کد خبر 639158
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۰

نماینده رسمی روسیه در سازمان ملل با انتقاد از علمکرد مخرب آمریکا در پرونده بحران سوریه تاکید کرد که در صورتیکه روسیه با قدرت وارد عرصه میدانی سوریه نمی شد، الان پرچم های سیاه داعش بر فراز ساختمان های دمشق برافراشته شده بود.

گروه جهان مشرق- نماینده رسمی روسیه در سازمان ملل با انتقاد از علمکرد مخرب آمریکا در پرونده بحران سوریه تاکید کرد که در صورتیکه روسیه با قدرت وارد عرصه میدانی سوریه نمی شد، الان پرچم های سیاه داعش بر فراز ساختمان های دمشق برافراشته شده بود.


بنابر این گزارش، ویتالی چورکین این اظهارات را در جریان جلسه عصر روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل بیان کرده و بر غیرقابل قبول بودن انتظارات زیاده خواهانه و مخرب آمریکا در سوریه تاکید کرد. وی با اشاره به شکست آتش بس یک جانبه اعلام شده از سوی دولت سوریه که از حمایت روسیه و آمریکا نیز برخوردار بود گروه های وابسته به آمریکا و در راس آنها جبهه النصره شعبه رسمی القاعده در سوریه را به بمباران و گلوله باران محلات مختلف شهر حلب و به شکست کشیده شدن طرح آتش بس متهم ساخت. وی با اشاره به حملات هفته های اخیر این گروه با حمایت ارتش آزاد به استان های حلب، حماه و دمشق خواستار شفافیت آمریکا در مواضعش در پرونده سوریه شد. لازم به ذکر است که روز گذشته روسیه رسما به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد منصوب گردید.