کد خبر 1047397
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
تلویزیون نمایه

در روزهایی که کرونا ، کام همه را تلخ کرده ، باید چاشنی طنز و درام را به دورهمی های خانوادگی اضافه کرد و با تماشای یک فیلم خوب ، محفل خانوادگی را گرم تر کرد.

 به گزارش مشرق، کرونا، مهمان ناخوانده ای که این روزها، در آخرین ماه از سال 98، زندگی اکثر اقشار جامعه را دستخوش تغییراتی کرده است، حالا افراد خانواده را دور هم جمع کرده و  سبب یک دورهمی خانوادگی اجباری شده است. از بچه مدرسه ای ها گرفته تا دانشجویان و کارمندان ، با شیوع این ویروس ، سبک زندگی خود را تا حدود زیادی تغییر دادند. تا جایی که هیاهوی خرید شب عید جایش را به خانه نشینی داده است. عده ای از این وضعیت گله دارند و راه سرگرم بودنشان را در فعالیت های بیرون از منزل می بینند اما در این میان برخی از افراد از فرصت در کنار هم بودن استفاده کرده و سعی می کنند تا لحظات خوب و به یاد ماندنی از خاطره حضورشان در خانه ثبت کنند. در این گزارش قصد داریم تا به گروه دوم کمک کنیم تا بتوانند در محیط منزل ، با انجام فعالیت های مشترک ، محیط خانه را به یک مکان پر از آسایش و نشاط تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید:

فیلم دیدن ، از جمله فعالیت هایی است که همیشه جزو لیست تفریحات قرار دارد که البته اولویت آن برای افراد متفاوت است. بهتر است، با دیدن یک فیلم خوب در منزل ، جای خالی تعطیلی  سینما و مراکز فرهنگی و هنری به دلیل شیوع ویروس کرونا را پر کنیم.

برای آنکه اعضای خانواده در مواجهه با سلایق مختلف ، دچار تضاد آرا نشوند و البته ، والدین از ماهیت و آنچه در فیلم می گذرد، اطلاع داشته باشند به معرفی فیلم های سینمایی می پردازیم که پس از اکران در سینما، حالا در شبکه خانگی عرضه می شوند.

همچنین ،برای آن دسته از فیلم بین های حرفه ای هم پیشنهاداتی داریم که می توانند با تحلیل فیلم ، بیشتر به عمق و معنای فیلم پی ببرند.

سرخ پوست، معما فیلم جذاب

برای کسانی که علاقه زیادی به بازی دزد و پلیس دارند و از رمز گشایی و پیدا کردن کد های دسترسی به جواب معما ، لذت می برند ، سرخ پوست پیشنهاد خوبی است. در این فیلم ، نوید محمد زاده در یک نقش متفاوت ظاهر شده و به دنبال پیدا کردن یک زندانی فراری است.پریناز ایزد یار هم با او هم بازی شده و فراز و فرود داستان در کنار رابطه رمانتیک این دو شخصیت ، به جذاب تر شدن فیلم کمک زیادی کرده است.

از ویژگی های منحصر به فرد این فیلم ، می توان به جلوه های ویژه و بصری آن اشاره کرد. داستان و فیلم نامه سرخ پوست هم ، آن را از سایر تولیدات سینمایی متمایز می کند چرا که کمتر کارگردان و فیلم نامه نویسی ، رو به چنین موضوعاتی می آورند.

سرخ پوست ، محتوای مناسبی برای همه اعضای خانواده دارد و جای نگرانی از تماشای آن در مقابل کودکان و نوجوانان نیست.

قسم و قصر شیرین، درخونگاه و متری شش ونیم؛ فیلم هایی برای بزرگترها

فیلم سینمایی قسم به کارگردانی محسن تنابنده، داستان زوجی را روایت می کند که راز پنهانی دارند و این راز با کشته شدن خواهر زن پس از سال ها افشا می شود. کشش داستان و توالی اتفاق ها موجب می شود که فیلم از حالت خطی صرف، خارج شده و بیننده را با خود همراه می کند. سعید آقاخانی ، مهران احمدی و مهناز افشار در این فیلم ، نقش های کلیدی را ایفا می کنند.

قسم ، داستان یک اعتماد کاذب است که به یقینی اشتباه منجر می شود و در تمام قسمت های فیلم ، مخاطب هم با گمراهی نقش اول، گمراه شده و راست را از دروغ تشخیص نمی دهد.

قصر شیرین به کارگردانی رضا میر کریمی یک داستان ناب از سیر و سلوک یک مرد دارد. مردی که از ابتدا تا انتهای مسیر می توان در هر توقف گاه شاهد تغییری در رفتار و منشش بود که البته این کار با بازی تحسین برانگیز حامد بهداد ، آن قدر استادانه است که تماشاگر از دیدن آن لذت می برد.

حضور دو فرزند شخصیت اول فیلم و همراه بودنشان با پدر و البته دلسردی هایی که پدر نسبت به آنان دارد ، موجب می شود که شاید کودکان با دیدن آن و ندانستن موضوع ، کمی آزرده خاطر شوند و در ضمیر ناخود آگاهشان اثرات نامطلوب بگذارد ولی این فیلم برای بزرگترها ، یک فیلم خلاقانه و خوش ساخت است.

برای آن دسته از کسانی که به فیلم های سبک خاصی؛ توصیه می شود که فیلم درخونگاه سیاوش اسعدی را برای تماشا انتخاب کنند. امین حیایی در این فیلم توانسته به خوبی آنچه کارکتر می خواهد به مخاطب القا کند را نشان دهد. این فیلم ، داستانی یک خطی دارد و روایت پسر جوانی است که سال ها در خارج از کشور، تلاش کرده تا پول برای بهبود وضعیت زندگی خود و خانواده اش به دست آورد و حالا با اتفاقی مواجه می شود که تمامی باورهای او را تغییر می دهد.

آن قدر برای متری شش و نیم سعید روستایی تبلیغ شده و سکانس های مختلف فیلم در فضای مجازی منتشر شده که نیازی به تعریف و تحلیل نیست. متری شش و نیم، به یک ناهنجاری اجتماعی می پردازد و تصویر سازی کارگردان از اتفاقاتی که برای قشر کم در آمد و معتاد جامعه می افتد آن قدر واقعی است که مرز تصویر و واقعیت را در هم می شکند.

فیلم هایی که در این قسمت از گزارش معرفی شد، مخاطب بزرگسال دارد و البته پیشنهاد می شود که اگر به دنبال تماشای یک فیلم با مخاطب عام تر و به خصوص در حضور کودکان می گردید ، این چهار فیلم را انتخاب نکنید.

چند پیشنهاد طنازانه برای تماشا

فیلم سینمایی رحمان 1400، قانون مورفی ، چهار انگشت و تگزاس 1و2 از آن دسته فیلم هایی است که در زمان اکران ، انتخاب مردم برای ساعتی لبخند و فراموشی لحظات تلخ بود. این فیلم ها گرچه ته مایه طنز دارند اما نباید فراموش کرد که سینمای ایران در ژانر کمدی اسیر شوخی های جنسی و اروتیک است. این گونه فیلم ها ، مخاطب را با ابزار چنین شوخی هایی می خندانند و به همین دلیل شاید تماشای آن برای کودکان ، چندان مناسب نباشد. با این حال توصیه می شود که در روزهایی که  کرونا ، کام همه را تلخ کرده ، باید چاشنی طنز و درام را به دورهمی های خانوادگی اضافه کرد.

 بمب؛ یک عاشقانه خانوادگی

اگر به دنبال بالا بردن هورمون عشق در خونتان هستید، بمب یک عاشقانه را برای تماشا انتخاب کنید . پیمان معادی با کارگردانی و بازیگری در این فیلم در کنار لیلا حاتمی ، توانسته یک عاشقانه آرام را در بحبوحه دفاع مقدس به تصویر بکشد.

داستان لطیف ، بازی های روان و کارگردانی خوب باعث شده تا بتوان این فیلم را در  کنار کوچک و بزرگ اهل خانه دید.

اکران اختصاصی پیشونی سفید و دزد و پری برای کوچکترها

خانواده هایی که از مرز 2 نفره بودن عبور کرده و توانستند جمعشان را بزرگتر کنند ،خوب می دانند که در برنامه ریزی باید زمانی را به فرزندان اختصاص داد. این موضوع، تماشای فیلم و سریال را هم شامل می شود.

سید جواد هاشمی با تجربه سال ها فعالیت در حوزه کودکان و نوجوانان ، سلیقه مخاطبان خاصش را تشخیص داده و چند سالی است که با ساخت پیشونی سفید در سه سری ، توانستخ کودکان و نوجوانان را به سینما بکشاند.

فراموش نکنیم که برخی از رفتارهایی که در حال حاضر و به واسطه شیوع کرونا در جامعه رواج پیدا کرده است ،می تواند یک عادت خوب برای همه مراحل زندگی شود؛ مثل تماشای دسته جمعی فیلم و سفت تر کردن حلقه خانواده.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دیده بان IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    1 0
    شبهای برره بهترازایناس! چراازجلونظام؟ازجلوشیرفرهاد!!!!!!خخخخخخ
  • محمد IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    پایتخت 3 و 4 رو هم نشون بدین خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس