کد خبر 1037766
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
خان العسل هم فتح شد/ ارتش سوریه به ۱۵ کیلومتری شهر سراقب رسید

شهر سراقب در تقاطع دو بزرگراه بسیار مهم و راهبردی سوریه واقع شده است. بزرگراه «ام ۴» از مرز سوریه و عراق در حسکه تا سراقب و از آنجا تا لاذقیه و سواحل مدیترانه امتداد دارد.

به گزارش مشرق، رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت: با تسلط بر «معمره النعمان» دومین شهر بزرگ استان ادلب، شهر «سراقب» نیز در آستانه‌ی آزادسازی قرار گرفته است. چرا عملیاتِ تصرف «سراقب» دارای اهمیت راهبردی است؟

شهر سراقب در تقاطع دو بزرگراه بسیار مهم و راهبردی سوریه واقع شده است. بزرگراه «ام ۴» از مرز سوریه و عراق در حسکه تا سراقب و از آنجا تا لاذقیه و سواحل مدیترانه امتداد دارد. این بزرگراه، شریان اقتصادی و مواصلاتی منطقه شمال سوریه محسوب می‌گردد. بزرگراه «ام -۵» نیز از سراقب شروع شده و با گذار از حماه، حمص و دمشق تا مرز اردن ادامه می‌یابد. آزادسازی سراقب و تسلط بر گلوگاه این دو بزرگراه، به مثابه بدست آوردن کلید فتح شهر "ادلب" پایتخت تروریست‌های وابسته به ترکیه است و می‌تواند پایانی بر تروریسم در سوریه باشد.

پس از بازگشایی کریدور استراتژیک «القائم-البوکمال» در جنوبِ شرق سوریه که تهران را به دمشق و مدیترانه متصل می‌سازد؛ اینک محور مقاومت در صدد آزادسازی دو شهر "سراقب" و "ادلب" و بازگشایی کریدور (راهرو) اقتصادی و انتقال انرژی دیگری به مدیترانه است که این مهم اصلا خوشایند ترکیه و قطر نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mahdi IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    ترکیه خواه ناخواه باید قبول کنه اسد برنده شده تنها یک استان مونده تو سوریه که نصفش دست تروریست هاست پایان رویای امپراتوری عثمانی و پایان حضور امریکا در سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس