عراق

تاکید عبدالمهدی بر ادامه فعالیت دولت خود تا تشکیل دولت جدید، دیدار سفیر انگلیس در عراق با بارزانی، بررسی روابط نظامی میان عراق و ایتالیا از جمله خبرهای مربوط به عراق است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الفرات، عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی عراق بر  ادامه فعالیت دولت خود تا زمانی که دولت جدید تشکیل شود، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

سه شرط نامزد نخست‌وزیری عراق برای احزاب

جوکر؛ نقد سرمایه‌داری یا عامل اغتشاشات خیابانی؟

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، نشست امروز کابینه عراق به ریاست عادل عبدالمهدی برگزار شد. این بیانیه آورده است عبدالمهدی در  ابتدای این جلسه تاکید کرده است که دولت به فعالیت خود تا تشکیل دولت آتی ادامه خواهد داد. وی افزود دولت، اقدامات زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه کشاورزی و اشتغال و تشویق تولید ملی انجام داده است.

برهم صالح رئیس جمهوری هنوز مامور تشکیل دولت جدید را معرفی نکرده است و عادل عبدالمهدی که اخیرا استعفا کرده همچنان ریاست دولت پیشبرد امور را برعهده دارد.

دیدار روسای فراکسیون‌های پارلمانی با برهم صالح

خبر دیگر اینکه شبکه الفرات به نقل از یک منبع آگاه از نشست روسای فراکسیون‌های پارلمانی با برهم صالح رئیس جمهوری عراق خبر داد که قرار است امشب برگزار شود. این منبع گفت نشست روسای فراکسیون‌های پارلمانی و برهم صالح امشب برگزار خواهد شد. این منبع این نکته را که رئیس جمهوری، فهرست اسامی نامزدهای نخست وزیری را دریافت کرده باشد، تکذیب کرد.

این منبع اسامی هیئتی را که قرار است در کاخ السلام با برهم صالح دیدار کنند اعلام کرده است که شامل محمد الخالدی، هشام السهیل، امجد العقابی، الشیخ د عبود العیساوی،حسین عرب،هیثم الجبوری، زینب الخزرجی، عبد عون، عباس یابر، میسون الساعدی،یونادم کنا،هدی سجاد، زهرة البچاری، الشیخ ناصر ترکی، الشیخ عادل المحلاوی، الشیخ علی سعدون الامی،ندی جودت شاکر،حسین الفائز، نسرین الوائلی،جمال فاخر، محمد رضا، سعد مائع،،هوازن الشمری، مهی الجنابی، حسن جلال و عبد الباری المدرس است.

بررسی روابط نظامی میان عراق و ایتالیا 

الفرات از بررسی روابط نظامی عراق و ایتالیا خبر داد. بر اساس این گزارش، نجاح الشمری وزیر دفاع عراق امروز سه شنبه، لورینزو گویرینی همتای ایتالیایی خود و هیئت همراه را به حضور پذیرفت.   بر اساس بیانیه وزارت دفاع  عراق، در این دیدار که شماری از فرماندهان ارتش ایتالیا و مقامات ارشد وزارت دفاع عراق هم حضور داشتند، روابط نظامی میان دو کشور و راه‌های تقویت آن در بالاترین سطوح بررسی شد.

بر اساس این بیانیه، وزیر دفاع عراق از ایتالیا به خاطر حمایت مستمر و قرار گرفتن در کنار عراق در زمینه آموزشی در چارچوب پیمان ناتو و تقویت فعالیت‌های علمی و آموزشی برای افزایش توانمندیهای نیروهای عراقی تشکر کرد.

وزیر دفاع  ایتالیا هم بر پایبندی به مبارزه با تروریسم تاکید و از نیروهای عراقی به خاطر پیروزی که بر باندهای داعشی به  دست آوردند، تشکر کرد. وزیر دفاع ایتالیا بر ادامه آموزش و همکاری با عراق در تمام‌ زمینه‌ها تاکید کرد.

نتایج عملیات حشد شعبی در چارچوب «اراده پیروزی» 

معاون فرمانده عملیات حشد شعبی در شرق الانبار نتایج عملیات حشد شعبی در قالب عملیات بزرگ اراده پیروزی را عالی توصیف کرد.  عماد الزیدی امروز سه شنبه گفت عملیاتی که یگان‌های حشد شعبی در شرق الانبار در چارچوب عملیات اراده پیروزی در مرحله هفتم آن انجام می‌هند به نتایج خیلی خوبی منجر شده است. وی تاکید کرد همبستگی و انسجام بسیار قدرتمندی میان نیروهای حشد شعبی و ارتش برقرار است.

بر اساس پایگاه اطلاع رسانی هیئت حشد شعبی، الزیدی گفت صبح روز سه شنبه(امروز) مرحله دوم از عملیات اراده پیروزی«۷» برای بازرسی و پاکسازی مناطق شرق استان الانبار همزمان با ورود اطلاعاتی مبنی بر وجود عناصر مشکوک و همزمان با آغاز عملیات در بخش‌های دیگر آغاز شد. وی خاطر نشان کرد روحیه و عزم بالا در رزمندگان و انسجام و همبستگی بسیار قوی میان نیروهای حشد شعبی و ارتش عراق وجود دارد و این عملیات به نتایج خیلی خوب منجر شده است.

یک یگان مشترک از فرماندهی عملیات حشد شعبی در استان دیالی و یگان پشتیبانی تابع فرماندهی و پزشکی حشد و مهندسی میدان و اطلاعات حشد هم عملیات امنیتی را برای پیگرد بقایای گروه تروریستی داعش در حوض الثلاث در شمال شرقی دیالی در چارچوب مرحله دوم عملیات اراده پیروزی ۷ آغاز کردند.

 دیدار سفیر انگلیس در عراق با بارزانی

 خبر دیگر از عراق اینکه، سفیر انگلیس در بغداد امروز به تفرجگاه صلاح الدین در اربیل رفت و با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان دیدار کرد.

بر اساس بیانیه دفتر بارزانی، رئیس حزب دموکرات، در تفرجگاه صلاح الدین اربیل، با استفان هیکی سفیر انگلیس در عراق و هیئت همراه دیدار کرد. این بیانیه آورده است طی این دیدار، اوضاع سیاسی و مشکلات و چالش‌هایی که روند سیاسی عراق با آن روبرو است و نیز خواسته‌های تظاهرات کنندگان و نگرانی درباره ورود کشور به حالت خلاء اداری و قانونی بررسی شد. این بیانیه افزود همچنین در این دیدار به روابط اقلیم کردستان و انگلیس پرداخته شد.

بر اساس این بیانیه، سفیر انگلیس در این دیدار اعلام کرد که کشورش تمایل دارد که اقلیم کردستان، قدرتمند و یکپارچه باشد. این بیانیه آورده است در بخشی دیگر از این دیدار، دو طرف به تبادل دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره اوضاع سوریه و خطرات گروه داعش پرداختند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس