گروه سیاسی مشرق، بسته گزارشی مشرق به بررسی برخی اخبار و مطالب مهم سیاسی امروز در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی اخبار موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.

از سکه بازی مهدی هاشمی در اوین تا استات اویل، واژه فتنه برای ما تعریف نشده،  آملی‌لاریجانی: برخی خیابان‌ها به سالن مد بیشتر شبیه است، نامه رسایی به هاشمی و روحانی، خانواده‌ ای علیه کشور، از جمله مطالب امروز بسته گزارشی مشرق هستند.

***
اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری درباره جمع بندی مسائل هسته ای

روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به انعکاس برخی مطالب در خصوص دیدگاهها رهبر معظم انقلاب نسبت به جمع‌بندی مسائل هسته ای در فضای رسانه ای و مجازی، مواضع معظم له در رابطه با این موضوع صریح، شفاف و بدون اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری درباره جمع بندی مسائل هسته ای/ جزییات گزارش سرلشکر سلیمانی به مجلس خبرگان/ شکوری‌راد خبر بازداشتش را تائید کرد/ حضور جلیلی در جلسه امروز کمیسیون برجام/ احراز صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان پس از دو آزمون کتبی و شفاهیتأویل در فرمایشات ماههای اخیر ایشان، اعلام شده و در اختیار همگان قرار دارد و انتساب هر مطلبی خارج از این چارچوب فاقد اعتبار است.  [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

همچنین حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اهمیت مأموریت و وظایف این قرارگاه در دفاع از کشور، تأکید کردند: آمادگیها و گزینه‌های خود را برای مقابله با انواع تهدیدات، به طور دائم ارتقا دهید.

در این دیدار که به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد، فرمانده معظم کل قوا با تقدیر از تلاشهای فرماندهان و کارکنان این قرارگاه، افزودند: حساسیتها و دغدغه‌های مهم مأموریتهای پدافندی گویای این واقعیت است که باید نقاط آسیب‌پذیر و همه راهکارهای ممکن دشمن را شناسایی کنید و برای مواجهه با تمام آنها راه حل و برنامه مشخص داشته باشید. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]
 

جزییات گزارش سرلشکر سلیمانی به مجلس خبرگان

حجت‌الاسلام سیدمجتبی طاهری عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هجدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری، اظهار داشت: سرلشکر سلیمانی در مورد مسائل منطقه و وضعیت کشورهای عراق، سوریه، یمن، موضوع نقشه‌های آمریکا و دشمنان اسلام، حضور داعش و تکفیری‌ها در منطقه گزارشی به اعضای خبرگان ارائه کرد.

وی ادامه داد: سرلشکر سلیمانی درباره جایگاه جمهوری اسلامی ایران در وضعیت فعلی و مسلمانان جهان گزارشی به اعضای مجلس خبرگان رهبری ارائه کرد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

شکوری‌ راد : متهم به فعالیت در مشارکت و تبلیغ علیه نظام هستم

اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری درباره جمع بندی مسائل هسته ای/ جزییات گزارش سرلشکر سلیمانی به مجلس خبرگان/ شکوری‌راد خبر بازداشتش را تائید کرد/ حضور جلیلی در جلسه امروز کمیسیون برجام/ احراز صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان پس از دو آزمون کتبی و شفاهیروز گذشته با انتشار خبر بازداشت علی شکوری‌ راد، آذر منصوری از فعالان اصلاح طلب در یکی از گروههای تلگرامی بازداشت این فعال اصلاح طلب را تکذیب کرد و نوشت:
 
«ایشون برای پیگیری موضوع ممنوع الخروجیشون احضار شده بودند و احتمالا چون دیر رفتن کارشون طول کشیده ربطی به مصاحبه امروز نداشته آقای نقاشی ظاهرا همراهشون بودن»

اما چند ساعت بعد از این تکذیبیه یکی دیگر از فعالان اصلاح طلب در صفحه اینستاگرام خود عکسی از علی شکوری راد بعد از آزادی وی از اوین منتشر و با تایید بازداشت وی نوشت: دکتر علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران لحظاتی پیش با قرار کفالت آزاد شد.

صبح امروز نیز علی‌ شکور‌ی‌راد در توضیح علت بازداشتش در صفحه شخصی خود نوشت:
سلام به همه دوستان عزیز، از پیگیری‌های عزیزان سپاسگزارم. پرونده مربوط به سال گذشته بود که تعدادی از دوستان مشارکت را احضار و ممنوع الخروج کردند. بعد از کنگره حزب برای تعدادی از دوستان از جمله بنده احضاریه آمد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


حضور جلیلی در جلسه امروز کمیسیون برجام

اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری درباره جمع بندی مسائل هسته ای/ جزییات گزارش سرلشکر سلیمانی به مجلس خبرگان/ شکوری‌راد خبر بازداشتش را تائید کرد/ حضور جلیلی در جلسه امروز کمیسیون برجام/ احراز صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان پس از دو آزمون کتبی و شفاهیدر چهارمین نشست کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی روز گذشته(دوشنبه) با حضور آقایان عراقچی و تخت روانچی عراقچی اعضا ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کنونی ایران برگزار شد.

تاکنون تاریخچه مذاکرات همچنین ابعادی از محتوای برجام مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

پنجمین نشست این کمیسیون نیز صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور سعیدجلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و علی باقری معاون او همچنین فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و اعضای کمیسیون تشکیل شد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


 احراز صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان پس از دو آزمون کتبی و شفاهی

آیت الله مومن سومین سخنران پیش از دستور جلسه اول اجلاس هجدهم بود که در سخنانی پیرامون برگزاری آزمون علمی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نکاتی را یادآور شد.

آیت‌الله مومن، سومین سخنران پیش از دستور جلسه اول اجلاس هجدهم بود که در سخنانی پیرامون برگزاری آزمون علمی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نکاتی را یادآور شد.

وی با اشاره به مواد قانونی شرایط انتخاب شوندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: طبق قانون، علاوه برای شرایطی که برای کاندیداهای مجلس خبرگان ذکر شده است این افراد بایستی از لحاظ علمی در حدی باشد که قدرت استنباط بعض مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: طبق شرایطی که برای کاندیداهای مجلس خبرگان ذکر شده است این افراد باید از لحاظ علمی در حدی باشد که قدرت استنباط بعض مسائل فقهی را داشته و بتوانند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

رد درخواست نمایندگان برای ملاقات با بابک زنجانی

اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری درباره جمع بندی مسائل هسته ای/ جزییات گزارش سرلشکر سلیمانی به مجلس خبرگان/ شکوری‌راد خبر بازداشتش را تائید کرد/ حضور جلیلی در جلسه امروز کمیسیون برجام/ احراز صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان پس از دو آزمون کتبی و شفاهیچندی پیش تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی زوایای پرونده بابک زنجانی (متهم پرونده فساد نفتی که از دی ماه سال 92 تا کنون در زندان به سر می برد) طی نامه‌ای از قوه قضاییه خواستار ملاقات با وی شدند که طبق گزارشات به‌دست آمده با این درخواست موافقت نشده است.

در این راستا امیرعباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قوه قضاییه با درخواست اولیه تعدادی از اعضای این کمیسیون مبنی بر ملاقات با زنجانی مخالفت کرد.

وی از تنظیم نامه برای دومین بار و درخواست مجدد برای این دیدار خبر داد و افزود: ما برای دومین بار نامه‌ای تنظیم کرده و خواستار ملاقات با این متهم شدیم که این نامه هفته آینده به قوه قضاییه ارسال می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز امیدواری کرد که قوه قضاییه با درخواست آن‌ها موافقت کند. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    درود بر حاج قاسم سلیمانی
  • حمید ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    مشرق این گزارش هات بسیار خوبه
  • شناس ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    شکوری راد باید محاکمه شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس