گروه سیاسی مشرق، بسته گزارشی مشرق به بررسی برخی اخبار و مطالب مهم سیاسی امروز در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی اخبار موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.

حکم رهبری برای اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی/ مشتری سکه های مهدی هاشمی در اوین کیست؟/ کرباسچی: دولت روحانی به همت سرمایه‌گذاری هاشمی شکل گرفت/ در صورت پیروزی اغتشاشگران در سال 88،داعش به تهران نفوذ می‌کرد/ آنچه در سفر لاریجانی به نیویورک گذشت از جمله مطالب امروز بسته گزارشی مشرق هستند.

***

حکم رهبری برای اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی

حکم رهبری برای اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی/ مشتری سکه های مهدی هاشمی در اوین کیست؟/ کرباسچی: دولت روحانی به همت سرمایه‌گذاری هاشمی شکل گرفت/ در صورت پیروزی اغتشاشگران در سال 88،داعش به تهران نفوذ می‌کرد/ آنچه در سفر لاریجانی به نیویورک گذشتحضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی را برای یک دوره چهار ساله منصوب کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این حکم، با اشاره به اهمیت شورای عالی فضای مجازی در «مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات این عرصه»، و همچنین وظيفه اصلي اين تشکیلات یعنی «سياستگذاري، مديريت كلان و برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري‌هاي لازم و به‌هنگام و نظارت و رصد كارآمد و روزآمد در فضای مجازی»، 10 محور مهم وظایف و مأموریتهای شورای عالی فضای مجازی را ابلاغ کردند. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


***

 کرباسچی: دولت روحانی به همت سرمایه‌گذاری هاشمی شکل گرفت

حکم رهبری برای اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی/ مشتری سکه های مهدی هاشمی در اوین کیست؟/ کرباسچی: دولت روحانی به همت سرمایه‌گذاری هاشمی شکل گرفت/ در صورت پیروزی اغتشاشگران در سال 88،داعش به تهران نفوذ می‌کرد/ آنچه در سفر لاریجانی به نیویورک گذشتغلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در جلسه اخیر حزب کارگزاران با اشاره به اساسنامه این حزب اظهار داشت: ساختار اساسنامه کارگزاران برخلاف اساسنامه‌های دیگر پیچیده است به این صورت که در کارگزاران باید کانون‌های حزبی راه‌اندازی شود.

وی در توضیح سخنان خود گفت: روسای این کانون‌های حزبی تنها کسانی هستند که می‌توانند در انتخابات شورای مرکزی که در کنگره تشکیل می‌شود شرکت کنند. اعضای هر کانون 5 تا 20 نفر است و محدودیتی برای تشکیل آنها وجود ندارد.

کرباسچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم به حمایت رئیس دولت اصلاحات، آیت‌الله هاشمی و تبلیغ و تشویق آنان جهت رای دادن به روحانی پرداخت و گفت: این دولت به همت شما و سرمایه‌گذاری آقای هاشمی شکل گرفت. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


***
مشاور سابق کروبی: اگر اغتشاشگران در سال ۸۸ پیروز می‌شدند داعش الان در تهران بود

حکم رهبری برای اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی/ مشتری سکه های مهدی هاشمی در اوین کیست؟/ کرباسچی: دولت روحانی به همت سرمایه‌گذاری هاشمی شکل گرفت/ در صورت پیروزی اغتشاشگران در سال 88،داعش به تهران نفوذ می‌کرد/ آنچه در سفر لاریجانی به نیویورک گذشتداریوش سجادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب مقیم آمریکا و از جمله مشاوران مشهور مهدی کروبی در انتخابات سال 88 است. او مواضع جالب توجهی در موضوعات مربوط به اصلاح‌طلبان دارد.

سجادی، هم اکنون مقیم آمریکا است ولی مکرر به ایران تردد داشته و دارد. او در آمریکا فعالیت رسانه‌ای دارد. در یکی از سفرهایش به ایران، فرصت یافتیم تا با اوی درباره موضوعات مختلفی از جمله انتخابات سال 88، عملکرد اصلاح‌طلبان، آینده اصلاح‌طلبی، مذاکرات هسته‌ای، وضعیت رسانه‌ای کشور، مهدی هاشمی رفسنجانی و بسیاری از موضوعات دیگر به گفت‌وگو بنشینیم.

مشاور سابق کروبی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب مستقر در آمریکا می‌گوید: هزینه ای که جنبش سبز به مملکت وارد کرد از جنگ بیشتر بود و من معتقدم اگر اغتشاشگران در سال ۸۸ پیروز می‌شدند داعش الان در تهران بود. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
مشتری سکه های مهدی هاشمی در اوین کیست؟

حکم رهبری برای اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی/ مشتری سکه های مهدی هاشمی در اوین کیست؟/ کرباسچی: دولت روحانی به همت سرمایه‌گذاری هاشمی شکل گرفت/ در صورت پیروزی اغتشاشگران در سال 88،داعش به تهران نفوذ می‌کرد/ آنچه در سفر لاریجانی به نیویورک گذشتکمتر از یک ماه پس از اجرای حکم مهدی هاشمی و رفتن او به زندان اوین،در حاشیه هشتاد و چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه خبری منتشر شد که باردیگر نام آقازاده مقیم اوین را به صدر اخبار کشاند. در این جلسه خبرنگار فارس از محسنی اژه‌ای در خصوص صحت خبر کشف وسایل غیرمجاز از مهدی هاشمی پرسید.سخنگوی دستگاه قضا نیز در پاسخ گفت:«گاهی از برخی بندها بازرسی‌هایی به عمل می‌آید و در آنجا وسایل غیرمجازی پیدا می‌شود که بلافاصله رفع می‌شود ….در هفته گذشته از بند ۷ و ۸ این زندان بازرسی صورت گرفت و طبق گزارشی که ارائه شد از مهدی هاشمی هم یک گوشی تلفن همراه با سیم کارت و ۳۰ سکه طلا اعم از ربع سکه، نیم سکه و سکه گرمی کشف شد».

این خبردر حالی از سوی سخنگوی قوه قضائیه تایید می شود که بازداشتگاه اوین به عنوان یکی از مشهورترین و مهم ترین مراکز نگهداری مجرمان و به ویژه مجرمان مالی و امنیتی همواره در معرض رصد افکار عمومی داخلی و خارجی است. این گونه است که هر رویداد قابل توجهی که در فضای این زندان و یا در اتباط با آن رخ می دهد توسط این رسانه ها پیگیری شده و بعضا برداشت های جهت داری نسبت به وضعیت آن ارائه می شود.

اخبار و آماری که هرزگاهی از وضعیت نامناسب زندان های کشور منتشر می شود نشان دهنده ضعف های عمده در نظارت بر زندان هاست. ضعفی که به بروز مشکلات بهداشتی، اخلاقی و امنیتی منجرشده و می شود.توزیع و خرده فروشی مواد مخدر در برخی زندان های کشور و ضبط و ارسال مستندات تصویری از سوی مجرمان به خارج از زندان که در برخی موارد خوراک محتوایی رسانه های معاند را تامین می کند از جمله مهم ترین معضلات این حوزه است.بعید نیست که مهدی هاشمی نیز با شناخت قبلی و احتمالا توصیه افرادی که تجربه حضور در اوین را داشته اند دست به چنین اقدامی زده باشد. حال سئوالی که سخنگوی قوه قضائیه باید به آن پاسخ دهد این است که متقاضیان سکه ها و به تعبیر علیزاده طباطبایی عیدی های مهدی هاشمی در زندان چه کسانی هستند؟[برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


***

آنچه در سفر لاریجانی به نیویورک گذشت

حکم رهبری برای اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی/ مشتری سکه های مهدی هاشمی در اوین کیست؟/ کرباسچی: دولت روحانی به همت سرمایه‌گذاری هاشمی شکل گرفت/ در صورت پیروزی اغتشاشگران در سال 88،داعش به تهران نفوذ می‌کرد/ آنچه در سفر لاریجانی به نیویورک گذشتچهارمین اجلاس روسای مجالس در اتحادیه بین‌المجالس جهانی در حالی پایان یافت که رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در دیدار با روسای مجالس کشورها و گفتگو با رسانه‌های خارجی بر تقویت صلح جهانی و مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

لاریجانی پیش از سفر به نیویورک و در جمع خبرنگاران در فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان اینکه سفر ما به سازمان ملل برای شرکت در بین‌المجالس است تصریح کرد: اتحادیه بین‌المجالس از نهادهای باسابقه بوده و همه پارلمان‌های کشورهای دنیا در آن عضو هستند.

لاریجانی اعلام کرد: در چهارمین اجلاس بحث روی موضوعاتی مانند صلح و دموکراسی برای توسعه پایدار و آنچه که مردم می‌طلبند است و یک موضوع مهم بحث‌ها، با توجه به آشفتگی موجود در دنیا دستیابی به صلح پایدار و دموکراسی است. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    جدا قضیه این سکه ها چی بود؟
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    هزینه ای که فتنه گران در سال 88 برای کشور تراشیدند حالا حالا ها جبران نخواهد شد
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    برجام به کجا رسید؟
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    از تابستان 88 خاطرات خوبی ندارم
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    مرگ بر همه فتنه گران که می خواستند پای دشمنان رو به این کشور باز کنند
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    مردم منتظر محاکمه سران فتنه هستند
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    این آقای داریوش سجادی خودشم از نقطه نظراتش شاخ درآورده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس