استان الجوف.jpg

الجوف به مانند استان های صنعاء و مآرب در ۲ هفته گذشته شاهد درگیری های سنگینی بوده و حالا جزئیات بیشتری از آنچه که در این استان گذشته به دست آمده است.

به گزارش مشرق، روز پنج شنبه (سوم بهمن ماه) نیروهای ائتلاف غربی - عبری - عربی حملات گسترده و سنگینی را از مناطق تحت اشغال در جنوب غرب استان الجوف علیه مواضع رزمندگان یمنی انجام دادند.

نیروهای ائتلاف عملیات خود را با پشتیبانی همه جانبه رژیم سعودی از مناطق اشغالی حومه بخش «الخلق» و غرب بخش «الحزم» آغاز کردند و پس از درگیری سنگین چند ساعته توانستند رزمندگان یمنی را عقب برانند و پیشروی کنند.

به گفته یک منبع میدانی، کمبود امکانات نظامی رزمندگان یمنی در این محور باعث شد راه برای پیشروی نیروهای ائتلاف باز شود و بخش «الغیل» به همراه منطقه «المعیمره» در جنوب غرب استان الجوف به اشغال درآید.

اعلام الحربی

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای یمنی با وجود امکانات محدود نظامی، پیشروی نیروهای ائتلاف را پس از درگیری های سنگین در این محور متوقف کردند، گفت: رزمندگان یمنی در روزهای گذشته عملیات معکوسی را علیه مزدوران ائتلاف ترتیب دادند.

وی با توضیح این مطلب که رزمندگان یمنی بازپس گیری مناطق تازه اشغال شده را در اولویت قرار دادند، افزود: نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله در مرحله نخست عملیات با عقب راندن نیروهای ائتلاف توانستند خود را به حومه غربی شهر الغیل (مرکز بخش الغیل) برسانند.

این منبع میدانی از ادامه درگیری ها در ارتفاعات غربی حومه شهر الغیل خبر داد و گفت: ضد حملات سنگین رزمندگان یمنی در این محور برای پاکسازی و آزادی کامل مناطق تازه از دست رفته در بخش الغیل همچنان در جریان است.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

به گزارش مشرق، اگر نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله موفق شوند بخش «الغیل» را به طور کامل به کنترل دربیاورند بار دیگر نیروهای ائتلاف در بخش الحزم (مرکز استان الجوف) تحت فشار قرار خواهند گرفت.

نیروهای یمنی همزمان با پیشروی در بخش «الغیل»، عملیات دیگری را در جنوب بخش «الخلق» علیه نیروهای ائتلاف آغاز کردند و پس از درگیری سنگین توانستند شهرک «براقش» را به همراه پایگاه نظامی «الصفراء» پاکسازی کنند.

رزمندگان یمنی پس از تسلط بر شهرک «براقش» درصدد هستند بخش «الخلق» را به طور کامل آزاد کنند و با ادامه پیشروی ها در محور شمالی، خود را به شهر «الحزم» برسانند و فشار را بر نیروهای ائتلاف در مناطق پاکسازی نشده بخش الغیل، مناطق غربی بخش های الحزم و الخلق چند برابر کنند.

اگر نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله یمن عملیات را در محور شرقی بخش «المتون» آغاز کنند و منطقه «المعیمره» را پاکسازی و به کنترل درآورند راه برای پیشروی به سمت شهر «الحزم» نیز از این محور باز می شود و فشار بر نیروهای ائتلاف در بخش های «الخلق، الغیل و جنوب غرب الحزم» افزایش می یابد.

اعلام الحربی

رزمندگان یمنی اگر در دو محور (شمال شهرک براقش و شرق المتون) موفق به پیشروی شوند و به صورت همزمان خود را به شهر «الحزم» برسانند، نیروهای ائتلاف در بخش های «الخلق، الغیل و الحزم» به طور کامل محاصره خواهند شد.

بخش راهبردی الحزم با مساحت حدود هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربعی مرکز استان الجوف و همچنین دروزاه ورود به بخش «خب و الشعف» از محور جنوبی غربی محسوب می شود؛ این بخش دروازه شمالی استان مارب به شمار می آید و همین مسئله اهمیتش را چندین برابر کرده است.

در دو هفته گذشته درگیری های سنگینی نیز در مناطق غربی استان مآرب در جریان بود و رزمندگان یمنی با دفع حملات نیروهای ائتلاف موفق شدند بخش «مجزر» را به طور کامل پاکسازی و به کنترل درآورند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنید

نیروهای ائتلاف غربی - عبری - عربی از سی ام دی ماه نیز حملات گسترده ای را برای اشغال بخش «نهم» در شمال شرق استان صنعاء آغاز کردند و در تلاش بودند راهی برای نفوذ به پایتخت باز کنند که ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی در جریان درگیری های سنگین در این محور موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند و در ادامه نیز بخش «نهم» را به طور کامل در شمال شرق پایتخت از اشغال خارج کردند. ائتلاف در سال های گذشته از مناطق تحت اشغال در بخش نهم به عنوان یک اهرم فشار برای تهدید پایتخت استفاده می کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    2 6
    کل مقاله همش اگر انچنان شود یا اگر فلان شود.با اگر کار درست نمیشه مشرق .مگر به اگر مگر های تو جبهه پیش میرفت تا حالا حوثی ها روسیه رو هم گرفته بودند
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      6 0
      حوثی ها تحت محاصره اینهمه کار کرده اند اگر جای ایران در جنگ ایران و عراق می بودند الان بقول شما باید روسیه را هم می گرفتند حیف در محاصره هستند و تسلیحاتی نمی توانند دریافت کنند
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    1 1
    خوب عقب نشینی در مناطق کوهستانی بی معنی است خصوصا ضالع و مارب باید مناطق کوهستانی این مناطق به همراه مناطق کوهستانی لحج باید به اغوش یمنی ها برگردد همه می دانند پشتیبانی هوایی در مناطق کوهستانی چیزی الکی است
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    2 1
    حملات شبانه و کوچک با گروههایی در حد یک گروهان و یا یک دسته بطور مرتب باید در تمامی خطوط دشمن را از پای در می آورد نباید این استراتژی را کناری بنهند و منتظر حمله دشمن بمانند - "حمله نوعی دفاع است
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    2 2
    حوثی که از میهن خودشان درمقدابل منجاوزان دفاع می کنند این وهای های کودک کش وارباب تروریست تشان هستند که به ملت مظلوم یمن حمله کرده وآنها را می کشند این وهابی هاب آل سعود بودند که می خواستند سر یک هفته کل یمن بگیرند وانصار الله از بین ببرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس