روحانی

رئیس‌جمهور در پی گزارش تیم تحقیقاتی ستاد کل نیروهای مسلح درباره سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز (شنبه) درباره سقوط هواپیمای خطوط اوکراین اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ملت شریف ایران

با نهایت تأسف و تأثر، ساعاتی قبل از نتیجه تیم تحقیقاتی ستاد کل نیروهای مسلح مربوط به سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی مطلع شدم. در فضای تهدید و ارعاب رژیم متجاوز آمریکا علیه ملت ایران پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و به منظور دفاع در برابر حملات احتمالی ارتش آمریکا، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آماده باش صددرصد قرار داشتند که متأسفانه خطای انسانی و شلیک اشتباه، به یک فاجعه بزرگ منجر شد و دهها انسان بی‌گناه قربانی شدند.

جمهوری اسلامی ایران از این اشتباه فاجعه بار بسیار متأسف است و اینجانب از سوی جمهوری اسلامی ایران به خانواده‌های قربانیان این فاجعه دردناک، عمیقا تسلیت عرض می کنم و به کلیه دستگاه‌های ذیربط دستور می‌دهم که تمامی اقدامات لازم برای جبران، همدردی و دلجویی از ایشان به عمل آورند. همچنین ضمن ابراز تأسف شدید، همدردی دولت ایران را به ملت‌ها، دولت‌ها و خانواده‌های قربانیان غیرایرانی تقدیم می‌نمایم. وزارت امور خارجه، همکاری کامل کنسولی برای شناسایی و بازگرداندن پیکرهای قربانیان به خانواده‌هایشان را به عمل می آورد.

این حادثه دردناک موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. می‌بایست تحقیقات تکمیلی برای شناسایی کلیه علل و عوامل این فاجعه ادامه یافته و مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین ضرورت دارد برای رفع نقاط ضعف سامانه‌های پدافندی کشور، ترتیبات و تمهیدات لازم اتخاذ گردد تا هرگز چنین فاجعه‌ای تکرار نشود.

مجددا ضمن اظهار همدردی با خانواده‌های قربانیان این حادثه دردناک، برای درگذشتگان از درگاه الهی، غفران و رحمت الهی، و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

حسن روحانی           

رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • TR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    57 13
    مشخصا این سناریو پیش از ترور سردار سلیمانی طراحی شده بود. خوب هم عمل شد. حالا کلا اذهان مردم به سمت ماجرایی جدید و طولانی خواهد رفت./ نامه تمام
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      46 1
      با مسببین عمدی اغتشاشات بنزین کی باید برخورد کنه تویی که داری گرا به دشمن میدهی در حای که این مسأله عمدی نبوده دوما در شرایط صد در صد جنگی بودیم و هستیم سوما اگر این یک عملیات از طرف دشمنان ما بود همان طوری که بوش میاد که بوده اگر پدافند ضعیف بود و عمل نمیکرد و در مرکز نظامی منفجر میشد الان تو مسئول جوابی برای مردم داشتی بدی یا ان موقع هم سپاه را مسئول ان میدونستی رابعا خسارت شش ساله شما برای این ملت قابل جبران نیست شما دیگر خواشا حرف نزن وجناب مشرق بدون سانسور مطالب را پخش کن
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      5 0
      خدا شفات بده
  • غفوری IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    60 14
    خیلی مراقب باشید تنگ نظری نشود عظمت سپهبد شهید سلیمانی واقدام بی نظیر تاریخی سپاه در انتقام سخت با اینگونه حوادث غیر عمد ( هواپیمایی اکراین) به فراموشی سپرده نشود تدبیروحدت بخش شود وهزینه های مربوط را نظام پرداخت کند شیرینی این اقدام هرگز وبا هیچ چیزی مقایسه نشود صبوری وتدبیر وهمدلی فراتراز قبل لازم است
    • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      55 1
      رئیس مثل بنزین خبر نداشتی استعفا بده
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      2 4
      در جریان باش "سپهبد" و "ارتشبد" درجاتی کاملا ارتشی هستند.ایشون همون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اند
  • بویینگ IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    30 5
    پومپئو رئیس سابق سیا:به دروغ‌گویی، فریب‌کاری و دزدی خود افتخار می‌کنم...همزمان با این حادثه برای این هواپیما در فرودگاه بن گورین اسراییل هم یک بویینگ موتورش دچار آتش سوزی شد.این چندمین حادثه برای بویینگ بوده بخاطر آتش گرفتن موتور.ستاد کل نیروهای مسلح ما صداقت داره و گفته پس از چرخش هواپیما برای برگشت به فرودگاه و نزدیک شدن به یک مرکز حساس مورد اصابت قرار گرفته.ولی دلیل برگشتش به فرودگاه چی بوده؟ همزمان چرا در اسراییل یه بویینگ دیگه موتورش آتش گرفته؟ بویینگ برای آمریکاست.بعد از یازده سپتامبر آمریکاییها این سیستم امنیتی رو اجرا کردند که بتونند از تکرارش جلوگیری کنند.و این چندمین حادثه است در این سالها.این سناریو خیلی پیچیده تره.
  • امیر از اصفهان IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    55 0
    لطفا عوامل این وضعیت بد اقتصادی هم شناسایی شده و به اشد مجازات برسند.
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    8 57
    بازم یه مرد پیدا شد که واقعیت را بگه.
    • .. IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      65 3
      اگه منظورت از اون مرد روحانی هست،باید بگم ستاد کل نیروهای مسلح قبلش این واقعیت رو اعلام کرده بود!! کاش حسن جونت یه بیانیه ی محکم هم در مورد اختلاس گرا،دزدا،رانت خوارا،و خائن های در دولت صادر می کرد که باهاشون برخورد بشه!!!
  • .. IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    9 37
    انصافا اگه یه هواپیمای غیر معمولی که آتیش هم گرفته ،توی اون شرایط حساس ،بالا سر یه مکان نظامی حساس ظاهر بشه بدون هیچ اطلاع یا هشداری از سازمان هواپیمایی،شما جای اون شخص یا اشخاص نظامی بودین چیکار می کردین؟!
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    45 3
    با ایتکه خیلی ناراحتم از این گافی که دادیم ولی الان دلیلی نمیبینم پشت نیروهای مسلح رو خالی کنم
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    40 5
    باز ایران رسما اعلام کرد خطا کرده و گفت محاکمه میشه اما آمریکا چی؟ مدال هم داد به فرمانده ناو
    • عبدالله IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      6 1
      اگر با اون اوپراتور بدبخت برخورد نادرستی بشود دیگر انتظار تکرار سرنگونی گلوبال هاوک رو نداشته باشید ! مقصران اصلی اونهایی اند که دستور لغو پروازها رو صادر نکردند اونهایی که سامانه های پدافندی رو بروز نکردن و ارتقا ندادن و بوجش رو تامین نکردن ، هرکی مدال می گرفت الان باید جواب بده .
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    20 3
    یه عده پفیوز داخلی الان چهره های واقعی شون رو نشون میدن ..
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    22 0
    با سلام، شایسته بود وقتی جمهوری اسلامی میخواست اقدام به حمله کند و به قول سردار حاجی زاده آمادگی کامل برای پاسخ و یک جنگ را داشت، آسمان هوایی ایران را از پرواز هواپیماهای مسافربری خالی نگه می داشت تا دچار خطای انسانی و مرگ انسان های بیگاه نشود.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    12 9
    علت آتش گرفتن هواپیما نقص فنی بوده که به شرکت سازنده اش بر می گرده. این هواپیما با حالت آتش گرفته از مسیر اصلی خود منحرف و در حالت برگشت قرار می گیره . خب در اون بحبوحه ی آماده باش برای مقابله با حمله احتمالی آمریکا ، طبیعیه که سیستم پدافندی به صورت خودکار عمل کنه .
  • DE ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    16 1
    وقتی احتمال جنگ بوده چرا آسمان کشور بسته نبوده برای همه پروازها؟!! اینو یکی جواب بده
  • حسن IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    12 2
    این فضای به وجود امده نتیجه کلید تدبیر وامید است و مردم شریف ایران باید سالها فاجعه کلید را تحمل کنند
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    7 1
    مقصر سازمان هواپيمايي است در حالي كه آسمان ايران در شرايط جنگي بوده پروازهاي عمومي ممنوع اعلام نشده چرا؟
    • عبدالله IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      3 0
      الان اون بدبخت اوپراتور سامانه پدافندی رو به صلابه میکشند ! کسی نیست بگه چرا فرماندهی عملیات انتقام به سازمان هواپیمایی دستور لغو پروازها رو در شپ عملیات صادر نکرده ! کسی نیست بگه چرا از سامانه پدافندی قدیمی که توان تشخیص دوست از دشمن را ندارد استفاده می شود ! دولت باید جواتب بده چرا بودجه برای تجهیز سامانه های پدافندی و ارتقاشون نداده ! نیروهای مسلح و پدافندی باید جواب بدن چرا از سامانه نا ایمن استفاده کردن ! همون طور که وقتی گلوبال هاوک زده شد فرمانده تشویق شد نه اوپراتور الان هم باید فرمانده توبیخ شود نه اوپراتور .
  • hossin IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    9 1
    باعرض تسلیت کاش اونایی رو ک در حادثه تصادف قطارها و.. و هواپیمایی ک چند مدت پیش یاسوج سقوط کرد و موارد بسیاری ک هنوز عاملانش معلوم نشدند مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.
  • آتیش IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    10 0
    جناب روحانی وقتی بودجه ی نیرو های مسلح رو تحریم میکنین،خواه یا نا خواه نتایجی در امکانات و تسلیحات جنگی و دفاعی خواهد داشت،خودت رو بی مقصر جلوه نده
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    7 1
    نميخواد سرباز پدافند را در شب جنگي بخاطر شليك به پرنده در اسمان منطقه نظامي محاكمه كني. برو عاملان شورش بنزيني را كه ٧١٠ بانك و بسياري از زندگي هاي مردم را كه بخاطر زياد خوابيدن تو به اتش كشيدند محاكمه كن. خائن پاسدار وطن نيست. جاي ديگر است
  • بینام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    6 0
    به نظر من باید پروازهای خارجی را لغو میکردند یک اشتباه بینید که چقدر خانوداه ها را داغدار کرده اگه خانواده یکی از شماها بود چیکار میکردین ببینم بازهم این حرفها را میگفتین ترا خدا دست بردارین ازحرفهای مفتی
  • عبدالله IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    4 0
    الان اون بدبخت اوپراتور سامانه پدافندی رو به صلابه میکشند ! کسی نیست بگه چرا فرماندهی عملیات انتقام به سازمان هواپیمایی دستور لغو پروازها رو در شپ عملیات صادر نکرده ! کسی نیست بگه چرا از سامانه پدافندی قدیمی که توان تشخیص دوست از دشمن را ندارد استفاده می شود ! دولت باید جواتب بده چرا بودجه برای تجهیز سامانه های پدافندی و ارتقاشون نداده ! نیروهای مسلح و پدافندی باید جواب بدن چرا از سامانه نا ایمن استفاده کردن ! همون طور که وقتی گلوبال هاوک زده شد فرمانده تشویق شد نه اوپراتور الان هم باید فرمانده توبیخ شود نه اوپراتور .
  • عبدالله IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    4 0
    اگر با اون اوپراتور بدبخت برخورد نادرستی بشود دیگر انتظار تکرار سرنگونی گلوبال هاوک رو نداشته باشید ! مقصران اصلی اونهایی اند که دستور لغو پروازها رو صادر نکردند اونهایی که سامانه های پدافندی رو بروز نکردن و ارتقا ندادن و بوجش رو تامین نکردن ، هرکی مدال می گرفت الان باید جواب بده .
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    9 0
    چون کشور در وضعیت جنگی بوده می بایست پروازها لغو می شد
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    2 0
    شما که میگفتید سامانه های پدافندیتون خیــــــلی مدرنن حتی S-400 و Patriot به گردشون هم نمیرسه پس چطور یه IFF نداشتن؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    11 3
    روحانی ما از تو متنفریم و تحت هر شرایطی پشت نیروهای مخلص سپاه مثل سردار حاجی زاده که همیشه فدایی ما بودند خالی نمیکنیم اگه کسی باید مجازات بشه روحانی و دولت ..شن
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    3 0
    مقصر اصلی روحانی.!!!
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    1 0
    چرا كفت : اشتباه نابخشودنی؟!!!!!!!! خودشو با این جمله نشان داد كاملا...
  • ح IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    3 0
    این دولت غیر از خسارات محض به ملت و کشور هیچ دست آورد دیگری نداشته است..
  • مسعود دیپلمات IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    6 0
    دستگاه‌های ذیربط مورد اشاره روحانی کدام دستگاه ها هستند؟ بنظر می رسد که خودش هم نمی داند . اگر می دانست حتما نام میبرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس