یمن.jpg

نیروهای یمنی در ۶ روز گذشته شکست سنگینی را به نیروهای ائتلاف سعودی وارد کردند و با یک عملیات دقیق و منحصر به فرد موفق شدند پس از ۴ سال آرامش را به شمال شرق استان صنعاء بازگرداندند.

به گزارش مشرق، از عصر روز دوشنبه (سی ام دی ماه) محور جنوب غرب استان الجوف، شمال شرق استان صنعاء و غرب استان مارب شاهد درگیری های سنگین میان رزمندگان یمنی و نیروهای تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی است.

نیروهای ائتلاف در محور نخست (جنوب غرب استان الجوف) با پشتیبانی هواگردهای سعودی حملات گسترده ای را از محور غربی کوه «شهلاء» و محور جنوب غرب منطقه «الحزم» علیه مواضع رزمندگان یمنی در منطقه «الغیل» و «حام» و ارتفاع» العقبه» انجام دادند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، برخی نقاط در منطقه الغیل» میان طرفین دست به دست می شود؛ نیروهای ائتلاف همچنین مواضع رزمندگان یمنی را در بخش «المتون» هدف حملات سنگین قرار دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای مزدور ائتلاف با وجود پشتیبانی های گسترده و همه جانبه هوایی، موشکی و توپخانه رژیم سعودی موفق به پیشروی در محور جنوب غرب استان الجوف نشده اند و دهها تن از آنان در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند.

آرشیو

به گزارش مشرق، مزدوران وابسته به ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در تلاش بودند مناطق «الغیل، حام» و ارتفاع «العقبه» را به اشغال دربیاورند و خود را به شمال بخش «ارحب» در شمال شرق استان صنعاء برسانند که تاکنون ناکام مانده اند.

نیروهای ائتلاف در محور دوم (شمال شرق استان صنعاء) حملات گسترده ای را از حدفاصل شمال جاده راهبردی «سه راه الجوف» تا کوه «السلطا» علیه رزمندگان یمنی در رشته کوه های «جرشب، یام» و مناطق «فرضه و الضبوعه» انجام دادند.

مزدوران ائتلاف با پشتیبانی یگان های موشکی، توپخانه ای و هوایی رژیم سعودی در تلاش بودند بخش «نهم» را  در شمال شرق استان صنعاء به اشغال دربیاورند تا فشار به رزمندگان یمنی افزایش یابد و راهی برای ورود به پایتخت باز کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله براساس برنامه از پیش تعیین شده از مناطق تحت کنترل در این محور به صورت تاکتیکی عقب نشینی کردند تا نیروهای ائتلاف را در تله گرفتار کنند.

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان یمنی توانستند نیروهای ائتلاف را به مناطق مورد نظر بکشانند، گفت: نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله به سرعت حملات را از دو محور علیه مزدوران ائتلاف آغاز کردند.

وی افزود: رزمندگان یمنی حملات گسترده را از حومه جنوب شرقی منطقه «فرضه» و شمال کوه «رخمان» علیه نیروهای ائتلاف در سه راهی الجوف (مثلث مارب - الجوف - صنعاء) ترتیب دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند مزدوران را غافلگیر و در یک عملیات دقیق و منحصر به فرد آنان را در بخش «نهم» در شمال شرق استان صنعاء محاصره کنند.

به گزارش مشرق، زمانی که نیروهای ائتلاف محاصره شده دریافتند مناطق تحت تصرف شان از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شود و راهی جزء تسلیم یا کشته شدن ندارند تصمیم گرفتند بخش نهم را تخلیه و عقب نشینی کنند.

در حال حاضر، رزمندگان یمنی در حال پاکسازی گام به گام مناطق آلوده در بخش «نهم» در شمال شرق استان صنعاء هستند و تاکنون کنترل مناطق «الحول، وادی ملح، السلطاء، بران، المداریج و...» را به طور کامل در دست گرفته اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان درگیری های سنگین ۶ روز گذشته در مناطق شمال شرق استان صنعاء حدود ۵۰۰ تن از نیروهای ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی کشته و زخمی شدند و صدها تن دیگر نیز اسیر شده اند.

بخش «نهم» در شمال شرق استان صنعاء مساحتی در حدود ۱ هزار و ۸۴۰ کیلومتر مربع دارد و حدود ۱۰ درصد از این بخش در اشغال نیروهای ائتلاف بود که از محور شمالی به استان الجوف و از محور شرقی به استان مارب متصل می شود و دروازه شمال شرقی برای ورود به پایتخت است.

ائتلاف غربی- عربی - صهیونیستی در سال های گذشته از مناطق تحت اشغال در بخش نهم به عنوان یک اهرم فشار علیه رزمندگان یمنی در سایر جبهه ها استفاده می کرد چرا که این منطقه یک تهدید جدی برای پایتخت به شمار می آمد.

به گزارش مشرق، با پاکسازی و تامین امنیت کامل بخش «نهم» در شمال شرق پایتخت یمن، راه رزمندگان یمنی برای ورود به غرب استان «مارب» پس از چند سال باز می شود و شرایط برای پاکسازی سه راهی الجوف فراهم خواهد شد.

سه راهی الجوف یا همان مثلث «مارب - الجوف - صنعاء» در غرب استان مارب واقع شده است؛ جاده اصلی منطقه «الحزم» در جنوب غرب استان الجوف و جاده شهر مارب به این سه راهی متصل و سپس از محور غرب به صنعاء پایتخت یمن منتهی می شوند و همین مسئله اهمیت این سه راهی را چند برابر کرده است.

نیروهای یمنی در محور سوم عملیات (غرب استان مارب) در سه راهی الجوف (مثلث مارب - الجوف - صنعاء) پس از درگیری های سنگین چند روزه موفق شدند بخش «مجزر» را از اشغال نیروهای ائتلاف خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

در حال حاضر، درگیری ها در حومه پایگاه نظانی «ماس» و شمال کوه «هیلان» در بخش «صرواح» در غرب استان مارب میان رزمندگان یمنی و نیروهای ائتلاف در جریان است؛ درگیری ها در حومه پایگاه «الفرضه» در نزدیکی مرزهای مشترک استان مارب با بخش نهم ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی عملیات دیگری را در بخش صرواح به سمت پایگاه نظامی «کوفل» علیه نیروهای ائتلاف آغاز کردند و درگیری ها برای آزادی این پایگاه مهم و راهبردی همچنان میان طرفین در جریان است.

رزمندگان انصارالله مستقر از سمت کوه های «هیلان و مخدره» در شمال بخش «صرواح» در غرب استان مارب حملات خمپاره ای را علیه «سه راه جماله» انجام دادند و درصدد هستند با پاکسازی این سه راهی مهم، مسیر کمک رسانی نیروهای ائتلاف از سمت شهر مارب به سمت سه راهی الجوف را مسدود کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله در جریان عملیات در محور جنوب غرب استان الجوف، شمال شرق استان صنعاء و غرب استان مارب موفق شده اند مساحتی در حدود ۵۷۰ کیلومتر مربع را تصرف نیروهای ائتلاف خارج کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    75 11
    برادران نژادی یمن :) به لطف و کمک خدا پیروزی با شماست
    • احمد IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      28 11
      یمن خواستگاه اصلی عرب است آنچه ما را با آنها پیوند می دهد مظلومیت و عقاید آنهاست آنهل برادران ما در انسانیت ، اسلام و تشیع هستند و البته اشتراکات تاریخی هم داریم
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      31 9
      برادر نژادی وجود خارجی ندارد. هر چه هست فقط و فقط اخوت اسلامی است و بس. لعنت خدا بر همه نژاد پرستان که مولایشان ابلیس است که اولین نژاد پرست تاریخ بود.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    24 1
    الله اکبر و له الحمد و منه النصر
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    24 2
    جانم بفدایتون شیران حیدری
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    22 2
    النصر للاسلام الموت لال سعود
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    22 1
    آفرین برغیرتشان که جانانه از مهین خود دفاع می کنند وبا امکانات کم ضربات مهکی بر دشمان خود وارد می کنند
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    15 1
    برای پیروزی کامل برادرانمان در یمن ،صلوات.
  • نظر IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    28 1
    مردم مظلوم یمن و ززمندگان یمنی مباهات و شرف انسانیت هستند ، خدا نصرت و پیروزی بر کفار آل سعود و غربی ها نصیب شان کند
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    2 4
    غرب یمن قبلا تا لب دریا، سبز بوده. الان قرمزه.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    12 1
    مداومت بر دعای مرزداران بعد از نمازهای جماعت مساجد . صوتش را از اینترنت بگیریم و همراهش زمزمه کنیم .
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    0 0
    حملات شبانه و کوچک با گروههایی در حد یک گروهان و یا یک دسته بطور مرتب باید در تمامی خطوط دشمن را از پای در می آورد نباید این استراتژی را کناری بنهند و منتظر حمله دشمن بمانند - "حمله نوعی دفاع است"
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    0 0
    راه حل یمن حملات 1- شبانه (با دوربین ها دید در شب) تا پشتیبانی هوایی وجود نداشته باشد 2- مستمر هر شب 3- کوچک 4- در تمامی خطوط 5- خصوصا مناطق کوهستانی برای تخریب روحیه اشغالگران و نابودی قدرت تصمیم گیری اشغالگران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس