رحمانی فضلی نمایه

یک مقام سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر در دفاع از پالرمو و CFT از این گفت که وزیر کشور را مجبور کرده‌اند تا سخنان خود درباره "پول‌های کثیف" را پس بگیرد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

رحمانی‌فضلی را مجبور کرده‌اند حرف خود درباره "پول‌های کثیف" را پس بگیرد!

فردی به نام علی هاشمی که گفته شده از دبیران اسبق ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:

"یکی از حلقه ی مفقوده بسیار جدی در این حوزه –مواد مخدر- پولشویی است. یک مقطعی دکتر رحمانی فضلی به حق به این موضوع ورود کرد. ایشان اسم نبرد و بنده هم اسم نمی‌برم. در همین حد می گویم که در بررسی‌ها بر روی ثروت یکی از قاچاقچی‌های بین المللی دستگیر شده مواد مخدر مشخص شد که مقداری از پول وی به سمت بعضی نماینده‌های مجلس رسوخ کرده بود. متاسفانه ایشان را مجبور کردند حرف خود را پس بگیرد، ولی این موضوع صحت دارد و وجود دارد. مافیای مواد مخدر با یک میلیارد تومان در بعضی از شهرهای کوچک می‌تواند فردی را وارد مجلس کند."

او در ادامه به پالرمو و CFT اشاره می‌کند و می‌افزاید: باید حتما مکانیزمی قانونمند پیش بینی گردد. اولین کنفرانس بین المللی مبارزه با پولشویی را بنده با کمک جناب آقای خاتمی رئیس جمهوری وقت در ایران برگزار کردیم. این کنفرانس در سال 1383 برگزار شد و در مراسم افتتاحیه آن هم مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی سخنرانی کردند.

الان هم معتقدم اگر هزینه منفعت کنیم راهی جز پیوستن به این کنوانسیون نداریم. هر چند در کوتاه مدت مشکلاتی خواهیم داشت ولی برای درازمدت یکی از اقدامات اساسی برای جلوگیری از ورود پول های کثیف به سیستم خواهد بود.[1]

*متأسفانه عده‌ای در کشور هستند که اصرار دارند نظام اسلامی را در مقوله مبارزه با مواد مخدر ناکارآمد جلوه دهند، سیاست‌های این حوزه را شکست‌خورده اعلام کنند و از مواد مخدر در ذهن مردم یک هیولای غیر قابل کنترل بسازند.

این در حالی است که هیچیک از این مقولات صحیح نیستند و برخورد نظام جمهوری اسلامی ایران با مواد مخدر و باندهای شرارت؛ اتفاقا یک برخورد خرد کننده و تقلیل دهنده بوده است.

اما مشخص نیست چرا این فرد به موفقیت‌های نظام اسلامی در برخورد با مواد مخدر اشاره نمی‌کند و مثلا اگر از مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده؛ چرا حاضر نیست به مردم بگوید که رزمندگان جمهوری اسلامی در یگان‌های ارتش، ناجا، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران؛ چگونه سران باندهای مواد مخدر را یکی یکی حذف کردند و مثلا کاروان‌های 40 دستگاهی مواد مخدر که تا همین چند سال قبل در کشور تردد داشتند؛ چگونه قلم پایشان خرد شد...

آیا رواست که به بهانه‌های سیاسی؛ چنین حقایق مهمی به مردم عزیزمان گفته نشود و همگی یکسره بر سریر سیاه‌نمایی جلوس کنیم؟!

در بحث پولشویی نیز از علاقه آقایان به پالرمو - و اصولا هر معاهده‌ و توافقی با بیگانگان - و اجرای به هر قیمتی آن که بگذریم! باید پرسید اگر مواد مخدر نبود؛ آقایان چه بهانه‌ای را برای طرح بحث بی‌مبنای پولشویی در کشور علم می‌کردند؟!

از طرفی آنها یا نمی‌دانند یا به مردم نمی‌گویند که همانطور که خاک ایران برای باندهای مواد مخدر به شدت ناامن است؛‌ شبکه‌های مالی ایران به طریق اولی برای آنها ناامن‌تر است.

و طبعا عقل سران باندهای مذکور به خود اجازه نمی‌دهد مایملک دلاری خود که از تجارت مواد مخدر بدست آمده است را در یک سرزمین به شدت ناامن -برای آنها - که چشمان سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز به آن اشراف دارد؛ سرمایه‌گذاری کند.

البته این به معنای هزینه‌شد مواردی از این پول‌ها در داخل کشور نیستیم اما ضریب این مقولات و میزان پول‌های کثیف اشاره شده به حدی ناچیز است که توانایی حمل هیچ پروپاگاندایی را ندارد.

در بحث آقای رحمانی‌فضلی نیز باید اشاره کرد که ایشان درباره ادعای پول‌های کثیف خود ولو یک برگ سند هم نداشت و دست آخر در مقابل نمایندگان ملت مجبور به پس گرفتن ادعای خود شد و اظهار کرد که صحبت‌هایش درباره ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات صرفاً یک هشدار بوده است![2]

جالب است که در صحبت‌های فرد مذکور نیز هیچ سندی درباره ادعای پول کثیف وجود ندارد...

***

حرکت غیر منتظره یک استاد حوزه

حجت‌الاسلام عبدالحمید بنابی، از علمای تبریز و از استادان حوزه علمیه به تازگی طی سخنانی در جمع عزاداران فاطمی در تبریز گفت: برکات انقلاب اسلامی و آثار رهبری‌های امام و رهبر انقلاب در دنیا جاری است.

وی همچنین تصریح کرد: در این کشور گرسنه نداریم و به یقین هر کس کار کند نان شب خود را پیدا می کند، به شرطی که برای جهاز دخترش یخچال ۱۵ میلیونی نخرد.

به گزارش پایگاه خبری تبریز بیدار، وی می‌افزاید: برخی واقعا مستحق هستند اما از ترس آبرو صدایشان در نمی‌آید و همین ها هم به فریاد انقلاب رسیده‌اند.[3]

*این دفاع مهم و مستدلّ حجت‌الاسلام بنابی با حمله رسانه‌ای و سکوت کسانی با ژست عدالتخواهی نیز مواجه شده است!

این در حالی است که حرف ایشان اولا ناظر به نبود شیوع گرسنگی است نه عدم وجود موردی آن. کما اینکه در سخنان شخص ایشان نیز به افراد مستحق اشاره شده است.

و ثانیا سخن ایشان به لحاظ استدلالی نیز صحیح است و این گناه مدافعان بیدار انقلاب نیست که افرادی با ژنتیک براندازی یا ژست عدالتخواهی؛ واقعیات پیشرفت‌های اقتصادی انقلاب اسلامی را نمی‌دانند و یا اگر می‌دانند، نمی‌گویند تا بازار ادعاهایشان کساد نشود...

 نظام جمهوری اسلامی ایران علیرغم تمام مشکلات اما توانسته است طی ۴۱ سال گذشته نان مردم و سفره آنها را بهبود ببخشد، رتبه ایران در شاخص گرسنگی را به جایگاه سیرترین کشورهای دنیا برساند [۴] و طبق آمارهای جهانی؛ ایران را از میزان فقر مطلق حدود ۶ درصد در ابتدای انقلاب به چند دهم درصد در موقعیت کنونی برساند؛ هرچند در دولت برآمده از اصلاحات، سفره مردم نیز کوچک شد.

در همین زمینه می‌توان به کاهش نرخ بیکاری در ایران، صاحب درآمد بودن بیش از 5 میلیون بیکار ایرانی که در اقتصاد از آن با عنوان پدیده بیکاری شیک یاد می‌شود[5]، بهبود مطلوب ضریب جینی در ایران[6] و ارائه ارزان‌ترین نان و مالیات و سوخت دنیا به مردم به برکت انقلاب اسلامی اشاره کرد.

کارنامه محسوسی که اگر گرانی‌های دستکند دولت منتخب اصلاح‌طلبان نبود؛ یقینا درخشان‌تر از این می‌توانستیم آنرا ارائه کنیم.

مجددا تأکید می‌شود که نه سخن حجت‌الاسلام بنابی و نه استدلال‌های مذکور هرگز به معنی نبود مشکل، عدم احساس مشکل گرانی و یا نبود گرسنه در ایران نیست بلکه به معنی ضرورت بیان مثبتات و دیدن نیمه‌ی پُر لیوان است.

بدیهیست که با اتکا به استدلال‌ها و پیشرفت‌های پیش‌گفته است که مقام معظم رهبری در بیانات خود؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با وجود انبوه مشکلات اما مایه افتخار و مباهات اسلام می‌دانند.[7]

***

تهدید شورای نگهبان با گزینه «خیابان»

ما را تأیید صلاحیت نکنید؛ مردم به خیابان می‌آیند!

مجید فراهانی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان و عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در بخشی از مصاحبه خود با اعتمادآنلاین در اشاره به فرایند بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان گفته است:

«این کفران نعمت است که گروهی بخواهد مجلس را یکدست کند و در حوزه‌های انتخابیه اجازه ندهد نیروهای نزدیک به یک جریان سیاسی که دلسوز انقلاب و نظام هستند و می‌خواهند ذیل جمهوری اسلامی کار کنند، به صرف اینکه از نظر سلیقه‌ای با آنها اختلاف نظر دارند، در انتخابات حضور پیدا کنند؛ دود این دست تصمیم‌گیری‌ها در چشم مردم می‌رود

او می‌افزاید: بسیاری از مشکلاتی که امروز وجود دارد باید با حضور و نظرات نمایندگان مردم در خانه ملت حل شود. اگر این اتفاق نیفتد و مجلس یکدست با یک تفکر و دیدگاه خاص شکل بگیرد، تبعات زیادی برای کشور خواهد داشت.

فراهانی تصریح می‌کند: از جمله تبعاتی که حذف یک تفکر و دیدگاه سیاسی از مجلس در پی دارد این است که بسیاری از مردم تصور می‌کنند نمایندگان همفکر خود را در مجلس ندارند و سلیقه آنها از مجلس حذف شده است، پس سعی می‌کنند حرف‌شان را کف خیابان و جاهای دیگر بزنند. از این رو باید اجازه دهیم از همه سلیقه‌ها و طیف‌های سیاسی در مجلس حضور داشته باشند![8]

*حضور 30 ساله اصلاح‌طلبان در اکثریت مناصب انتخابی کشور و خاصّه حضور همزمان و اکثریتی سال‌های اخیر آنها در دولت، مجلس و شورای شهر؛ عیار ادعای آقای فراهانی مبنی بر بررسی سلیقه‌ای صلاحیت‌ها در شورای نگهبان را روشن می‌کند!

مسئله مهمتر اما اشاره این فعال اصلاح‌طلب به گزینه «کف خیابان» و ادعای این است که اگر مردم احساس کنند سلیقه آنها در مجلس نیست؛ حرفشان را در کف خیابان می‌زنند...

قبل از هرچیز باید دانست که تأکید بر "سیاست خیابانی" چیزی جز اجرای اوامر ستاد اصلاحات برای ایجاد فتنه اقتصادی در کشور به بهانه مشکلات دستکند دولت خودشان نیست.

مقوله‌ای غیر عقلانی که تهدید به‌وسیله آن چیزی جز یک رفتار خائنانه نیست.

درباره اظهارات فراهانی لازم به اشاره است که اولا اصلاح‌طلبان زیادی توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده‌اند و این گناه مردم و شورای نگهبان نیست که آقایان فقط امثال تاجزاده و حجاریان را بعنوان اصلاح‌طلب می‌شناسند.

ثانیا فرض بر صحّت مدعای اصلاح‌طلبان مبنی بر تأیید صلاحیت نشدن هیچیک از اصلاح‌طلبان؛ گناه اصلی متوجه ستاد اصلاحات است که چرا نتوانسته نامزدهایی بدون سوء پیشینه و فاقد معارضه با نظام و انقلاب و ولایت فقیه به مردم ارائه کند.

در واقع در هر دو حالت هیچ جایی برای خیابان نیست بلکه این معاریف و رجال اصلاحات هستند که باید مؤاخذه سیاسی شوند.

دبیر کل حزب ندا همچنین باید بداند که اصلاح‌طلبان پیش از تشویق مردم به حضور در کف خیابان! در مقابل این سؤال قرار دارند که چرا حاضر به رفتارهای ائتلافی خود در انتخابات‌های 92 و 94 نیستند؟!

جالب است که شخص آقای فراهانی از جمله همان جوانان اصلاح‌طلب بود که چپ‌ها حاضر به اعتماد به آنها در سال 94 شدند.

اینکه فراهانی پس از متنعّم شدن از سمت نمایندگی در شورای شهر، اکنون حاضر به حمایت از جوانان تازه‌نفس اصلاح‌طلب نیست؛ تأملات زیادی را موجب می‌شود...

در این زمینه همچنین قابل تأمل است که فراهانی این تحلیل را نمی‌داند که شورای نگهبان حتی اگر تاجزاده و حجاریان را نیز تأیید صلاحیت کند اما ستاد اصلاحات از آنجا که با رؤیت پیش‌لرزه‌های فتنه اقتصادی؛ تصمیم به "تحریم خاموش انتخابات" گرفته است؛ هرگز به عرصه حمایت از انتخابات نخواهد شد. و در این فرایند امثال آقای فراهانی و سخنان عجیبشان هم بازیچه‌هایی بیش نیستند.

گفتنیست، پیش از فراهانی؛ علیرضا علوی‌تبار نیز طی اظهاراتی از این گفته بود که اصلاح‌طلبان باید از فرصت انتخابات برای به راه‌انداختن تظاهرات خیابانی علیه نظام اسلامی استفاده کنند.[9]

****
 

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-866370

2_ mshrgh.ir/410250

3_ http://tabrizebidar.ir/news/1077892

4_ mshrgh.ir/944980

5_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/278883

6_ https://tn.ai/1645720

7_ http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=۴۳۵۵۱

8_ https://etemadonline.com/content/381368

9_ mshrgh.ir/1000000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 90
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    76 32
    شیر مادر حلال این استاد حوزه که داره راست میگه
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      8 19
      قشر پولدار در کلاس جهانی در ایران وجود نداره و قشر متوسط هم بسیار کوچک شده اگر همه بحث سر نان باشه مساله حله ولی یک سوال اگر همه مردم ایران فقیر باشن چه کسی می خواد سرمایه گذاری صنعتی انجام بده؟ صنعت برای رشد متناسب نیاز به صد ها میلیارد دلار سرمایه گذاری داره با یه قرون دوزار هم حل نمیشه. چه کسی در ایران دو میلیارد دلار پول مشروع داره؟ اگر هم رشد صنعتی نکنیم عقب ماندگی اقتصادی و بیکاری و ضعف نظامی حداقل نتایج آن خواهد بود
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      24 2
      نمونه دیگر خرید وسایل و ظرف های بسیار گران قیمتی ست که زوج های جوان از ترس لب پرشدن آنها را استفاده نمیکنند و در کمدها بایگانی کرده و دوباره اقدام به خرید وسایلی به قیمت ارزان تر میکنند تا دل استفاده از آن را داشته باشند .
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      4 12
      اشتباهی منفی زدم
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      32 2
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      33 1
      آقای فراهانی! الان هم دولت و مجلس دست شماست باز نارضایتی ساختید و باعث اغتشاش شدید
    • حسن US ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      11 0
      یکی به فراهانی بگه اینقدر منتظر باش تا مردم به خاطر امثال تو بیان بیرون
    • ازادپور IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      15 5
      احتمالاتوهم اصلاح طلب بی خاصیتی که دفاع ازفتنه میکنی ولی گورتان کنده شده
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    71 7
    چند سوال خیلی ساده از حامیان FATF که البته هرگز جوابی برایش ندارند. سوال اول: کدام رابطه بانکی بین المللی برای ایران مانده است که می ترسند در صورت عدم پیوستن ایران به FATF آنهم قطع شود؟ به عبارت دیگر وقتی کسی محکوم به اعدام شده حالا دوبار حکم اعدام برایش ببرند در عمل چه فرقی می کند؟ سوال دوم: چرا آمریکا اینقدر دلسوز ایران شده است و نگران عدم شفافیت مالی و فساد در ایران است؟ اگر در ایران فساد باشد که به نفع آمریکا است! سوال سوم: دلیل تمدید پی در پی ضرب الاجل برای پیوستن ایران به FATF از سوی این سازمان برای چیست؟ مگر دلشان برای ما سوخته است؟ خوب بگذارند ما تحریم و نابود شویم! سوال چهارم: با توجه به اینکه صرافی ها با کمک روشهای غیر شفاف در خال دور زدن تحریمها و رساندن ارز به ایران هستند اگر این شفاف سازی صورت گرفت و این راهها لو رفت و دلار به بالای صد هزار تومان رسید چه کسی را باید اعدام نمود؟
    • چکامه ادیب IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      29 0
      احسنت طیب الله انفاسکم
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    39 26
    باید حقیقت را پذیرفت. اصلاح طلبان در فضای رسانه ای رسمی و سیاسی همان سلطنت طلبان و مجاهدین خلق و آتئیستها در فضای مجازی هستند. برای همین در فضای مجازی اصلاح طلب وجود ندارد. اصلاح طلبان بالاخره جمهوری اسلامی را سرنگون خواهند نمود و ایران را هم تجزیه خواهند کرد. به قول رفیقشان مهاجرانی، اینها خود را یلتسین های ایران می دانند. پس ایرانیها سرنوشتی بدتر از لیبی خواهند داشت. لهذا می بینید افرادی که اندک خردی دارند در حال خرید خانه در ترکیه و کشورهای خارجی هستند تا حداقل بعد از سقوط جمهوری اسلامی آواره نشوند.
  • ناشناس IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    43 1
    پس منتظر تودهنی مردم باش
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      19 0
      این خناسان وقتی با فریب مردم رای میگیرند در جواب ناکارامدی ویرانگرشان میگویند چرا شورای نگهبان تایید کرد و وقتی با رد صلاحیت مواجه میشوند نظام را تهدید به اشوب میکنند و وقتی از مردم نه میشنوند مثل 88 جنگ داخلی به راه میاندازند
  • سامان IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    61 7
    آقای فراهانی مورچه جیه که کله پاچه داشته باشه بروعموخودتواینقدردسته بالا نگیردیکی به گفته شماهامفسیدین پیازخوردنمیکنند
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      39 3
      فراهانی زحمت بکشه بگه تا حالا چه گلی به سر مردم زدن ؟! جز بلوا وآشوب وبه هم ریختن اعصاب مردم برای اهداف خودشون=برگرداندن کدخداشون به ایران ،چه کاری کردن؟
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      13 0
      آقای فراهانی دود ناشی از ناکارآمدی تان چشم همه را کور کرده شما برای بازنشدن دهن ما بهتر است سکوت کنید .
  • سید IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    43 4
    انشاءاللّه ملت ایران با اتکال به خدا و کور کردن چشم شیطان های بزرگ و کوچک و طواغیت و با گوش جان سپردن به هدایت های رهبری و علمای اصیل و اصلی حوزه های علمی دینی، بساط اصلاح طلبان تهوع آور را برای همیشه به زباله دان تاریخ حواله می کنند!
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    49 6
    آقای مجید فراهانی شما که هیچ بزرگ شما را هم تایید صلاحیت نکند مردم اهمیتی نمی دهند ! همین حالا فرجام و عصاره تفکر شما نزدیک به هفت ساله ایران را لگد مال کرده برادر !
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      33 2
      مجلس ششم تحصن کردند وحتی یک نفر از مردم نرفت ازشون طرفداری کنه ودماغشون جزغاله شد.الان که مردم شش سال ونیمه تا ته وجودشون ،نتیجه عملکرد اینها در دولت وشهرداری تهران رو دیدن ،تکلیفشون دیگه معلومه.
    • لولو IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      6 0
      ماکه هروزداریم میام خیابون هیچکس ماروتائیدنمیکنه!! لااقل یخورده بریم مجلس شایدبه نوایی برسیم!!
  • US ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    33 4
    اخه شماتوی شورای شهرچه....کردی که ردصلاحیت بشی مردم بخاطرش به خیابان بیاند.شتردرخواب بیند..........
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      21 6
      اینا فک کردن تایید بشن همه شون رای میارن .نه بابا ، از این خبرا نیست
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      8 0
      سردار قالیباف پُل و مترو و اتوبان و پارک و فرهنگسرا میساخت اما اینها فقط اسم و فامیل بازی می کنند.
  • ناشناس IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    31 2
    اقای فراهانی وعلوی تبار فتنه گر خدا از سرتون نگذره بااین فتنه انگیزی ها جوانهای مردم رو فریب ندهید. مردم اینقدر شعوردارند که بفهمند کی کار میکنه کی دلسوز نظامه شما اصلاح طلبهای فساد طلب که بچه هاتون تو اروپا وامریکا دارند با پول این ملت تحصیل میکنندحرف دلسوزی از نظام نزنید.
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      10 0
      آفرین .این حضرات که آتش اعتراض خیابانی دارند جرات به خرج داده خودشان به همراه فرزندانشان به خیابان بیایند چرا در پستوی خانه ها نشسته اید و از مردم مایه میگذارید که بیایند به خاطر شما در کوچه خیابان کشته شوند آنهم توسط عمله های خودتان .
    • پری مجرد48ساله IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      3 4
      باید بگی خدا از سر تقصیرات شما بگذره نه خدا از سرتون بگذره بیسواد
  • NZ ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    31 7
    اینبار چنان نفرتی از شما پیاده نظام غرب در جامعه ایجاد شده که اگر از کنترل خارج شود دودمان همه شما به درک واصل خواهد کرد.
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    28 3
    یخچال 15 تلویزیون 10 فرش 4 لباس شویی 10 جارو برقی 3 گاز؟ و... اونوقت میگن چرا جوانها ازدواج نمیکنند و بچه نمیارند انگار تو باغ نیستید ....فقط میشه گفت افسوس
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      12 8
      اگر بخواهند زندگی کنند در همان خانه پدر داماد هم می توانند زندگی کنند
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      18 1
      واقعا جز گروهی از خودشان ، بسیاری از جوانان بدون شغل مناسب بدون ازدواج فقط با تلف کردن عمر خود در دانشگاه ها برای کسب مدارک علمی خود را به میانسالی رسانده اند
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      11 4
      خانه پدر داماد یعنی برگشتن به دهه 60 یعنی عقبگرد نه پیشرفت در ضمن یخچال 15 میلیونی تا 1 سال قبل 4 نومن بود.
    • پری مجرد48ساله IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      3 4
      شما آرزوی داشتن یک شوهر خوب را به گور میبرید پری خانم
    • به 11.39 IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      12 2
      دهه شصت از زمان رسول الله صل الله علیه و آله تا الان بهترین دوره طلایی بشریت بوده است. آری. ما با دور شدن از دهه شصت سقوط آزاد کرده ایم. پیشرفتی در کار نبوده که شما نگران عقبگرد هستید. باید به ارزشهای دهه شصت بازگردیم. به همان زندگی های ساده و قناعت پیشگی و در عین حال پر از صفا و صمیمیت.
  • سنگ پاي قزوين شرمنده اين جماعت شده !!! IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    22 6
    حكايت جيغ و فريادهاي بنفش و قرمز و سياه و ... اين روزهاي جماعت افسادطلب ,حكايت مورچه ايست كه قطره آبي رويش افتاد,فرياد برآورد چه نشسته ايد كه دنيا را آب برد!! از عمر چهل ساله انقلاب و بخصوص از ابتداي دهه 70 شمسي تا كنون كه حدود 30 سال گذشته , بيش از دو دهه ,اكثر مناصب و كرسيهاي قدرت را با استفاده از دهها صدها ترفند و نيرنگ و دروغ و تهمت و وعده هاي غير قابل اجرا و... در قبضه خود داشته اند, حالا كه به آخر خط رسيده و كفگير وعد و وعيد و دروغ و تهمتهاشون به ته ديگ خورده و حناشون براي خوش باورترين و بي خبر ترين اقشار مردم هم رنگي نداره ,داد و بيدادشون به هوا بلند شده كه ايها الناس چه نشسته ايد كه دنيا كن فيكون شد و مي خواهند ما را از انجام تكليف خدمت خالصانه و بي نظير !!! به مردم ايران محروم نمايند. اگر چنين شود مملكت به هم مي ريزد و چنين و چنان مي شود!!!!!
  • مهدی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    18 3
    آقایون اصلاح طلب لطفا مظلوم نمایی نکنید همین خانه ی ملت به مدت 8 سال دست اکثریت اصلاح طلب بود ... چه گلی به سر ملت زدید جز ذلت ... لطف از مردم مایه نذارید هنای شما دیگه رنگ نداره... دروغ گناه کبیره است که لازمه اش رد صلاحیت شدنه ...
  • ادهمی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    18 6
    فراهانی غلط زیادی می کنی نه تنها که شما را رد صلاحیت می کنند ما به خیابانها نمی ریزیم که هیچ بلکه خوشحال هم هستیم که اشغالهای کشور رو دور می ریزند و حدود 40 سال کشور در دست این غرب گدا ها بود چی گلی کاشتند حالا می خواهید چکار کنید خیانت شما دیگه آشکار شده برو تو خونت بخواب وقتت تمام شده.
  • محمد IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    19 6
    در بررسی صلاحیت قانون چه جایگاهی دارد ؟.قانونی مصوب شده وباید شورای نگهبان بر اساس معیارهای آن بررسی صلاحیت نماید اقایان هی می گویند تعداد زیادی از هم فکران ما رد صاحیت شده اند !!اگر بامعیارهای قانون رد صلاحیت شده اند وصلاحیت نداشته اند که چه خوب رد صلاحیت شده اند.در انتها ارگ از مردم کوچه وبازار سئوال نماید نظرتان در مورد نمایند گان فعلی مجلس چیست عموما" عنوان می نمایند کارچاق کن هستند {البته کمی اغراق می کنند} بنابراین چه خوب که شورای نگهبان این افراد نااهل وناصالح را رد صلاحیت می نماید.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    25 5
    اقای رحمانی فضلی! اول با حذف حقوقهای نجومی و زندگی کردن به سان مردم حسن نیتتان را ثابت کنید بعد دم از قاچاقچی بزنید و ... مثل دزدی می مونید که بعد از دزدی با صدای بلند فریاد می زنه اییییییییییییییییی دزد تا فکر همه به سمت پالرمو منحرف شود تا خودشان راحت بتوانند فرار کنند.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    26 2
    مگر اینکه مردم مغز خر خورده باشن به خاطر چند مشت خائن وطن فروش اصلاح طلب به خیابان بیان اونیایی هم که قبلا اومده بودن درد گرین کارت و ...داشتن که حل شد
  • reza IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    8 2
    آنهایی که دم از رفراندوم می زنند یکبار رفراندوم در خصوص (( شورای نگهبان همه اسناد رد صلاحیت را در روزنامه ها آشکارا اعلام کنند)) برگزار کنند تا همه بدانند کسی که رد صلاحیت شده دلیلش چه بوده تا این همه دادو فریاد نکنند که چرا ما را رد کردند
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    11 6
    ما را تأیید صلاحیت نکنید؛ مردم به خیابان می‌آیند! عجیب اینجاست که طرف هر غلطی بکند بعد به بهانه عدم تایید صلاحیت، به خیابان می اییم. انهایی که دم از *‌ مردم سالاری امام ره * می زنند این را هم بدانند که امام ره فرمود : ملاک حال فعلی افراد است. لذا به هر بهانه ای دنبال تایید صلاحیت باشیم و بعد اصلا به فکر ضعفاء نباشیم هم خوب نیست...
  • مجید IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    13 2
    فراهانی عزیز .این 4سال برای هفت نسل اینده تان کافی بود .این دولت هم برای 10نسل اینده شما ها کافی بود دیگر از سفره انقلاب چیزی برای مردم نمانده .تمامش کنید این .....
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    10 6
    اصلاح طلبان راست می گویند اگر تایید صلاحیت نشوند مردم را به خیابان خواهند کشاند چون اگر لازم باشد اینها به جنگ امام حسین (ع) هم روند شما هنوز ا ین گروه ستمکار را نشناختید در زمان امیر مومنان نبود که تنها ناکثین و مارقین و قاسطین بودند الان ویژگی ها هر سه گروه ناکثین و مارقین و قاسطین در اصلاح طلبان جمع است . جمهوری اسلامی باید تکلیفش را با این گروه ستمکار یاغی روشن کند که این قدر عربده نکشند. این همه شهید داده نشده تا یک عده ای سر در اخور بیگانه برای مردم عربده بکشند.
  • GB ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    5 0
    خدایا اصلاح طلبان و همه مثلا حزبهایشان و لیبرالها و جیره خواران شرق و غرب را نابود بفرما . آمین
  • جلیل IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    6 0
    مجید فراهانی و امثالهم ویروسهای مملکت هستند . آنها میگویند یا پول در ازای لوم پهن بودن به ما بدهید یا مردم را تحت فشار اقتصادی و انواع فریب به خیابانها میکشانیم. ( باج خواهی به سبک انگلی ) .
  • اراكي ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    7 1
    شيري كه مهاجراني خورد حلالش
  • ایران IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    11 6
    بدرک صد سال سیاه اصلاحطلبان تایید نشوند بیکاریم بریزیم تو خیابان مثلا چه گلی بهسر مردم زدین که فدای شما شویم حتما به خاطر ارزانی برجام وغیره این جماعت عجب روی دارند
  • ali IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    8 9
    یعنی چی 16000 نفر برای مجلس داوطلب شدند ؟؟؟!!! هر ننه قمری که یه لیسانس فکستنی گرفته راه افتاده واسه نام نویسی مجلس ! در کدام کشور این همه داوطلب ورود به مجلس و شورای شهر هست ؟؟!! واقعاً درک آن سخت است که یه عده ای از سر و کول هم سوار می شن تا وارد مجلسی شوند که جز مسئولیت عایدی برای آنها ندارد ، به خدا به عایدی مادی آن هر چقدر که زیاد هم باشد نمی ارزد ، به هر حال انسان روزی می میرد و باید جوابگوی پروردگار خود باشد یکی از آنها همین نمایندگی مجلس است >
    • ali IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      1 0
      شده عین ثبت نام واسه موبایل در سال های گذشته ، همه حس خدمت به ملت به خودشون گرفتن ، هجوم اوردن
  • مهدی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    6 7
    سلام چرا پست بنده در مورد این آدم کثیف.... را نزده اید ،والله این آدم پلید وکثیفیاست ،خوب هر جا ...است بردارید ولی بقیه را بزنید ... بزنید تا این وقیحاها از ذو بروند در مورد انتخابات هم جماعت اصلاحاتی بی اعتقاد شلوغ بازار راه انداختن تا بیشتر تایید بگیرند ،همین وکیلی چند تااز فرزندان وفاملیش پست ومقام گرفتن چرا شورا تاییدش کرد شورا باید چار چوب سخت برای انواع رانت داشته باشه الان خانواده ای نیست چندتا تحصیل کرده بیکار نداشته باشه پس جرا وکیلی همشون سر کار وزندگی ... شورا باید این وضعیت فاجعه بار را ملاک قرار دهد
  • امیرسمعود IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    11 6
    اصلاح طلبان به شدت از روی کار آمدن مجلسی که حق مردم را از گلوی آنها بیرون بکشد وحشت زده هستند. برای تمام توان و تزویر خود را بکار خواهند گرفت.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    11 9
    ماله كشي نكنيد گرسنگي شيوع دارد چرا خانواده كارگر و كارمند با 29 سال سابقه دچار گرسنگي مزمن باشد الدنگ هامعني گرسنگي مزمن را مي فهميد؟
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      10 5
      از آلبانی چه خبر؟!
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      7 1
      این وضع نتیجه انتخاب قشر اصلاح طلب و سوغات همان مذاخره و خفت و ترس از جنگ است
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      8 1
      پ ن پ کسی برای رقاصی و بی حجابی و کنسرت رای می دهد لابد گرسنه است! اتفاقا مشکل مردم ما آروغ های از روی شکم سیری است.
  • مرصاد IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    6 3
    امان از خناسان پلید !!
  • DE ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    9 6
    اره جان خودت --آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کرده اید!-- که مردم برای از دست ندادن آن حاضر خیابان و کوچه را به هم بریزند!‌
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      3 0
      مردم یا اغتشاشگران؟!
  • مرصاد IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    9 8
    والله ! نقش مردم ، در انتخاب افراد شایسته و سالم ، از همه بیشتر است ! البته اگر آگاهانه و بابصیرت و دقت رای دهند ! نه فله ای و احساسی و جوزده !!
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    8 8
    مجید فراهانی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان و عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران : ما را تأیید صلاحیت نکنید؛ مردم به خیابان می‌آیند! شما بی جا می کنی زبان درازی می کنی . مکر شهر هرت است هرکس و ناکس بخواهد برای نهاد های انقلاب خط و نشان بکشد.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    6 8
    ایشون الان میدونه رضا شاه مرده یا نه ؟؟؟ میدونه توی چه سالی هستیم ؟
  • حسين DE ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    3 6
    آقاى فراهانى كاملا" حق با شماست منتها بر عكس،اگر كسانيكه پرونده آنها سرشار از خيانت به انقلاب و ميهن و دين و آئين مردم است تا'ئيد ميشدند بعد مردم ميومدند كف خيابانها وبه شوراى محترم نگهبان اعتراض ميكردند كه چرا اين اراذل و اوباش سياسى را تا'ئيد كرده ايد ،تو اگر صداقت دارى كه ندارى چون جريان ونگرش اصلاح طلبى با اين واژه بطور مطلق بيگانه است پرونده وعملكرد حزب كذائى خودت را رو كن اگر شهامت اخلاقى دارى؟كه به اعتقاد من اصلاح طلبان و ليبرالها فاقد آن هستند،آقاى دبير كل حزب "نداى" ايرانيان جهت آگاهى تو وساير همفكرانتان به اين موضوع اشاره كنم كه نداى ايرانيان تداوم آرمانهاى انقلاب است،نداى ايرانيان ادامه راه شهداى انقلاب است نه خيانت به آنها
  • هموطن IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    5 6
    آقا چرا فکر میکنی از همه افراد و با سلایق مختلف در مجلس نیستند. آیا همفکران و هم سلیقه های شما همین الآن در مجلس نیستند؟ این دوستان شما چقدر قانون خوب و به نفع این مردم و نظام تصویب کردید؟ دوستان شما در مجلس چقدر قانون نظارت بر رفتار نمایندگان را اجرا کردند؟ آقای دبیرکل، کسی با سیاست ورزی به معنای درست کلمه مشکل نداره، مشکل آنجاست که سیاسی کاری انجام میشه، البته متأسفانه.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    8 6
    ما مردم برای این که تو از نون خوردن و ریاست و.. نیفتی به خیابان بیائیم که چی؟این پنبه را زا گوشتان بیرون کنید بیائیم بدست طرفدران شما کشته شویم (کشته سازی) دوستی شما مثل شاه خائن کشتن و بگردن دیگران انداختن است این طرح ضد بشری شما ها نخ نما شده است - مردم هوشیار باشید از این رزل های دزد با دشمن رفیق فاصله بگیرید.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    4 4
    اقایان اصلاح طلب باید بگم سی ساله به این کشور حاکمید واینست نتیجه وجودشماها که دودش کل ملتو کور کرده.به اون اقا که میگه یخچال 15 ملیونی .مشخصه که اقا کمترین اطلاعی ازوضع تورم وگرانی کشورش نداره. چون نیازمند خرید نیست .یخچال ایرانی الان شده بالای 20 ملیون. یه یخچالی که حد اقل ده سال با کمک پنکه کار کنه کمتر از20 ملیون نمیدن .یخچال بدر بخور که بالای 30 ملیونه. برکت ا....
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    6 6
    خدایا جواب افساد طلبان را محکم وزودتر بده.
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      6 6
      خودت جوابشان را بده. با برگه رای
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      3 0
      توکه گفتی با رای جوابشان را بده .حتما مثل همیشه با رای به اصلح جوابشان را میدهیم.ولی از خدا هم میخواهم جوابشان را بدهد‌.توهم رای بده.!!!
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      2 0
      ۱۳:۴۴ماوظیفه مون رو می دانیم که از خدا خواستیم جوابشان را بدهد .تورای بده که از این جواب قاطع من سوختی‌.!!!
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      1 0
      بنده که گفتم خدایا جواب افساد طلبان را بده یعنی خیلی به انتخابات اعتقاد دارم توکه گفتی با رای دادن جوابشان را بده خودت برورای بده وجوابشان را با رایت بده.!!!
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      2 0
      خدایا جواب افساد طلبان را محکم وزودتر بده‌.
  • US ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    6 2
    اقاى فراهانى شهادت سمبل ارزوهاى قابل رؤيت مردم ايرا ن سردار قاسم قاسم سليمانى به دست دولت پنهان جهانى به اين معنى است كه انها از براندازى زمان بر نظام ازطريق اصلاح طلبان به جنگ مستقيم با نطام وبراندازى سريع تغيير موضع داده اند وشما هارا از مقام نوكرى عزل كرده اند درنيجه نمى توانيد مردم بخيابان بياوريد چون شما همه اش به قدرت ارباب خود مينازيد وهمه را از قدرت او تهديد ميكنيد منهاى ارباب شما ها اصلا عددى نيستيد
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    6 6
    در سال های اخیر ضریب جینی نزدیک سه دهم رشد داشت یعنی نابرابری بیشتر و بیشتر...سبک اقتصادی دولت فعلی بر پایه سرمایه داری و اقتصاد بازار است که به شدت در ایجاد نابرابری دخیل است...ضریب جینی در ابتدای انقلاب نزدیک به 50 صدم بود که الان حدود 39 صدم است این یعنی اینکه وضعیت بهبود پیدا کرده اما ما هم با خطر مواجهیم خطر نابرابری بیشتر به نظرم کارهای اقتصادی معکوس که توسط نهادهایی مثل سپاه انجام می شه یعنی شرکت در پروژه های بزرگ افتصادی و سودآوری حداکثری و چرخش سود به سمت مناطق محروم در قالب ساخت تأسیسات اماکن ورزشی محرومیت زدایی و...تأثیر زیادی بر کاهش نابرابری در جامعه ما دارد و همین الگو باید به همه بخش ها توسعه پیدا کند یعنی سود حاصل از شرکت های بزرگ دولتی در راستای محرومیت زدایی صرف گردد و نه در راستای مال اندوزی طیفی از مدیران این یعنی تعامل صحیح با منابع و ایجاد بستری برای رشد اقتصادی و هم زمان کاهش نابرابری های گسترده....
  • بافقی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    5 7
    اقای فراهانی شما غلط کردید برید گم بشید هر گرفتاری کشور داره مال یه مشت اصلاح مزدور اجنبیه .بدبخت بیچاره برو کتاب عروسکهای غربی رو بخون تا بدونی بیشتر اصلاح طلبان مزدور و جیره خور امریکا و استکبارند . بیسواد
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    1 0
    با زور تهدید مییخواهند مجلسی شوند وبا فکر ناتوان خود مردم را احمق میشمارند .. توصیه میشود کمتر خودرا صاحب حق بدانید .. مگه چندین بار که مردم را به خیابان کشیده اید ،بعد از اگاهی مردمی .. شما چه غلطی کردید به جز اینکه خون عده ای بی گناه توسط مزدو ان رفقایتان به زمین ریخته شده
  • فدای رهبر IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    1 1
    آقای فراهانی این چند سال که دولت و مجلس برای خودتون بود چه غلطی کردید انشا الله شر تون از سر مملکت بر داشته شود
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    2 1
    حنای شما اصلاح طلبان و دولتی ها دیگر رنگی ندارد
  • حسن IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    2 0
    خدا لعنتت کنه دزد بی سرو پا
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    1 7
    خوب مرد مومن الان که مجلس و شورای شهر که همه در دست به اصطلاح اصلاح طلبان است تا حال چرا این چنین اظهار نظر نمی کردی
  • DE ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    2 7
    بيشرف ها حالا دارند با گروگان كشي مردم در خيابانها باج ميگيرند
  • SE ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    3 0
    مردم از رد صلاحیت شدن عناصر فاسد خوشحال هستند
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    1 0
    جوجو عمویادگار برو توغار اولا دوم اینکه ببخشید میشه بگویی کدام مردم 25میلیون مردمی که در نراسم شهید سلیمانی شرکت کردن یا چنتا گاوگوسفندی فتنه گرهای بی هویت و در آبان و دی ماه به خیابانها ربختن وپارس کردن ودولاره به سوراخ موشهایشان پناه بردن
  • سلام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    3 1
    آقاي فراهاني !! شما عددي نيستيد كه مردم بخاطر شما به خيابان بيايند . آنهايي كه شما به خيابان مي آوريد مردم نيستند بلكه آموزش ديده هاي شما هستند . بفهم !
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    4 1
    آقا کی منکر پیشرفته دلار ۱۵۰۰۰ تومانی برنج کیلویی ۲۵۰۰۰ تومانی بنزین ۳۰۰۰ تومانی حقوق کارگر ماهی ۱۰۰ دلاری مدرسه و دانشگاه پولی هواپیماهای زمین گیر شده ترابری با وسایل نقلیه باسن بالای میانگین ۳۰ سال گذرنامه بی ارزش همه و همه نشانه پیشرفت است بر منکرش لعنت
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    6 0
    مشرق بی جیگر هستی اگر نظر بنده رو تایید نکنی. اسهال طلبای غربگرای کدخداپرست وطن فروش خیلی غلط می کنند که نظام رو تهدید می کنند. بیخود و بی جهت مردم، مردم نکنید. چند دوره مملکت دستتون بوده جز آزادی پوشش حجاب و ورود زنان به ورزشگاهها و گواهینامه موتور گرفتن برای زنان و نوکری برای آمریکا و پرونده کرسنت و توتال و سند 2030 و تغییر نام خیابان ها چه دستاوردی داشتید؟!!! غربگراهای کدخداپرست فکر کردید با اردو کشی خیابانی به مقاصدتون می رسید؟ حالا که همچین فکری می کنید کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا ما هم کفن پوش گوش به فرمان رهبری هستیم که برای یکبار هم که شده طومار شما وطن فروش های خائن رو بپیچیم.
  • رضا GB ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    2 0
    مجید فراهانی اگر منظورت از اصلاح طلبان دزدها وخائنین به ملت هستند کور خوندی اگر این بار مردم بیرون بیایند مطمئن باش اول شلور تو وامثال تو را به سرتان خواهند کشید خجالت بکشید دروغ گو ها
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    3 0
    اصلاح طلب و اصول گرا هردو سرو ته یه کرباسند
  • ازادپور IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    3 0
    یه جو شرم وخجالت دروجود امثال توی بی خاصیت وجودنداره سال88هم شماهابودید که کشوررلتامرزنابودی پیش برد لابدتوقع داریکشوری که جوانانش ازجون خودبرای استقلال وپیشرفت کشورمایه گذاشتندحالا شما عوضیها که خون مردم رادرشیشه کردید وغربگراییتلن راهم اشکارا بیان میکنید به مجلس راه پیداکنیدتاهمه چیز رافدای امیال شخصی کنید هیهات دیگه ذات پلیدتان برای مردم اشکارشده اگرتاییدهم میشوید درقلب مردم جایی نداشتید انشاالله اینبارمجلس جای انقلابی های مخلص وجان برکف خواهدبود
  • حسین IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    2 0
    باسلام تهدید میکنی عامو؟
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    2 0
    ما را تأیید صلاحیت نکنید؛ مردم به خیابان می‌آیند!.....منظور فراهانی احتمالا این است که اگر تایید نشود با زن و بچه می ریزه تو کوچه....خدا یا خودت رحم کن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس