اصلاح طلبان نمایه

اصلاح‌طلبان در حالی ادعا می‌کنند جامعه ایرانی بی‌اعتماد شده که نه تنها هیچ نشانه‌ای در این زمینه وجود ندارد بلکه شاهد رویدادهایی هستیم که نقض این ادعا را اثبات می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

ثروتمندی که گفت انقلاب اسلامی ناکام است!

گلایه‌های محسن هاشمی از انقلاب اسلامی

دروغ‌هایی که محسن هاشمی به انقلاب اسلامی نسبت داد

محسن هاشمی، فعال اصلاح‌طلب و رئیس شورای شهر تهران به تازگی طی یادداشتی به مناسبت دهه فجر در روزنامه شرق نوشته است: اهداف انقلاب را می‌توان در مطلع سرود ملی نخست انقلاب جستجو کرد: "شد جمهوری اسلامی به پا/ که هم دین دهد، هم دنیا به ما"

او می‌افزاید: اگر در شرایط فعلی ما با پدیده‌هایی نظیر فقر، بیکاری، حاشیه‌نشینی، اعتیاد و بزهکاری بیش از استاندارد جهانی مواجهیم، یعنی نتوانسته‌ایم دنیای مردم را در حد مطلوب تأمین کنیم و اگر با دین‌گریزی، عدم پایبندی به احکام و اپیدمی شدن دروغ، فساد، ریا و خلاف در جامعه و اداره کشور مواجهیم یعنی در تحقق جامعه دینی مطلوب هم ناکام مانده‌ایم!

*انقلاب اسلامی برای هرکس بد و ناکام بود اما برای خانواده مرحوم هاشمی خوب و کامروا بود که در زمان حکومت ستمشاهی؛ امیدشان جز در شهرستان نوق نبود...

اما پس از انقلاب اسلامی دچار تنعّم شدند، خارج از کشور درس خواندند، صاحب منصب شدند، وثایق چند میلیاردی را یک‌شبه فراهم کردند و شهرستان نوق هم برایشان به جای خانه امید به تفرجگاه تبدیل شده است.

اکنون این نمک‌نشناسی برای چیست که کسی که بواسطه انقلاب اسلامی در این حد از تنعّم قرار گرفته؛ دستاورد عظیم امام و شهدا یعنی انقلاب اسلامی را به مقولاتی مثل عدم تأمین دنیای مردم و یا ناکام در تحقق دین متهم می‌کند!؟

جدای از نمک‌نشناسی اشاره شده باید بیان کرد که متأسفانه آقای هاشمی بعنوان رئیس شورای شهر تهران؛ مرتکب کذب هم شده‌اند.

زیرا پس از وقوع انقلاب اسلامی میزان فقر در ایران اسلامی به نحو چشمگیری کاهش یافت [۱] نرخ بیکاری التیام یافت و نان شب اکثریت بیکاران نیز تأمین شد [۲] حاشیه نشینی و اعتیاد و بزهکاری هم که به گواه آمار، اقلا در آمریکا و انگلیس بیشتر از ایران اسلامی است!

در بحث فساد و ریا و خلاف هم ما به آقای هاشمی عرض می‌کنیم که لطفا کمی از وقت روزانه خود برای خدمات کارآمد در شورای شهر و شهرداری تهران! را به "مطالعه" و یا اقلا خوانش "بیانیه گام دوم رهبر انقلاب" اختصاص بدهند تا مطلع شوند که فساد و ریا و خلاف در حکومت ائمه معصومین (ع) نیز وجود داشته است.

و اساساً یک حکومت دینی؛ هنگامی در امر دین ناموفق است که فساد را تئوریزه کند و با مفسدین برخوردی نداشته باشد.

قبل از محسن هاشمی، حجت‌الاسلام قرائتی در سخنانی تأکید کرده بود که کارنامه انقلاب اسلامی در بحث اسلامیت قابل قبول است. [۳]

لازم به توضیح است که اگر دستاوردهای مبرّز انقلاب اسلامی خاصّه در بحث اقتصاد به مردم گفته نشود و خواص کشور اهتمامی در این زمینه نداشته باشند [۴]؛ افکار عمومی به تصور زیست در جهنم مبتلی خواهد شد و رخدادهایی مثل آبان ۹۶ و دیماه ۹۸ در سطحی وسیعتر تکرار می‌شود.

ما این پدیده را "فتنه اقتصادی" نامگذاری کرده‌ایم.

***

ادامه پروژه بی‌رمق‌سازی انتخابات

چرا اصلاح‌طلبان دیگر نمی‌خواهند فوتبال بازی کنند؟

محمدجواد حق‌شناس، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران در بخشی از مصاحبه با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون انتخابات آینده اظهار کرده است:

"رویکرد فعلی برای احراز صلاحیت افراد متاسفانه تا زمان فعلی دلسردی از فضای انتخابات و صندوق‌های رای را در پی داشته است. اصلاح‌طلبان همواره تمام تلاش خود را برای انتخابات و حضور در آن کرده‌اند اما فضا دقیقا مشابه زمین فوتبال است. ما را برای حضور در رقابت‌ها دعوت کرده‌اند تا به میدان بیاییم اما وقتی وارد زمین شدیم دیدیم که اکثر بازیکنان ما اخراج شده‌اند و عملا بازیکن به تعداد لازم در زمین نداریم. من همچنان معتقد به حضور در پای صندوق‌های رای هستم اما فکر می‌کنم ما کاندیدایی برای این منظور نداریم که بتوانیم لیست کامل بدهیم. "[۵]

*اینکه اصلاح‌طلبان دیگر قصد بازی فوتبال را ندارند مسئله دیگریست... و گرنه آقای حق‌شناس به خوبی می‌داند که اصلاح‌طلبان به راحتی می‌توانند از مدل انتخاباتی خود در سال‌های ۹۲ و ۹۴ استفاده کنند. یعنی از بازیکن‌های ذخیره استفاده کنند و یا لژیونرها را به خدمت بگیرند.

همانطور که در سال ۹۴ "لیست امید" را برای مجلس و شورای شهر معرفی کردند و یا اینکه لژیونری مثل آقای روحانی را در سال‌های ۹۲ و ۹۶ به خدمت گرفتند.

پس راه زیاد است اما همانطور که مشاهده می‌شود اصلاح‌طلبان قصدی برای بازی ندارند...

مع‌الوصف باید اشاره کرد که ادعای اصلاح‌طلبان درباره تأیید صلاحیت نشدن نامزدهای چپ صحیح نیست و جوانان و چهره‌های بی‌مسئله زیادی از این جریان حائز صلاحیت شده‌اند.

مهمتر اینکه جریان چپ اِبا دارد از اینکه حقیقت تصمیم خود مبنی بر «تحریم خاموش انتخابات» را به مردم بگوید و اذعان کند که چشم به بروز فتنه اقتصادی دوخته است.

پیش از این، محمدرضا تاجیک از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب در سخنانی مهم تأکید کرده است که اصلاح‌طلبان حتی اگر در انتخابات‌های مجلس و ریاست‌جمهوریِ پیش رو، پیروز بشوند هم اما هرگز بضاعتی بیش از "دولت آقای روحانی" برای بهبود امور ندارند. [۶]

***

جامعه ایرانی بی‌اعتماد شده ولی هیچ نشانه‌ای مبنی بر بی‌اعتمادی نداریم!

فردی به نام مصطفی اقلیما که گفته شده جامعه‌شناس و رئیس انجمن علمی مددکاران ایران است به تازگی در مصاحبه با سایت اعتمادآنلاین مدعی وجود بی‌اعتمادی در جامعه ایرانی شد و اظهار کرد: اعتماد اصل مهمی برای بقای یک جامعه است و در صورتی که کمرنگ بشود تنها در یک بخش خود را نشان نمی‌دهد. اعتماد سلب‌شده در تمامی ابعاد یک جامعه نمود می‌یابد و آسیب‌های اجتماعی جدی‌تری را رقم می‌زند.

او همچنین تصریح می‌کند: مردمی که به یکدیگر اعتماد نداشته باشند راحت‌تر دروغ می‌گویند؛ نسبت به هم احساس مسئولیت کمی می‌کنند؛ هر کسی وظیفه‌اش را بر گردن دیگری می‌اندازد. شما به همین وضعیت فعلی ایران نگاه کنید.

آقای اقلیما اظهار کرده است: برای بهبود اوضاع اگر از همین امروز شروع کنیم، ۳۰ سال دیگر نتیجه را خواهیم دید: مسئولان کشور باید این اعتماد از دست‌رفته را به جامعه برگردانند. اگر همین امروز شروع کنیم و سعی کنیم جلوی اشتباهاتی را که منجر به ایجاد بی‌اعتمادی می‌شود بگیریم، می‌توانیم ۳۰ سال دیگر به این کشور و مردمش نگاه کنیم و خیال‌مان بابت همه چیز راحت باشد. این اتفاق هم نمی‌افتد مگر اینکه مسئولان ما بر اساس شایسته‌سالاری انتخاب شوند و پس از آن، خود را موظف به پاسخگویی بدانند.[۷]

*ما پیش از این، بارها و بارها در مجموعه وبلاگ مشرق درباره پروژه جدید ستاد جریان سیاسی خاص، برای "القای ناامیدی و بی‌اعتمادی در جامعه ایرانی" توضیحات مبسوطی را به مخاطبان محترم ارائه کرده‌ایم.

پروژه‌ای که از حوالی ۳ سال قبل شروع شد و بصورت روزانه بر مفاهیمی مثل ناامید و بی‌اعتماد بودن جامعه ایرانی اصرار کرد و در ادامه با دستاوردهایی مثل اغتشاشات دیماه ۹۶ و یا آبان ۹۸ نیز مواجه شد...

جالب است که اصلاح‌طلبان برای این بی‌اعتمادی ادعا شده هیچ سند متقن و مدللی ندارند و جالبتر آنکه به مردم هم نمی‌گویند که در یک جامعه بی‌اعتماد؛ نشانه‌هایی مثل کاهش فعالیت‌های خیریه عمومی، کاهش سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری مردم در بانک‌ها، کاهش پرداخت‌های مالیاتی، عدم رعایت قوانین موضوعه کشور و قطع پشتیبانی اکثریت مردم از حکومت وجود دارد.

نشانه‌هایی که دقیقا خلاف آنها را در ایران اسلامی شاهدیم و می‌بینیم که فعالیت‌های خیریه عمومی گسترش یافته [۸]، مردم همچنان به بانک‌ها اعتماد دارند، درآمدهای مالیاتی کشور به میزان چند برابر درآمد نفتی کشور رسیده و معجزاتی مثل حضور میلیونی مردم ایران در تشییع شهید سلیمانی هم رخ می‌دهد.

بیان این نکته ضروریست که حل مشکل ادعا شده مبنی بر وجود ناامیدی و بی‌اعتمادی در جامعه ایران نه به مدت ۳۰ سال! بلکه تنها در یک روز قابل حل است و آن هنگامیست که یا حنجره‌هایی که بر القای بی‌اعتمادی تأکید دارند، از اصرار خود دست بردارند و یا اینکه این بازی ناجوانمردانه از سوی خواص کشور مورد روشنگری قرار گیرد.

***

۱_ https://tn.ai/۱۹۴۴۶۴۸

۲_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/۲۷۸۸۸۳

۳_ mshrgh.ir/۱۰۳۶۸۴۷

۴_ mshrgh.ir/۱۰۳۷۹۷۴

۵_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/۲۸۲۰۸۴

۶_ mshrgh.ir/۱۰۳۷۹۷۴

۷_ https://etemadonline.com/content/۳۷۸۶۸۹

۸_ mshrgh.ir/۱۰۰۳۰۲۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    81 18
    بوی گند فتنه و خیانت مجدد افسادطلب جماعت به مردم و کشور می آید
    • سید IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      63 9
      از اصلاح طلبان یا همان اصلاح طالبان تهوع آور به جز خیانت و خباثت، سرشکستگی و عقب ماندگی انتظار هیچ هنری برای کشور نداشته باشید!!
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      31 0
      تئوریسین اصلاح‌طلبان، فاتحه‌ی اصلاحات را می‌خواند... محمدرضا تاجيك،رییس مرکز بررسی های استراتژی ریاست جمهوری در دولت اصلاحات: «جريانِ اصلاح‌طلبی نيازمند يك تعطيلات تاريخی است و باید عزم رفتن کند... اگر اصلاح‌طلبان در تسابق‌هاي بزرگ پيشاروی (مجلس و رياست‌جمهوری و...) پيروز هم بشوند، از امكان و استعدادي بيش از دولت كنونی براي بهبود امور (داخلی و خارجی) برخوردار نيستند.» معنای این جملات از سوی کسی که هم خود اصلاح‌طلب است و هم تمام اعضا و جوارح بدنه‌ی اصلاحات را به خوبی می‌شناسد، این است که جریان اصلاح‌طلبی در کشور، بیش از 20 سال تنها وقت مردم و سرمایه‌ی ملّی را تلف کردند و بدون آن که کسی را به مقصد برسانند، اکنون خودشان هم در بن‌بست گرفتار شده‌اند...
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      26 0
      مردم انقلاب کردند که کاخ نشینی و اشرافیگری نداشته باشیم کاخ نشینی رئیس اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام مغایر با آرمان های انقلاب بود.
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      27 0
      نتیجه 8 سال ریاست جمهوری حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی چندین برابر شدن قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین و افزایش شدید فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری و تبعیض بود.
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      23 0
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    21 15
    این که ناکام است که نمیخواد بگه همه میدونند .ناکام چی ویران است
  • SE ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    65 10
    به یاران خودی جفتگ نیندازید! گل به خودی نزنید! نقاط ضعف تیم را به حریف منقل نکنید تا شایسته دعوت به اردوی تیم ملی باشید
  • SE ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    57 9
    جامعه ایرانی بی‌اعتماد شده ولی به دروغگویان و بی تدبیرهای پرمدعا و ناتوانان فرتوت حریص قدرت و ژنهای حریص ثروت بی خاصیت و خاصه خوران و رانت خواران. اما بعد از خداوند به آنان که در هر سختی و کارزار بی منت در صف اول به خدمت مردم و کشور کمر همت میبندند و برای اعتلای ایران جان عزیز خود به کف میگیرند و فکر تعدی به ایران را از ذهن دشمن خبیث زدوده اند امید بسته و اعتماد دارند
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      30 0
      چندین ساله که آقا از معیشت،تولید ملی ،سرمایه ملی،تولید داخلی،...... میگن واینها مشغول چپاول بوده وبه ریش مردم میخندیدند حالا چه شده که دم از چیزی میزنن که خود مسئول آن بودن یعنی فقر ونداری مردم،که به کوری چشمشون ودعای امام زمان،هنوز مردم از پس معیشت خود برمیان.
  • حسين DE ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    81 15
    آقا محسن انقلاب به شما خيلى دنيا داد،از ناكجا آباد رسيديد به كاخ نشينى ،ورياست جمهورى وخيلى چيزهاى ديگر كه خودت خوب ميدونى،
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    67 8
    اصلاح طلبان باید لیست اسامی افرادی میخواستند در مجلس کاندید شوند ولی رد صلاحیت شدند رو با سوابق و حتی دلیل رد صلاحیت اعلام کنند تا مردم متوجه بشن اصلاح طلبان از چه لعبتی حرف میزنند که در صورت کاندیدا شدن و انتخاب چه گلی میخوان به سر ملت بزنند که قبلا نزدن. ملت برای اصلاحات و اصل گرا تره هم خرد نمیکنند و دنبال افرادی با صلاحیت می گردند. کسانی که برای مردم و اسلام کار کنند در قلب ملت شریف ایران جای دارند. این مطلب رو اخیرا ثابت کردند.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    64 13
    آدم عاقل خودش را نه با خود و گذشته اش، بلکه با دیگران و گذشته شان مقایسه میکند، کتمان واقعیتها سرانجام ناگواری دارد. واقعیت این است که ما تحقق آرمانهای انقلاب را تنها در هشت سال دولت قبل کمی احساس کردیم ، که آنرا راهم شیخ حسن و یارانش به باد فنا دادند، شما هم خود را از این ضد و نقیض گویی آشکار رها کنید انقلاب با کسی عقد اخوت نبسته چه اصولی جه اصلاحی ، این حرف منتشر نمیشه ولی بدانید که اصولگراهایی که ناحوانمردانه پشت دولت قبل را خالی کردند با اصلاح طلبهای معلوم الحال به یک اندازه مقصرند.
  • ایرانی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    76 14
    یکی نیست به این فساد طلبان فاسدو پسماندهای خاندان هاشمی بگه ملت از عملکرد ننگین شما ها متنفر هستند ؟با چه روی مصاحبه میکنید....
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    54 7
    بگفته شاعر چو توخود كنى اختر خويش را بد مدار از فلك چشم نيك اخترى را لژيونرهاى اصلاح طلب بعلت اينكه تنشان ازكردارشان بوى تعفن گرفته است طرفداران ازاطرافشان دورشده اند به جناح هاى سياسى ديگر چه مربوط برويد تن خودرا بشوييدان وقت طرفداران به شما نزديك خواهند شد
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    38 0
    اين بچه ثروتمند مثل ترامپ دچار توهم در تشخيص شده چون در دل مردم نيست
  • آرماگدون IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    41 0
    آقای محسن هاشمی، فقر برخی از اقشار ملت، نتیجه کاخ نشینی و تفکر لیبرال سرمایه داری ابوی و دوستانش است و گرنه انقلاب اسلامی نیروهایش مثل حاج قاسم و دیگر شهداست. مردم شریف ایران، نماد جریان انقلابی ،سردار سلیمانی است. به اسم اصولگرا و اصلاح طلب و متعادل فریب داده نشوید. جریان انقلابی با فقر و سختی مردم به هیچ وجه موافق نبوده، نیست و نخواهد بود. حزب اللهی ها را انتخاب کنید از جنس مردمند. جانشان کف دستشونه.
  • محمد IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    36 0
    اگر بخواهیم شرایط فعلی را با قبل از انقلاب مقایسه نمایم از هر حیث انقلاب پیشرفت چشم گیری کرده است ولی اگر بخواهیم وضعیت کنونی را با وضعیت مطلوب مقایسه نمایم طبیعیست که با آن اهداف وآرمانها فاصله زیاد داریم ولی باید همت وتلاش بیشتری مبذول نمایم نه اینکه مسولیت ها را بگیریم وتلاش وکوشش لازم را مبذول ننمایم.یکی دیگر از نکات کلیدی پاشیدن بذر ناامیدی ویاس بین مردم است که این آفت از هر آفتی ضربه اش به انقلاب بیشتر است.موضوع دیگ ری که باید بیان شود اینست اکر مشگلاتی هم وجود دارد ؟که دارد بخشی از آن هم ناشی از عملکرد امثال هاشمی وهمفکران ایشان است چرا ایشان فرافکنی می نماید
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    2 21
    اصلاح طلب اصولگرا همه یک حرف رو میزنن اینو قبول کنین و تن به خواست مردم بدید سربسته گفتم هنوز وقت جبران هست بامردم بپیوندید
  • مهرناز IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    32 1
    محست هاشمی " انچه را که از ناکامی انقلاب برشمردید " نهالی بود که پدر شما هاشمی رفسنجانی در این کشور کاشت " تا روزی برسد نهال درختی شود " پسرش چنین گوید.
  • احمد IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    39 0
    آخه ثروت اینها مال قبل از انقلابه وثروتمند بودند قبل از انقلاب فقط نمی دونم چرا قبل از انقلاب 3 سال درزمان آباد شهرری سکونت داشتند وبعد انقلاب درشمال شهر احتمالا برای همدردی با مستضعفان ؟!!!
  • مجید IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    44 0
    مشرق شاید این آقا محسن هاشمی یادش رفته ولی چرا شما یادش نمییاری که خان داداشش برا فساد مالی و رشوه و اختلاس تو زندانه
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    15 0
    محض اطلاع نويسنده محترم : منطقه نوق از توابع شهر رفسنجان مي باشد و در واقع از چندين پارچه آبادي و روستا تشكيل شده و يك روستا يا به قول نويسنده محترم ,شهرستان خاصي نيست. روستاي محل تولد شيخ اكبر هاشمي بنام بهرمان معروف است كه از روستاهاي تابعه منطقه نوق محسوب مي شود.
  • NZ ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    39 0
    خدمت آقای هاشمی باید بگوییم که بابا رو برم. دستمریزاد! بقول شریک بنفشتان علی برکت الله.....
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    32 0
    کاخ باباشو گرفتن ناراحته
  • p IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    35 0
    امثال خانواده هاشمی زیاد هستند که انقلاب اونا رو به نان و نوایی رساند و حالا شدن بلای جان انقلاب.
  • US ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    26 2
    جناب حق شناس اکثریارهای تیم شمادربازی قبلی کارت قرمزگرفتنند
  • حسرت IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    38 7
    قیافه و حرفهای این حق شناس با اون تیپ و کلاهش رو آدم میبینه و میخونه نمیدونه بخنده یا گریه کنه. اینم شغل خوبیه ها حرف مجانی بفروش، رای ملت رو بخر. خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان شورای شهر تهران!
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    32 6
    شاید امروز ه روز خانواده هاشمی سخنانی در مذمت انقلاب بگویند اما بلاخره یک روز در دادگاه عدل الهی پاسخگو خواهند بود اینکه فقط باید این خانواده و هم قبیله ای هایشان در اریکه قدرت باشند و ثروت اندوزی کنند انقلاب خوب است ولی اینکه زمانی باید پاسخگو باشند که از کجا اورده ای و با اینکه سالها در قدرت بودید چه کردید برای محرومین ؟؟دیگر انقلاب بد است یا بقولی اگر کاری خوب شد این حضرات کردند و لی اگر کاری خوب نشد حکومت و نظام باید پاسخ گو باشد این شگرد این خانواده ودیگر هم قبیله ای هایشان میباشد
  • مرصاد IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    40 2
    خاندان از خود متشکر طلبکار از انقلاب !!
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    15 2
    بابا این مملکتو بدید دست این اصولگراها یه کمی بچرند
  • میرک IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    5 0
    اقای هاشمی مردم اولادرپای اعتقادات وباورهای دینی خودمحکم استوارایستاده اندناراحتی ودلخوری مردم ازاشرافیگری حضرات میباشدبه بنیانگزارل ................میفرستند.
  • یزدی IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    0 0
    چقدر ما از این خونواده خفت و خواری که نکشیدیم .روزی اون بدبخت بیسواد صنایع موشکی عزیزانمان را زیر سوال برد .روز دیگر به سوریه و جریان مقاومت و بشار اسد حمله کرد .روز دیگر نماز جمعه را به لجن کشید روزی دیگر از فتنه گرام مزدور بیشرف حمایت کرد .اما خدا جای حق نشسته استخر اب هم سرباز خدا میشود برای بسته شدن دهان بعضی ها .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس