گروه جماعت الاحرار با انتشار یک کلیپ ویدئویی مسئولیت حمله انتحاری لاهور را پذیرفت و از ادامه چنین عملیات‌هایی علیه دولت پاکستان خبر داد.

 به گزارش مشرق، گروه جماعت الاحرار با انتشار یک کلیپ ویدئویی مسئولیت حمله انتحاری لاهور را پذیرفته و از ادامه چنین عملیات‌هایی علیه دولت پاکستان خبر داد.

در این کلیپ عنوان شد که عملیات این گروه کاملا موفقیت آمیز بود و آنها در لاهور به هدف خود رسیده‌اند.

سخنگوی گروه جماعت الاحرار گفت: یکی از اهداف انجام عملیات‌ انتحاری در پاکستان گرفتن انتقام عبدالرشید قاضی امام جماعت مسجد لعل است که در عملیات ارتش در دوره مشرف کشته شد.

مسجد لعل یکی از مراکز اعزام شبه‌نظامی به افغانستان بود و در دوره پرویز مشرف ارتش با یک عملیات گسترده علیه این مسجد که در پایتخت پاکستان قرار داشت افراطی‌ها را سرکوب کرد.

جماعت الاحرار اعلام کرد تمام سازمان‌های تدوین کننده قانون اساسی پاکستان از جمله پارلمان و دادگاه از اهداف بعدی برای انجام عملیات هستند.

سخنگوی جماعت الاحرار تأکید کرد: تمام سازمان‌های مربوط به ارتش،سرویس امنیت پاکستان و حامیان آنها توسط جنگجویان این گروه هدف قرار می‌گیرند و اقدام علیه آنها در اولویت قرار دارد.

وی افزود: هدف ما کشتن مردم نیست و تا جایی که بتوانیم از تلفات در این زمینه جلوگیری می‌کنیم اما حامیان نظام کفر در پاکستان از عملیات‌های جماعت الاحرار در امان نخواهند بود.

سخنگوی این گروه اعلام کرد:گروه‌ها و سازمان‌هایی که موجب ترویج فساد در جامعه می‌شوند از اهداف بعدی جماعت الاحرار خواهند بود.

وی افزود: نظام آموزشی در پاکستان توسط جماعت الاحرار هدف قرار می‌گیرند.

در این کلیپ به مردم هشدار داده شده به محل‌هایی که برای اولویت عملیات‌های جماعت الاحرار نزدیک نشوند تا هدف این گروه قرار نگیرند.

در پایان جماعت الاحرار اعلام کرد مکان‌های عمومی، مساجد، پارک‌ها و کلیساها مشروط بر اینکه با ارتش همکاری نکنند از عملیات این گروه محفوظ هستند.

چندی پیش «احسان الله احسان» سخنگوی گروه جدید طالبان که نام خود را جماعت الاحرار گذاشته‌اند با اعلام موجودیت این گروه عنوان کرد: بیشتر اعضای گروه جدید از شاخه طالبان در مهمند ایجنسی واقع در مناطق قبایلی پاکستان انتخاب شده‌اند.

احسان افزود: گروه جماعت الاحرار از هیچ یک از گروه‌های سیاسی و مذهبی پاکستان حمایت نمی‌کند بلکه به دنبال برپایی نظام دینی واقعی است.

شورای مرکزی گروه جماعت الاحرار که تصمیم‌گیری در تمام زمینه‌ها را به عهده دارد از مولانا قاسم خراسانی، عمر‌خالد خراسانی فرمانده طالبان در مهمند ایجنسی، قاری شکیل حقانی فرمانده طالبان در منطقه چارسده، مولانا یاسین فرمانده طالبان در دره سوات، قاری اسماعیل فرمانده طالبان در خیبر‌ ایجنسی، مولانا عبد الله فرمانده طالبان در باجور ایجنسی، مفتی مصباح از پیشاور و مولانا حیدر منصور از اورکزئی ایجنسی تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس