روزنامه های اصلاح طلب 23 بهمن

آمریکا نه توان حمله نظامی به ایران را دارد و نه از طریق تحریم ها توانسته به هدف اصلی خود در قبال ایران برسد. بنابراین بهترین روش برای دولت مستأصل آمریکا، مذاکره با ایران است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ترور سردار سلیمانی،باب مذاکره با آمریکا را نبسته است

روزنامه اعتماد- متعلق به «الیاس حضرتی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم- در مطلبی با عنوان «ترامپ به دنبال حذف اروپا و مذاکره دوجانبه با ایران است» نوشت:«دولت امریکا می‌گوید فشار حداکثری را تا پای میز مذاکره نشستن تهران ادامه خواهد داد و تهران هم لغو تحریم‌های هسته‌ای را پیش‌درآمد موافقت با بازگشت امریکا به میز مذاکره چندجانبه با واشنگتن در قالب ۱+۵ می‌داند».

در ادامه این مطلب، «مهران کامروا» رییس مرکز مطالعات بین‌المللی و منطقه‌ای دانشگاه جرج تاون امریکا در مصاحبه با این روزنامه در پاسخ به این سوال که «این ترور چه تاثیری بر هرگونه رابطه، مذاکره یا گفت‌وگو میان تهران و واشنگتن گذاشت ؟ آیا می‌توان گفت که دیگر باب مذاکره میان تهران با حداقل این دولت در امریکا بسته شده است؟» گفت:«پاسخ به این سوال آسان نیست.پیش از این ترور هم در امریکا و هم در ایران افراد، ارگان‌ها و مراکزی خواهان مذاکره و همزمان افراد و نهادهایی مخالف هر گونه مذاکره بودند. نمی‌توان گفت که در نتیجه این اقدام امریکا دیگر هیچ مذاکره‌ای قابل تصور نیست و البته که این ترور شرایط را سخت‌تر کرده است. به فرض محال اگر امریکا فردا تحریم‌ها را بردارد، برای ایران رد هرگونه مذاکره آسان نخواهد بود».

در روزهای گذشته، «آذر منصوری» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و از کاندیداهای ردصلاحیت شده در انتخابات مجلس یازدهم در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود که ترور سردار سلیمانی نمی تواند مانع مذاکره با آمریکا شود!

حالا روزنامه متعلق به یکی دیگر از کاندیداهای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس در مطلبی تأمل برانگیز مدعی شده است که ترور سردار سلیمانی،باب مذاکره با آمریکا را نبسته است.

درباره این رویکرد مغایر با منافع ملی اصلاح طلبان باید گفت، اولا قاتلان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به هیچ عنوان صلاحیت مذاکره و توافق را ندارند. به عبارت دیگر، جنتلمن های پشت میز مذاکره، همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند و ملت عزتمند ایران با تروریست های وحشی مذاکره نمی کند.

دوما، مردم ایران برجام را فراموش نکرده اند. توافقی که به واسطه آن «هسته ای رفت ولی تحریم ها ماند». مقامات دولت اوبامای مودب! و باهوش!(به تعبیر آقای روحانی) صراحتا اعلام کرده بودند که دولت ما صنعت هسته ای ایران را از کار انداخت و دولت بعدی-ترامپ- باید همین رویکرد را در حوزه صنعت موشکی و قدرت منطقه ای ایران ادامه دهد.

آمریکا نه توان حمله نظامی به ایران را دارد و نه از طریق تحریم ها توانسته به هدف اصلی خود در قبال ایران برسد. بنابراین بهترین روش برای دولت مستأصل آمریکا، مذاکره با ایران و رسیدن به آن نتیجه ای است که نتوانسته بود از طریق جنگ و تحریم به آن دست یابد.

برای همین بود که «وندی شرمن» عضو ارشد تیم مذاکره هسته ای دولت اوباما پس از امضای توافق هسته ای گفت، برجام با صنعت هسته ای ایران کاری را انجام داد که با جنگ هم نمی شد به این نتیجه رسید.

واقعیت این است که «دستاورد مذاکره» و «گشایش اقتصادی برای مردم» برای طیف اصلاح طلب هیچ محلی از اعراب ندارد. این طیف صرفا به دنبال عکس یادگاری و قدم زدن و نشست و برخاست با مقامات آمریکایی است. برای همین است که حتی شهادت حاج قاسم سلیمانی هم این جماعت را از خواب غفلت بیدار نکرده است.

** تیتر مشترک بی بی سی و روزنامه دولت

روزنامه ایران در یادداشتی با عنوان «انقلاب و انتخابات» نوشت:«در میان سخنان آقای روحانی در راهپیمایی بزرگداشت ۲۲ بهمن یک گزاره بسیار برجسته‌تر بود. آنجا که سخنانی به این مضمون را گفتند:"انقلاب‌ یک انتخاب بود. بالاترین ثمره انقلاب نیز انتخاب است. انقلاب از انتخاب است و انتخاب از انقلاب است. اگر رژیم فاسد گذشته به مردم اجازه انتخاب می‌داد نیازی به انقلاب نبود. اگر رژیم گذشته به یک انتخابات سالم و آزاد ملی تن می‌داد انقلابی نمی‌شد. انقلاب بر مبنای آن بود که در و راه انتخابات بسته شده بود و مردم را هدایت کرد تا از مسیر یک انقلاب بزرگ این زنجیر را پاره کنند و راه را برای انتخابات باز کنند".»

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت:«هنگامی که نهادی به‌نام انتخابات و رقابت نبود، در نتیجه حکومت نیز قادر نشد که فاصله شکل گرفته میان خود و مردم را ترمیم کند و این فاصله به مرور زیاد و زیادتر شد. هر حکومتی که نهاد انتخابات خود را از دو جهت حفظ کند، بدون تردید با خطر مهمی در آینده مواجه نخواهد شد و تمامی مشکلات را در پرتو این نهاد می‌تواند حل کند. اول از حیث سلامت و اعتبار و درستی انجام و نتایجش و دوم از حیث گستره در برگیری. به‌عبارت دیگر به میزانی که اقشار و گروه‌های جامعه بتوانند نامزدهای مطلوب خود را در انتخابات داشته باشند. این دو ویژگی تضمین‌کننده بقای هر حکومتی است».

دیروز پس از پایان سخنرانی آقای روحانی در مراسم ۲۲ بهمن، بی بی سی فارسی و دیگر رسانه های معاند همگی یک تیتر مشترک و زنجیره ای را از میان اظهارات روحانی انتخاب کردند و آن این بود «اگر رژیم گذشته به انتخابات سالم تن می داد، انقلاب نمی شد»!

ذوق زدگی رسانه های معاند از این جهت بود که روحانی، تمام فاکتورهای منفی رژیم منحوس پهلوی را قلم گرفت و صرفا برگزاری انتخابات را عامل فروپاشی آن رژیم معرفی کرد!

این در حالی بود که عدم استقلال کشور در دوران رژیم پهلوی و حقارت شاه مقابل آمریکا و انگلیس، غارت منابع کشور توسط دولت های خارجی، ترویج فحشا توسط رژیم طاغوت، فساد مالی گسترده دربار، جنایات ساواک در سرکوب مردم، فقر مطلق در کشور و...از جمله عوامل اصلی قیام مردم و به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی در سال ۵۷ بود.

نکته قابل تأمل اینجاست که روزنامه ایران- ارگان رسانه ای دولت- در شماره امروز همان مسئله ای را برجسته کرد که دیروز رسانه های معاند برای آن سوت و کف و هورا کشیده بودند!

آقای روحانی و رسانه های دولتی و صالاح طلب این روزها شورای نگهبان را آماج حمله قرار دادند. این طیف از یکسو تاکید می کند که باید انتخابات سالم برگزار شود و از سوی دیگر مدعی است که اصلاح طلبان توسط شورای نگهبان قلع و قمع شده اند.

این در حالی است که شخص آقای روحانی- ۹ بار- و دیگر فعالین اصلاح طلب بارها با همین شیوه و پروسه انتخاب شده اند و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه انتخابات ناسالم نداشته است. علاوه بر این برخلاف ادعای اصلاح طلبان، این طیف با ترافیک کاندیدا مواجه است و تنها در شهر تهران حدود ۴۳ اصلاح طلب تایید صلاحیت شده اند و این طیف باید از میان این افراد به لیست ۳۰ نفره برسد.

** فرار بانیان اصلی وضع موجود از پاسخگویی با ژست مظلوم نمایی

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«طبیعی است که در حال حاضر رسیدن به یک لیست مشترک برای جریان اصلاحات کار دشواری است و حتی اگر بخواهیم لیستی ناقص و ده نفره هم بدهیم کار سختی است چرا که سازوکارهای آن از پیش مشخص نشده است. احزاب عملا در حال حاضر در شرایطی قرار دارند که امکان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی ندارند و نمی‌توان حتی از اصلاح‌طلبان انتظار لیستی مشترک و ناقص داشت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«درواقع رویکرد جامعه به همان شکل سابق باقی است و اصلاحات به عنوان جریان معطوف به متن جامعه همچنان می‌تواند فعالیت‌های خود را انجام دهد، زیرا امروز دیگر اصلاحات در قالب نهادهای حکومتی و درون ساختار قدرت نیاز به پیگیری ندارد و اصلاحات در متن جامعه در قالب فعالیت‌های اجتماعی و مدنی وجود دارد و از سوی مردم حمایت می‌شود».

دوت روحانی، فراکسیون امید مجلس و شورای شهر و شهرداری تهران دربست در اختیار اصلاح طلبان است. دولت اکنون در هفتمین سال فعالیت خود به سر می برد و شورای شهر و شهرداری اصلاح طلب تهران نیز در سومین سال فعالیت خود است.

فراکسیون امید مجلس نیز ۴ سال از فعالیتش سپری شده است. بنابراین اصلاح طلبان یکی از بانیان اصلی وضع موجود هستند اما با بی اخلاقی و توهین به فهم و شعور مردم، خود را به دور از قدرت و در بطن مردم جا می زند!

این طیف در پی آن است تا با این ژست مضحک، مجلس یازدهم را قبضه کند و در عین حال از پاسخگویی درباره چرایی وضع موجود نیز فرار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    2 33
    سردار سلیمانی،نماد اعتدال بود
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
      32 8
      نماد اعتدال قرآنی بود نه اعتدال حسن روحانی. اشدا علی الکفار و رحما بینهم بود نه برعکس.
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
      6 6
      اعتدال اسلامی یا اعتدال سیاسی حضرت آقی روحانی؟ حتما دومیش نبود....
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
      17 3
      سردار سلیمانی نماد عزت و اقتدار و مقاومت بود.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    7 35
    ظریف دیپلمات زبردستی است.میتوان با خیال راحت،فرمان مذاکره را به دست او سپرد
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
      14 3
      مذاکره = تضعیف توان موشکی = جنگ نظامی
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
      11 0
      طفلک ساده لوح با 1قول شهربازی میشه گولت زد وقتی بعد از برجام و دادن اونهمه امتیاز باک هواپیمای ظریفم پر نکنن فرمون دیپلماسی با 1سینی که بچه ها میگیرن دستشون ماشین بازی میکنن هیچ فرقی نداره هههههههههههه
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    2 12
    استغفرالله هزاران بار ، یعنی میخوای بگی روزنامه دولتی و بی بی سی دستشان تو یک کاسه است؟!!! مسلمان نشنوه کافر نبینه
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    31 6
    این نجاست اصلاحات کی قراره از خاک مقدس ایران پاک بشه؟!!
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
      11 0
      تا آدمهای جاهل وجود داشته باشند هستند
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
      10 0
      آره واقعا از اینهمه ننگ و بی آبرویی و حقارت و بدبختی خسته شدیم بخدا
  • حسین IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    25 4
    به نظر کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می زنند یا خیلی احمقند که دشمن را نمی‌شناسند و یا خیلی خیلی ترسویند و چون حیات دنیا را دوست دارند و به آخرت ایمانی ندارند می‌ترسند چند صباح زندگی را از دست بدهند و یا از قبل از طریق سرویس‌های جاسوسی بار خود را بسته‌اند و به جای اعتماد و توکل به خدا به دشمن خدا اعتماد و توکل کرده‌اند اما شوربختانه باید بگویم ملت ایران نه به احمق‌ها نیاز دارد و نه به ترسوها و نه خود فروخته‌ها زیرا ملتی زیرک شجاع و حامی دین و ولایت دارد و می‌داند اگر به دشمن مهلت دهد به وطن، دین و آینده خود خیانت کرده است همانطور که این چند وقته اتفاق افتاده است.
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
      7 0
      دومیلیون لایکککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککک
  • DE ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    25 3
    ترور سردار سلیمانی باب مذاکره با آمریکا را نبسته است ما اصلاحاتچی ها کلا دنبال باب هستیم ما خودمان از بابی ها بهتر بابیگری بلدیم ما خودمان برای دشمن هم بابی هستیم هم مامی .
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
      10 0
      خیلی باحال بود ایولا
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    21 3
    چرا آقای روحانی در این شرایط بسیار خطیر، به ضدانقلاب پاس گل می دهد
  • SE ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    15 2
    هر آنکه سخن از معامله با امریکا بر زبان بیاورد دهانش زیر پای ملت است
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    11 2
    افساد طلبان بس دیگه لطفا خفه‌‌‌.!!!
  • احمد IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    11 3
    این یک امر طبیعی است که اصلاح طلبان هیچ ارزشی برای ملت و انقلاب و شهدا قائل نیستند لذا برای رسیدن به اهداف خود حاضر به هر عملی هستند همانگونه که در طی این چند سال از ذلت و خواری دولت و مجلس مشاهده شد
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    11 2
    نام سلیمانی را به ابتذال خود الوده نکنید .. اعتدالی که فعلا حاکم است ابتذال است نه اعتدالی که قران میگوید
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
      4 0
      ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    7 0
    تو برجام امتیازی بود که ازتون بخوان و ندین؟اخرش 1شکلات کف دستتون گذاشتن که حالا دنبال دومیشین؟
  • مرصاد IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    5 0
    خدا لعنت کند خناسان را ! آنهایی که در دلشان مرض است !!
  • یک جانباز IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    0 1
    سردار سالها در میدان نبرد بود نتوانستند به وی آسیبی برسانند اما یکبار برای مذاکره داشت میرفت که ترور شد .پس بهتر است آقای حضرتی خفه شود و اظهار نظر نکند
  • علی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    سردار دل تمام آزادگان جهان لعنت بر آدم ذلیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس