کد خبر 763202
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که رهبر کره شمالی تصمیم خردمندانه‌ای گرفته است.

 به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به گزارش‌ها درباره متوقف شدن برنامه‌های کره شمالی برای موشک به سمت آب‌های جزیره «گوام»، گفت که «کیم یونگ اون»، رهبر این کشور تصمیم عاقلانه‌ای گرفته است.

وی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «'کیم یونگ اون' از کره شمالی، تصمیم بسیار خردمندانه و منطقی‌ای گرفته است. اتخاذ تصمیم‌های دیگر فاجعه‌بار و غیرقابل قبول می‌شد. »

منظور ترامپ از این تصمیم، گزارش‌هایی است که می‌گویند رهبر کره شمالی بعد از تهدیدهای ترامپ برنامه حمله موشکی به گوام را متوقف کرده است.

خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد «کیم جونگ اون»، در جریان بازرسی از نیروهای موشکی کره شمالی از ارتش این کشور بابت طراحی برنامه‌ای «دقیق» جهت پرتاب موشک تقدیر کرد. «اون» علی‌رغم این گفت در صورتی که ایالات متحده به «اقدامات بسیار خطرناک» خود در شبه جزیره کره ادامه دهد، دستور انجام این آزمایش موشکی را خواهد داد.  

ارتش کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد در حال «بررسی طرح عملیاتی» برای حمله به مناطق اطراف «گوام» با موشک‌های بالستیک استراتژیک دارای برد متوسط و دوربرد است.  

این تهدید تنها ساعاتی بعد از آن مطرح شد که ترامپ به پیونگ‌یانگ هشدار داد چنانچه به تهدید آمریکا ادامه بدهد با «آتش و خشمی رو به رو خواهد شد که دنیا هرگز ندیده است. »

«گوام» از پایگاه‌های استراتژیک آمریکا و محل استقرار بمب‌افکن‌های این کشور است. همچنین هزاران نفر از نظامیان آمریکا و خانواده‌هایشان در این منطقه مستقر هستند.

سخنگوی ارتش کره شمالی در آن بیانیه هفته گذشته به آمریکا هشدار داد که مانورهای نظامی اخیر این کشور، من‌جمله آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای آمریکا در هفته گذشته، ممکن است باعث ایجاد یک «درگیری خطرناک» شوند.

کره شمالی به طور خاص تهدید کرد که به پایگاه نیروی هوایی آندرسن که محل استقرار بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا است، حمله خواهد کرد.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پنتاگون هشدار داد در صورتی که کره شمالی اقدام به پرتاب موشک به سمت آب‌های گوام کند، جنگ آغاز خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 21
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    25 18
    نکنه واقعا فکر کردی می خواست حمله اتمی کنه!؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
      35 21
      بازم کاسه لیسان امریکا،چرا پس ترامپ وقتی قبل از اینکه کیم جونگ اون تهدید کنه گوام رو می زنم گفت به کره حمله می کنم وفلان می کنم جا زد وحشی ابله؟پس چرا اون حمله نکرد؟چرا هیچ غلطی نتونست بکنه امریکای وحشی؟کره چرا بیاد اول حمله کنه؟مطمئن باش وقتی امریکا حمله کنه سلام کره شمالی به مادر تک تک امریکایی ها ابلاغ خواهد شد! طرفداران کاسه لیس ایرانی امریکا اولین کسانی خواهند بود که زیر بمب های امریکا کشته می شوند.
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
      1 3
      تو عزیزم چرا انقدر سنگ کره‌ای‌ها را به سینه میزنی نکنه کیم جون اونگ؛ آقاته!
  • مهراک IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    26 44
    تهدید ترامپ جواب داد این تو بمیری اون تو بمیری نیست.
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
    3 1
    کره شمالی روی ترامپ و آمریکا رو کم کرد . بیچاره ترامپ چقد مچکرم مچکرم راه انداخته اونم نسبت به رهبر کره شمالی . با آمریکایی ها باید مثل خودشون رفتار کرد . مقایسش کنید با رفتار توهین آمیز ترامپ با ایران...
  • NL ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
    1 2
    به نظر من حمله به کشورهایی مثل کره شمالی اصلا معنی نداره حکومتهایی که جان و مال مردمشون را فدای اهداف نظامی خودشون می کنند و معیشت و اقتصاد مردم را زیر پا له می کنند و نتیجه اش نارضایتی مردم و اقتصاد ضعیف و در نهایت براندازی حکومتشان است.وقتی مردم کره شمالی علیه حکومتشون قیام کنند هیچ کدوم از این موشک ها و سلاح ها به درد نخواهد خورد
  • آریا IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
    4 0
    این مسئله ثابت می‌کند هرچه لوازم قدرت و اراده برای ایستادگی در برابر آمریکا بیشتر باشد توقعات نامشروع یانکی‌ها کمتر میشه والبته عکس آن نیز کاملا صادق است نمونه اش هم برجام ، حالا می بینید که همین سگ هار و دیوانه « ترامپ » چگونه با سوزش سلاح‌های اتمی کره کنار امده و آن را به عنوان یک واقعیت زهرمار خواهد کرد ! کره ای ها خیلی خوب از برجام درس گرفتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس