کد خبر 1613640
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰
تعطیلات عید قربان در پاکستان و آداب و رسوم «عید بزرگ»

دولت پاکستان تعطیلات رسمی عید سعید قربان را ۳ روز اعلام کرد، این درحالی است ‌که میلیون‌ها مسلمان پاکستانی از چند روز گذشته خود را برای جشن‌های این رویداد که به «عید بزرگ» معروف است، آماده می‌کنند.

به گزارش مشرق، وزارت کشور پاکستان تعطیلات عید قربان به عنوان یکی از اعیاد بزرگ و رسمی مسلمانان در این کشور را اعلام کرد.

بر این اساس تعطیلات عید قربان در پاکستان از روز دوشنبه ۱۷ لغایت ۱۹ ژوئن (۲۸ تا ۳۰ خرداد) به مدت سه روز اعلام شده است. با توجه به اینکه کارمندان دولتی و نهادهای خصوصی چند روز قبل و بعد از روزهای تعطیل رسمی اعیاد به تعطیلات طولانی می روند، عملا ایام تعطیلی فراتر از ۳ روز رفته و از دو روز گذشته سفرهای مردم به شهرها و روستاهای خود در مناطق مختلف پاکستان آغاز شده است.

تعطیلات عید قربان در پاکستان و آداب و رسوم «عید بزرگ»

مسلمانان پاکستانی از روز گذشته (جمعه) و همچنین شنبه و یکشنبه (پیش از شروع تعطیلات رسمی) که در پاکستان جزو تعطیلات عمومی است، تعطیلات خود را به مدت شش روز آغاز کردند.

به مناسبت عید سعید قربان که به عنوان «عید بزرگ» در پاکستان معروف است، نماز عید در این کشور برگزار و از هم اکنون در نقاط مختلف پاکستان تابلوهای برگزاری نماز عید در مساجد و اماکن مذهبی نصب شده است.

در شهرهای مختلف پاکستان، مسلمانان با آذین‌بندی مساجد، اماکن مذهبی و عمومی، خیابانها و پارک‌ها و خرید عید به استقبال این عبادت و بندگی می‌روند.

مردم‌ مسلمان پاکستان به همین مناسبت برای خرید لوازم مورد نیاز خود اعم از لباس، مایحتاج عمومی، شیرینی و لوازم برگزاری مراسم عید در بازارها رفت و آمد داشته و فروشندگان نیز به همین مناسبت تخفیف های ویژه ای برای خریداران در نظر گرفته اند.

تعطیلات عید قربان در پاکستان و آداب و رسوم «عید بزرگ»

بازارهای بزرگ دام و احشام به منظور خرید و قربانی گوسفند، گاو و شتر در شهرهای مختلف پاکستان دایر شده و فروشندگان با تزیین حیوانات قربانی، آنان را در معرض دید خریداران قرار می دهند.

عید سعید قربان و عید فطر دو عید بزرگ مسلمانان پاکستانی است که دولت با اعلام تعطیلی چند روزه، زمینه دید و بازدید، سفر و شادی مردم این کشور را فراهم می سازد. در ایام تعطیلات عید قربان تدابیر امنیتی در شهرهای مختلف و مهم پاکستان افزایش پیدا می کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    2 2
    اهل تسنن عید قربان رایکی از بزرگترین اعیاد خود میدانن والحمدلله که ماایرانیان هم عید های قمری داریم و هم عیدهای بزرگ وزیبای باستانی این نشان از فرهنگ غنی ماست
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    9 1
    جمهوری اسلامی عید بزرگ قربان راحداقل دو روز باید تعطیل میکرد
    • حمیدرضا IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 1
      ما باید بجای عیدقربان عید غدیر رو ۳ روز تعطیل کنیم حالا عیدقربان دو روز نشد هم نشد
  • منطقی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    2 0
    با سلام واقعا تعیلات ایران کمتر از میانگین جهانی است و حتی عید نوروز فقط پنج روزه و عید قربان و حتی بزرگترین عید شیعیان یعنی عید غدیر فقط یک روزه و واقعا خسته کننده است مخصوصا برای کارمندانی که اصلا سه ماه تعطیلی ندارند و سبب افزایش خستگی و فرسایش و افزایش درخواست بازنشستگی زودتر از موعد میشود.
  • 0 IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    بله از الطاف دولت قبلی بود که متاسفانه 30سال سابقه کار افزایش داد به 35 سال
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    خدا قبول کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس