کد خبر 639630
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱

در ادامه امدادرسانی نیروهای روس مستقر در سوریه عصر روز گذشته شهر مسیحی نشین معلولا میزبان کاروان تدارکاتی - امدادی آنها بوده است.

گروه جهان مشرق- در ادامه امدادرسانی نیروهای روس مستقر در سوریه عصر روز گذشته شهر مسیحی نشین معلولا میزبان کاروان تدارکاتی - امدادی آنها بوده است.


بنابر این گزارش، کاروان مذکور شامل 40 تن مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی اهدایی دولت روسیه به مردم منطقه معلولا واقع ر استان حاشیه (ریف) دمشق بود که تحت نظر سازمان هلال احمر سوریه و با حضور مسئولان منطقه میان نیازمندان توزیع گردید. همزمان یک درمانگاه دائمی تحت نظارت سازمان هلال احمر سوریه و با مشارکت پزشکان روسی نیز در این شهر افتتاح شده که متشکل از 4 پزشک و تعدادی پرستار با هدف ارتقای سطح سلامت ساکنین منطقه صورت گرفته است. منطقه معلولا دارای تاریخ هزاران ساله و از اماکن مقدس مسیحیان جهان می باشد که در از زمان آغاز بحران سوریه در سال 2011 هدف حملات شدید گروه های ارتش آزاد و القاعده قرار داشته و طی دو مرحله اشغال و غارت شد اما در عملیات نیروهای حزب الله، بسیج مردمی و ارتش سوریه آزاد و هم اکنون امنیت آن بدست گردان ویژه ای متشکل از ساکنین منطقه تحت نظارت حزب الله قرار دارد. معلولا به حمایت قاطع ساکنینش از ارتش و دولت سوریه شهره می باشد.

{$sepehr_media_1794226_400_300}