image-20191120145939-2.jpeg

آیا بی بی سی فارسی و رسانه های وابسته به انگلیس و آل سعود که در روزهای اخیر بارها درباره قطع اینترنت ابراز نگرانی کرده اند، برای کسب و کار مردم ایران نگران هستند؟!

سرویس سیاست مشرق- روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛  با «ویژه های مشرق» همراه شوید.

*******

** سانسور «خروش مردم علیه اشرار» در روزنامه های اصلاح طلب

آشوبگران و اوباش در روزهای اخیر، اقدامات شنیعی انجام دادند. تاکنون چند تن از ماموران خدوم ناجا و بسیجیان و پاسداران و حافظان امنیت کشور به دست اوباش وحشی، مظلومانه به شهادت رسیدند. شهید «مرتضی ابراهیمی» فرمانده گردان امام حسین(ع) بسیج ملارد یکی از شهدای روزهای اخیر است که تنها 38 روز از تولد فرزندش «محمد سینا» سپری شده است.

آتش زدن قرآن و به آتش کشیدن بانک، پمپ بنزین، آمبولانس، ماشین آتش نشانی و غارت مغازه های مردم و فروشگاه های زنجیره ای تنها بخشی از اقدامات جنایتکارانه اوباش در روزهای اخیر است.

در پی این اقدامات وقیحانه، مردم غیور ایران اسلامی هوشمندانه به صحنه آمده و با حضور گسترده در شهرهای مختلف کشور، اقدامات جنایتکارانه اوباش را محکوم کردند.

اما نکته قابل تأمل اینجاست که خروش مردم علیه اشرار در روزنامه های اصلاح طلب سانسور شد. روزنامه های همشهری- ارگان رسانه ای شهرداری تهراناعتماد- به مدیرمسئولی الیاس حضرتی نماینده اصلاح طلب مجلس- مردم سالاری- به مدیرمسئولی مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح طلب مجلس، شرق، سازندگی- ارگان حزب کارگزاران به دبیرکلی غلامحسین کرباسچیآرمان، هفت صبح، شهروند، صدای اصلاحات، دنیای اقتصاد و...در صفحه اول خود هیچ اشاره ای به راهپیمایی عظیم مردم ایران نداشتند.

روزنامه های اصلاح طلب پیش از این نیز تشییع پیکر شهدای گمنام، تشییع پیکر شهدای مدافع حرم، تشییع پیکر شهدای حافظ امنیت، راهپیمایی مردم در محکومیت اغتشاشات دی 96 و...را نیز سانسور کرده بودند.

**علت اصلی اغتشاشات،پخش دادگاه مفسدان از تلویزیون است!

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «نهادینه کردن پرهیز از خشونت» به قلم «جعفر گلابی» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت:« بسیاری از مردم از عملکردهای برخی مسئولان ناراحت و ناراضی هستند. بسیاری از جوانان عدم رضایتشان به عصبانیت و خشم مبدل شده است. اختلاس و رانت‌ها و همچنین ریخت و پاش‌های مفصل که بعضا با افتخار از تلویزیون پخش و هر روز در قالب سمینارها و همایش‌ها نمایش داده می‌شوند و بسیاری از بی‌خردی‌ها و ناکارآمدی‌ها صبر مردم را لبریز کرده است. این همه خودش را در گرانی بنزین نشان می‌دهد».

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که علت خشم و عصبانیت مردم «اختلاس ها و رانت هایی است که از تلویزیون با افتخار پخش می شود».

این ادعای مضحک در حالی است که اتفاقا مبارزه جدی با فساد و به خصوص فساد دانه درشت ها، نه تنها مردم را عصبانی نمی کند، بلکه به دلیل اجرای عدالت، استقبال افکارعمومی جامعه را در پی دارد.

در ماههای اخیر قوه قضاییه در اقدامی تحسین برانگیز با مفسدان، فارغ از اینکه متهم در کدام قوه فعالیت داشته یا به کدام جناح سیاسی منتسب بوده، برخورد کرده و آنان را به پای میز محاکمه کشانده است.نکته قابل توجه اینجاست که  اقدام تحسین برانگیز دستگاه قضا با واکنش منفی اصلاح طلبان مواجه شد.

حالا در شرایطی که مستندات متعدد از نقش دولت های متخاصم در آشوب ها به دست آمده و اوباش دستگیر شده اعتراف کرده اند که در خارج از کشور آموزش دیده اند، رسانه های اصلاح طلب مدعی شده اند که ریشه اصلی اغتشاشات، اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با فساد است.

گویا طیف اصلاح طلب از دو مسئله به شدت نگران است، اول مبارزه قاطع دستگاه قضا با فساد و دوم افشاشدن ماهیت اصلی عوامل آشوبگر

**حامیان مفسدان اقتصادی، نگران کسب و کار مردم شدند

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «دود اغتشاش در چشم کسب و کار مردم؛ قطع اینترنت با اقتصاد ایران چه می کند؟» نوشت:«گسترش نفوذ اینترنت و فضای مجازی در اقتصاد ایران، فضای گسترده‌ای را برای راه‌اندازی و فعالیت کسب و کارهای خرد فراهم کرده است؛ کسب و کارهایی که با سرمایه‌ای محدود در فضایی وسیع به فروش محصولات خود مشغول هستند و در سال‌های گذشته، سهم خود از اقتصاد ایران را بیشتر کرده‌اند. آشوب‌هایی که در روزهای گذشته تعدادی از شهرهای ایران را فرا گرفته، باعث تصمیم شورای عالی امنیت ملی در محدود کردن دسترسی به فضای مجازی شده و همین امر، فضای فعالیت بسیاری از کسب و کارهای مجازی را به خطر انداخته است».

در شرایطی که نهادهای امنیتی به جهت حفظ امنیت و آرامش مردم، به صورت موقت در دسترسی به اینترنت محدودیت ایجاد کرده اند، رسانه های اصلاح طلب فریاد وامصیبتا سر داده و به اقدام هوشمندانه اعتراض کرده اند.

مقامات ارشد آمریکایی در روزهای اخیر بارها درباره محدودیت ایجاد شده در اینترنت در ایران ابراز ناراحتی کرده و تاکید کرده اند که این محدودیت باید برداشته شود. یک سوال؛ آیا مقامات آمریکایی نگران کسب و کار و معیشت مردم ایران هستند؟! آیا بی بی سی فارسی و رسانه های وابسته به انگلیس و آل سعود که در روزهای اخیر بارها درباره قطع اینترنت ابراز نگرانی کرده اند، برای کسب و کار مردم ایران نگران هستند؟!

همصدایی رسانه های اصلاح طلب با مقامات آمریکایی و رسانه های معاند موضوع مهمی است که باید از سوی نهادهای ذیربط مورد پیگیری قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    93 9
    بعد همینها داخل حکومت و مدیران و نمایندگان هم هستند؟! معلومه که خرابکاری هم میکنند!
    • سید IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      58 18
      خیانت اصلاج طلبان تهوع آور با این روزی نامه هایشان تداعی کننده خیانت منافقین با روزی نامه «مجاهد»شان است!
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      19 4
      پخش دادگاه مفسدان اقتصادی رانتخواران و افساد طلبان را به وحشت انداخته است.
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      15 13
      دقیقا سیدجان.... آدم یاد اون روزهای دردناک میفته! بمبگذاری و ترور و... که این منافقانی که برخی از نزدیکان امام حتی، باورشون نمیشد که اینقدر اینها مزدور و خائن هستند!
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    57 43
    از لاک دفاعی بیا بیرون مشرق و خجالت بکش.
    • حسن IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      21 25
      خجالت را شما وظیفه شما باید بکشد که از مزدوران وخیانتکاران حمایت می کنید البته حتما از ته کاسه آنها به شما هم چسبانده اند وشما دارای ادای دین می کنی
    • رضا IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      6 12
      حسن آقا ظاهرا شما از سره کاسه بهت میرسه اینقد جوش نزن برات ضرر داره یه نگاه به نسبت های فامیلی چپ و راست بنداز میفهمی. البته اگه اهل فهمیدن باشی
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      7 9
      خودت از لاک دربیاوخجالت بکش.درود خدا برمشرق جان.
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      6 1
      حسن جان . بیشعور . این دوستمون کی از مزدوران حمایت کرد ؟؟
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    31 7
    پرزیدنتی که تا شلوغ میشه فرار میکنه جای امن و مسئولیت هاش را به گردن دیگران می اندازه بهش امید نیست
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    14 6
    جعفر گلابی که اینجا اسمشو آوردید واقعا گلابیه ... حیف میوه گلابی که برا ایشون بکار ببریم...
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    24 4
    اتفاقا دستگیری دان باعث شده بود مردمی اندازه یک ارزن امیدوار شوند
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    26 7
    لعنت خداوند بر منافقین و خائنین وخناسان و مزدوران و مزدوران و مزدوران و مزدوران و مزدوران و مزدوران و دروغگویان و دروغگویان و دروغگویان و دروغگویان و دروغگویان و دیوثان سیاسی وطن فروش
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    32 13
    لعنت خداوند بر مزدورنامه های زنجیره ای منافق و خائن و دیوث سیاسی وطن فروش
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    16 8
    لعنت خدا بر افساد طلبان‌.
  • کامران IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    8 2
    تازه ترین شوی مسخره ی دولت جلو انداختن این زنیکه چرند گو است.
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    7 4
    امنبت را از فتنه گران و بی وطنان اصلاح طلب بگیرید. شک نکنید اینها مزدورند.
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    5 3
    نوبت دادگاه شما افساد طلبان هم میرسه حالا همش کر کری بخونید تا وقتش .از عدالت نمی توانید فرار کنید.ولایمکن الفرارمن حکومته.!
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    6 2
    اتفاقا دستگیری مفسدان باعث شده بود مردم یک ارزن امیدوارتر بشوند
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    4 2
    مشرق عزیز میشه راجب روح‌الله زم هم باسندومدرک مطلب بدید.ممنون میشیم.واقعا کارتون درست وبینظیره.
    • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      3 1
      زم خودش بهترین سنده‌.!
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    13 4
    بابا وصل کنید این اینترنتو ... اه
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      5 22
      حالا چند روز کمتر فیلم ... ببین.
  • موسوی IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    10 8
    مشرق نیوز عزیز خواهشا منتشر نکن. از دیشب بخش کامنت های سایت طرفداری رو دیر وقت باز میکنن و کلیه اکانت های بچه های انقلابی رو دارن میبندن. تمام هماهنگی های آشوب و قرارها داره اونجا انجام میشه. منکه صدام به جایی نرسید . شما یه کاری بکنین. اسکرین شات هم تا دلتون بخواد من موجود دارم.
  • مجتبی IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    8 4
    چیزی که لازم داریم اینه : احزاب سیاسی آزاد
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    7 3
    شما که کارتان خروشیدن است چیز مهم و جدیدی نیست که بخواهد در روزنامه چاپ شود
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    7 11
    مرگ بر آمریکا
  • رضا IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    3 0
    فقر و بیکاری و خودفروشی و ناموس فروشی و گور خوابی و ... هم همه اش کشکه و فقط علت پخش دادگاه مفسدان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس