کد خبر 1029042
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
شینزو آبه نمایه

در پی اولین موج از حملات تلافی‌جویانه ایران علیه اقدام تروریستی واشنگتن، نخست‌وزیر ژاپن سفر خود به غرب آسیا را لغو کرد.

به گزارش مشرق، یکی از منابع دولت ژاپن امروز (چهارشنبه) اعلام کرد در پی اولین موج از حملات انتقام‌جویانه ایران به اقدام جنایتکارانه واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن در صدد لغو سفر خود به غرب آسیا است.

 بامداد چهارشنبه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به ترور سردار «قاسم سلیمانی» توسط آمریکا، شماری از پایگاه‌های ارتش آمریکا در عراق را هدف حمله موشکی قرار داد.

بنا به گزارش خبرگزاری «کیودو» ژاپن، آبه پیش از این قصد داشت از روز شنبه هفته آینده در آستانه اعزام پیش‌بینی‌ شده نیروهای خودپدافندی ژاپن به غرب آسیا، به عربستان سعودی، امارات عربی متحده و عمان سفر کند.

«یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه و سخنگوی دولت ژاپن در پی آغاز حملات تلافی‌جویانه ایران علیه واشنگتن، از تمامی طرفین درگیر خواستار خودداری از تشدید تنش‌ها شد و بر تلاش‌های دیپلماتیک تأکید کرد.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: «ما عمیقاً از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه (غرب آسیا) نگرانیم و باید از تشدید بیشتر تنش‌ها دوری کنیم».

سوگا ادامه داد: «ما از تمامی طرفین می‌خواهیم که به منور کاهش تنش‌ها، تلاش‌های دیپلماتیک را در پیش بگیرند».

این دیپلمات ژاپنی تأکید کرد که توکیو به دنبال برقراری توازن میان روابط دوستانه با ایران و ائتلاف امنیتی طولانی‌مدت با ایالات متحده آمریکا است.

دبیر کابینه دولت ژاپن بدون هرگونه شفاف‌سازی تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا از طریق کانال‌های مختلف، ژاپن را در جریان اوضاع قرار داده است.

سوگان تصریح کرد که در بحبوحه تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا، ژاپن در حال آمادگی‌ است تا طبق برنامه اوایل فوریه، یک ناوشکن «اس دی اف» و اواخر ماه جاری میلادی، هواپیماهای گشت‌زنی را به منطقه غرب آسیا اعزام کند و آبه شینزو قصد داشت برای بررسی اوضاع در خصوص اعزام نیروی خودپدافند به غرب آسیا بیاید.

طبق این گزارش، آبه به وزرا دستور داده است تا جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل‌ها را تسریع بخشند و ارتباطات نزدیک با دیگر کشورها را حفظ کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    8 0
    سامورایی غلاف کرد
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    2 0
    بهتر .بشین سر جات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس