محمدرضا تابش

نایب رئیس فراکسیون امید تأکید کرد: "یأس و ناامیدی بر جامعه مستولی شده است"! برخی معقدند این اظهارات در راستای پروژه کم‌رمق‌سازی و تحریم خاموش انتخابات بیان می‌شود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***  

ادامه فحاشی اصلاح‌طلبان به انتخابات

میرلوحی: چرا برای چنین انتخاباتی، درختان را به کاغذ تبدیل کنیم!

محمود میرلوحی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران که پیش از این با شکایت محمدباقر قالیباف و تشخیص قوه قضائیه به جرم نشر اکاذیب به زندان و شلاق محکوم شده بود؛ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در اشاره به انتخابات پیش رو و روند بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان گفته است: زمانی عنوان می‌شد رأی مردم حق الناس و میزان رأی آنان است که امروز متاسفانه در حال تبدیل شدن به میزان رأی یک سلیقه است که این اتفاق بسیار ناگواری برای سپهر سیاسی کشور است.

او همچنین اظهار می‌کند: به ۳ انتخابات گذشته نگاه کنید، جریان اصلاحات در کانون بحث‌ها قرار داشت اما امروز با کمال تأسف عرض می‌کنم در اقلیت هستیم. باید گفت رفتارهایی که در مورد این دوره از انتخابات صورت می‌گیرد انتخابات را بلا موضوع و نامفهوم می‌کند.

میرلوحی در بخش دیگری از اظهارات خود گفته است: انسان هنگامی که این رفتارها را مشاهده می‌کند با خود می‌گوید شاید هزینه کردن برای رأی و صندوق یک کار عبثی تلقی شود، برای چه درختان را تبدیل به کاغذ کنیم تا در چنین انتخاباتی مصرف کنیم، همان بهتر که نباشیم.

این عضو شورای شهر تهران همچنین در اشاره به حضور قالیباف در انتخابات؛ انتقاداتی را از وی مطرح می‌کند و مدعی می‌شود که آرای شورای نگهبان در تأیید صلاحیت قالیباف ناعادلانه و سوگیرانه بوده است! [۱]

*قبل از میرلوحی، غلامرضا انصاری از دیگر فعالان اصلاح‌طلب نیز در یک توهین انتخاباتی گفته بود: انتخابات پیش رو، انتخاب بین میوه‌های گندیده و ناسالم است! [۲]

این رفتار اصلاح‌طلبان از آنجا نشأت می‌گیرد که آنها با استشمام بوی «فتنه اقتصادی» تصمیم به کم‌رمق‌سازی انتخابات و تحریم خاموش انتخابات گرفته‌اند.

در بحث صلاحیت‌ها پر واضح است که یک جریان سیاسی فرض بر صحت ادعای چپ‌ها مبنی بر نداشتن کاندیدا؛ بایستی رفتار ائتلاف و یا حمایت از نامزدهای نزدیک را انتخاب کند.

دقیقا نظیر رفتاری که اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های پیشین انجام دادند اما اکنون حاضر به تکرار آنها نیستند.

ما همچنین به آقای میرلوحی عرض می‌کنیم که غیر از قالیباف؛ کسان دیگری هم بعنوان اصولگرا برای انتخابات آتی نامزد شده‌اند و این خیلی خوب است اگر میرلوحی به مخاطبان خود توضیح بدهد که چرا فقط مشغول صحبت علیه قالیباف است!؟

***

سند آمارهای ننگ‌آور از شیوع "فقر مطلق" در جامعه چیست!؟

دروغ بزرگ آیت‌الله اصلاح‌طلبان علیه نظام اسلامی

فردی به نام محمد سروش‌محلاتی که برخی محافل اصلاح‌طلب از او با عنوان آیت‌الله یاد می‌کنند به تازگی در اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد، گفته است: ما باید بین تحمل فقر اختیاری که منشاء آن ایثار است با فقر و گرسنگی که بر مردم تحمیل می شود و فضیلت نیست بلکه رذیلت است فرق بگذاریم.

او می‌افزاید:

"وقتی خودمان کم می آوریم و نمی توانیم جامعه خودمان را به نحو احسن اداره کنیم و در جامعه اسلامی آمارهای عجیب و غریب و ننگ‌آور و شرم‌آور برای فقر نسبی و فقر مطلق وجود دارد باید سراغ حضرت زهرا (س) برویم و از او مایه بگذاریم؟ این چه ربطی به او دارد؟ شما مردم را با رفاه تامین کنید و اجازه دهید به دست خودشان زندگی ساده داشته باشند. "

سروش‌محلاتی گفته است: زهد و ایثار قابل تحمیل نیست. ارزش زهد و سادگی به انتخابی بودن آن است. اگر انتخاب نباشد همان فقر مذموم است. هر کسی نمی تواند فقر را تحمل کند.

این فرد همچنین در ادامه کنایه‌های خود اظهار می‌کند: پیامبر (ص)  کشور اسلامی را به صورت شعب ابی طالب در نیاورده بود و برای مردم هم دستور گرسنگی صادر نمی کرد، بلکه آحاد مسلمانان خود این راه را انتخاب می‌کردند. مردم آزاد بودند که هر مدلی که می خواهند زندگی کنند.

سروش‌محلاتی در ادامه به مسئله فساد نیز اشاره کرده و گفته است: در زمان پیغمبر (ص) فقر و تنگدستی که در خانه فاطمه (س) یا دیگر مسلمانان وجود داشت به خاطر سوءاستفاده دیگران یا فساد بود؟ یا آنکه مساله فساد مطرح نبود و اگر فاطمه زهرا (س) آن را انتخاب می کند برای برابری با مسلمانان دیگر و محرومین است؟ آیا این همه ایثار و فداکاری که در زمان پیامبر (ص)  وجود داشت به طوری که مسلمانان حتی در جنگ حتی یک خرما را دهان به دهان می گردانند به خاطر این بود که عده ای صاحب آلاف و الوف شده بودند و شکم ها و گردن های خود را بزرگ کرده بودند و بیت المال مسلمین را بلعیده بودند؟...در آن جامعه با آن اخلاص و ایثار فقر لذتبخش است و توجیه دارد. آنجا هر کس می تواند به خانواده خود بگوید اگر ما گرسنه ایم پیامبر (ص)، دخترش و اصحاب پیامبر هم گرسنه اند. اما ما باید به بچه هایمان چه بگوییم؟ [۳]

*سروش محلاتی اظهارات دیگری مثل "بزرگترین مشکل جمهوری اسلامی عقل است"، "ما ایرانی‌ها شاد نیستیم چون فقط امام حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم"، "اعضای مجلس خبرگان خبره نیستند" و "عده زیادی در حوزه علمیه به حکومت بدون ولی فقیه فکر می‌کنند" را نیز در پرونده سوابق خود دارد. [۴][۵]

غیر از این سابقه؛ محلاتی در اظهارات فوق‌الاشاره خود نگفته است که سند او برای آمارهای شرم‌آور "فقر مطلق" و گرسنگی چیست و ایضا کدامیک از مسئولان ارشد کشور از مردم خواسته گرسنگی را تحمل کنند و در تحمل گرسنگی هم به حضرت زهرا(س) اقتدا کنند!؟

این در حالی است که اسناد موجود به روایت نهادهای جهانی نشان می‌دهد که اتفاقا جمهوری اسلامی ایران به برکت اسلام و انقلاب اسلامی؛ هم‌اکنون و علیرغم تمام مشکلات اما توانسته در جایگاه سیرترین کشورهای جهان قرار داشته باشد [۶] و در آمار مربوط به "فقر مطلق" نیز شاهد کاهش چشمگیر باشد. کما اینکه هم‌اکنون بنا به آمارهای داخلی [۷] و بنا به گزارش اخیر بانک جهانی، ایران در زمره کشورهای با کمترین میزان فقر مطلق است. [۸]

از این هم بگذریم که سروش محلاتی در مقابل ادعای عجیب خود اما درباره علت افزایش چشمگیر میزان پرداخت وجوهات و صدقات از سوی مردم به نهادهای امین نظام هم پاسخی نخواهد داشت.

فلذاست که آقای سروش‌محلاتی که بر خلاف این آمار و حقایق صحبت کرده؛ یا باید اسناد خود را به مردم اعلام و آمار ارائه شده را به هر نحو ممکن باطل کند و یا اینکه از بابت چنین اجحاف و دروغ بزرگی که بر انقلاب اسلامی و مدل حکومتی موفق اسلام عزیز رواداری کرده؛ عذرخواهی کند.

در بحث فساد نیز مشخص نیست این فرد با مدعای اطلاع از تاریخ اسلام اما چرا به مردم نمی‌گوید که فساد در حکومت امیرالمؤمنین، در حکومت امام مجتبی و در میان اطرافیان امام کاظم (علیهم‌السلام) نیز وجود داشت و اساساً یک حکومت اسلامی هنگامی در امر فساد مقصّر است که آنرا رواداری کند.

گفتنیست، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم خود تأکید کردند که فساد در حکومت معصومین(ع) نیز وجود داشته است.

معظم‌له همچنین در دیدار اخیر خود با خبرگان نیز پیرامون کارنامه نظام اسلامی فرمودند: " با وجود انبوه مشکلات، جمهوری اسلامی در قله‌ی عزت قرار دارد و مایه‌ی افتخار و مباهات برای اسلام است. "[۹]

این نکته بدیهیست که روشنگری خواص کشور در قبال این بیانات مهم رهبر معظم انقلاب و تبیین آمارهایی که سبب مایه‌ی افتخار بودن نظام اسلامی است؛ می‌تواند در رسوایی دروغ‌ها علیه انقلاب اسلامی نقش اصلی را ایفا کند.

از مواردی که توانسته نظام اسلامی را به مایه مباهات تبدیل کند؛ کاهش آمار فقر مطلق است که در بالا به آن اشاره کردیم.

***

نایب رئیس فراکسیون امید:

یأس و ناامیدی بر جامعه مستولی شده است!

محمدرضا تابش، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و نایب رئیس فراکسیون امید در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا پیرامون انتخابات آینده اظهار کرده است: با توجه به شرایط پیش آمده و اوضاع و احوالی که کشور در آن قرار گرفته و یأس و ناامیدی که بر طبقات و گروه‌های مختلف مستولی شده خیلی نمی‌توان تنوع کاندیداها را حتی بین گروه‌ها، اقشار و اصناف مختلف داشت و این مشارکت را با چالش مواجه می‌کند.

او همچنین تصریح می‌کند: مجلس یازدهم قطعا مجلس یک دستی نخواهد بود ولی می‌شود گفت که اکثریت خیلی کثیری از اصولگرایان و اقلیت خیلی محدودی از اصلاح‌طلبان در آن حضور خواهند داشت.[۱۰]

*اظهارات تابش مبنی بر مستولی شدن یأس و نامیدی در جامعه در ادامه پروژه ۲ ساله اصلاح‌طلبان مبنی بر القای یأس و ناامیدی است.

مقوله‌ای که نه تنها هیچ سند و مدرکی برای آن وجود ندارد بلکه ده‌ها دلیل و واقعیت از جمله "حضور میلیونی مردم ایران در تشییع سردار سلیمانی" هست که نشان می‌دهد مردم ایران نه تنها دچار یأس نیستند بلکه پر نشاط و امیدوارانه در مسیر آرمان‌های اسلام و انقلاب در حرکت‌اند.

ضمن اینکه آمارهای جهانی هم حاکی از افزایش سن امید به زندگی در ایران است.

مع‌الوصف باید دانست که تابش مأمور است و معذور... تا منویات ستاد اصلاحات برای کم‌رمق‌سازی انتخابات و کاهش دادن مشارکت مردم را تعقیب کند و از همین‌روست که او مجبور است صحبت‌هایی بدون سند و مدرک را در ذهن جامعه پمپاژ کند.

در زمینه القای ناامیدی بیان این حقیقت جالب ضروریست که ارکانی از دولت هم نشان داده‌اند که به القای این مسئله بی‌علاقه نیستند و این مسئله حتما بایستی برای چشمان ناظر کشور محل تأمل باشد که چرا دولت برآمده از اصلاح‌طلبان نیز نسبت به القای ناامیدی به مردم اهتمام دارد و حتی مثلا پس از اغتشاشات آبان نیز که خود نقش صریحی در آن داشت؛ اصرار دارد که "حکایت اغتشاشات همچنان باقیست..."!

گفتنیست، مقام معظم رهبری چندی قبل طی سخنانی پیرامون تلاش دشمن برای القای ناامیدی فرمودند: "دشمن تلاش زیادی را برای سست کردن عزم و اراده‌ی مردم و ناامید کردن آنان به کار بسته است که باید در مقابل، عزم و اراده‌ی ملی تقویت شود و این مهم نیز، با دستور امکان‌پذیر نیست بلکه با استدلالهای صحیح و با حضور به‌موقع صاحبان فکر در میان مردم محقق میشود. "[۱۱]

***

۱_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-۸۶۴۱۰۴

۲_ mshrgh.ir/۱۰۳۵۱۵۸

۳_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-۱۳۴۱۱۲۱

۴_ mshrgh.ir/۹۶۲۱۳۷

۵_ mshrgh.ir/۷۸۶۹۸۶

۶_ mshrgh.ir/۹۴۴۹۸۰

۷_ http://www.jmsp.ir/article_۳۲۶۸.html

۸_ https://tn.ai/۱۹۴۳۱۳۳

۹_ http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=۴۳۵۵۱

۱۰_ https://www.isna.ir/news/۹۸۱۱۱۳۰۸۵۶۶/

۱۱_ http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=۴۳۵۵۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 36
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    الآن دروغ های این مردک دقیقا چه فرقی با دروغهای میرحسین و منافقین دارد؟
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      وقاحت و بی شرفی اگر زبان داشتند از این جماعت کثیف افسادطلب اعلام برائت می کردند
    • سید IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      به روحانیت توهین نکن توکه ارزشی هستی!!
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      ستون پنجم آمریکا در داخل کشور دارد خودش را برای دفاع از منافع دشمن افشا و فدا می کند. اظهار نظر این جماعت افساد طلب بعد از دستگیری زم و ترور سردار سلیمانی برای کمک به آمریکا، در واقع بشکل یک خودکشی و خودزنی و انتحار سیاسی است.
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      104 5
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      63 5
      شما که چندسال بر دولت و مجلس و شوراهای شهر سلطه داشتید و به اذعان خودتان کشور را در فساد و فقر مطلق و غیره غرق کردید(( هر چند عامدانه حرف میزنید و عمل کنید برای ضربه به جامعه اسلامی)) ،پس خیلی غلط میکنید که معترض به رد صلاحیت بانیان وضع موجود هستید .
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      5 29
      از اصلاحات عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید. وقتی میبینم اینجوری داد و فریادتون بلند شده میفهمم درست زدن وسط هدف
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    جهت اطلاع این به اصطلاح آیت الله اتفاقا همیشه از اول انقلاب تا کنون همیشه همان اقشار به اصطلاح گرسنه و فقیر و جنوب شهری پای انقلاب و جبهه و راه پیمایی ها و نماز جمعه ها و.. ایستاده اند. همیشه هم بیشترین نق زدن از سوی مرفهان بالا شهری بوده است! البته همان مرفهان تلاش کردند بلواهایی که در آبان 98 راه انداختند را به حساب فقرا بگذارند اما یادشان رفت اگر فقرا روزی شورش کنند می روند پورشه و مازراتی و محله نیاوران و ولنجک را آتش می زنند نه پراید و موتور یک عده بخت مثل خودشان را.
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      25 0
      خیلی خوب بود ایولا درود به شرفت
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    درود بر آیت الله سروش محلاتی که واقعا فقیه دقیقی است.
    • سید IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      حضور و وجود اصلاح طلبان تهوع آور در مناصب تصمیم گیری و اجرایی کشور و نظام ما به جز سرشکستگی و عقب ماندگی و خیانت و خباثت هیچ ثمره ای را به همراه نخواهد داشت! هرچه اصلاح طلبان تهوع آور زمان بیشتری در قدرت بمانند، امتیازات بیشتری از داشته ها و اندوخته های کشور را حراج خواهند کرد! و برجام های خفت بار بیشتری را برای کشور به ارمغان خواهند آورد!
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      الان این محلاتی جای آیت الله مرحوم رو گرفته؟؟
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      48 4
      فامیلش هستی ؟؟
    • وطن پرست DE ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      3 0
      بهت وعده استخدام رسمی داده؟
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    اصلاح طلبان آخرین گروهی هستند که با زبان قانون با شما سخن می گویند.
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      اون مزدور غربزده ای که این حرف رو زد و برای نظام خط و نشون کشید بعد از دیدن مراسم حاج قاسم لال شد ! الآن دقیقا کجاس؟! خخخخ
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      لابد شورشهای 78 و 88 و 96 و 98 و.. که همه مورحمایت و هدایت اصلاح طلبان بود زبان قانون است!
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      22 1
      لابد قانون بقا منظورتان است
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    این حضرت آقا انگار یادش رفته که جنگ خندقی هم بود که همه مردم مدینه اعم از مومن و منافق در آن محاصره اقتصادی و نظامی بودند و کسی اجازه فرار و پیوستن به دشمن را نداشت! و خود رسول الله با یهودیان بنی قریضه که وسط جنگ خیانت کردند چه برخوردی کرد. و ضمنا یادش هم رفته جنگ تبوکی هم بود که مسلمانان در نهایت عسرت و فقر به جنگ رفتند و پیامبر کسانی را که جهاد را ترک کردند از جامعه اسلامی اخراج کرد ( تا اینکه بعدا با توبه مورد عفو الهی قرار گرفتند. سوره توبه آیه 118). مشکل این به اصطلاح آیت الله های جدید الخلقه این است که عمدا اسلام را مکه و در حال تبلیغ نگه می دارند و حرفی از اسلام حکومت ساز و تمدن ساز در مدینه نمی زنند. عمدا نمی گویند کسی که قصد تحمل زندگی اسلامی را ندارد حق زندگی در جامعه اسلامی و اظهار کفر و یا تسلیم به دشمنان اسلام را ندارد. اگر قرار بود کافر برای اظهار کفر خود در جامعه اسلامی آزاد باشد و یا تسلیم شدن به دشمن را آزادانه تبلیغ کند که اصلا پدیده نفاق ایجاد نمی شد. جمهوری اسلامی هم با خون صدها هزار شهید به دست آمده و حفظ شده است. کسی که با مرام و مکتب شهدا ضدیت دارد و هدفش رسیدن به دنیا است آزاد است که برود. اما ما رایگان ایران را به آنها تحویل نخواهیم داد.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    174 6
    در دوره اخر الزمان فتنه ها یکی پس از دیگری میاید بطوری که تشخیص انها جز برای کسانی که ایمانشان راسخ و بصیرت بالایی دارند ممکن نیست
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    احمدی نژاد را محاکمه کنید او تروریست است واعدام باید بشود
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      236 9
      تروریست شمایید که ۱۷ هزار نفر بی گناه و کشتید
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      84 3
      تروریست منافقین کوردل هستند که مثل داعش 17 هزار بیگناه را به شهادت رساندند البته برای منافقین جنایتکار همیشه کمینگاهی برای مجازاتشان وجود دارد
  • ادهمی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    ما بی لیاقتی میرلوحی را در زمان استانداری او در آذربایجان را دیده ایم حالا شده نصیحت گر ، حالا که قدرت در دست شما ست چکار کرده اید چه کارنامه ایی دارید به مردم نشان بدهید خودتان را ثابت کنید فقط وفقط استاد سخن دوروغ هستند و مردم را فریب بدهندپس فطرتها.
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      30 0
      آقای محکوم شورای شهری ، هنر داشتید هم طیفی های جنگل خوارتان را تحویل قانون می دادید
  • سیدهادی حسینی IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    تورو هرکی دوست داریدیکی این غضنفر اصولگرایان را بگیره نمیدونم مدیر این سایت کدوم بی فکریه
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    این آقای سروش محلاتی حتما منظورشون با آقای آخوندی و روحانی و جهانگیری بوده که در عین ثروت ساده زیستی و ایثار اختیاری دارند. شما یک موقع بد برداشت نکنید.
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    اولا از باب اینکه در حکومت مولی علی «ع» فساد بوده غلط است چون فساد در جامعه ی اسلامی بوده اما خارج از محدوده ی حکومت امیر سلام الله علیه و نه منسوبین این حضرت ، مثلا در شام و یا مصر تحت حاکمیت عمر و عاص. در خصوص اینکه مشرق فرموده اید کدام یک از مسئولین مردم را به زندگی فقیرانه و ساده تشویق میکنند باید بگم از تریبون نماز جمعه بارها ما شنیده ایم چنین کنید و یا خود آقای جنتی در نماز جمعه اظهار داشتند زندگی فقیرانه و یا مضمونی نزدیک به این نمونه اش نخوردن گوشت مرغ و برخی اقلام . اما در خصوص آقایان اصلاح طلب باید بگویم آقایان اصلاح طلب شما که با حمایت از جناب شیخ کلید بدست عملا ملت رو به فقر کشاندید و جایی برای دفاع و پرداختن به این حرف ها از جانب شما محلی از اعراب ندارد اما ما مردم ایران که خود بنده از خانواده های شهدا هستم و دو برادرم شهید شده باید به حضرات اصولگرا و اصلاح طلب این نکته رو اشاره کنم که شهید سلیمانی و دیگر شهدا رو مصادره به مطلوب خود نکنید زیرا اونها راهشون و هدفشون مشخص بود و همچنین رهبر رو هم منتسب به یک جریان ندونید ؛ رهبرمعظم انقلاب تنها پشت و پناه ما دلسوختگان واقعی این انقلابه که هردو حزب و جریان مثل دو دم یک مقراض در حال بریدن این ملتید و اگر این بزرگوار نبود هردو جریان کشور رو به باد داده بودید زمانی احمدینژاد از دل اصولگرایان بیرون زد که دل در گرو کشورهای کمونیستی سابق مثل چین و روسیه و ونزوئلا و بولیوی و ...داشت و اگر رهبر جلوشو نگرفته بود معلوم نبود چه بلایی سراین مملکت میومد و الان جریان مشایی حاکم بود و جریان اصلاح طلب هم که دل در گرو غرب دارند با کارنامه ی افتضاحشون در نگاه به کدخدای دروغین این دولت روی خیلی اساود رو سفید کردید
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    اقای میرلوحی فقط یک جمله اش رو درست گفته "بهتر است که نباشیم". دقیقا اگر شر اصلاح طلبان و کلیه اشرافی ها از ملت ایران کم شود خیلی عالی می شود بهتر است که نباشید ولی دیگه زر هم نزنید. تا انتخاب درستی داشته باشیم
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    فکر کنم تنها میوه درخت برجام انواع رنگ موهای خارجی است که توسط روحانی و تابش و ....استفاده میشه بلکه به دل بشینن غافل از اینکه حال ادم ازشون بهم میخوره
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    207 9
    اقای تابش هشت سال مجلس دست شما بود کاری نکردید الا وطن فروشی. نمایندگان اصلاح طلب و دیگر نمایندگان وطن فروش که حقوق نمایندگی شان ثابت می ماند تنها چیزی که از ان محروم می شوند رانت های کلان دولتی است برای همین از رد صلاحیت ناراحت هستن که رد صلاحیت= رد رانت خواری است
  • ناشناس IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    جناب سروش یکی از اون گردن کلفتها که هرروز گردنشان کلفت تر می شود خود شما هستید و اعوان و انصار و همپالکیهای شما پس این حرفها به خود شما هم برمی گردد یک فکری برای خودتان بکنید
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    حالا که رای ندارین بزنین زیر همه چیز به نظر من شورای نگهبان هر وقت شماها رو تایید کرده باید تو قیامت درباره اون جواب بده شما در سطح این مردم و نظام نیستید
  • رمضانی IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    واقعا فقر رو در جامعه نمیبینید؟!من از آقای محلاتی کمال تشکر رو دارم که با صراحت وبدون شعار دروغ وضعیت مردم رو شرح داد ؟واقعا در جامعه بوی حکومت حضرت علی میاد؟!
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      از آلبانی چه خیر رفیق؟
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      172 6
      در حکومت علی علیه السلام اگر فقر نبود چرا مولا شبانه کیسه نان به دوش می کشید و برای فقرا و یتیمان غذا می برد؟
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      4 0
      این وضعیتو دوستان خائن وطن فروش خودتون به وجود اوردن قرارداد ننگینی بوده که زیر بارش نرفته باشن؟از اونطرف تحریمی بوده که علیه ما وضع نشده باشه؟مادر تحریما هم که وضع کردن.همش نتیجه برخورد از موضع ضعف و بدبختی
  • SE ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    این یأس و ناامیدی بر جان شما اعضای وکیل الدوله های فراکسیون ناتوان و ناامید و اصحالات مستولی شده است نه مردم
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      0 0
      اشتباه منفی دادم
  • محمد IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    فقط احمدی نژاد بود که به فکر فقرا و مستضعفان جامعه بود
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    جناب آیت اله، فقر تحمیلی که فرمایش کردید نتیجه تکرار کردن شماها و رحم اجاره ای بود که با برجام ننگ آور به ملت انداختید. شرم بر اصلاح طلبان خائن.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    اشراف زمان امام حسین (ع) هم از بس از بیت المال چریده بودند دیگه اصلا هرچی خلاف میل انان بود باطل می دانستند امثال میر لوحی این قدر ا ز بیت المال چریده اند که شکم خود و تمام فامیل هایشان از بیت المال پر است الان به هیچ وجه حاضر نیستند درختان تبدیل به کاغذ شوند تا باز انها بتوانند همینطور در بیت المال بچرخند و بچرند اما سروش محلاتی ادم مفلوک و بدبختی است اخوندی که الت دست این و اون بشه معلوم چه خاک بر سری شده است
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    112 3
    نگران حرفای این جک و جونورها نباشید اصلا کسی حرف اینا را نمیخونه که بخواید بهشون جواب بدید.وقتی جواب میدی عده ای حساس میشن ببینند چی گفته.
  • IE ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    107 4
    این رو به قماش خودتون از اصلاحطلبها بگید که میگفتن چینیها روزانه یه پرس غذا میخورن
  • ناشناس IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    61 4
    بابا بس کنید این جناح بازی هارو حال ادم اشوب میشه ترا بخدا یک کم به فکر مردم باشید کمتر ادا اصول در بیارید مردم گرفتارند عمرمون فنا شد ما جوانهای بیکارزیاد داریم ازدواج نکردند چون شرایطش رو ندارندفساد زیاد نکنید برا مردم کارکنید اون دنیا وحساب کتابی در کار است.
  • سید IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    113 3
    این تاکتیک کثیف اصلاح طلبانه ! با دست پس میزنن و با پا پیش میکشن ! این قوم دنیا طلب ؛ شیفته مال و قدرت هستند و از هر ابزاری ، برای رسین به ایندو ، استفاده می کنن ! لذا این شیوه تحریم ظاهری انتخابات آنها ، تاکتیکی موذیانه است و با حداکثر توان ، پای انتخابات هستن و کوشش میکنن ، که لقمه چرب مجلس رو از دست ندن !!
  • سید محمد محسن IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    10 1
    با سلام، منابع 7 و 8 در دسترس نیست
  • مرصاد IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    95 3
    این تاکتیک کثیف اصلاح طلبانه ! با دست پس میزنن و با پا پیش میکشن ! این قوم دنیا طلب ؛ شیفته مال و قدرت هستند و از هر ابزاری ، برای رسین به ایندو ، استفاده می کنن ! لذا این شیوه تحریم ظاهری انتخابات آنها ، تاکتیکی موذیانه است و با حداکثر توان ، پای انتخابات هستن و کوشش میکنن ، که لقمه چرب مجلس رو از دست ندن !!
  • رضا GB ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    88 2
    اصلاح طلبان خودشان هم میوه گندیده وهم ناسالم هستند گندیده انها توسط شورای نگهبان با زباله ریخته شد وناسالم انها انشاالله توسط مروم دور ریخته خواهند شد رد صلاحیت دزد ها چه دردی برای شرکای انها ایجاد کرده ...
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    4 56
    حرفهای سروش محلاتی فارغ از جناح بندی ها عاطل وباطل مرسوم ومردم فریب کاملا درست و با واقعیت ها های جامعه امروز هم خوانی دارد یادت رفته مشرق که مرادتان جنتی مردم را به فقر دعوت می‌کرد حتی اگه شده یک وعده.....
  • ایرانی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    3 51
    وبلاگ مشرق به هیچ وجه رسانه منصفی نیست دلیل هم اینکه از همان ابتدای تیتر مشخص است و به جای اینکه صرفاً خبر را روایت کند اقدام به پیش داوری کرده است.و گفته دروغ بزرگ.دوستان بی غرضی که علاقه دارند سواد رسانه ای خود را بالا ببرند و متوجه این قبیل سفسطه های رسانه ها بشوند توصیه میکنم کتاب مغالطات اقای خندان را تهیه و مطالعه کنند.
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      3 0
      مردم در فهم وطن فروشی این فسادطلبان نیازی به تیتر مشرق ندارن چند ساله مملکتو به ذلت و خواری و فقر و فلاکت میندازن؟مردم کورن؟فقط تیتر مشرقو میبینن و نظر میدن؟
    • DE ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      0 2
      ...مشرق به جای اینکه صرفاً خبر را روایت کند اقدام به پیش داوری کرده است...//من هم از دست مشرق بسیار ناراضی هستم بجای اینکه خبر را درج کند و بگذارد روزینامه های زرد آن خبر را به نفع امریکا و وطنفروشان تفسیر کنند خودش اخبار را تفسیر میکند و متاسفانه همیشه هم درست از آب درآمده .مشرق روزنامه نگاری بلد نیست مشرق شده یک کلاس درس . مشرق برو یک روزنامه بزن عمو.
  • DE ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    44 0
    نایب رئیس فراکسیون امید تأکید کرد: "یأس و ناامیدی بر جامعه مستولی شده است"! برخی مردم باور ندارند که آیا دیگر ممکن است جامعه از دست پیر پاتالهای اصلاح تالاپ و کدخدا پرستان و لیبرالها و ستون پنجم رها شود و بدست همین مردمی که برای انقلابشان صدها هزار شهید و اسیر و جانباز ...دادند اداره شود؟ تا کی پست و مقام و مدیریت موروثی و توکری کدخدا ارباب؟
  • ناصر IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    43 0
    من توبه میکنم قریب به بیست سال است که به اصلاح طلبان رای دادم تاانهااطرافیانش رافرمانداربخشدارمدیرکل بکنن وبه ریش مابخندندصدافسوس هیج وقت نه خواهم توانست جبران کنم
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    39 0
    اقای محمد رضا تابش یاس ونا امیدی بین اصلاح طلبان پیش امده است انهم بخاطر اینکه از کسی حمایت کردید که ایران را تا سر حد پرتگاه پیش برد اما با هوشیاری مردم بارها و بارها فتنه هایی از این قبیل را خنثی کردند شما با حمایت کور کورانه از این طیفی که هیچ هنری ندارند غیر از فروش تدریجی دستاوردهای مهم وبومی کشور حمایت مردمی که به تایید شما اعتماد کرد اما اعتمادش سلب گردید حافظه مردم ایران حافظه خوبی است این یاس ونا امیدی که که شما میگویید فقط برای جریان قبیله ای شما پیش امده چون ملت به شما اصلاح طلبان اعتماد خود را ازدست داده اند حالا اجازه بدهید یک مجلس جدید لایق و جوان با افکار غیر واداده و قبیله ای و یک دولت مدیر مدبر و جوان کارامد انقلابی وغیر اشرافی روی کار بیاید ببینید چطور ظرف هشت سال تمام دستاوردهایی که شمابا تنگ نظری ازدست دادید را احیا کنند و ایران را از وابستگی به نفت دلار و اختلاس رانت خواری اقازادگی دختران قاچاچی مظلوم وزیر فساد هرج ومرج و اختشاش نجات دهند این کاملا به این مهم امید وارند که خواستن توانستن میباشد وانشا ا.. با کنارگذاشتن غرب گرا ها و واداده ها و غرب پرستان کشور را به قله های پایداری ثبات اقتصادی و استقلال خواهند رساند مردم از شما نا امیدند بشنوید از شما نه از انقلاب اسلامی....
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    2 45
    حق با سروش محلاتی است. تحمیل فقر بر مردم ارزشی ندارد. در زمان پیامبر هم فساد بود نه اینکه مثل الان کل نظام
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    29 1
    منطق این شایدآیت االله منطق بزن چون زورداری هست اسمت امید باشداماناامیدباش . یک شوخی دربین مردم هست وآن این است که میگویند ملت ایران همه ضدانقلابند تابیست دوبهمن برسدبعدازشرکت درجشن انقلاب دوباره ضدانقلاب میشوند تابیست ودو بهمن بعدی !! بارها مردم این شوخی رامیکنند ومیگویند هرسال فکرمیکنی امسال بیست دوم بهمن کسی نمیاید اماسال بعدبیشترازگذشته دربیست ودوبهمن پیدایشان میشود ! دلیلش این که انقلاب رامال خودشان میدانند چون دین ومذهب ندارنداگر راه راادامه ندهند این است دلیل حضورمردم ضریب جینی یافاصله طبقاتی حدود چهل برابر بابهترین سال رژیم فاسدپهلوی سال پنجاه وشش بیشتراست ! ازرجبعلی مزروعی بپرس حالا آیت الله ....مافرزندان پیامبریم ماسلمانهای ایرانیم ما مسلمان میکنیم اعراب را ما پرچم را به امام زمان عح میدهیم مادرقرآن مجید آیه خاص داریم نمیدانم چرابااینکه ایشان وهمه ایشانها بااینکه میدانند چرا گیج میزنند ؟ عبدالله ابن ابی منافق مدینه درزمان حکومت اسلامی خود پیامبربود او هم قرآن رامیدانست خوانده بود شنیده بود اما میگفت پیامبر بایدازمدینه برود !! یعنی چی حالاهم یعنی چی ؟ اگرمن وایشان بجای حرف زیادی عبادت کنیم شاید مثل سلمان چشممان به غیب بازشود شاید ببینیم آنچه اودید . اماقرارنیست همه سردارسلیمانی وسلمان منا باشند . انشاالله عیدامسال تاسال بعد اوضاع اقتصادی را خدااراده کرد وخوب خوب کرد ببینیم مشکل این دوستان همین است یاحسادتهایی مریضی هایی دارم که نمیدانم چه کنم من طویل الکامنتم فکرمیکنم اینراهم حذف کنید اما بدبختی اینه مامشرقی شده ایم بابقیه احساس بدی داریم نکندشماهم ضد من هستید دش یعنی ضد من هم یعنی من پس دشمن یعنی ضد من ! منتها ازنوع کامنتی !
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    6 0
    منافعشان به خطر میفته از مردم و جامعه و امید دم میزنن
  • ایرانی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    2 7
    اگر واقعا آنچه را که در جامعه مشهود است و به راحتی قابل درک می باشد را با جملات کلیشه ای و رفتارهای تقلیدی جایگزین نکرده و با استفاده از فهم و درکی که خداوند در اختیارمان قرار داده نظرات واقعی خودرا بیان کنیم سران مملکت بهتر متوجه وضعیت در حال فروپاشی جامعه می شوند و به بعضی حرکات و اتفاقات جامعه استناد نکرده و سعی می کنند برای بقای خودشان هم که شده راهی را انتخاب کنند که آسایش و آرامش مردم را به دنبال داشته باشد.با شعار و تایید تمام رفتار و کرداردولت و رژیم لطفی در حق آنان نمی کنید.ریشه شان را می خشکانید..
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      7 1
      اگر همه بدبختی ها و ناامیدی ها حاصل حضور همین اصلاح طلبانی باشد که لیاقت مردم ایران را در حد پختن بزباش می دانند، تکلیف چیست؟ خودتان ناامیدی و بدبختی ایجاد می کنید و خودتان هم آه و ناله می کنید؟ عین آن نابینا و داستان سوزن زدن به خودش!
  • یکی IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    1 0
    1. تمامی حرف های آیت الله اصلاح طلب صحیح و حق است 2. این حرف ها معمولا توسط شکست خورده های در صف احراز پست و صندلی ریاست گفته می شود 3. آیا این آیت الله هم روزی در صحنه ریاست غالب و حاکم بشوند یا شدند ازین حرف های صحیح خواهد زد و مهمتر اینکه آیا با اعتقاد ؛ به این حرفها جامه عمل خواهد پوشاند.
  • رضا IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    1 5
    این آیت الله چه حرفهایی زده ناب و ارزشمندتر از طلا
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    5 1
    میرلوحی جان یکمی به سرووضع خودت نگاه کن میقهمی
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    9 2
    بوی مشمئز کننده فساد سیاسی اقتصادی شما اصلاح طلبان جامعه را دچار سرگیجه کرده است لطفا ادعای بزرگتر از قد و قواره تان نکنید
  • فرشاد IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    6 1
    از این ایت الله های قلابی و من در آوردی در جبهه شیاطین افساد طلبان زیادند که هر جا کم می آورند متوسل به این آیت الله های تقلبی می شوند از آن آیت الله قلابی که در استخر فرح جان سپرد بگیر تا این سروش و تابش نایب رئیس مجلس هرجا رای مردم اینها باشند همه چی رو براه هرجا رای مردم بر علیه اینها باشد خفه قان همین تابش بی شعور نمونه اش
    • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      1 3
      مقلا تو باشهور هستی که از این کلمات زشت بلغور میکنی
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    3 1
    به اسم این نمیدونم به اصطلاح چی .چی طلبان آلرژی پیدا کردیم اسمشون میاد تنم به لرزه درمیاد باخودشان چندساله بلا وبدبختی آوردند!!اسمشون میاد یاد بدبختی مان می افتیم !!شادی هامون گرفتند با پاقدم شومشون بدبختی اوردند وغم وغصه !!
  • احمدی IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    1 4
    مشرق کارش ورسالتش فقط وفقط تخریب اصلاح طلبان است ./.
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      3 1
      در رابطه با کسانی که آرامش و رفاه و امنیت 1کشورو خرج میکنن تا پز روشنفکری بدن همه همینطورن چون همه حالشون بهم میخوره از این آدما و فقط مشرق نیست تو جامعه هیچکس از این فسادطلباخوشش نمیاد مگر کسانی که جیبشون یا بساط هرزگیشون از طریق این افسادطلبان تامین باشه
  • حقیقت گو IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    2 1
    باسلام - امسال این فرد متاسفانه در جامعه امروز ما کم نیستند . چون یکسری از افراد نا اهل به اینطورافراد رای دادند حالا که به جایگاهی رسیدند و نان بیت المال را می خورند و بر ضد نظام و مردم حرکت می کنند . انشا ء الله به زودی ریشه هایشان از این کشور کنده و خشک می شود . به این افراد می گویند آدمهای حقیر
  • US ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 0
    لندن خوب سبیلش را چرب کرده. دکتر های لندنی برایش یک چلو کباب چرب و چیلی سفارش دهند. زنده باد خود فروشان و بی ناموس های لندنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس