در حمله دقیق جنگنده بمب افکنهای ارتش روسیه به یک کاروان خودروهای باری در شمال استان ادلب، یک محموله موشک اندازهای ضد زره آمریکایی تاو نسل 2 که از سوی سازمان امنیت ترکیه برای القاعده در حال انتقال به یکی از مراکز این گروه بود بطور کامل منهدم شد.

گروه بین الملل مشرق- در حمله دقیق جنگنده بمب افکنهای ارتش روسیه به یک کاروان خودروهای باری در شمال استان ادلب، یک محموله موشک اندازهای ضد زره آمریکایی تاو نسل 2 که از سوی سازمان امنیت ترکیه برای القاعده در حال انتقال به یکی از مراکز این گروه بود بطور کامل منهدم شد.


بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی ستاد مشترک عملیات نظامی ارتشهای سوریه و روسیه، این کاروان شب گذشته از مرز ترکیه وارد استان ادلب سوریه شده و حامل صدها فروند موشک و دهها قبضه موشک انداز تاو نسل 2 دولت آمریکا برای سازمان تروریستی تکفیری بین المللی القاعده (جبهه النصره) بود که پس از رهگیری از سوی بمب افکنهای سوخو 25 ارتش روسیه منهدم شده است.


با گذشت 3 روز از آغاز عملیات نظامی ارتش روسیه در سوریه بیش از 100 حمله هوایی بسیار دقیق علیه 35 هدف نظامی شامل مراکز تحمع، انبارهای سلاح و مهمات و کاروانهای تدارکات تسلیحاتی القاعده، داعش، ارتش آزاد و اخوان المسلمین سوریه (جبهه اسلامی و القاعده) صورت گرفته که علاوه بر کشته شدن گروهی از فرماندهان ارشد این گروهها به هلاکت صدها تن از اعضا و بخش مهمی از سازمان رزم و تسلیحات آنها منجر شده است. عملیات نظامی روسی بنابر دعوت و درخواست رسمی و مکتوب دولت قانونی سوریه صورت می پذیرد.