يمن (2).jpg

رزمندگان یمنی در چند عملیات جداگانه در غرب استان «الجوف» موفق شدند خسارت سنگینی را به شورشیان وابسته به ائتلاف وارد کنند.

به گزارش مشرق، از جنوب غرب استان الجوف در شمال یمن خبر می رسد، رزمندگان یمنی عملیات جدید و گسترده ای را علیه مواضع نیروهای مزدور تابع رژیم سعودی در حومه بخش «المتون» ترتیب دادند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، رزمندگان یمنی در همان مرحله نخست عملیات موفق شدند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را در هم بشکنند و شماری از آنان را در این محور کشته و زخمی کنند.

خسارت های سنگینی در این محور به تجهیزات نظامی نیروهای مزدور رژیم سعودی وارد آمد؛ بخش المتون از محور جنوبی با استان های «مارب و صنعاء»، از غرب با استان عمران متصل می شود و همین مسئله به اهمیتش افزوده است.

اعلام الحربی

جاده «الحزم - المطمه» از شمال بخش المتون می گذرد و این موضوع نیز اهمیتش را چند برابر کرده است؛ رزمندگان یمنی درصدد هستند با پاکسازی کامل بخش «المتون»، خود را به غرب شهر «الحزم» برسانند.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی در روزهای گذشته در جریان یک عملیات دقیق در منطقه «الظهره» در غرب بخش «خب والشعف» موفق شدند یک خودروی حامل مزدوران سعودی را در کمین تله های انفجاری گرفتار و تمامی سرنشینان را کشته یا زخمی کنند.

نیروهای یگان زمینی، مهندسی و توپخانه یمنی در جریان چند عملیات در مناطق «القعیف، عنبره، الیتمه و العقبه» در غرب و شمال غرب بخش «خب والشعف» توانستند ضربات مهلکی را به مزدوران سعودی وارد آورند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کنند.

به گفته منابع میدانی، اگر رزمندگان یمنی موفق به پیشروی در محور شمال غرب بخش «خب والشعف» شوند، فشار به نیروهای مزدور تحت فرمان رژیم سعوی در منطقه «طیبه الاسم» در شمال شرق استان صعده چند برابر می شود و راه برای پاکسازی این منطقه باز می شود.

در حال حاضر، رزمندگان یمنی با انجام عملیات های محدود اما مستمر و همچنین حملات موشکی و کمین های دقیق (کار گذاشتن تله های انفجاری) در تلاش هستند مناطق غربی بخش «خب و الشعف» را به طور کامل از لوث وجود مزدوران سعودی پاکسازی کنند.  

تامین امنیت جاده مهم و راهبردی «الجوف - صعده» هدف دیگر رزمندگان یمنی از انجام عملیات برای پاکسازی مناطق غربی بخش «خب و الشعف» محسوب می شود که در دستور کار قرار گرفته است.

اعلام الحربی

استان الجوف در شمال یمن با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدورتحت فرمان رژیم سعودی است.

مناطق شرقی و مرکزی بخش خب و الشعف، بخش های «الخلق، الغیل، الحزم به همراه مناطق محدودی از شرق بخش های المصلوب و المتون نقاط دیگری به شمار می آیند که در استان الجوف در اشغال مزدوران رژیم سعودی است.  

به گزارش مشرق، الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که ۷۰ درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رکوم IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    24 22
    آیا طی قرن‌ها مردم یمن حتی سنگی به طرف عربستان پرتاب کرده اند که مورد تجاوز وحشیانه دژخیمان باحمایت استکباروصهیونیسم،قرار گرفته اند؟ وای بر هوای نفس وجهالت محضی که برای رسیدن به قدرت باید نوکر استکبار شد و به نیابت آنان کودکان بیگناه را به مسلح کشاند.وای بر فرعون زمان که با مقدرات پروردگار عالم به جنگ برخواسته.بزودی طناب استکبار باعث خفه شدن و به درک واصل شدن بن سلمان وحکام امارات خواهد شد.آیا طی قرنها ظالمی توانسته از خشم خدای جبار بگریزد؟ زهی جهالت وقتی لاهوای نفس همراه شد و چاشنی آن طمع قدرت وخودنمایی باشد،سر از کودک کشی درخواهدآورد. آیا سرگذشت فرعون سلف برای فرعون زمان یادآوری نکرده اند؟ اگر یک مرتبه هم کلام خدا قرائت کرده بود با طناب استکبار خودش را به قعر جهنم واصل نمیکرد. هزاروچهارصد سال قبل وعده پیروزی مردم یمن و شکست مفتضح آل سعود داده شده،بزودی حرمین شریفین از لوث کافران مسلمان نما پاک خواهد شد. با تمام یقین بدانید بزودی خشم خداوند برظالمین فرود خواهد آمد. واعدوالهم مااستطعتم من قوة. یاحق
  • حسین IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    21 32
    سلام خدا کنه،منطقه را برا همیشه از لوث امریکایی های سعودی پاک کنند. خدا کنه با دادن جام زهر به انصارالله و حوثی ها این اتفاق مبارک به تعویق نیفته. راستی امریکا اونجا هم نفوذی داره برا خوراندن جام زهر در لحظه ی اخرِ نزدیک به پیروزی؟
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    18 25
    یه پهپاد بزنین به کاخ سلمان
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    5 5
    ای کاش من اونجا بودم و سعودی شکار می کردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس