موشک‌

نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی گفته‌اند، موشک‌های قاره‌پیمای کره شمالی می‌تواند هر نقطه‌ای در خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

به گزارش مشرق، ارزیابی‌های نیروهای آمریکایی مستقر در کره‌جنوبی نشان می‌دهد که موشک بالستیک قاره‌پیمای «هواسونگ-۱۵» کره‌شمالی می‌تواند هر نقطه‌ای در خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، بنا به ارزیابی‌های اولیه انجام گرفته،‌ موشک مذکور دارای بردی در حدود ۱۲ هزار و ۸۷۴ کیلومتر (معادل ۸۰۰۰ مایل) است.

در این زمینه:

عکس/ آزمایش موشک جدید در کره شمالی

بنا بر این گزارش، کره شمالی در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۷ میلادی، یک فروند از این موشک را مورد آزمایش قرار داده بود.

طبق این ارزیابی که در نشریه «استراتژیک دایجست ۲۰۱۹» و از سوی فرماندهی نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی منتشر شده، کره‌شمالی همچنین دو نوع دیگر از موشک‌های قاره‌پیما موسوم به «هواسونگ ۱۳» و هواسونگ ۱۴» در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش، کره‌شمالی در تاریخ ۴ جولای ۲۰۱۷ میلادی، یک فروند موشک هواسونگ ۱۴ را نیز آزمایش کرده بود.

این ارزیابی تأکید می‌کند که «در حالی که کیم‌جونگ اون (رهبر کره‌شمالی) دستور به برچیده شدن سایت‌های آزمایش موشکی و نیز تأسیسات آزمایش هسته‌ای در پونگ‌-ری داده، اما هنوز اقدامات زیادی برای هدف نهایی خلع سلاح اتمی کره‌شمالی باید صورت پذیرد.»

پیش از این نیز، مقام‌های آمریکایی گفته بودند که موشک‌های به تازگی آزمایش شده از سوی کره شمالی که بسیار شبیه به موشک‌های «اسکندر» ساخت روسیه هستند، می‌توانند از سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا حاضر در منطقه عبور کنند. 

کره شمالی سه فروند از این نوع موشک را در ۴ و ۹ مه (۱۴ و ۱۹ اردیبهشت) در شمال غربی این کشور آزمایش کرد. این موشک‌ها با پرواز در ارتفاع پایین و بدون خروج  از جو زمین ، قبل از سقوط به «دریای ژاپن» حدود ۱۸۰ مایل پرواز کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    0 0
    ما هم باید یه فکری به حال برد موشک هامون انجام بدهیم تا حداقل ده هزار کیلومتر رو پر کنه
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    9 1
    ایران تکنولوژی آن را از کره شمالی بگیره
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    5 0
    تا الان که نزده و نخواهد زد اما مردم در کره شمالی چطور زندگی می کنند؟ آیا شکمشان سیر هست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس