تد کروز سناتور تندروی جمهوری‌خواه

سناتور تندروی جمهوری‌خواه ضمن استقبال از کارگروه اقدام مالی در قرار دادن ایران در لیست سیاه، بر تحریم کل سیستم مالی ایران تاکید کرد.

به گزارش مشرق، تد کروز سناتور تندروی جمهوری‌خواه بعد از تصمیم سازمان اقدام مالی درباره ایران با انتشار یک بیانیه از این تصمیم استقبال کرد. 

بیشتر بخوانید:

سناتور مورفی: سیاست فاجعه‌‍بار ترامپ سبب تقویت نفوذ ایران شده

انتقاد شدید سندرز از گزارش‌ها درباره دخالت روسیه در انتخابات

کروز در بیانیه خود آورده است، «توافق هسته‌ای فاجعه بار باراک اوباما، ایران را به سیستم مالی بین المللی دوباره مرتبط کرد و میلیاردها دلار پول به سمت حکومت ایران سرازیر کرد و به آنها هرچیزی که می‌خواستند، هدیه داد تا صرف حمایت از تروریسم و تکثیر سلاح کنند. من از مدت‌ها پیش از کارگروه اقدام مالی درخواست کرده بودم که اقدامات متقابل علیه ایران را اعمال کند، چرا که برای حمایت از سیستم مالی جهانی از اقدامات غیرقانونی ایران لازم است و از دولت دونالد ترامپ به خاطر استفاده از نفوذ خود برای دستیابی به این هدف قدردانی می‌کنم.» 

وی در ادامه بیانه خود آورده است، «تصمیم جدید کارگروه اقدام مالی نیاز به تحریم کل بخش مالی ایران را برای محافظت از بانکهای آسیب‌پذیر در سراسر جهان تقویت کرده است. من از سالها پیش برای تحریم ایران تلاش کرده‌ام و قصد دارم با همکارانم در کنگره و دولت آمریکا برای اجرای این تحریم‌ها کار کنم.»

«کارگروه ویژه اقدام مالی»، معروف به «FATF» که خودش را نهادی برای مبارزه با پولشویی و «تأمین مالی تروریسم» معرفی می‌کند روز جمعه ایران را در فهرست سیاه خود قرار داد. 

خبرگزاری رویترز نوشته FATF علی‌رغم این در بخشی از بیانیه‌اش تلاش کرده تا حدی درها را برای ایران باز نگاه دارد. 

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به اقدام «کارگروه ویژه اقدام مالی» در قرار دادن نام ایران در فهرست سیاه واکنش نشان داد. 

وی گفت: «کارگروه ویژه اقدام مالی اقدام صحیحی را برای حراست از نظام اقتصادی بین‌المللی در برابر اقدامات اقتصادی سهل‌انگارانه ایران انجام داده که طی آن از اعضا خواسته تا اقدامات متقابل را علیه ایران اعمال کنند.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس