغداد نداشته باشد امکان اینکه ما در اربیل با اسرائیل رابطه داشته باشیم وجود ندارد».

بارزانی گفت: «ما معتقدیم رابطه با اسرائیل موضوعی طبیعی است. اسرائیل یک واقعیت شده و هیچ کسی نمی‌تواند آن را به دریا افکند. به اعتقاد من الان بیشتر کشورهای عربی با اسرائیل رابطه دارند و این اتفاقی طبیعی و بهتر است».

رئیس منطقه کردستان عراق با به فراموشی سپردن مخالفت قاطع منطقه‌ای و جهانی با طرح آمریکایی معامله قرن که به اتفاق همه آن را جانبدارانه و نابود کننده مسئله فلسطین خواندند، گفت: «در موضوع معامله قرن از نظر من هر طرحی برای صلح بهتر از طرح جنگ است، اما شیوه ارزیابی و برخورد با آن به خود صاحب خانه مربوط می‌شود. صاحب خانه از امور خانه بهتر خبر دارد. جنگ هرگز به نتیجه‌ای نمی‌رسد. تجربه ۳ جنگ در سال‌های ۱۹۵۶،۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ در کنار ده‌ها جنگ کوچک دیگر وجود دارد و همه آنها ناموفق بوده است».

معامله قرن در هشتم بهمن ماه در آمریکا رونمایی شد و در آن حقوق فلسطینی‌ها درباره قدس و بازگشت آوارگان و بسیاری مسایل دیگر نادیده گرفته شده است.

معامله ترامپ با مخالفت اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه آفریقا و کشورهای متعددی روبرو شد که تاکید کردند این طرح سطح حداقلی از حقوق و آرمان‌های مشروع ملت فلسطین را هم برآورده نمی‌کند و با مراجع روند صلح مغایرت دارد.

به اعتقاد کارشناسان خاندان بارزانی یکی از مهم‌ترین گروه‌هایی بود که از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی ارتباط با این رژیم و پیگیری اهداف آن در منطقه کردنشین را دنبال می‌کرد و موضوع تجزیه عراق و تشکیل کشور مستقل کُرد هم  مورد حمایت رژیم صهیونیستی قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    20 57
    گل گفتی مسعود
  • سالار IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    7 46
    زنده باد بارزانی
  • محمد IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    19 3
    بیشعور نادان .
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    4 4
    باید داعش پخ پخ ت میکرد بی چشم و رو
  • آنتی استکبار IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    3 3
    حماقت از سر و روش می باره
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    4 4
    بارزانی قمار خطرناکی را ادامه میدهد، چون تاریخ ثابت کرده عاقبت خائنین مرگ بوده و بی آبرویی
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    3 2
    واقعا همین خیانتکاران اینچنینی شده بلای جون منطقه ما
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    2 3
    جای حاج قاسم خالی است ، جرات چنین حرفی نداشتی. کم کم داری کاک اسرائیلی میشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس