سوریه

به تازگی تصاویر و فیلم‌هایی از حضور سامانه‌های اخلالگر "کورال" ارتش ترکیه در مناطق مرزی این کشور با سوریه منتشر شده است.

سرویس جهان مشرق - در حالی که ارتش سوریه و نیروهای متحد در هفته‌های اخیر پیروزی‌های درخشانی را در جبهه استان حلب و ادلب علیه تروریست‌های تکفیری به دست آورده‌اند، زیاده خواهی و تلاش مقامات ترکیه برای اخلال در عملیات ارتش سوریه و نجات تروریست‌های تحت حمایت خود در این کشور بار دیگر شدت گرفته است. این اقدامات ابتدا به صورت تهدیدات لفظی و مذاکرات با مقامات روس برای توقف عملیات ارتش در استان ادلب بود اما پس از پاسخ قاطع روسیه و ارتش سوریه بر مبارزه با تروریسم تا آزادسازی آخرین مناطق خاک این کشور، سران ترکیه روش مقابله سخت را در پیش گرفتند.

حمله مزدوران تحت امر ترکیه به شرق حلب

در نخستین اقدام گروه‌های تروریستی مستقر در شهر الباب با تحریک نیروهای ترکیه اقدام به یورش به مواضع ارتش سوریه در اطراف شهر تادف در شرق حلب کردند. در حالی که ارتش سوریه انتظار چنین اقدام خلاف توافقات قبلی از سوی ترکیه را نداشت ابتدا دست به تخلیه برخی مناطق در این منطقه زد اما با حضور جنگنده‌های نیروی هوایی سوریه و روسیه و بمباران شدید مواضع تروریست‌ها، این گروهک‌ها بدون هیچ دستاوری پا به فرار گذاشتند.

نقشه منطقه عملیات در شرق استان حلب
قرمز: ارتش سوریه
سبز:تروریست‌های تحت حمایت ترکیه

ارسال حجم عظیم تسلیحات و موشک‌های ضد زره برای تروریست‌ها

مقامات ترکیه با مشاهده پیشروی خیره کننده ارتش سوریه و تصرف ده‌ها شهرک و روستای کوچک و بزرگ و آزادسازی شهر راهبردی معره النعمان و فروپاشی صفوف تروریست‌ها در این جبهه، اقدام به ارسال مقادیر عظیمی از موشک‌های ضد زره نظیر تاو و کورنت به تروریست‌ها کردند.

در هفته‌های اخیر ده‌ها فیلم از شلیک موشک به سمت مواضع ارتش سوریه در غرب حلب و شرق ادلب توسط رسانه‌های تکفیری منتشر شد که این نیروها بدون نگرانی از اتمام ذخایر خود حتی نیروهای پیاده و اهداف با اهمیت کمتر (نسبت به تانک یا نفربر) را هدف موشک‌های گرانقیمت خود قرار میدادند.

تروریست عضو گروه هیات تحریرالشام و موشک ضد زره کنکورس


این موضوع تا آنجا پیش رفت که ترکیه نخستین بار حتی گروه‌های تندرو و سازمان‌هایی که توسط سازمان ملل متحد نیز به عنوان گروه تروریستی معرفی کرده است به این موشک‌ها مجهز کرد. تصاویر و فیلم‌هایی از استفاده نیروهای حزب اسلامی ترکستان TIP و هیات تحریرالشام از موشک‌های AT۱۴ کورنت منتشر شده است که نخستین بار در سالهای اخیر به دست این گروه‌ها رسیده است.

نمودار شلیک موشک‌های ضد زره در جنگ سوریه و شلیک ۳۶ موشک در ماه ژانویه ۲۰۲۰

نخستین پاسخ کوبنده ارتش سوریه به متجاوزین

ارتش سوریه با مشاهده اقدامات خصمانه طرف ترک علیه عملیات خود در استان ادلب، روز گذشته با گلوله باران کاروان نظامیان ارتش ترکیه در اطراف شهر ادلب اولین پیام قاطع خود را به زیاده خواهی اردوغان و نظامیانش ارسال کرد.
در این حمله بر طبق اعلام رسمی وزارت دفاع ترکیه ۸ نظامی ترک کشته و ۵ نفر زخمی شدند.


ساعاتی پس از این حادثه، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در سخنانی مدعی شد در پاسخ به این حمله، توپخانه ارتش ترکیه مواضع ارتش سوریه را بمباران کرده و ۳۵ نظامی سوری را به قتل رسانده اند. ادعایی مضحک و غیر قابل باور که توسط تمامی منابع رسمی ارتش سوریه رد شده و اعلام شد در این حملات هیچ نظامی سوری کشته یا زخمی نشده است.

استقرار سامانه‌های جنگ الکترونیک برد بلند در مرز سوریه

به تازگی تصاویر و فیلم‌هایی از حضور سامانه‌های اخلالگر "کورال" ارتش ترکیه در مناطق مرزی این کشور با سوریه منتشر شده است. سامانه کورال ساخت شرکت نظامی آسلسان ترکیه بوده که به منظور اخلال در ارتباطات دشمن در برد ۲۰۰ کیلومتری طراحی شده است.

سامانه اخلالگر کورال در مرز سوریه
به میدان مغناطیسی تشکیل شده بر اثر امواج دقت کنید.

این سامانه پیش از این نیز در عملیات شاخه زیتون در منطقه عفرین، به منظور قطع ارتباط نیروهای شبه نظامی YPG در این منطقه استفاده شده بود.

سامانه جنگ الکترونیک و اخلالگر کورال ساخت ترکیه

همچنین برخی منابع معتقدند جنگنده سوخو۲۴ نیروی هوایی روسیه که در سال ۲۰۱۵ ساقط شد بر اثر فعالیت اخلالی همین سامانه بود که برای لحظاتی به اشتباه وارد حریم هوایی ترکیه شده و توسط جنگنده F۱۶ نیروی هوایی این کشور ساقط شد.

آخرین تلاش نظامیان ترک برای جلوگیری از تصرف شهر سراقب

سران ترکیه که با وجود تمامی اقدامات خود برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه راه به جایی نبردند، در جدیدترین حرکت تهاجمی خود اقدام به استقرار تعداد زیادی تانک و ادوات زرهی در ورودی‌های شهر سراقب کرده‌اند.

تانک M۶۰T ارتش ترکیه در راه سراقب


در حال حاضر ارتش سوریه در فاصله کمتر از ۳ کیلومتر از این شهر راهبردی قرار دارد که در محل تلاقی دو بزرگراه بین المللی M۴ و M۵ قرار گرفته است. ترکیه به خوبی میداند که آزادسازی شهر سراقب برای ارتش سوریه به منزله کلید فتح شهرهای اریحا و ادلب خواهد بود و قصد دراد به هر طریق ممکن حتی درگیری مستقیم با ارتش سوریه از سقوط این شهر جلوگیری کند.

در این میان موضع مقامات روسیه در خصوص این اقدام ارتش ترکیه نیز حائز اهمیت خواهد بود، زیرا تا کنون نظامیان روس حمایت کامل خود از عملیات ارتش سوریه را علی رغم مخالفت ترکیه اعلام کرده‌اند و در صورتی که در خصوص تصرف شهر سراقب نیز حمایت عملی خود را از ارتش سوریه نشان دهند، قطع به یقین عبور از چند واحد زرهی ارتش ترکیه در ورودی شهر سراقب کار دشواری برای قوای تهاجمی ارتش سوریه نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    سوریه اصلا ارتشی نداره. روسیه ازش حمایت نکنه ارتش ترکیه 3 روز تو دمشقه
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      رجب بهتره اول خاطره ی قطعی برق 12 ساعته ای که ترکیه رو فلج کرد خوب مرور کنه و بعد با متحدین ایران وارد جنگ بشه.
    • LB ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      آره تو راست میگی. بیا ببرمت سوریه بعد بدمت دست ارتش بگم از تروریستها هستی. ببینیم ارتش دارن یا نه! روسیه تنها چند ساله وارد سوریه شده و تنها کاری که میکنه پشتیبانی هوایی هست
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      6 26
      خخخخخخ
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      12 5
      خاموش باش.
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      تو درگیری سوریه با ترکیه سوری ها چیزی از دست نمی دهند بلکه با دوتا موشک به استانبول که ترکیه به هم میرزه
  • ایرانی IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    بسم لله الرحمن الرحیم بزنید داغان کنید این اردوغان منافق رو مار. در استین پروراندیم
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    دیده بان حقوق بشر سوریه گفت تو حملات ترکیه 6 نظامی سوری کشته شدن این امار درسته نه امار ترکیه که گفته 76 نظامی سوری کشته شدن. ترکیه معمولا خیلی بزرگنمایی میکنه تو مسائل نظامی
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      پاسخ تلافی جویانه ای که میگفت هم خالی بندی بوده ظاهرا
  • DE ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    امیدوارم حالا که کار داره پیش می ره برن جلو و تموم کنن مسئله ی ادلب رو به هر قیمتی که شده چون وقتی در موضع قدرتی و یهو عملیات متوقف می شه نیروی مقابل فرصت بازسازی پیدا می کنه در ضمن امیدوارم دیگه به ترکیه اعتماد نکنن چون اعتماد به اردوغان یکبار فاجعه ی خانطومان رو پدید آورد
  • CO ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    حزب اسلامی ترکستان از ایغورهای تجزیه طلب در چین تشکیل شده که از بیرحم ترین و ضد شیعه ترین تروریست ها هستند که از طرف ترکیه تجهیز و پشتیبانی میشوند
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      همونهایی که سر بچه ۱۱ ساله فلسطینی رو.پست وانت بریدند... مرگ بر پانتورچیسم و ارزوهای سفاکانه اش
  • DE ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    باید تمام نیروهای ترک رو به عقب برانند و اگر مقاومت کردنند قتل عامشون کنند چون در حال حاضر نیروی تجاوزگر تلقی می‌شوند
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    بابا مملکت رو بسازید بسازید بسازید بزارید مردم احساس آرامش‌ و امید بکنند. اصل قضیه گرانی و تورم هس اینو مهار بکنید.
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      الان من یه سوال از شما دارم، گرونی و تورم در سایه ی نا امنی حل میشه یا در سایه ی امنیت؟ درضمن علت همین گرونی و تورم هم «عمدتا» قلدری آمریکاست نه کسانی که برای امنیت کشور مبارزه می کنند. لطفا جای جلاد و قربانی را عوض نکنید.
    • سعید IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      خودتو زدی به خرییت.
    • رامین IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      80 0
      علت گرونی همون مدیران نالایق داخلی و سیاستهای ناکارامد شون هستش تحریم ها هم شده بهونه سو مدیریت آقایون... خدایا کشورهایی که باعث میشن بهونه دست امریکا و روسیه بیفته و تو منطقه جولان بدن و منطقه رو زیرو رو کنن... با خاک یکسان کن
  • CZ ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    صدام عراق تجزیه.رجب ترکیه نابودی.
  • CZ ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    صدام پیش رجب دون کیشوت،یک پا پروفسور ی بود برای خودش
  • چکامه ادیب IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    76 19
    این اردوغان پلید مار خورده افعی شده
  • CZ ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    60 8
    صدام پیش رجب دون کیشوت،یک پا پروفسور ی بود برای خودش
  • ناشناس RU ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    خبرهایی که تو ایران میگن با خبرهایی که رسانه های خارجی می گن خیلی فرق داره یا کل جهان دارن دروغ میگن یا ......
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      کل جهان خودشون رو زدن به خواب دوست عزیز، از ترس داداش بزرگه مجبورند هر چی اون میگه تکرار کنند.
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    ترکیه شکست خود در لیبی را می خواهد در سوریه بگیرد
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      برادر من از كشوري خوشمون نمياد قرار نيست كه دروغ بگيم.همين تركيه هست كه تنهايي تو ليبي عليه روسيه و مصر و عربها وايساده و هيچكاري نميتونن بكنن.خدايي خيلي زورش زياده اين تركيه.
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      یه چیز با مزه بگم: ترکیه زورش خیلی زیاده :))))))
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      همين تركيه هست كه تنهايي با روسيه و اسد و حاميانش درگيره و شمال سوريه رو دستش گرفته.زور به اين ميگن.اسد و حاميانش پشت روسيه قايم شدن.اسد و حاميانش با كردها نتونستن بجنگن ميخوان با تركيه درگير بشن.خنده داره بخدا
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    73 19
    ترکیه ادلب را رسما جزو خاک خود می داند
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    خجالت بکش رجب طیب والا این طیب هم اضافی تو اسمت، آخه منافق چقدر تو مارموز و بی شرفی
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    ببين امنيت و استقلال يک کشور چقدر اهميت داره ، رسما محل تاخت و تاز يک عده ارازل و اوباشي مثل خردوغان و ترويست هاي گشنه و ملعون قرار گرفته
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    این هم چهره واقعی اردوغان، کشور دوست و برادر.!! در انتخاب دوستانمان کمی دقت کنیم. فقط نیروهای آزاده و محور مقاومت می توانند شر دشمنان را کم کنند. ملتها باید در برابر استکبار متحد باشند.
  • علی خدایی IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    باید سامانه های پدافند ی و اخلالگر های ایران هم به برادران جبهه مقاومت بدهیم سپاه و ارتش تا که به ترکیه گوشمالی داده بشه این طور نباشد که ترکیه پر روی کنه
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      جك سال بود هاااا.روسيه نميتونه اونوقت جنسهاي قديمي روسها رو كه ما داريم ميخوايم بديم اسد.خخخ
  • علی خدایی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    البته مشرق این سامانه تنها ترکیه خودش نساخته بلکه با همکاری و مشترک ناتو و آمریکا ساخته یادتون نبود که ترکیه هم گروه ناتو هست تمامی تجهیزات مختص ناتو است وقتی ترکیه میگه فلان چیز را ساخته ام مطمعن باشید تنها خودش نساخته مثلا
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    64 25
    رجججججب وااارد می شوووود،خخخ
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    13 52
    تركيه زده عوض چهار نفر هفتادو شش نفر رو كشته اونوقت تركيه عبرت بگيره!! احتمالش بسيار زياده كه ادلب و شهرهاي ديگه ،ديگه دست اسد نميوفته.همشون يا ضميمه تركيه ميشن يا خودمختار.روسيه هم نه ميخواد و نه ميتونه با تركيه درگير بشه تو سوريه.البته روزهاي اينده مشخص ميكنه چه اتفاقاتي قراره بيفته.
    • سعید IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      مرزهای تحلیلو عوض کردی لامصب. کجا درس سیاست خوندی؟؟؟ خخخخ
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    واقعا موندم،اخه روسيه يه روز پشت اسد نباشه تركيه كل سوريه رو ميگيره.اسد و حزب الله با يه گروه كرد نميتونه درگير بشه اونوقت با تركيه كه تو يه روز همه اين كردها رو فراري داد ميخواد درگير بشه.عجب هاااا
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      دوست عزیز ترکیه در حال حاضر یک نیروی اشغالگره، «اشغالگر» میفهمی؟ بیشتر از این هم بخواد طمع کنه مطمئن باش همین اسد یه کاری می کنه ترکیه دمش رو بذاره و کولش و فرار کنه...یه خورده بیا تو باغ!
    • سعید IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      جلوی اسرائیلو کی گرفته تو لبنان؟؟؟ فکر کنم اسمش حزب الله باشه. انقدر ترکیه ترکیه نکن. ترکیه خودش 40 ساله با پ ک ک نمیتونه بجنگه.
    • بهزاد IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      تا قبل از کودتای ۲۰۱۶ نظامیان و اطلاعاتی های وابسته به گولن تمام اسرار نظامی ارتش و دولت رو در اختیار داشتن و در اختیار پ ک ک میذاشتن اما الان پ ک ک دنبال سوراخ موشه! اردوغان الکی نبود که گفت این کودتا لطف الهی بود چون به بهونه اون هرچی خائن و جاسوس بود انداخت زندان.
  • CA ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    البته من خیلی از شرایط روی زمین منطقه اطلاعات ندارم ولی اینکه سراقب از تروریست ها بازپس گرفته بشه قم. نمیکنم کار رو تموم کنه مهم اینه که تا خود مرز ترکیه آزاد بشه بعد غرب این منطقه کاملا پاکسازی بشه اونوقت میشه شرق ادلب رو با کمترین مشکلی پاکسازی کرد.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    مشرق اخبارش یک طرفه وجهت دار ضدیت هست ..
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    38 9
    نمیدونم چرا به اردغان نگاه میکنم یاد ابوسفیان میوفتم خدا کنه اشتباه کنم
    • حسام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      14 76
      منم اشخاصی به افکار تو رو میبینم یاد ابوموسی اشعری میفتم که کل منطقه رو دودستی تقدیم امریکا روسیه کردن
  • علی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    ارتش ترکیه بعنوان متجاوز بخشی از خاک سوریه را اشغال کرده و از تروریستها نیز حمایت میکنه بنابراین حتی اگر ارتش سوریه با آنها وارد درگیری نظامی هم بشه حق قانونی و بین المللی دولت سوریه هست بنابراین ترکیه باید خاک سوریه را ترک کند و دست از حمایت از تروریستها بردارد
  • تورک اوغلی ازتهران IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    یاشاسین اردوغان ..
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    باید اعتراف کنیم اردوغان یک رهبرخوب وزرنگ باهوش هست واقعا سلطان جدید تورکیه هست
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      65 14
      جالبه اونایی که میگن باید با آمریکا باشیم یا ترکیه یا روسیه !! در هر صورت خودشون رو بایدنوچه ی یکی بکنن نمیتونن مستقل باشن
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      خردوغان
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    13 53
    ادلب وشمال سوریه وکرکوک وموصل واربیل دراینده به ترکیه ملحق خواهند شد انشاا..
    • بهزاد IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      8 38
      سال ۲۰۲۱ اتفاقات جالبی خواهد افتاد. متحد ترکیه باشیم تا آسیب نبینیم.
    • FR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      9 213
      ترکیه کردیه خواهد شد .
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      11 1
      الله بزنه به کمر هرچی بوزگورد قوم گرا و منافق وطن فروش که از نژاد پرستی و شیطان پرستی حتی در قرن 21 شرم نمیکنند!
  • CA ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    35 3
    در ضمن ایران اگر از تکنولوژی های جدیدش در آنجا رونمایی کنه کل نتیجه جنگ رو می‌تونه تغییر بده.‌همین موشکهای ایران که به عین الاسد زد تکنولوژی اخلال سامانه پدافندی منحصر بفردش داره که آمریکایی ها هنوز نمیدونند چطوری از ایران خوردند.مطمئن باشید تکنولوژی از این قویتر هم داره که می‌تونه نتیجه رو تغییر بده
  • تورک بسیجی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    آخر کار وتعیین تکلیف سوریه توسط ارتش مقتدر تورکیه بوقوع خواه پیوست .انشااله
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      18 1
      ترچیه جعلی مال این حرفا نیست علیه محور مقاومت عمل کنه، بزودی منافقین بوزگورد رو هم میفرستیم پیش همون پیشه وری تو جهنم که دیگه جرات سوء استفاده از نام بسیجی رو نکنن
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    خدا وکیلی قضاوت کنید ..اردوغان با روحانی ...تورکیه بدون منافع نفت وگاز اقتصادش دوبرابر اقتصاد ایران هست فقط ما ادعا وشعارش توخالیه...ترکیه تقربیا همه زمینه ها از ایران جلو افتاده
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
      3 220
      خوب برو اونجا زندگی کن ...ببین به عنوان پادو هم حسابت نمی کنن....نوکر مفتکی
  • نادر IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    204 7
    در عالم سیاست یه مرد اگه باشه اون جناب پرزدنت طیب اردوغان قهرمان امید اسلام
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    3 870
    بنویسید اردوغان بخوانید ارداغون
  • محمد IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    3 644
    احمق وایستاده جلوی امواج مغناطیسی میگه الله اکبر! انشاءالله سرطان مغز بگیری .
  • فدایی رهبر IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    1 209
    خسته نباشید دلاوران.امان ندهید به این مزدورها اربابان اینها شکست خورداند.لحظه درنگ نکنید یه یا علی مانده.به جنبید دمار از روزگار اینها ببرید یا علی مددی...
  • سیدمحسن NL ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    ترکیه یه کشور کثیفه ولی مسولان ما چون‌ناچارن به سازش میرقصن
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    4 7
    کمی صبر داشته باشید می فهمید اردوغان دست کمی از نتانیاهو ندارد از ایران هم نمی ترسد همانطور که جنگنده روسیه را ساقط کرد روسیه هیچ کاری جرات نکرد انجام دهد چون بمب اتمی از امریکا در اختییارش می باشد
    • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      0 1
      واقعا روسیه هیچ کار نکرد ؟ این حرفا رو از کجات در اوردی ؟ فقط نمیدونم چرا یهو اردوغان به غلط کردن افتاد میشه بیشتر توضیح بدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس