يمن (2).jpg

رزمندگان یمنی در محورهای غربی و جنوب غربی استان الجوف با انجام عملیات های جداگانه‌ای موفق شدند ضربه‌های سختی را به مزدوران رژیم سعودی وارد کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی یمن عملیات گسترده و غافلگیرانه ای را علیه عناصر مزدور تحت فرمان رژیم سعودی در غرب منطقه «السلان» در بخش «المصلوب» در جنوب غرب استان الجوف آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی در همان شروع عملیات توانستند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را در هم بشکنند و شماری را کشته و زخمی کنند و خسارت هایی سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آورند و عملیات در این محور همچنان در جریان است.

رزمندگان یمنی تلاش می کنند با پاکسازی مناطق شرقی بخش «المصلوب»، امنیت شرق استان صعده را به طور کامل تامین کنند؛ بخش راهبردی «المصلوب»، دروازه شمالی استان صنعاء، دروازه شمال غرب استان مارب و دروازه شرقی استان صعده محسوب می شود.

اعلام الحربی

بخش مهم و راهبردی «المصلوب» از محور شرق و جنوب شرق به بخش های «المتون، الغیل، الحزم» و از محور غرب به بخش «المطمه» متصل می شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

از بخش «الحزم» در جنوب غرب استان الجوف خبر می رسد، یگان موشکی نیروهای مسلح یمن در روزهای اخیر و پس از دریافت اطلاعات دقیق، تجمع عناصر مزدور رژیم سعودی را به صورت دقیق هدف قرار دادند و شماری از آنان را کشته و زخمی کردند.

نیروهای یگان مهندسی در روزهای گذشته در چند عملیات جداگانه در محورهای «الصبرین و المهاشمه» در غرب بخش «خب والشعف» موفق شدند دو خودروی حامل مزدوران سعودی را هدف قرار دهند و منهدم کنند.

بخش خب و الشعف از محور شمالی با استان نجران عربستان، از محور شرقی با استان «حضرموت»، از محور جنوبی با استان مارب هم مرز است و سعودی ها از محور شمالی نیرو و تجهیزات را به مناطق اشغالب این بخش انتقال می دهند.

در حال حاضر، رزمندگان یمنی حدود ۱۵ درصد از مساحت بخش «خب والشعف» را با وجود درگیری های سنگین و نفس گیر در کنترل باقی نگه داشته اند و اجازه نفوذ را به عناصر مزدور تحت فرمان رژیم سعودی نداده اند.

به گزارش مشرق، مناطقی که در غرب بخش «خب و الشعف» در کنترل نیروهای یمنی است محل اتصال جاده راهبردی «البقع» در شمال شرق استان صعده با بخش «الحزم» در جنوب غرب استان الجوف یمن است.

اعلام الحربی

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی درصدد هستند با پاکسازی مناطق شرقی «الصابرین»، امنیت این جاده را بیش از پیش تامین کنند. در حال حاضر بخش هایی از این جاده در اشغال نیروهای مزدور رژیم سعودی و مسدود است.

خبرها از بخش «الغیل» در جنوب غرب استان الجوف یمن حاکیست، یگان توپخانه پس از دریافت اطلاعات دقیق توانست مواضع مزدوران رژیم سعودی را در منطقه «الجرشب» هدف قرار دهد و شماری از آنان را در این محور کشته و زخمی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یگان مهندسی نیز در بخش المتون در جنوب غرب استان الجوف در یک عملیات دقیق موفق شدند شماری از نیروهای مزدور سعودی را در کمین تله های انفجاری گرفتار و کشته و زخمی کنند.

استان الجوف در شمال یمن با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدورسعودی است.

به گزارش مشرق، الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که ۷۰ درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    72 54
    خدا پشت وپناهتون شیر مردا.. پیروزی با شماست.
  • محمد IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    2 12
    بنده اخبار موثقی دارم که حوثی به زودی نابود می شود و یمن نجات پیدا میکند نابود باد حوثی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس