علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اثبات هر یک از عوامل تاثیرگذار بر شلیک موشک، می‌توانست نحوه اطلاع رسانی و واکنش کشور به این رخداد را در در شرایط کاملا متفاوتی قرار دهد.

به گزارش مشرق، دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی بعداز ظهر امروز (یکشنبه) با حضور در مجلس بزرگداشت دو تن از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی طی سخنانی با خانواده‌های داغدار در این مصیبت اعلام همدردی کرد.

بیشتر بخوانید:

تقی دژاکام: سه روزه شرمنده آقای شمخانی‌ام

شمخانی که در مراسم بزرگداشت «محمدحسین و زینب اسدی لاری» در مسجد جامع شهرک غرب شرکت کرده بود، اظهار داشت: ابعاد تاسف از این حادثه جانگداز را سردار سرافراز حاجی زاده از زبان مجموعه حاکمیت و با بیان این عبارت که «ای کاش ما مرده بودیم و شاهد این رخداد غم بار نبودیم»، عنوان کرد.

وی با تسلیت مجدد به همه هموطنانی که عزیزانشان را در این حادثه غم بار از دست داده‌اند، با مردم کشورهایی که اتباع آنها در این پرواز کشته شده‌اند، ابراز همدردی کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به داغدار شدن مجموعه ایرانیان در این سوگ جانگداز خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز جامه مشکی مردم قدرشناس ایران در عزای سردار شهید قاسم سلیمانی  بر تن بود که مجددا سوگوار این عزیزان شدند.

*نیروهای مسلح خود را داغدار این سوگ ملی می‌دانند

شمخانی با گرامیداشت یاد و نام سرنشینان این پرواز به ویژه فرهیختگان علمی که فرزندان این سرزمین و پرورش یافتگان دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران بودند، افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود را داغدار اصلی این سوگ ملی می‌دانند.

وی با اشاره به مجاهدت و جانفشانی ۴۱ ساله سپاه در میدان‌های مختلف دفاع از امنیت و آسایش مردم افزود: حزن و تاسف و دلشکستگی مجموعه فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران برای این حادثه غم انگیز کم سابقه است.

*علل طولانی شدن اعلام دلیل سقوط هواپیما

دبیر شورای عالی امنیت ملی فرآیند طولانی شدن اعلام دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی را ضرورت بررسی همه عوامل از جمله اقدامات احتمالی دشمن از جمله «جمینگ»، «هک سیستم‌ها»، «موضوع نفوذ» و عوامل مرتبط دیگر عنوان کرد و اظهار داشت: از اولین ساعات سقوط هواپیما، جمهوری اسلامی ایران با دعوت و پذیرش مجموعه کشورهای ذیربط خارجی شرایط بررسی کارشناسی سانحه بدون هیچ محدودیتی را فراهم کرد.

شمخانی موضوع وجود قصد برای کتمان دلایل این حادثه را با توجه به ماهیت و شاخص‌های فنی آشکار ساز اساسا غیر ممکن خواند و گفت: اثبات هر یک از عوامل تاثیرگذار بر شلیک موشک، می‌توانست نحوه اطلاع رسانی و واکنش کشور به این رخداد را در شرایط کاملا متفاوتی قرار دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    42 15
    سه روز که طولانی شدن نیست. شما باید تهاجمی برخورد کنید و بپرسید بی بی سی از کجا می دانست کار پدافند ایران است و از کجا می دانست چه وقت باید فیلم بگیرند؟
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      28 18
      خدا خواست تا اون فیلم بگیره .
    • کوروش IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      5 0
      یعنی شما اختلال رادری ناشی از حمله آمریکا نمیخوای ببینی؟!
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      10 1
      خدا خواست اون فیلم بگیره???اون وقت صبح اونجا چه میکرده و اینکه چرا بعد از سانحه هیچ واکنشی نشون نداد نه جیغی نا فریادی بعدهم قطع کرد
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      6 0
      خدا یا شیاطین وطن فروش نفوذی مسئله این است
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      0 1
      فاتحه خوندم به خدای بی بی سی
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      5 0
      18:54 آره خدا خواست :))))))))) باشه باور می کنیم همه چی اتفاقی بوده هیشکی هم قبلش کد 290 رو به کسی نداده، ترامپ هم 52 به زبون نیاورد، شماره ی هواپیما 752 نبود.. باشه خدا خواست :)
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      4 0
      البته ارائه این اطلاعات و فیلم به بیگانگان خیانت محسوب می شود و هر کس در شرایط جنگی اینکار را کرده حتما به پستی عمل خود واقف بوده. باید شناسائی و محاکمه شود
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      5 2
      ساعت 6 صبح و دوربین رو روی نقطه حرکت هواپیما تنظیم کرده بود.خدا خواست؟ خواست خدا را در آینده بهتر خواهیم دید.
  • علی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    6 1
    میتونستین همون اول بگین داریم بررسی میکنیم، به سه روز زمان نیاز داریم که اعلام نظر قطعی کنیم، مسائل مختلف رو هم مد نظر قرار میدیم. هیچ فرضیه ای رو هم با اطمینان رد نکنین. اینکه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بعد از اتفاق بیاد بگه غیرعلمی و خنده داره که موشک به هواپیما خورده باشه بحثو میبره به سمت بی اعتمادی...
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    6 0
    عجب عکس مرکه ای
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    3 0
    خوب جواب سوالهای مطرح شده در حرف های آقای شمخانی را هم دنبال کنید این سوالات ذهن مردم را مشغول کرده و منتظر جواب مناسبی هستن
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    8 1
    مشکل اینجاست که با تمام قوا گفتین که صددرصد این اتفاق نیفتاده.اگه میگفتین امکانش هست و پیگیری میشه محکوم به دروغگویی نمیشدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس