کد خبر 1029231
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
حمله موشکی

برخی مقامات ارشد روس در واکنش به حمله موشکی ایران به مواضع تروریست‌های آمریکا در عراق و حماقت مجدد سران کاخ سفید گفتند هرگونه اقدام نسنجیده در قبال ایران برای ترامپ در انتخابات 2020 هزینه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، به دنبال حمله موشکی بامداد چهارشنبه ایران به اهداف تروریست‌های آمریکا در عراق برخی مقامات ارشد روسیه واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید:

در حمله به عین الاسد ۱۵۰۰ آمریکایی به هلاکت رسید؟

رهبر انصارالله: آمریکا و اسرائیل پیشوایان کفر در عصر حاضر هستند

به نوشته روزنامه «مسکو تایمز» «ولادیمیر جباروف» نایب رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس نمایندگان روسیه در این باره گفت: «حمله‌های متقابل ایالات متحده و ایران می‌تواند به یک جنگ تمام عیار در منطقه منجر شود. اگر واشنگتن متوجه شود که نمی‌تواند به اهداف خود برسد، خطر یک جنگ هسته‌ای وجود دارد.ما باید تلفات متحمل آمریکایی‌ها پس از حمله موشکی ایران را ارزیابی کنیم. »

«کنستانتین کوساچف» رئیس کمیته شورای روابط خارجی فدراسیون  روسیه نیز گفت: «امیدواریم واشنگتن اکنون سر عقل آمده باشد که نه به حمله موشکی، بلکه به اظهارات رسمی تهران توجه کند. تهران گفت پاسخ متناسب داده است.»

«فرانتس کلینتسویچ » عضو کمیته دفاعی شورای فدراسیون روسیه نیز گفت:«مردم ما در منطقه و البته در معرض خطر هستند. ما به نوعی باید آن‌ها را دیر یا زود از آنجا تخلیه کنیم باید هواپیماها را نیز منحرف کنیم. افراد مسئول امنیت مسافران  این کار را بطور خودکار انجام می‌دهند، زیرا موشک‌ها در منطقه به پرواز درآمده‌اند.»

سناتور «آلکسی پوشکوف» نیز در این باره گفت: «همانطور که انتظار می‌رفت، ایران علیه پایگاه‌های ایالات متحده در عراق اقدام تلافی جویانه کرد. اگر ایالات متحده پاسخ دهد، آنگاه جنگ بزرگ زمینی رخ داده که تقریبا اجتناب ناپذیر است. این امر در ایالات متحده محبوب نخواهد بود و به احتمال زیاد برای پیروزی ترامپ در انتخابات  هزینه خواهد داشت. بهتر است این مسئله اکنون متوقف شود.»

جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز ترور سپهبد «قاسم سلیمانی» را با حمله موشکی گسترده به مواضع آمریکا در عراق پاسخ داد. این پاسخ موشکی با واکنش‌های گسترده‌ای روبرو شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس