استان الجوف.jpg

مزدوران سعودی در بخش های «المتون، المصلوب و خب و الشعف» در جنوب غرب استان الجوف یمن متحمل شکست های سنگینی شده اند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی یمن پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات غافلگیرانه ای را در بخش «المتون» در جنوب غرب استان الجوف علیه نیروهای مزدور تحت فرمان رژیم سعودی آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی پس از درگیری های سنگین توانستند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را در این محور در هم بشکنند و شماری از آنان را کشته و زخمی کنند و مقادیری تجهیزات نظامی را هم به غنیمت بگیرند.

از مناطق «عنبره و حام» در بخش المتون خبر می رسد، نیروهای یگان مهندسی در یک عملیات دقیق موفق شدند مزدوران رژیم سعودی را در کمین تله های انفجاری گرفتار و تعدادی از آنان را از پای درآورند.

اعلام الحربی

بخش راهبردی المتون از محور جنوبی با بخش «المصلوب»، از محور جنوب شرقی با بخش «الحزم» و از محور شرقی با بخش «خب والشعف» متصل می شود؛ تسلط کامل رزمندگان یمنی بر بخش المتون، نفوذ مزدوران سعودی را به جنوب غرب استان الجوف کاهش می دهد.

از بخش «المصلوب» در جنوب غرب استان الجوف خبر می رسد، رزمندگان یمنی عملیات غافلگیرانه ای و ویژه ای را علیه مواضع مزدوران سعودی در منطقه «الحلو» انجام دادند و توانستند ۳ تن از فرماندهان آنان را کشته و ۲ تن دیگر را زخمی کنند.

به گزارش مشرق، بخش المصلوب از دروازه های شمالی استان صنعاء محسوب می شود که از شمال به بخش «المتون» و از شرق به بخش های «الغیل و الحزم» و از غرب به بخش «المطله» متصل می شود.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یگان مهندسی در محور منطقه «اسطر» در شمال غرب بخش «خب والشعف» در یک عملیات دقیق موفق شدند ۴ خودروی نظامی مزدوران را در کمین تله های انفجاری گرفتار و منهدم کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی درصدد هستند با ادامه پیشروی های میدانی، غرب بخش «حب و الشعف» را به طور کامل پاکسازی کنند تا امنیت جاده مهم «الجوف - صعده» بیش از پیش تامین شود.

به دنبال شکست های دومینوار نیروهای مزدور در مناطق مختلف استان الجوف، جنگنده های رژیم سعودی مواضع رزمندگان یمنی و مناطق مسکونی را در غرب بخش خب و الشعف هدف قرار دادند تا وضعیت از کنترل شان خارج نشود.

اعلام الحربی

استان الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که ۷۰ درصد از مساحت این استان را در بر می‌گیرد.

این استان در شمال یمن با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال مزدوران تحت فرمان رژیم سعودی است.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

مناطق شرقی و مرکزی بخش خب و الشعف، بخش های «الخلق، الغیل، الحزم به همراه مناطق کوچکی از شرق بخش های المصلوب و المتون نقاط دیگری به شمار می آیند که در استان الجوف در اشغال مزدوران رژیم سعودی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
    3 25
    باید به پارس جنوبی حمله کنه
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    0 0
    انصارالله با تقویت پدافند هوایی. وکم کم شدن.حملات هوایی دشمن.به آزاد سازی مناطق از دست رفته بپردازد وآن را از لوث دشمن پاک سازی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس