کد خبر 592819
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

«م. الغرزاوی» تبعه لبنان و تروریست تکفیری که بتازگی درلبنان بازداشت شده است، الگوی داعش برای عملیات تروریستی را که کپی برداری شده از نمونه های صهیونیستی است، فاش و آن را «پیام مرگ» توصیف کرد.

 به گزارش مشرق، روزنامه لبنانی الاخبار افزود: واحد اطلاعات نیروهای امنیت داخلی (پلیس) لبنان در ماه های اخیر شکار گرانبهایی را صید کرد اما اعتراف های او را مخفی نگه داشت تا از بروز ترس و وحشت بین شهروندان لبنانی به ویژه مناطق هدف جلوگیری شود.

الاخبار نوشت: این عنصر گروه تروریستی تکفیری داعش که اعترافاتش به منزله بانک اطلاعات به شمار می آید، فاش کرده که ماموریت داشته است نقشه هایی را برای انفجارهای تروریستی و عملیات انتحاری در ماه رمضان در مناطقی از ضاحیه جنوبی و داخل بیروت وعلیه سفارتخانه های غربی و مراکز وابسته اداره کل امنیت عمومی لبنان آماده و اجرا کند.

دستگاه های امنیتی لبنان با استناد به همین اطلاعات بود که آماده باش امنیتی و وضعیت اضطراری اعلام کردند تا بتوانند مانع انفجارهای تروریستی و عملیات انتحاری عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش شوند.

اهمیت بازداشت این عنصر بارز داعش در این است که وی ماموریت های متعددی مانند نظارت، کنترل، جذب نیرو و آماده سازی مقدمات عملیات تروریستی تا مرحله اجرا را برعهده داشته است.

بسیاری از عناصر بازداشت شده گروه های تروریستی تکفیری، توسط ارتش، امنیت عمومی و واحد اطلاعات پلیس، ماموریتشان محدود به جذب و آماده سازی نیروها برای انفجارهای تروریستی و یا عملیات انتحاری بوده است.

اما داستان الغرزوای از ورود او به خاک سوریه شروع می شود.

منابع لبنانی، تاریخ خروج او از لبنان برای ورود به سوریه را مشخص نکرده اند.

وی پس از ورود به سوریه به استان الرقه پایتخت داعش رفت و مدتی در دوره های امنیتی، نظامی و شرعی شرکت کرد تا اینکه یک ماموریت تروریستی در لبنان به وی محول شد.

در زمان حضور در الرقه، الغرزاوی با یک «افسر رابط» درداعش به نام «ابوولید» آشنا شد که کار تحریک باندهای خفته انتحاری وابسته به داعش را بر عهده داشت.

تعدادی از عناصر بازداشت شده وابسته به باندهای تروریستی تکفیری این نام را زیاد تکرار می کنند و یکی از بارزترین آنها «ابراهیم برکات » است که از سرکردگان امنیتی گروه داعش درلبنان به شمار می آید.

ابوولید در شهر الرقه سوریه اقامت داشت و یک بار به صورت مخفیانه از طریق گذرگاه های غیرقانونی وارد منطقه وادی خالد لبنان می شود تا برای درمان زخم های ناشی از گلوله اصابت کرده به پهلوی خود به طرابلس در شمال لبنان برود.

منابعی احتمال می دهند ابوالولید همان سرکرده اصلی امنیتی گروه داعش در لبنان باشد.

براساس اطلاعات دریافت شده، ابوالولید از اهالی منطقه القصیر سوریه بوده و در شهر حلب سکونت داشته است.

از او به عنوان یکی از معاونان «ابومحمد العدنانی» سخنگوی داعش هم یاد شده است.

الغرزاوی در اعترافات خود فاش کرده است که ابوالولید در بمباران مقرش توسط جنگنده های آمریکایی در الرقه کشته وهمین مساله باعث شد ارتباط بین او و داعش قطع و در اجرای عملیات تروریستی وقفه حاصل شود.

ابوالولید پیشتر بر آموزش دو عنصر انتحاری عملیات منطقه برج البراجنه ضاحیه جنوبی بیروت در اکتبر سال گذشته نظارت داشته و احتمال می رود در آموزش عناصر داعش در حمله های فرانسه نیز نقش داشته است.

بر اساس اطلاعات درز کرده، ماموریت الغرزاوی اوایل این بوده است که لیستی از اهداف احتمالی در ضاحیه جنوبی بیروت را شناسایی و مشخص کند.

ابوالولید پیش ازهلاکت این ماموریت را به وی محول کرده بود.

پس از هلاکت ابوالولید و تعیین «افسر رابط» جدید،از او خواسته شد تا هدف های دیگری را نیز از جمله سفارتخانه های غربی در بیروت و مکان تجمع غربی ها شناسایی کند چون به اعتقاد داعش این گونه عملیات واکنش های زیادی در بعد بین المللی خواهد داشت.

افسر رابط جدید همچنین از الغرزاوی خواسته بود تا دامنه بانک اهداف خود را به نقاط دیگری در بیروت پایتخت لبنان گسترش دهد.

الغرزاوی و افسر رابط او در خصوص نحوه ارتباط با یکدیگر حساسیت زیادی داشته اند و بیشتر مکالمات آنها به صورت رمزگذاری شده انجام شده است.

برهمین اساس، عملیات مقدماتی آماده سازی مواد منفجره آغاز می شود اما افسران و نیروهای واحد اطلاعات پلیس لبنان موفق می شوند در این مرحله الغرزاوی را بازداشت کنند.

چند عنصر دیگر ازجمله تجار سلاح که الغرزاوی مواد منفجره را از آنها خریداری کرده است، بازداشت شده اند.

تحقیقات انجام گرفته از الغرزاوی، شیوه های جدید داعش را که در صدد است اجازه ندهد عناصرش به دام افتند، برملا می سازد.

بسیاری از عناصر باند عملیاتی داعش در لبنان پس از انفجار تروریستی اخیر در منطقه برج البراجنه ضاحیه جنوبی بیروت شناسائی و بازداشت شدند.

براین اساس، گروه تروریستی تکفیری داعش، شیوه «پیام مرگ» را که یک شیوه صهیونیستی است در تماس ها و ارتباط بین عناصر باند های خود به کار می گیرد، تا هر کدام از عناصر مجبور نباشند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و همدیگر را بشناسند.

براساس این شیوه، یکی از عناصر باند تررویستی پیام مرگ را در نقطه ای دور افتاده قرار می دهد، سپس عنصر دوم به سراغ پیام می آید و آن را بر می دارد، بنابراین دو طرف بدون اینکه همدیگر را ببینند، ماموریت پشتیبانی و یا اجرایی خود را به انجام رسانده است.

الاخبار تاکید کرد: همه اینها اطلاعاتی است که الغرزاوی در اختیار واحد اطلاعات پلیس لبنان قرار داده و اداره امنیت ارتش لبنان نیز بخشی از این تحقیقات را دریافت کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس