کد خبر 1042527
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
حماس

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تأکید کرد خواسته ملت فلسطین، قطع رابطه با آمریکا است.

به گزارش مشرق، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از تشکیلات خودگران فلسطین انتقاد کرد.

برهوم در یک نشست خبری گفت که تداوم دیدارهای سرویس اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری با عناصر سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) بیانگر این است که تشکیلات خودگردان و سرویسهای امنیتی آن، همچنان بر روی آمریکا حساب باز می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

گانتز، حماس را به اقدام نظامی تهدید کرد

پایگاه اطلاع‌رسانی حماس به نقل از برهوم گزارش داد که این نشستها در حالی صورت می‌گیرد که نقش آمریکا در صلح تحمیلی آمریکایی موسوم به «معامله قرن» و نقش این کشور در نابودی آرمان فلسطین، کاملا مشخص است.

این مسئول فلسطینی بر این باور است که چنین دیدارهایی نشان می‌دهد تشکیلات خودگردان و محمود عباس رئیس آن، در اینکه تماس و نشست با دولت آمریکا را متوقف کرده‌اند، جدی نیستند.

برهوم خاطر نشان کرد، این نشستها بیانگر این است که وعده‌های محمود عباس، «صرفا اظهاراتی است که نیازمند عملی شدن آن در قالب اقداماتی است که با درخواست ملی فلسطین همخوانی داشته باشد».

وی توضیح داد که خواست ملت فلسطین، «قطع کامل روابط با دولت آمریکاست؛ زیرا این رابطه، پیامدهای خطرناکی برای ملت ما و حقوق و اصولش دارد».

این مسئول حماس از تشکیلات خودگردان خواست که به صورت عملی، این روابط، تماسها و توافقات با دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی را متوقف و «روند سیاسی فلسطین را به سمت توافق ملی بر سر راههای مقابله و شکست معامله قرن و حمایت از منافع ملت فلسطین» تصحیح کند.

در همین ارتباط، «حازم قاسم» سخنگوی حماس، سخنان وزیر مشاور دولت سعودی درباره وجود نقاط مثبت در طرح معامله قرن را که همه نهادهای عربی و اسلامی آن را رد کرده‌اند، نشانه شراکت ریاض با آمریکا برای نابودی مسئله فلسطین خواند.

قاسم تأکید کرد که اظهارات «عادل الجبیر» وزیر مشاور سعودی درباره وجود نقاط مثبتی در معامله قرن آمریکا مغایر با اجماع نظر کشورهای عربی در رد این طرح ادعایی صلح است و تبلیغی برای آن محسوب می‌شود.

معامله ترامپ با مخالفت اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه آفریقا و کشورهای متعددی روبرو شد که تاکید کردند این طرح سطح حداقلی از حقوق و آرمان‌های مشروع ملت فلسطین را هم برآورده نمی‌کند و با مراجع روند صلح مغایرت دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس