کد خبر 1036608
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
ادلب

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- خبر داد که ارتش سوریه توانسته است در ادلب چند منطقه را آزاد کند و خود را به شهرک راهبردی سراقب برساند.

به گزارش مشرق، پیشروی ارتش سوریه در جنوب استان ادلب واقع در شمال غرب این کشور همچنان ادامه دارد.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد که  ارتش سوریه کما کان در محورهای شرق و جنوب شرق استان ادلب، با تروریست‌ها درگیر است.

این مرکز اذعان کرد که نیروهای ارتش سوریه «در مسیر خود به سمت سراقب، پیشروی‌های تازه‌ای داشتند و خود را به اطراف این شهرک رسانده‌اند».


نقشه آرشیوی ادلب

دیدبان خبر داد که نیروهای سوری بعدظهر امروز موفق شدند مناطق «جوباس»، «الهرتمیة» و «قمحانة» را آزاد کنند. با آزادسازی این مناطق، ارتش سوریه به دو کیلومتری سراقب رسیده است.

در همین ارتباط، نیروهای ارتش سوریه در جریان پاکسازی شهرک «الحامدیه» در جنوب شهر «معره النعمان»، تونل‌ها و مقرهای متعلق به تروریست‌ها را کشف و ضبط کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که ارتش سوریه در هنگام پاکسازی این شهرک، مقادیر زیادی مهمات،‌خمپاره و مواد منفجره کشف کرد که تروریست‌ها از این مواد برای ساخت بسته‌ها و کمربندهای انفجاری استفاده می‌کردند.

یک افسر ارتش سوریه هم گفت که نیروهای سوری موشک‌های حرارتی دوش‌پرتاب، کمربند انفجاری و کارگاههای ساخت بمب را کشف کردند که در این کارگاهها، مواد شیمیایی نیز یافت شده است.

ارتش سوریه اخیرا موفق شد شهر راهبردی معره النعمان را آزاد کند و مقصد بعدی نیروهای سوری، شهرک مهم سراقب است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    2 3
    چند کلیومتر بعدی ادلب است خوب است دولت فایز سراج در نتیجه پیشروی سوریه توانست خودش را از دست حفتر مفتر نجات دهد چون این تروریستها سرازیر لیبی می شوند
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    2 0
    عملیات ها همینطور باید آرام آرام باشد همه روزه و هر روز چند روستا تا بتوان ترورریستها را زنده گیری و به لیبی اعزامشان کرد یعنی در کل پخش و پلا نکنند از اردوغان هم به خاطر این سیاست باید دستمزد گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس