یحیی سریع

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشست خبری به تشریح جزئیات عملیات اخیر موسوم به عملیات البنیان المرصوص پرداخت.

به گزارش مشرق، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشست خبری به تشریح عملیات البنیان المرصوص پرداخت و گفت که ائتلاف سعودی برای اینکه از کوتاه‌ترین راه ممکن به صنعاء پایتخت یمن برسد، از ماه‌ها پیش خود را برای این حمله آماده کرده بود.

او گفت که منطقه «نِهم» در شرق استان صنعاء طی هفته‌های گذشته شاهد تشدید حملات از سوی متجاوزان بود، حملاتی که نیورهای یمن را مجبور کردند که با جدیت با این حملات به مقابله بپردازند.

بیشتر بخوانید:

تصاویری از حمله جدید پهپادی رزمندگان یمنی به مواضع سعودی

سرتیپ سریع گفت: «بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده بودیم، دشمن از ماه‌ها پیش با هدف رسیدن به نزدیک‌ترین منطقه در صنعاء خود را آماده شده بود».

او گفت که ائتلاف سعودی برای اینکه در این حمله موفق شود، ۱۷ لشکر و تعدادی گردان به همراه تجهیزات نظامی مختلفی به منطقه گسیل کرده بود.

اسرای ائتلاف سعودی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که ائتلاف سعودی همچنین برای اینکه نیروهایش بر روی زمین پیشروی کنند، اقدام به پوشش هوایی آن‌ها کرد ولی از ترس موشک‌های پدافند یمن مجبور شد جنگنده‌های خود را در ارتفاع بالاتر نگه دارد. او گفت که جنگنده‌های سعودی ۲۵۰ سرت پرواز برای بمباران نیروهای یمنی داشته‌ است.

اسرای ائتلاف سعودی

او گفت که پدافند هوایی فاطر یک نقش مهمی در شوک وارد کردن به جنگنده‌های ائتلاف سعودی داشت و مانع از ادامه حملات آن‌ها شد. یحیی سریع گفت که پدافند موشکی یمن در ۲۵ عملیات موفق بوده است.

دانلود

سرتیپ سریع گفت که در عملیات بنیان مرصوص یگان‌های موشکی و پهپادی یمن، تعدادی از فرودگاه‌های عربستان سعودی را که برای اهداف نظامی از آن‌ها استفاده می‌شد، هدف قرار دهند. فرودگاه‌های نجران و جیزان و پایگاه هوایی حمیس مشیط از جمله این اهداف بود که با چند موشک بالستیک هدف قرار گرفت.

اسرای ائتلاف سعودی

او گفت: «تداوم حملات هوایی دشمن علیه نیروهای ما، باعث شد که یک اقتصادی متعلق به شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) را به همراه دو هدف حساس در عمق خاک سعودی هدف قرار دهیم».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که یگان پهپادی و موشکی ارتش یمن در داخل و خارج این کشور به ترتیب، ۴۱ و ۲۱ عملیات علیه اهداف ائتلاف سعودی انجام داد.

غنایم گرفته شده از ائتلاف سعودی

سرتیپ سریع گفت از نتایج پاتک ارتش یمن علیه ائتلاف سعودی، این بود که شمار زیادی از نظامیان «مزدور» از صحنه نبر پا به فرار گذاشتند و امینت منطقه نهم به صورت کامل تأمین شود. به گفته وی در چند روز از عملیات ارتش و کمیته‌های یمن، ۸۰۰ کیلومتر مربع از در استان الجوف آزاد و پاکسازی شد.

غنایم گرفته شده از ائتلاف سعودی

وی ادامه داد: «مساحت مناطقی ر ا که در استان‌های مأرب و الجوف به اضافه نهم آزاد کردیم ۲۵۰۰ کلیومتر مربع است». او گفت که بیش از ۳۵۰۰ نفر از نیروهای متجاوز کشته، زخمی و یا اسیر شده‌اند.

دانلود

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن در عملیات بنیان مرصوص، ۱۵۰۰ نفر از متجاوزان کشته شده‌اند که جسد بسیاری از آن‌ها همچنان در مناطق عملیاتی قرار دارند. به گفته وی ۱۸۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

غنایم گرفته شده از ائتلاف سعودی

سرتیپ یحیی سریع گفت که به دلیل شمار زیاد تلفات و زخمی‌های متجاوزان، فرماندهان یمنی، کمیته‌های انسانی و تفحصی برای جمع‌آوری اجسادو رسیدگی به زخمی‌ها تشکیل داده‌اند.

غنایم گرفته شده از ائتلاف سعودی

سجده شکر بعد از پیروزی
پاره کردن عکس رئیس جمهور مستعفی و ریاض‌نشین

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • چکامه ادیب IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    85 0
    ای نشستگان در برابر خانه خدا برای ایستادگان در مقابل دشمنان خدا دعا کنید.
  • چکامه ادیب IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    73 1
    خدایا آل سعود را بدست انصار الله مخذول و منکوب بفرما
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    15 1
    درود بر شما زنده باد
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    5 0
    ایران باید حداقل 3 هزار تیر ضدهوایی دوش پرتاب را به یمنی ها برساند باقی کارها خودش درست می شود البته با پهبادها انهم شبانه از راه خلیج فارس و صحرا و یا چیپهای هدایت موشک را برساند خودشان بقیه را در داخل تولید نماین
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    3 0
    راه حل یمن حملات 1- شبانه (با دوربین ها دید در شب) تا پشتیبانی هوایی وجود نداشته باشد 2- مستمر هر شب 3- کوچک 4- در تمامی خطوط 5- خصوصا مناطق کوهستانی برای تخریب روحیه اشغالگران و نابودی قدرت تصمیم گیری اشغالگران است
    • سید علی IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
      0 0
      بیچاره مردم فقیری که اینچنین گرفتار قدرت طلبی عده ای شدن....!!!!!
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    3 0
    خوب چرا چیپ های موشک های ضدزره هدایت سیمی به یمنی ها نمی رسد؟
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    6 1
    لعنت خدا و رسول خدا بر آل سعود که همه جنایات منطقه دست این جنایتکار وهابی است به امید روزی که سران آل سعود بدست پرتوان یمن به اسارت در آیند
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    7 0
    الله اکبر ، زنده باد محور مقاومت .
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    6 0
    یعنی خاک بر سر مزدورانی که جونشون رو به خاطر عربستان و امارات میدن!! عربستانی ها حتی حاضر نیستن خودشون بجنگند میرن از سودان و بقیه جاها مزدور میارن
  • mohsen IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 0
    ماشاءالله
    • سلیمانی IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
      0 0
      انشاءالله این وهابیون کثیف آل سعود یهودی صهیونیستی به نابودی تمام نزدیک شده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس