کد خبر 1007119
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
نصب ماهواره سایوز بر روی لانچر - قزاقستان

روسیه برای کمک به ماموریت‌های ناسا در ایستگاه بین‌المللی فضایی، فضاپیماهای سایوز بیشتری می‌سازد.

به گزارش مشرق، درحالی‌ که آمریکا قصد دارد وابستگی خود به موشک‌های روسی را از بین ببرد، روسیه خود انتظار دارد که برای مدتی به آمریکا کمک کند. 

بیشتر بخوانید:

روسیه ۳۳ ماهواره به فضا پرتاب کرد

«دیمیتری روگوزین» رئیس سازمان فضایی روسیه به تازگی دستور ساخت دو فضاپیمای «سایوز ام‌.اس» (Soyuz MS) را صادر کرده است. یکی از این فضاپیماها به ناسا در اعزام فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی کمک خواهد کرد؛ این تصمیم به دنبال نامه ی «جیم برایدنستاین» مدیر ناسا اتخاذ شد که در آن نسبت به تاخیر در آغاز پروازهای تجاری فضاپیماهای آمریکا هشدار داده بود. سایوز دوم برای پروازهای جهانگردی آمریکا به فضا که قرار است اواخر سال ۲۰۲۱ انجام شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جای تعجب نیست که روسیه از این دستور به عنوان فرصتی برای انتقاد از برنامه‌های آمریکا استفاده کرد. بنا بر گزارش‌ها، این کشور به آمریکا هشدار داده است که به منظور دستیابی به هدف خود برای انجام پرواز تجاری در بهار ۲۰۲۰،  به صندلی‌های بیشتری نیاز دارد. 

مدیر سازمان فضایی روسیه اعلام کرد، آمریکا در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی به ظرفیت بیشتری برای رفتن به فضا نیاز دارد و ساخت فضاپیماهای بیشتر به تحقق این هدف کمک می‌کند. وی خاطر نشان کرد که ساخت این فضاپیماها دو سال طول می‌کشد.

البته این لزوما نشانه مشکل جدی برای آمریکا نیست؛ شرکت اسپیس ایکس همچنان امیدوار است که پرواز سرنشین‌دار دراگون را  اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی انجام دهد و احتمالا روسیه و آمریکا مدتی به همکاری با یکدیگر ادامه خواهند داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس