جوزف بورل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: لازم است تا گام‌های لازم برای ممانعت از تکرار چنین «فاجعه‌ای» برداشته شود.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه از دریافت نامه‌ای «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

«جوزپ بورل» جانشین موگرینی کیست و چه برنامه‌ای برای برجام و ایران دارد؟ +تصاویر

بورل در این مورد در توییتر نوشت: «از وزیر خارجه ایران نامه‌ای در مورد پرواز PS۷۵۲ دریافت کردم. مهم است که ایران این رخداد غم‌انگیز را روشن کرده و قول داده است که تحقیقاتی کامل و مناسب انجام گیرد.» 

وی افزود: «لازم است که تا هر گامی نیاز است برداشته شود تا چنین فاجعه‌ای دیگر رخ ندهد. به تمام کسانی که عزیزان خود را از دست دادند، تسلیت می‌گویم.»

بامداد چهارشنبه یک فروند خطوط هوایی اوکراین دقایقی بعد از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران سقوط کرده و تمام سرنشینان آن جان خود را از دست دادند. این حادثه ساعاتی بعد از آن رخ داد که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به ترور سردار «قاسم سلیمانی» پایگاه‌های آمریکا در عراق را هدف حمله موشکی قرار داد.

صبح امروز (شنبه) ستادکل نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه‌ای درخصوص سقوط این هواپیمای مسافربری، این حادثه را ناشی از خطای انسانی دانست و اطمینان داد بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی نماید.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس