کره شمالی

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شرط قبول خلع سلاح هسته‌ای این کشور را ارائه تضمین معتبر برای حفظ امنیت ملی این کشور از سوی طرف مقابل و برداشته شدن تحریم‌های همه جانبه علیه این کشور اعلام کرده بود.

سرویس جهان مشرق - کارشناسان و تحلیلگران غربی از احتمال انجام آزمایش موشکی جدید کره شمالی در روزهای پیش رو و در آستانه سال نو میلادی خبر میدهند. ظاهرا تصاویر ماهواره‌ای سایت‌های موشکی کره شمالی نشان از تست یک موتور سوخت مایع بزرگ مخصوص موشک قاره پیما و نقل و انتقالات مربوط به آماده سازی تاسیسات برای پرتاب موشک میدهد.

بر باد رفتن آخرین دستاورد سیاست خارجی ترامپ

از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا وی اولویت خود را بر تمرکز روی فضای داخلی و حل مشکلات اقتصادی این کشور قرار داد. اما در حوزه سیاست خارجی نیز دولت ترامپ علی رغم تنش‌های شدید با برخی متحدان سنتی امریکا و بی میلی به حل مسائل منطقه خاورمیانه، در خصوص مسئله بحران هسته‌ای شبه جزیره تبلیغات فراوانی مبنی بر امکان دستیابی به صلح پایدار و خالی شدن این منطقه از تسلیحات هسته‌ای انجام داد. اما پس از چند دور مذاکرات فشرده در دو سال اخیر میان رهبران دو کشور، این توافق در آستانه فروپاشی به نظر میرسد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شرط قبول خلع سلاح هسته‌ای این کشور را ارائه تضمین معتبر برای حفظ امنیت ملی این کشور از سوی طرف مقابل و برداشته شدن تحریم‌های همه جانبه علیه این کشور اعلام کرده بود. اما تنها ۱۰ روز پس از دور نخست مذاکرات مستقیم رهبران دو کشور، دونالد ترامپ قانون حالت فوق العاده و تمدید تحریم‌های کره شمالی را امضا کرد تا کره شمالی نیز به شکل متقابل تمایلی به از بین بردن توان هسته‌ای و موشکی خود نشان ندهد.

موضع گیری و تهدیدهای دو طرف

مقامات کره شمالی پس از اینکه عدم جدیت امریکا در خصوص برآورده ساختن درخواست‌های خود را دیدند اعلام کردند در صورتی که این کشور به مفاد توافقنامه امضا شده میان دو طرف پایبند نباشد کره شمالی توسعه فناوری موشکی و هسته‌ای خود را از سر خواهد گرفت. فروردین ماه سال جاری کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سخنانی از ترامپ درخواست کرد تا به دنبال توافقی قابل قبول و عادلانه برای دو کشور باشد. وی همچنین تاکید کرد تا پایان سال جاری میلادی به دولت امریکا برای اتخاذ تصمیم شجاعانه زمان میدهد. فرصتی که ظاهرا رو به پایان است و مقامات امریکایی نیز چندان تمایلی به بهبود روابط و پیشرفت مذاکرات از خود نشان نمیدهند. همچنین ترامپ و مقامات نظامی کابینه وی تاکید کرده‌اند هر گونه آزمایش موشکی دوربرد یا تست سلاح اتمی جدید در کره شمالی به معنای پایان مذاکرات دو طرف خواهد بود.

احتمال آزمایش دوربردترین موشک ساخت کره شمالی

در ماه‌های گذشته ارتش کره شمالی چندین بار دست به شلیک آزمایشی موشک زده است. اما از آنجا که این موشک‌ها عمدتا از مدل کوتاه برد بودند چندان موجب حساسیت محافل امنیتی غرب و کشورهای همسایه نشد. اما شواهد نشان میدهد این کشور به دنبال آزمایش نمونه جدید از موشک‌های قاره پیمای خود در روزهای آینده است. زرادخانه موشکی کره شمالی شامل موشک‌هایی با تکنولوژی شوروی سابق و تعدادی موشک جدید است که توسط مهندسین این کشور طراحی شده است. دوربردترین موشک‌هایی که تا کنون در این کشور تست شده است دو موشک قاره پیمای هواسونگ ۱۴ و هواسونگ ۱۵ با کد HS۱۴/۱۵ هستند.

موشک بالستیک قاره پیمای HS۱۵

در روز ۲۸ نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی رسانه‌های دنیا از آزمایش موشکی جدید کره شمالی در حوالی ساعت ۳ بامداد به وقت محلی خبر دادند. در ابتدا کارشناسان موشک را از مدل HS۱۴ معرفی کردند که چند ماه پیش از آن نیز شلیک شده بود و گفته میشد که توان هدف گیری ساحل غربی و مناطق مرکزی امریکا را بر روی کاغذ داراست. اما اطلاعات منتشر شده از پروفیل پروازی موشک و ارتفاع گیری وحشتناک آن مشخص میکرد که موشک از مدلی جدید بوده است.

مقایسه ابعاد موشک‌های هواسونگ ۱۴ (پایین) و هواسونگ ۱۵ (بالا)

ظهر همان روز رسانه‌های کره با انتشار تصاویری اعلام کردند موشکی جدید با کد HS۱۵ با موفقیت در این کشور آزمایش شده که توان دسترسی به سراسر خاک ایالات متحده امریکا را خواهد داشت. سایت‌های راداری کشور ژاپن و ناوشکن‌های امریکایی حاضر در این منطقه اعلام کردند موشک فوق در برد ۹۵۰ کیلومتری حدود ۴۴۷۵ کیلومتر ارتفاع گرفته است. در آزمایش ماه جولای موشک HS۱۴ این موشک در برد ۹۹۸ کیلومتری، ۳۷۲۵ کیلومتر ارتفاع اوج گرفته بود. در آن هنگام کارشناسان پنتاگون برد احتمالی موشک را در حالت شلیک نظامی حدود ۱۰ هزار کیلومتر تخمین زدند.

این مسئله به خوبی نشان میداد موشک جدید HS۱۵ قطعا بردی بیشتر در حدود ۱۳ هزار کیلومتر خواهد داشت که این موضوع به معنای تحت پوشش بودن تمام خاک امریکا از جمله ساحل شرقی این کشور و شهرهای نیویورک و واشینگتن خواهد بود.

اینفوگرافی از آزمایشات موشکی کره شمالی بر حسب ارتفاع اوجگیری موشک

حال پیش بینی شده است که ارتش کره شمالی به فرمان کیم جونگ اون قصد دارد مدل بهبود یافته‌ای از موشک HS۱۵ را در حوالی روز کریسمس و یا در روز جشن سال نو میلادی آزمایش کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    دو تا احمق در کنار هم و علیه هم دنیا رو گذاشتن سر کار
    • AU ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      انسان در حال دفاع را احمق خواندن یک حقه ی سیاسی است.
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      111 5
      اتفاقا صادق ترین فردی که می تونه ماهیت آمریکا رو نشون بده همین ترامپ هست. اگه واقعا می خوایین آمریکا رو بشناسین به تمام رفتارها و حرف های ترامپ دقت کنین.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      22 4
      امریکا برای دوشیدن ژاپن و کره جنوبی و... نیاز به یک دشمن بنام کره شمالی دارد . آنها باید یک دشمن جدید در شرق اسیا بتراشند تا نسبت به شروط کره شمالی فکر کنند . در یک دوره ای از تاریخ اخیر اتحاد جماهیر شوروی بعنوان یک دشمن بزرگ برای کشورهای اروپایی و آسیایی نمایش داده می شد که بعد از فروپاشی شوروی اروپا گفتند از این به بعد برای چه باید در مقابل باج خواهی و توهین های آمریکایی ها سکوت کنیم ؟ در نتیجه رییس جمهور فرانسه و صدراعظم سابق المان را به شکلی از راه بدر کردند و افراد کوتله و قدرت طلب را سرکار اوردند .
    • F35 US ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      با راه اندازي نيروي فضايي ارتش ايالات متحده آمريكا به فرمان پرزيدنت ترامپ ، حركت هر نوع موشك قاره پيما به سمت ما و متحدانمان را از همان فضا و با قدرت مدرن ليزري متوقف خواهيم كرد ، جنگ ستارگان واقعي را ما رقم خواهيم زد ، روسيه ، چين و كره شمالي را با خاك يكسان خواهيم كرد ، عيران كه با چارتا تفنگ آب پاش كارش تمومه .
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      75 6
      ۱۴:۵۱ یه قدرت مدرن لیزری هم میزاشتی روی ناوهاتون تو خلیج فارس خوب...... تا موقعی که آرامکو ترکید، لااقل می فهمیدی از کجا خوردی.....!
    • DE ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      47 1
      به F35 گرامی باید گفت هر چه سیستم ضد هوایی آمریکا مستقر در عربستان توانست جلوی چند موشک دست ساز حوثی ها را بگیرد خواهد توانست این موشک‌ها را هم ردگیری و نابود کند البته باید توجه داشت که روی هر کدام از این موشک‌ها 10 عدد کلاهک نصب خواهد شد که در زمانی غیر مشخص از موشک جدا می‌شوند و ردگیری را غیر ممکن می‌کند. آمریکا باید سر عقل بیاید و دست از نابودی دیگر کشورها بردارد همانگونه که از ابتدای پیدایشش این کار را کرده وگرنه خیلی راحت نابود خواهد شد
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      11 2
      یک مرد و یک نامرد زردک
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      9 0
      F35 عه پرظيدنط طرامپ مال عامريكاست؟ اطلاعات عمومي همه را بردي تو بالا.
    • یهمن IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      11 0
      جناب F35 فیک ! از کشور یانکی ها عامریکا اگر به گفته جناب آلو، ایران با تفنگ آب‌پاش کارش تمام باشد! کشورک جعلی و غاصب، رژیم صهیونیستی اظراییل کوچک تنها با آب دهان هشتاد میلیون ایرانی غرق و از صفحه گیتی محو خواهد شد
  • محمد عظیمی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    هیچ کشوری حتی روسیه نمی تواند جلوی آمریکا را بگیرد.این چاق بی خاصیت که بماند.
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      52 7
      در مورد تربیت مزدور و جیره خوار باهات موافقم
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      56 17
      عظیمی باز نظر دادی؟ اخه بیسواد از همه جا بیخبر طبق اخرین براورد های نظامی چه در رزم دریایی چه در موشکی چه در هوایی چه در زمینی و در جنگ الکترونیک که در نشریات خود امریکا هم چاپ میشه روسیه از هر نظر از امریکا سر امد تره بعد جنابعالی از امریکایی ها که حقیقت خودشون رو مینویسن میخوای امریکایی تر بشی؟؟
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      22 48
      امریکا اف22 رو در سال 2005 وارد خدمت کرد ولی سوخو57 در سال 2018 وارد خدمت شد. روسیه هنوز همتای بمب افکن بی2 رو نتونسته بسازه. روسیه یک ناو هواپیمابر داره و امریکا 11 تا ناو هواپیمابر داره. بعد روسیه قوی تره؟ مشرق چرا کوچکترین نظری رو که برعلیه روسیه گفته شده منتشر نمیکنی؟ روس پرستی هم حدی داره. نمیدونم بخش کامنت ها رو پس چرا گذاشتی تو سایت؟
    • DE ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      54 15
      ايران چهل ساله كه با تمام قدرت جلوى آمريكا رو گرفته .
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      4 2
      ای خاک کاهو بر سر هرچه مفلوک و ذلیل است که شلیک نکرده خود را مرد می داند
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      23 6
      امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
  • حسین IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    40 58
    آمریکا هم میشینه که این احمق بهش موشک شلیک کنه!!
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    54 8
    جناب اون 2 بمب اتم بنداز امریکا - با تشکر
    • US ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      35 13
      با کره شمالی یا بی کره شمالی، با روسیه یا بی روسیه، با اتمی یا بی اتمی، با موشک با بی موشک.... با این حجم از غارت یانکی ها مکوم به فنا هستند !!
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      32 5
      نیازی نیست، آمریکا با این حجم از بدهی اقتصادی، این همه بی خانمان و اسلحه ای که تو کشورش وجود داره، روند رو به رشد خشونت، درگیر جنگ داخلی و بعد هم تجزیه می شه.
  • US ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    81 34
    اگر به زور شمشیر و موشک و بمب اتم میشد مملکتداری کرد، که هیچ وقت شوروی نمیپاشید ...
    • ناشناس IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      55 20
      شوروی از خریت خودش ضربه خورد نه از موشک و بمب و اینها . طوری نفوذ کردن به شوروی که تو خواب هم نمیدید . ربطی هم به موشک نداشت . به عنوان قدرت بلوک شرق چون شناخته میشد امریکا از طریق تطمیع و نفوذ و ... تونست قدرت رو در دست بگیره . مثل همین نفوذی های خودمون که 36 سال تو ایران حکومت میکنن و اخر میگن اسلام نمیزاره کاری کنیم در صورتی که تو صنایع دفاعی که اتفاقا اسلام حاکم هست جز پیشرفته ترین کشور ها هستیم. یکی تفکر غربزدگی و وطن فروشی و لیبرالیستی یکی تفکر انقلابی و جهادی و نگاه به جوانان و درون که نیروهای مسلح رو تشکیل میده.
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      0 2
      تفکر جهادی شما احیانا بمب اتمی رو حرام نکرده که دست اسرائیل هندوستان و پاسکتان آمریکا باز باشه؟؟
    • 4231379416 IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      3 2
      حکایت شوروی سابق حکایت فعلی ماست (بیکاری-طلاق-معیشت-گرانی-عدم نظارت) درایران بیداد ثانیه به ثانیه غیرا نا امیدی سرونوشت نامعلوم
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    32 39
    عزیزان طبق تحقیقات علمی، قدرت تمدنی ایالات متحده آمریکا روز به روز در حال کاهش و به سمت پایان و در مسیر ضعف و افوله. و قدرتهای تمدنی دیگه در حال ظهور هستن که مهمترین اونها در آینده "تمدن نوین اسلامی" هست که مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان جوان مژده دادن که هسته های تمدن نوین اسلامی در حال شکلگیری هستن. جوامع و تمدنهای مستقل و خنثای دیگه مثل چین و کره شمالی و روسیه هم احتمالا به تمدن نوین اسلامی خواهند پیوست در عصر ظهور و از پیشرفتهای علمی بی سابقه و خارق العاده امت اسلامی در عصر ظهور بهره خواهند برد
  • FR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    21 32
    آره امریکا هم وایمیسته این هر کاری دلش میخواد بکنه؟!!!؟دستش بره رو شاسی موشک بمبرهای B-52 خاکش رو شخم میزنن!
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      42 13
      همون بمب افکن ها و ناوها رو میگی که برای ایران آورد ( و جرا تنکرد وارد خلیج فـــارس بشه ) و بعد هم یواشکی برشون گردوند.؟؟ :) یا همونایی که تو پایگاه العدید بود و همه رو از ترس تخلیه کرد، دمش رو گذاشت رو کولش و رفت.؟!!
    • حجت IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      10 22
      خواستی نظر بدی بگو B2. چون اونی که می گی مال جنگ جهانیه
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    6 42
    انگلیس متحد آمریکا هست ممکنه اروپا هم به کره حمله کنه
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      41 6
      دیدم وقتی 4 تا کشتی انگلیس رو گرفتیم آمریکا اومد کمکش، پس نگو متحد هستن :)))))))))))))
  • احمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    27 6
    ایکاش مسوولین سیاسی ما قدری از کره شمالی یاد می گرفتند تا براحتی مقابل آمریکا می ایستادنند.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    8 3
    بمب هیدروژنی فقط یکی اش در خود کره شمالی منفجر بشود نه چین و نه ژاپن چیزی ازشون باقی نمی مونه خواهشا دیگر دوران کی ابرقدرت است گذشته این سوالات مال بیست سال پیش است با وجود بمب هیدروژنی که 8 قدرت هسته ای از جمله کره شمالی دارند اگر د فاصله هزار کیلومتری امریکا منفجر بشود امریکا به عصر حجر بر می گردد تو را خدا از این سوالات مسخره نپرسید مقایسه قدرت های نظامی برای کشورهای غیر هسته ای مثل ایران و بقیه دنیاست نه کشورهایی که سلاح جنگ تمام است را دارند
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    16 0
    هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    12 6
    بنازم به کره شمالی اگر همین گونه میش بروند پوزه آمریکا رابه خاک میمالند
    • بابک US ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      35 14
      اصلا آمریکا نابود شد... خب که چی؟ مردم کره شمالی از فلاکت در اومدند؟
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      2 3
      عامل فلاکت جهانیان امریکاست
  • رزمنده دفاع مقدس IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 7
    بهترین تصمین خلع سلاح و خروج از تحریمها انتقال تعدادی از موشکهای دوبرد با قابلیت حمل سلاح اتمی به چین یا روسیه و استقرار فرماندهی یگان موشگی به این کشورها و سپس انعقاد قراداد با امریکا پیشنهاد میگردد امید است رهبره کره جنوبی مذاکره کننده قوی و راهبردی داشته باشد
  • ناشناس IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    14 5
    بهترین زبان برای آمریکا، زبان کره شمالی است .
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    2 1
    رقابت تسلیحات اتمی جزاطاله سلطه حکومتهای دیکتاتوری بر مردم خودشان مشکلی را حل نخواهد کرد .چون هیچ دیکتاتوری جرأت بکارگیری آن علیه طرف مقابل را ندارد.زیرا می داند به قیمت نابودی و پایان سلطه خودش تمام می شود. و این کار را نخواهد کرد.زیرا این مبارزه دوتا هفت تیر کش نیست .
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    16 3
    من می خواهم تابعیت کره شمالی را دریافت کنم. اما متاسفانه روند بسیار مشکلی دارد. آرزوی من زندگی در کشوری است که اثری از تورم و بیکاری و اعتیاد و ترافیک و ربا و فحشا و.. در آن نیست.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    8 2
    مشرق سلام یک سری به "تی وی پلاس" بزنید ببینید چطور داره تبلیغ بی حجابی و بی حیایی رو می کنه.حتما فیلم "لحظه به خاک سپردن پیکر محبوب ترین دختر ایران" و"دختر زیبای ملکه آفریقا از ازدواج پرسروصدایش با پسر خوش استایل ایران می گوید" را ببینید.متولیان فرهنگی و شما ژورنالیستها کجا سیر می کنید؟ چرا کسی جلو این اباحه گریها رو نمی گیره؟
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 10
    سلام هموطن تهدید روس برای ایران از آمریکا بیشتر است اما آمریکا و غرب اگر میتونستن تا بحال روسیه را نابود کرده بودند تا برکل خاورمیانه مسلط شوند اما سلاحهای روس در اقیانوس منجمد شمالی هرگونه جسارت را از آنها گرفته و خطا کنند گران تمام میشود
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    5 0
    این بمب وموشکها حق ایران بود که از ایران گرفتن
  • Majid IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    4 0
    هیچ جنگی در کار نیست
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    2 1
    پیشگوی خودشون گفته یک آتش ناگهانی نیویورک ( شهرجدید ) رابه نابودی میکشاند قبلا هم برجهای دوقلو توسط پرنده آهنین و مجبورکردن نیویورکیها به نوشیدن آب آمیخته به گوگرد ! اوزیادرو آمریکا تکیه نمیکنه چراکه درآخرالزمان اواصلا اسمی ازامریکا نمیبره ظاهرا قبلا تکه تکه شده !
  • کارشناس IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    1 10
    وقتی چنین قدرتهایی دست جهان سوم بیوفته دنیا را تحدید میکند. دست یک عده وحشی از خدا بی خبر
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      4 2
      شما زياد حرص نخور عزيز. فعلا كه آمريكاى جهان اولى از خدا باخبر با تكنولوژيش دنيا رو تهديد ميكنه و دو بار هم از بمب اتم استفاده كرده :)
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    8 1
    ای ول ای وله، ای ول کیم جونگ اون، یله، ای ول
  • داریوش IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    10 0
    آقای روحانی توجه کنند عاقبت مذاکره با آمریکا مساوی با بدعهدی حالا هی دنبال مذاکره با آمریکا باش و کشور را مجبور به درجا زدن بکن
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 0
    همش جنگ همش زد و خورد همش تنش،حالم بهم خورده
  • محسن IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 0
    برو گمشو F35
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    1 0
    موشک قاره پیما بدون کلاهک هسته ای بی معناست یعنی حالا که ما از درون بمب هسته ای رو حرام اعلام کردیم، دیگه دستمون به آمریکا نمیرسه در حالی که خودمون محاصره ی هسته ای شدیم!
  • بهزاد IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    1 0
    کسی نیست به آقای ترامپ بگه اگه سلاح هسته ای بده چرا شما دارید شماسلاح های هسته ایهایتون رو نابود کنید تا همه دنیا نابود کنند شما اولین کشور استفاده کننده از سلاح هسته ای بوده اید بنا بر این سلاحیت اظهار نظر در این مورد را نداری
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    1 0
    بهر صورت در دسترس بودن و در تيررس شدن آمريكا با اين قلدري و زورگويي كار عالي است بلكه كمي آدم بشه
  • TR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    23 1
    مردم دارن از گشنگی جلبک میخورن چ افتخاری داره ای آخه
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 1
    دؤلتمردان امریکا بخصوص ترامپ جز قدرت نمایی. چیزی دیکر بلد نیستن از بالا همه دنیا رو می بینند پس باید کره شمالی حق داره خودی نشون بده تا از او نا. امتیاز بگیره ؤسرجاشون بشینند
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    1 0
    تعجب آور كه در اينجا واضحا از كشورهاي كمونيستي مثل كره شمال ،روسيه،چين حمايت ميشه واونا را الگو قرار ميديد،انگار يادتون رفته كه ما مسلمونيم، از شعار نه شرقي نه غربي شما فقط نه غربي را گرفتيد
  • 09172600745 IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    2 3
    کرہ شمالی ہم مثل ما ملتش زیرفشار تورم 'بیکاری وھزاران مشکلات بخاطر تحریم هستند هرچند رهبر ومقامات دنبال راه حلی جهت رفع تحریم هستند ولی متأسفانه مقامات آمریکایی یه عده سلطه گر، بی رحم وباج گیرند. خدالعنت کنه این موجودات عوضی
  • حسین‌ ES ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    3 1
    دم‌‌کره‌شمالی‌کیم‌جونگ‌اون‌گرم‌به‌این‌میگن‌غیرت‌‌سیاست‌مداران‌ایران‌یاد‌بگیرید.
  • بی نام NL ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    5 2
    مشرق نیوز یک خبرگذاری عقده ایی
  • IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    1 1
    موشک Hwasong-15 از موتور روسی RD-250 استفاده میکنه و تا اربفاع 5000 کیلومتر از سطح زمین بالا میره. اگه این موتور RD-250 رو از کره بخریم باهاش میتونیم ایستگاه فضایی در مدار قرار بدیم یا به ماه و مریخ کاوشگر بفرستیم.
  • قهوه ساز نوا IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    0 0
    همه دنبال خره میدوون
  • علی IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    0 1
    دولتهایی نظیر کره ،با آزمایشهایشان باید نشان دهند که دیگر ،جای قلدوری نیست ، و یا گرنکشی نیست. اتفاقاً کره خیلی هم کار درستی میکند، چون در طی سالها ، امریکا را شناخته و میداند که نبایستی بهش اعتماد کند . چون خود امریکا یک جنایتکار جنگی بحساب میاد .و فکر میکنه با قلدوری میتونه هر کاری کنه .
  • A IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    1 2
    توی چه دنیایی زندگی میکنم؟؟ زندگیمان شده تماشای نبرد سگان ،چه زرد و چه چاقالو .... حق دنیاست وقتی سکان در دست کله پوک های افسار بریده ای امثال اینان باشد... زنده باد یاد کوروش کبیر که با عدالت جهانی را تسخیر کرد نه تهدید و تحریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس