کد خبر 592716
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

در ادامه عملیات نیروهای چند ملیتی به رهبری آمریکا برای اشغال شهر منبج واقع در شمال استان حلب سوریه، روز گذشته از یکی از مقرهای این گروه مقادیری سلاح نیمه سنگین متعلق به ارتش ترکیه کشف و ضبط شده است.

گروه بین الملل مشرق- در ادامه عملیات نیروهای چند ملیتی به رهبری آمریکا برای اشغال شهر منبج واقع در شمال استان حلب سوریه، روز گذشته از یکی از مقرهای این گروه مقادیری سلاح نیمه سنگین متعلق به ارتش ترکیه کشف و ضبط شده است.


بنابر این گزارش، تسلیحات کشف شده شامل " مهمات، انواع نارنجک دستی و موشک اندازهای لاو" ساخت آمریکا بوده که در بررسی های بعمل آمده از سوی شماره سریال آنها مشخص شد که به سفارش ارتش ترکیه خریداری شده است. نیروهای چند ملیتی از سه هفته پیش شهر منبج تحت کنترل داعش را به محاصره خود در آورده اند. هدف از این عملیات یکپارچه سازی مناطق شمالی سوریه در مرز با ترکیه جهت ایجاد منطقه خودمختار برای کردهای سوریه است. ترکیه مهمترین حامی گروه های تروریستی تکفیری فعال در سوریه و عراق می باشد. دو روز پیش منابع اطلاعاتی نزدیک به دولت سوریه از تحویل ده ها تن سلاح و مهمات توسط سازمان امنیت ترکیه به داعش در مرز سوریه با ترکیه خبر داده بودند.