کد خبر 1019867
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
رژیم غذایی نمایه

عزتیان گفت: در هنگام بروز آلودگی هوا مردم نباید از مصرف میوه و سبزی حاوی ویتامین‌ E و C غافل شوند.

به گزارش مشرق، رضا عزتیان رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت با اشاره به مصرف مواد غذایی مناسب در هنگام بروز افزایش ذرات معلق در هوا اظهار کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا سیستم ایمنی و تنفسی بدن تضعیف می شود و ما باید با مصرف مواد غذایی مختلف ایمنی بدن را تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی در معرض ابتلا به سنگ صفرا هستند؟

رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت تاکید کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا مصرف انواع ویتامین های E و C را نباید فراموش کنیم و خوشبختانه باید بگویم که میوه و سبزیجات سرشار از منابع ویتامین E است.

عزتیان بیان کرد: هنگامی که ذرات معلق هوا و به اصطلاح آلودگی هوا ایجاد می شود باید اهمیت بیشتری به سیستم ایمنی بدن خود بدهیم تا سلامتی مان حفظ شود که در این شرایط مصرف میوه و سبزی تازه همچنین لبنیات و به خصوص شیر کم چرب کمک زیادی در کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا می کند.

او گفت: مصرف سبزی‌هایی مانند جعفری کلم، ریحان شلغم ویتامین c و مرکباتی مانند پرتقال را نباید به هنگام افزایش آلاینده ها فراموش کنیم زیرا این مواد غذایی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و ریه ها می‌شوند.


مصرف ماهی و ادویه جات

عزتیان گفت: در هنگام بروز آلودگی هوا نباید از مصرف ویتامین E غافل شویم که در این میان بهتر است که ویتامین از منابع گیاهی مانند ماهی و ادویه جاتی مثل فلفل قرمز و اسفناج استفاده شود.

او یادآوری کرد: به هنگام بروز آلودگی هوا باید میزان مصرف لبنیات بخصوص شیر کم چرب افزایش پیدا کند.

رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت تاکید کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا مصرف انواع ویتامین های E و C را نباید فراموش کنیم و خوشبختانه باید بگویم که میوه و سبزیجات سرشار از منابع ویتامین e است .
عزتیان بیان کرد: که هنگامی که ذرات معلق هوا و به اصطلاح آلودگی هوا ایجاد می شود باید اهمیت بیشتری به سیستم ایمنی بدن خود بدهیم تا سلامتی مان حفظ شود و در این شرایط مصرف میوه و سبزی تازه همچنین لبنیات و به خصوص شیر کم چرب کمک زیادی در کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا می کند .

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس