گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

 اصلاح‌طلبان باید ناطق را مقابل اصولگرایان قرار دهند!

یک روشنفکر اصلاح‌طلب، کروبی رئیس مجلس ششم را «بسیار ضعیف» توصیف کرد. زیباکلام معتقد است همان طور که هاشمی برای ریاست مجلس ششم به کروبی ترجیح داشت اکنون هم امثال ناطق‌نوری بر عارف ترجیح دارد.

وی در روزنامه آرمان می‌نویسد: هنوز هم معتقدم آقای ناطق‌نوری برای سرلیستی اصلاح‌طلبان بر آقای عارف ارجحیت دارد. تردیدی نیست که توان آقای ناطق بیشتر است همچنین اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه نباید اصولگرایان را دست‌کم بگیرند. اصلاح‌طلبان نباید فکر کنند که اصولگرایان اجازه می‌دهند آنها به راحتی پیروز انتخابات شوند.

وی ادامه می‌دهد: قطعا به چهره‌ای توانمند و پرتجربه نیاز داریم که بتواند تا حدود زیادی در برابر اصولگرایان تندرو در مجلس دهم ایستادگی داشته باشد. لذا تصور اینجانب آن است که آقای ناطق نوری برای این رسالت مناسب‌تر است. البته این بدان معنا نیست که آقای عارف نباید وارد انتخابات شوند یا اینکه ایشان اصلاح‌طلب نیستند. اتفاقا آقای عارف به مراتب از آقای ناطق‌نوری اصلاح‌طلب‌تر است. اما ما جدا از اینکه به چنین صفاتی نیاز داریم به صفات دیگری نیاز داریم که بتواند در قامت رئیس مجلس دهم و در برابر اصولگرایان و نهادهای قدرت وابسته به اصولگرایان ظاهر شود.

زیباکلام می‌افزاید: در غیر این صورت داستان مجلس ششم مجددا تکرار خواهد شد و مجلسی روی کار خواهد آمد که اکثریت آن در اختیار اصلاح‌طلبان است اما ریاست بسیار ضعیف دارد که عملا نمی‌تواند برای اصلاحات و دموکراسی گامی بردارد. درحالی که اگر آقای هاشمی رفسنجانی به ریاست مجلس ششم می‌رسید دستاوردهای چهارسال مجلس ششم به مراتب بیشتر از آنی می‌شد که در خلال سال‌های 78 تا 82 تحقق پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ نکته‌ای دیگر که باز ممکن است به مذاق هواداران آقای عارف خوش نیایداین است که اگر در 24 خرداد سال 92 آقای عارف به جای آقای روحانی به ریاست جمهوری می‌رسید بسیار بعید بود که او بتواند دستاوردهایی که آقای روحانی تاکنون برای کشور به ارمغان آورده را به ارمغان آورد. این مسائل واقعیات عریان سیاسی جامعه ماست وگرنه اینجانب بشخصه ترجیح می‌دهم که سرلیست اصلاح‌طلبان نلسون ماندلا، مهاتما گاندی، دکتر مصدق یا مهندس بازرگان باشد. اما اینها ایده‌آل و رویاست.

دولت نیازمند برنامه است نه تبلیغات اقتصادی بی‌محتوا

آقای روحانی باید در دوران باقی‌مانده مسئولیت خود، اصلاح‌جدی در بدنه اقتصادی دولت انجام دهد؛ در غیر این صورت لطمه بزرگی خواهد دید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این مطلب در مصاحبه با روزنامه ایران، خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از بخش‌ها در دولت از مسئولیت نظارتی خود بشدت طفره می‌روند و از نظر قاعده‌گذاری‌ها هم دغدغه بیشتر به نفع غیرمولدها است تا اینکه مسیری برای نجات اقتصاد باشد بدین جهت معتقدم آقای روحانی در دوران باقی مانده مسئولیت خود باید اصلاح جدی در بدنه دولت انجام دهد در غیر این صورت لطمه بزرگی خواهد خورد و در نهایت نمی‌تواند وعده‌های خود را عملیاتی کند. به طور مشخص روی این مسئله تأکید می‌کنم وقتی شورای پول و اعتبار به شکل سهل‌انگارانه در حالی که نزدیک به 30 درصد از نرخ تورم در دوره جدید نسبت به زمانی که دولت را تحویل گرفتند کاهش یافت مصوبه کاهش دو درصدی نرخ بهره که مطلقا تناسبی با میزان کاهش تورم نداشت را ابلاغ کرد. ضمن اینکه انجام انتزاعی یک اصلاح بسیار جزئی در این حیطه در صورتی که پشتیبانی‌های لازم را به صورت سیستمی و مبتنی بر برنامه از ناحیه سیاست‌های مالی، تجاری، صنعتی و نرخ ارز با خود همراه نداشته باشد این یک اقدام اصلاحی بی‌اثر خواهد بود که کارکرد عملی آن خلاف منطق اولیه آن خواهد بود.

 فرشاد مومنی تصریح کرد: از رئیس‌جمهوری می‌خواهم  که یک تیم نظارتی صاحب صلاحیت، بی‌طرف و آگاه به مسائل را تشکیل دهد و از آنها بخواهد در مورد کاهش نرخ سود بانکی کنکاشی داشته باشند. به دنبال مصوبه شورای پول و اعتبار بخش بزرگی از بانک‌ها از اجرای این مصوبه طفره رفتند و به عنوان جبران این سیاست و در مقام دهن‌کجی به مصوبه شورای پول و اعتبار از طریق شیوه‌های غیرمستقیم کاری کردند که بهای نرخ بهره عملی اعتبارات دریافتی نسبت به قبل از این مصوبه شورای پول و اعتبار برای تولیدکنندگان افزایش پیدا کند.

این اقتصاددان معتقد است: وقتی دولت در مورد هزینه‌های تولید سهل‌انگاری می‌کند علاوه بر اینکه توان رقابتی تولیدکنندگان آسیب می‌بیند بلافاصله فشار بر عامه مردم وارد می‌شود همچنین با سهل‌انگاری در زمینه اعمال سیاست‌های نظارتی هم به پرستیژ مجموعه دولت لطمه وارد شد و هم اینکه تولیدکنندگان و عامه مردم دچار سرخوردگی شدند. این امر برای هیچ‌کس فایده‌ای ندارد جز آنهایی که از طریق رانت و فساد منافع خود را جست‌وجو می‌کنند. معتقدم نظام‌ پایش راهبردی در حیطه مجموعه رئیس‌جمهوری باید تشکیل شود تا این قبیل مشکلات پیگیری شود. دولت نباید تصمیمی بگیرد که مشوق رانت‌جویان، رباخواران و غیرمولدها باشد. مسئله دیگر تجارت خارجی است که هنوز برای اصلاح آن اقدامات درخورتوجهی انجام نشده است.

مومنی ادامه می‌دهد: دولت باید از بی‌برنامه عمل کردن بشدت پرهیز کند. نکته دیگری که باید به آن پرداخته شود تعویق در احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود. در حالی که با یک نشست شورای عالی اداری می‌توانستیم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را به جایگاه قبلی خود برگردانیم چرا دولت 18 ماه صبر کرد؟ به عنوان یک ناظر بیرونی که می‌خواهد هم این دولت آبرو داشته باشد و هم اینکه فشارهای طاقت‌فرسایی که بر معیشت مردم وارد می‌شود برطرف شود و هم توان رقابت اقتصاد ملی افزایش پیدا کند به این نتیجه می‌رسم که کسانی تصور می‌کنند اگر سازمان برنامه‌ریزی قدرتمند وجود نداشته باشد راحت‌تر عمل می‌کنند.

مومنی همچنین گفته است: یکی از مسائل خیلی اساسی که باید به دولت گوشزد کرد این است که از تبلیغات توخالی، بدون محتوا و فاقد بنیه کارشناسی اکیدا خودداری کند متاسفانه دولت گذشته با چنین رفتارهایی باعث شد که بی‌اعتمادی مردم نسبت به دولت گسترش یابد. یکی از مصداق‌ها در این مسئله نرخ تورم و خروج از رکود است. به هر ترتیب از دل جهت‌گیری‌های سیاست اقتصادی دولت مطلقا نمی‌شود این میزان کاهش در تورم را توضیح داد.

وی ادامه می‌دهد: اگر دولت بیش از حد روی کاهش تورم به عنوان دستاورد خود تکیه کند این حرف مطلقا مبنای کارشناسی ندارد و بخش اعظم کاهش نرخ تورم از دل جهت‌گیری‌های سیاستی دولت خارج نشده است.

نکته دیگر آن است که برای تورم کاهش یافته‌ بهای زیادی پرداخته شده است به شرحی که در گزارش‌های رسمی انعکاس پیدا کرده مقوله رکود گسترش و تعمیق بیشتری پیدا کرده است و این به معنای آن است که فشار معیشت بر عامه مردم حتی در مقایسه با دولت گذشته بیشتر شده است.

یعلون: نزاع شیعه و سنی برای اسرائیل خوب است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فاش کرد نزاع شیعه و سنی می‌تواند برخی کشورهای عرب را به سوی اسرائیل بکشاند.

به گزارش رادیو اسرائیل، موشه یعلون ضمن یک سخنرانی گفته است: رژیم ایران همچنان به حمایت از سازمان‌های ضد اسرائیلی ادامه می‌دهد و دشمنان ما را تقویت می‌کند.

وی می‌افزاید: «این واقعیت که حکومت‌های عرب سنی در منطقه دارای منافع مشترک بسیاری با اسرائیل هستند، حتی آن کشورهایی که هنوز با اسرائیل پیمان صلح امضاء نکرده‌اند و از جمله امیرنشین‌های عرب حوزه خلیج فارس و کشورهای عرب شمال آفریقا، امروز که خود را با تهاجم حکومت شیعه ایران روبرو می‌بینند به اسرائیل نزدیک می‌شوند و منافع مشترک به وجود می‌آید.»

البته یعلون به این واقعیت اشاره نکرده است که هیچ مسلمان راستینی- اعم از شیعه و سنی- هرگز نمی‌تواند رژیم کودک‌کش و اشغالگر فلسطین مقدس را که همزمان با حزب‌الله شیعه و حماس و جهاد اسلامی سنی می‌جنگد و در تجاوزطلبی فرقی میان این گروه‌ها قائل نیست، دوست خود تصور کند اما طبیعتا حساب برخی رژیم‌های مرتجع و ضد مردمی در منطقه از اسلام جداست و اگر میان آنها دوستی و ائتلافی هم شکل می‌گیرد ائتلاف علیه اسلام اصیل (ضداستکباری) است.

دوره فشرده شهرام جزایری برای مهدی هاشمی

مهدی هاشمی پیش از حضور در زندان اوین با یکی از شاخص‌ترین مفسدان اقتصادی دو دهه اخیر یعنی شهرام جزایری تشکیل جلسه داده و در این جلسه جزایری راهنمایی‌هایی را برای ورود به اوین در اختیار مهدی هاشمی قرار داده است.

به گزارش جهان‌نیوز، هفته گذشته بود که سخنگوی قوه قضائیه از کشف حدود 30 سکه طلا اعم از ربع سکه، نیم ‌سکه و سکه‌های گرمی و یک دستگاه موبایل به همراه سیم‌کارت از مهدی هاشمی در زندان اوین خبر داد. اتفاق کم‌نظیر وجود 30 سکه طلا پس از گذشت 22 روز در سلول یک زندانی خاص نظر اغلب خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری را به خود جلب کرد.

پس از اعلام این خبر از سوی اژه‌ای، رسانه‌ها به گمانه‌زنی پیرامون کارایی سکه‌های طلا برای آقازاده خاص پرداختند. برخی این‌طور عنوان کردند که مهدی در زندان به ادامه شغل کار چاق‌کنی خود مشغول است و برخی دیگر از احتمال خرج شدن سکه‌ها برای گرفتن امتیازات ویژه خبر دادند. اخبار تکمیلی نشان می‌دهد که مهدی هاشمی پیش از حضور در زندان اوین با یکی از شاخص‌ترین مفسدان اقتصادی دو دهه اخیر یعنی شهرام جزایری تشکیل جلسه داده و در این جلسه جزایری راهنمایی‌هایی را برای ورود به اوین‌ در اختیار مهدی هاشمی قرار داده است.

شهرام جزایری در این جلسه قول می‌دهد تا نوچه‌هایش در زندان که نقش محافظ را  داشتند را در اختیار وی قرار دهد و متقابلا هزینه‌های لازم را تقبل می‌کند.

ظاهرا تعداد 30 سکه که ظرف مدت کوتاهی از طریق کانال‌های خاص به این مفسد اقتصادی رسیده است، قرار بوده صرف ایجاد اخلال و برخی اعمال خلاف مقررات زندان شود. مهدی هاشمی که بیرون از زندان هم چندان عادت نداشت تا به قوانین جاری کشور تن دهد؛ در اولین روزهای حضورش در اوین هم بنا را بر قانون‌شکنی و اخلال در نظم زندان گذاشته است.

هرچند آقازاده پرحاشیه با نگارش نامه‌هایی در روزهای ابتدایی آغاز دوران محکومیتش تلاش می‌کرد تا به مظلوم‌نمایی در افکار عمومی بپردازد اما این کشف بزرگ نشان داد مهدی در زندان نیز از همان عقبه‌ دارای اهرم‌های قدرت و ثروتمند بهره‌مند بوده و قرار است در پوشش این مظلوم‌نمایی به سازماندهی دور تازه‌ای از اقدامات غیرقانونی بپردازد.

اواخر خرداد سال جاری بود که با رعایت ماده 134 قانون مجازات اسلامی حکم مهدی هاشمی به اتهام اختلاس، ارتشا و جرائم امنیتی تأیید شد و پس از حدود دو ماه در 18 مرداد حکم به اجرا درآمد. اما همین محدود حضور در اوین حواشی فراوانی را به همراه داشته است که به نوعی اثبات می‌کند برخی رفتارهای عجیب و غیرمتعارف به زندگی روزمره مهدی هاشمی راه پیدا کرده است. مهدی هاشمی متهم اصلی پرونده استات اویل است که ضمن آن ده‌ها میلیون دلار رشوه مبادله شده است.

دلالی سیاسی دو مجرم امنیتی در پوشش دانشگاهی

مجله علمی «لنست» (Lancet) در آخرین شماره خود اقدام به انتشار مقاله‌ای تحت عنوان «بهبود روابط ایران و آمریکا از طریق سلامت عمومی» به قلم افرادی به نام‌های «کامران.ع» و «آرش.ع» کرد!

به گزارش سرویس اجتماعی، خبرها حاکی است برادران «کامران.ع» و «آرش.ع» هر دو دارای سابقه واسطه‌گری برای برقراری ارتباط میان برخی دانشگاه‌های ایران و آمریکا در سال‌های گذشته هستند که در آخرین مورد آن اقدام به دعوت از برخی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت حضور و دیدار با مسئولین دانشگاه «آلبانی» در نیویورک آمریکا می‌کنند  و فعالیت‌های آنها منجر به سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به آمریکا و حضور در دانشگاه مربوطه در اردیبهشت‌ماه سال جاری می‌گردد.

گفتنی است نویسندگان مقاله مزبور، 3 تیرماه 87 به اتهام اقدام برای براندازی نظام، ارتباط با احزاب ضدانقلاب و تشکیل سازمان‌هایی که آمریکا در آنها نقش داشته است بازداشت و به 3 سال حبس محکوم شدند.

با توجه به اینکه مجله «لنست» دارای اعتبار علمی در بخش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌باشد، لذا به نظر می‌رسد که افراد نامبرده با انتشار مقاله‌ای در این نشریه و مطرح کردن سفر دو رئیس دانشگاه علوم پزشکی به آمریکا، به دنبال نفوذ و تلاش در جهت برخی واسطه‌گری‌های سیاسی در پوشش دانشگاهی  می‌باشند و با ملاحظه سوابق آنها احتمال برخی فعالیت‌ها در جهت کسب اطلاعات محرمانه دانشگاهی تقویت می‌شود.

این افراد در تلاش هستند تا زمینه نفوذ در بدنه دانشگاهی کشور و برخی ارتباطات را با تابلوی علمی به بهانه توافق هسته‌ای فراهم کنند که برخی همراهی‌ها و اعتماد به این افراد جهت انجام سفرهایی از سوی مسئولین دانشگاهی در جای خود قابل تأمل است و اقدام جدی نهادهای نظارتی در این خصوص ضروری به نظر می‌رسد.

** وطن امروز

اروپا مسؤولیت خود را در قبال پناهجویان انجام دهد

روحانی گفت اروپا باید متوجه مسؤولیت‌های تاریخی خود در قبال آوارگان و پناهجویان باشد. رئیس‌جمهور دیروز در دیدار «یانوش کواچ» سفیر جدید مجارستان با ابراز تأسف از شرایطی که طی روزهای اخیر برای آوارگان و مهاجران در مرزهای اروپا به‌وجود آمده است، گفت: در شرایطی این مردم دچار گرفتاری و سختی شده‌اند  که رسالت بزرگ انسانی جهان بویژه اروپاست که به این مردم آواره و سرگردان کمک کنند. روحانی با بیان اینکه ایران پذیرای بیشترین آوارگان و پناهجویان از کشورهای همسایه خود بوده و همواره به خوبی از آنها پذیرایی کرده است، گفت: خوشحالیم که برخی کشورهای اروپایی برای نجات آوارگان مواضع مثبتی اتخاذ کردند و امیدواریم تمام اروپا و کشورهایی که هنوز به این روند نپیوسته‌اند، کوتاهی‌ها را جبران کنند.

دلیل مخالفت با بررسی برجام در مجلس را زیباکلام لو داد

درحالی که دولتی‌ها بشدت با بررسی برجام در مجلس مخالفند، صادق زیباکلام یکی از حامیان صریح دولت تلویحا دلیل این موضوع را گفت و ادعا کرد مردم ایران چون با سواد شده‌اند دیگر با آمریکا مشکل ندارند! او همچنین در مخالفت با بررسی برجام در مجلس گفت مجلس دیگر در رأس امور نیست. صادق زیباکلام دیروز در نشست بررسی ابعاد سیاسی و امنیتی برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ در پژوهشکده مطالعات روابط بین‌الملل بسیج درباره بحث بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ایران در سیاست داخلی و خارجی هیچگاه جایگاهی نداشته و ندارد و زمانی که مجلس در رأس امور بوده، گذشته و هم‌اکنون امور در کشور ما در حال رفت و آمد پشت‌سر هم است اما نمایندگان مجلس در حال زندگی خود هستند. ستون‌نویس روزنامه‌های اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: آمریکاستیزی ارتباطی با انقلاب اسلامی ایران نداشته، زیرا مردم ما برای به دست آوردن اهداف دیگری انقلاب کرده‌اند، پس بهتر است بگوییم انقلاب اسلامی، آمریکا‌‌ستیزی را ربوده است! ضمن اینکه آمریکا‌‌ستیزی کاربرد خاصی در سیاست داخلی کشورمان داشته اما مدت‌هاست کشورمان با آمریکا‌‌ستیزی مشکل پیدا کرده، زیرا قشر جوان ما تحصیلات بالایی پیدا کرده‌اند و افکار عمومی بازتر شده است و این موضوع به مخالفت با آمریکا‌‌ستیزی کمک کرده و وضعیت را برای کسانی که پشت آمریکا‌‌ستیزی سنگر گرفته‌اند،سخت کرده است.

چرا کرسنت 13 میلیارد دلاری را بایکوت کرده‌اند؟

سیدنظام‌الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس در همایش ستیز با استکبار، از استانداردهای دوگانه در ماجرای مبارزه با فساد انتقاد کرد. وی گفت: از من شکایت کرده‌اند که راجع به کرسنت صحبت نکنم ولی فسادی که در کرسنت اتفاق افتاد در طول تاریخ ایران بی‌نظیر است به‌طوری که طبق گفته وزیر ارشاد بیش از 13 میلیارد دلار خسارت است و اجازه نمی‌دهند رسانه‌ها مطلبی پیرامون این موضوع بنویسند و در طرف مقابل مساله دکل حفاری 87 میلیون دلاری را در فضای رسانه‌ها به نحوی مطرح می‌کنند که گویا نیروهای اصولگرا عامل آن بوده‌اند. موسوی با بیان اینکه اصل ماجرای دکل حفاری10 ماه پیش در خبرگزاری فارس درج شد، گفت: پشت صحنه اصلی دلالان دکل 3 نفر به نام‌های «ش»، «ط» و «م» هستند که آخری پسر زینت‌الوزرای دوره اصلاحات است. وی ادامه داد: عقبه این 3 نفر چه کسانی است؟ وضعیت پسر وزیر لندن‌نشین و اینکه به چه جریانی وابسته‌اند که مشخص است اما پس از انتشار عقبه 2 نفر دیگر در خبرگزاری فارس،‌ یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب صفحه نخست خود را به تبرئه این 2 نفر اختصاص داد و جالب اینکه زمانی که در این روزنامه اعلام شد این فرد بی‌گناه است فردای همان روز وی بازداشت شد. موسوی اظهار داشت: گفتند آقای «ط» در خارج کشور است ولی اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین فرد در ماجرای دکل همین آقاست،‌ در حالی که تیتر نخست روزنامه‌ها به مسائل پیش پا افتاده اختصاص نمی‌یابد ولی تیتر نخست روزنامه سیاسی اصلاح‌طلب به یک متهم دکل نفتی اختصاص یافت.

** خراسان

مجوز 20 ميليون يورويي دولت به وزير نيرو

بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير يک مسئول مهم اجرايي به حميد چيت چيان، اعلام شده است که حسب موافقت دولت با اجراي طرح انتقال نيروي برق مازندران، به استناد ماده ۸۲ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، مجوز استفاده از تسهيلاتي به مبلغ 20 ميليون يورو به عنوان اصل تسهيلات و مبلغ 2 ميليون و 540 هزار يورو به عنوان هزينه هاي تبعي مشتمل بر سود، کارمزد و بيمه از طريق بانک توسعه و تجارت اکو صادر مي شود.

تصويب پيشنهاد ظريف درباره مسئوليت خارجي نعمت زاده و واعظي

بر اساس ابلاغ روزهاي اخير هيئت وزيران به نعمت زاده و واعظي، اعلام شده است که حسب پيشنهاد وزير امورخارجه و به استناد اصل 138 قانون اساسي، وزارتخانه هاي صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوري اطلاعات به ترتيب به عنوان دستگاه هاي مسئول کميسيون مشترک اقتصادي ايران با کشورهاي اتريش و روسيه تعيين مي شوند.

** جمهوری اسلامی

افزایش مصرف مواد مخدر در سنین پایین

* رئیس اداره بهزیستی بیرجند گفت: با توجه به ارزان بودن و دسترس بودن مواد مخدر سن اعتیاد به کمترین حد خود رسیده که این امر موجب خطر نابسامانی وضعیت هشدار در مدارس و خانواده‌ها است. شریفی افزود: چون مراکز درمان اعتیاد برای بعضی افراد رایگان است، به این نتیجه رسیده‌ایم که باید از مراجعه کنندگان هزینه دریافت شود تا تاثیر درمان را بیشتر کند. رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که برای معتادین و خانواده آن‌ها وجود دارد بیکاری است، خاطرنشان کرد: افراد باید بعد از دوران طول درمان بتوانند مشغول به کار شوند تا دوباره به دام اعتیاد گرفتار نشوند.

بازداشت جوان شیعه عربستانی بعد از بازگشت از شهر قم

* مهدی الشاخوری، جوان شیعه عربستانی بعد از بازگشت از شهر قم در فرودگاه الدمام عربستان بازداشت شد.به گزارش پایگاه النباء، وی به محض خروج از عربستان و ورود به شهر قم برای انجام زیارت در لیست مسافران سیاه قرار گرفت و به همین دلیل بعد از بازگشت در فرودگاه بین‌المللی الدمام بازداشت شد.خانواده مهدی الشاخوری می‌گویند مسئولین از ارائه هر نوع اطلاعات در مورد فرزندانشان خودداری می‌کنند. علاوه بر مهدی الشاخوری جوانان و نوجوانان دیگری نیز بعد از بازگشت از سفر به کشورهای شیعه از جمله ایران، عراق و بحرین در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بازداشت شدند که علیرغم گذشت مدت طولانی، نه تنها آزاد نشده‌اند بلکه اطلاعی از آنها دردست نیست.

کشورهای غربی خواستار اقدام نظامی علیه دولت سوریه شدند

* روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در مطلبی به قلم عبدالرحمان الراشد از کشورهای غربی خواسته برای پایان دادن به این بحران، دست به اقدام نظامی علیه دولت سوریه زده و از این طریق، ریشه‌ عامل آوارگی پناهجویان را از بین ببرند! این نویسنده وابسته به دربار آل سعود در شرایطی این پیشنهاد بی‌ربط را داده که می‌داند ریشه آوارگی مردم سوریه، دخالت عربستان و قطر و ترکیه با حمایت غرب از تروریست‌ها در سوریه است و سوزاندن ریشه این بحران فقط از طریق جلوگیری از دخالت این کشورها به ویژه عربستان در سوریه و مقابله جدی با تروریست‌های تکفیری است.

اقدامات آل سعود برای مقابله با ایران

* سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل گفت ریاض از هیچ اقدامی برای مقابله با ایران در منطقه فروگذار نخواهد کرد. به گزارش «انتخاب»، عبدالله المعلمی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، درباره گفتگوی مقامات آمریکایی و سعودی درخصوص ایران افزود: ما شاهد دخالت‌های ایران در منطقه هستیم و در گذشته هم درباره آن به مناسبت‌های مختلف سخن گفته‌ایم. وی افزود: عربستان هر کاری بتواند برای ایستادگی در برابر دخالت‌های ایران در منطقه از طریق یافتن راهکارهای ریشه‌ای برای مسایل منطقه مانند یمن انجام می‌دهد و از دولت‌های آمریکا و جامعه جهانی انتظار داریم مانند ما به این مسئله توجه داشته باشند و با ما برای مهار این دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی همکاری کنند زیرا ما به این مسئله پیش از توافقنامه هسته‌ای معترض بودیم و اعتراض به آن پس از توافقنامه هسته‌ای هم ادامه خواهد داشت. این سخنان نشان می‌دهد سفیر عربستان از ناکامی دولت متبوعش در یمن و سوریه و عراق عصبانی است و فرافکنی را تنها راه فرار می‌داند.

نتانیاهو باید به شکست خود برابر ایران اعتراف کند

* وزیر دارایی سابق رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را به تخریب روابط آمریکا – اسراییل به دلیل اختلاف بر سر برنامه اتمی ایران متهم کرد. به گزارش رادیو رژیم صهیونیستی، یاییرلابید، که ریاست حزب اعتدالگرای «آینده‌ای وجود دارد» را برعهده دارد گفت: نتانیاهو گمان می‌کرد می‌تواند در مجلس سنای آمریکا بر باراک اوباما (رئیس جمهور آمریکا) پیروز شود اما اکنون مجبور است در برابر ملت خود بایستند و به شکست خود اعتراف کند.

** آرمان

اجراي سرود «اي ايران» در كنسرواتوار مسكو

شنیده شد که سرود «اي ايران، ‌اي مرز پرگهر» در سرسراي موسيقي كنسرو اتوار چايكوفسكي مسكو براي علاقه‌مندان روس، گروهي از موسيقيدانان و شخصيت‌هاي ادبي و فرهنگي روسيه و ايرانيان اجرا شد. ايرنا نوشت؛ اجراي اين سرود توسط گروه وزيري به سرپرستي «كيوان ساكت» مورد توجه قرار گرفت كه با بخش‌هاي حماسي و اوج آن همراهي كردند. همچنين گروه وزيري پس از استقبال حاضران، قطعه‌هايي ديگر از موسيقي سنتي ايران و تصنيف‌هايي را براي علاقه‌مندان اجرا كرد. «مارگريتا كاراتيگينا» مدير روابط بين‌الملل مجموعه كنسرواتوري چايكوفسكي مسكو در آغاز اين اجرا، با برجسته خواندن سروده‌ها و موسيقي سنتي ايران گفت: تركيب شعر و موسيقي با احساس شرقي ايراني، بيانگر ويژگي كم نظير ايرانيان يعني توجه به پاكي و جهان ماورايي است. وي افزود: جامعه هنري، فرهنگي و ادبي روسيه كه كم و بيش با راز و رمز ايران زمين آشنايي دارد، اميدوار است با افزايش روابط با ايران، زمينه شناخت هر چه بيشتر دو كشور از يكديگر فراهم شود. 
 
ادعاي بازداشت يك ايراني در یمن

شنیده شد که روزنامه سعودي الوطن در ادامه دروغ‌پردازي‌هاي خود تصوير پيرمردي سالخورده و ناتوان را منتشر و ادعا كرده كه وي يك مستشار نظامي ايراني در يمن بوده كه دستگير شده است. فارس نوشت؛ روزنامه «الوطن» عربستان روز چهارشنبه دوم سپتامبر 2015 خبري از بازداشت يك مستشار نظامي ايران به همراه تصويري مربوط به آن منتشر كرد كه يك پيرمرد را با لباس ركابي قرمز نشان مي‌داد. الوطن در اين خبر به نقل از «نايف البكري» استاندار عدن ادعا كرد كه شخصيت مذكور كه به زبان فارسي تكلم مي‌كند، در حومه شهر المنصوره در استان عدن در حال فرار دستگير شده است. جاي تعجب است كه روزنامه سعودي و استاندار عدن، مخاطب خود را از درجه مستشار نظامي مذكور يا شماره يگان نظامي كه در آن مشغول خدمت بوده يا از آن بيرون آمده است، مطلع نكرده و نگفته كه وي وابسته به سپاه پاسداران، ارتش يا نيروي بسيج ايران بوده است. این در حالی است که به گزارش خبرگزاری دانشجو یک منبع آگاه در وزارت خارجه این موضوع را تکذیب کرده است. 
 
اعتراض به تخريب «كلوپ ارامنه»

شنیده شد که اسقف اعظم ارامنه تهران با ابراز تاسف و ناراحتي از تخريب باشگاه اجتماعي ارامنه تهران، معروف به «كلوپ ارامنه» تاكيد كرد: اين ساختمان متعلق به كشور است و بايد بازسازي و استحكام بخشي شود تا ارمني‌ها براي حضور دوباره در آن اطمينان خاطر داشته باشند. ايسنا نوشت؛ مدتي قبل باشگاه اجتماعي ارامنه تهران كه با حدود يكصد سال قدمت، واجد ارزش تاريخي دانسته شده، به علت ساختمان‌سازي و گودبرداري غيراصولي پاركينگ طبقاتي مجتمع جديد علاءالدين فروريخت. اين اتفاق از جهاتي مي‌توانست به يك فاجعه تبديل شود، چرا كه قرار بود در همان شب حادثه، مراسم عروسي نيز در اين محل برگزار شود و با تخريبي كه الان در ساختمان رخ داده، معلوم نيست در آن صورت چند نفر جان خود را از دست مي‌دادند. 
 
تمايل محمد حسيني براي بازگشت

شنیده شد که مجري سابق صدا و سيما كه چند سال پيش فريب وعده و وعيد برخي رسانه‌هاي ضدانقلاب را خورد و از كشور رفت، حالا پشيمان شده و براي چندمين‌بار خواستار بازگشت به ايران شده است. كيهان نوشت؛ «م. ح» [محمدحسيني]كه پس از نمك‌نشناسي نسبت به رسانه‌ ملي و مردم ايران از ايران به دوبي رفت، ابتدا در يك شبكه درجه سوم، مسابقه‌اي مبتذل اجرا كرد كه از شدت ضعف تعطيل شد. سپس به قبرس رفت و مدتي نقش تبليغات‌چي بنگاه‌هاي ملكي ايراني را بازي كرد. پس از آن از آمريكا پناهندگي گرفت و در شبكه‌هاي بهايي و سلطنت‌طلب، شروع به انكار ارزش‌هاي ديني و اهانت به عناصر متدين نمود. او با عناصر فراري ضدانقلاب عكس يادگاري گرفت و براي حفظ موقعيت خود عليه انقلاب مصاحبه كرد. حالا گويا تاريخ مصرف وي تمام شده است و براي بازگشت به ايران واسطه‌تراشي مي‌كند. او مدتي پيش در گفت‌وگويي رسانه‌اي، از ابتلاي خود به افسردگي خبر داد. 
 
دو پست پيشنهادي روحاني به عارف

شنیده شد که رسولي سخنگوي ستاد انتخاباتي محمدرضا عارف در يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با اشاره به ايام پس از انتخابات خرداد 92 گفت: آقاي روحاني آقاي عارف را براي دو وزارتخانه دعوت كرد، وزارت علوم و ارتباطات كه آقاي عارف ضمن تشكر اين دو پست را نپذيرفت و دولت نيز به كار خود ادامه داد. دليل اينكه اين دو پست را نپذيرفت، اين بود كه تشخيص او اين بود كه آنگونه كه بايد موثر باشد، نخواهد بود و در حوزه مدني و عمومي موثرتر خواهد بود و دوم اينكه در عرف اداري نيز پسنديده نيست وقتي كسي نفر دوم يك دولت است، مسئوليت يك وزارتخانه را برعهده گيرد. 
 
حضور احمدي‌نژاد در خندوانه؛ شايعه يا واقعيت؟

شنیده شد که يكي از سايت‌هاي منتسب به برنامه خندوانه با انتشار عكسي از رامبد جوان و محمود احمدي‌نژاد خبر از حضور او در برنامه «خندوانه» داد. خبرآنلاين نوشت؛ اما علي شهيديان روابط عمومي برنامه «خندوانه» با تكذيب اين موضوع گفت: آقاي احمدي‌نژاد قرار نبوده و نيست كه در برنامه «خندوانه» حضور داشته باشند. «خندوانه» كه هر شب از شبكه نسيم روي آنتن مي‌رود، تا به حال ميزبان ميهمانان زيادي در عرصه‌هاي مختلف فرهنگ، هنر، دانش و... بوده است.  
 
پاي آستان قدس به آب و برق باز شد

شنیده شد که «آستان قدس رضوي سهام‌دار اصلي شركت‌هاي بزرگ مديريتي و پيمانكاري صنايع آب و برق ايران شد». اين خبري بود كه يكي از خبرگزاري‎ها منتشر كرد و در آن مدعي شده بود كه شركت مهاب‌قدس براساس مصوبه‎اي از دولت دهم به آستان قدس رضوي واگذار شده است. در تفاهم‌نامه اوليه پيمانكار فرعي، شركت مسكن عمران قدس رضوي و پيمانكار اصلي نيز شركت «سايناهيدرو» بوده كه تنها براي بخش A اين پروژه كه همان خط‌آهن ٣00 كيلومتري است، مطرح شده و بيان شده كه براي بخش B بعدا اقدام مي‎شود. 
 
تجمع كارگران مس سرچشمه مقابل وزارت صنعت

شنیده شد که عمل نكردن مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به وعده‌هاي داده شده بار ديگر كارگران مس سرچشمه كرمان را به تهران كشاند. اين كارگران می‌گویند كه مدت دوماه است كه دستمزد خود را دريافت نكرده‌اند و به ميزان دستمزد و به نداشتن امنيت شغلي خود معترضند. تجمع‌كنندگان كه شمار آنها تا حدود ۱۵۰نفر برآورد مي‌شد از جمله نيروهاي قراردادي شاغل در مجتمع مس سرچشمه هستند كه به دليل تغيير نكردن شرايط كاري و دستمزدشان بر اساس ميزان ساعت كاري آنها وعمل نكردن مسئولان به وعده‌هايشان براي بار دوم به تهران آمدند. ايلنا نوشت؛ اين كارگران درباره خواسته‌هاي صنفي برآورده نشده خود گفتند: نسبت به تبعيض‌هاي شغلي كه ميان ما و ديگر كارگران مس سرچشمه كه بصورت پيماني يا قرارداد مستقيم هستند اعتراض داريم.

** قانون

کنار آمدن با ایران کنونی بهتر از مواجهه با ایران هسته‌ای است

تسنيم معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار خود با رهبران یهودی در جنوب فلوریدا اعلام کرد که کنار آمدن با ایران کنونی به‌مراتب بهتر از مواجه شدن با ایران هسته‌ای است. جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا در دیدار اخیر خود با رهبران یهودی در جنوب فلوریدا به‌منظور اطمینان بخشی به آن‌ها درباره مزایای توافق هسته‌ای تلاش بسیاری کرد. به گزارش رویترز، بایدن روز پنجشنبه سفری دوروزه‌ای را به فلوریدا انجام داد که می‌توان آن را بخشی از کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری تلقی کرد.

تکذیب دستگیری مستشار نظامی ایران در یمن

خبرگزاري‌دانشجو یک منبع آگاه در وزارت امورخارجه دستگیری یک مستشار نظامی ایران در یمن را که پیش از این در خبرها آمده بود تکذیب کرد. پیش از این نیز در خبرها آمده بود که یک مستشار نظامی ایران در یمن دستگیر شده است که به همین منظور این منبع آگاه تاکید کرد این خبر صحت ندارد.

اذعان رحیم صفوی به نيروي داعش

باشگاه‌خبرنگاران مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا درباره تعداد اعضای داعش گفت: داعش 100 هزار نفر نیرو دارد.سردار سرلشکر پاسدار «دکتر‌یحیی‌رحیم‌صفوی» دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح  درباره تعداد تروریست‌های داعش و نحوه بروز آنها در منطقه غرب آسیا اظهار داشت: آمریکا عامل ایجاد داعش در منطقه غرب آسیاست.وی ادامه داد: تعداد اعضای داعش قریب به 100 هزار نفر است که در بین ‌آن‌ها حداقل 5 هزار چچنی وجود دارد که حقوقی معادل 2 هزار دلار در ماه دریافت می‌کنند.

3 وزیر اسپانیایی در تهران

تابناك عصر یکشنبه وزیرامور خارجه، وزیر عمران و وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا به منظور سفری دو روزه به تهران آمدند.این هیأت اسپانیایی که در برگیرنده یک هیأت تجاری و اقتصادی است فردا با تعدادی از مقامات عالیرتبه کشورمان از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن زنگنه وزیر نفت، نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعدادی دیگری از مقامات کشورمان دیدار خواهند کرد.این هیات اسپانیایی در روز سه‌شنبه نیز برای دیداری چند ساعته از شهر اصفهان به نصف جهان خواهند رفت و درآن جا نیز ضمن بازدید برخی از اماکن تاریخی این شهر با استاندار و شهردار اصفهان دیدار خواهند کرد.

حضور شمخانی و صالحی در کمیسیون برجام

تسنيم سخنگوی کمیسیون ويژه بررسي برجام، سیدحسین نقوی‌ با اشاره به برنامه‌های این کمیسیون در هفته جاری، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون حضور یابند.وی افزود: قرار است در این جلسه محتوای برجام و چگونگی بررسی آن در شورای عالی امنیت ملی مورد واکاوی قرار گیرد.سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در ادامه، اظهار اداشت: طبق مصوبه هیات‌رئیسه این کمیسیون، قرار است اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام در روز چهارشنبه این هفته و در سفری یک روزه به استان مرکزی، از تأسیسات آب سنگین اراک بازدید کنند.

واکنش افخم به اظهارات وزير خارجه سعودي

ايرنا سخنگوي وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخير وزير خارجه سعودي گفت: همسايگان ما به جاي اين گونه سخنان بايد به سياست هايي که منطقه را به آتش کشيده خاتمه دهند.مرضيه افخم در خصوص ارزيابي از اظهارات وزير خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتي در واشنگتن افزود: همسايگان ما به جاي اين‌گونه سخنان بايد به سياست هاي کمک به گروه هاي افراطي و تروريست و ايجاد امواج آوارگان در سوريه و عراق و کشتار بي حساب مردم بي گناه يمن پايان دهند.

وي با تاکيد بر لزوم اتخاذ مواضع واقع بينانه و سازنده در کمک به حفظ آرامش و امنيت منطقه تصريح کرد: پافشاري بر موضوعات نادرست که به مباني تحليلي آن نيز ايراد و ابهام جدي وارد است، جز هدر رفتن فرصت‌هاي پيش روي کشورهاي منطقه و به تاخير انداختن حل بحران هاي ناگوار جاري نتيجه اي ندارد.

سخنگوي وزارت امورخارجه با تکرار آمادگي ايران براي گفت و گو و همکاري اظهار داشت: ايران همواره سياست حسن همجواري و گسترش مناسبات با تمامي کشورهاي همسايه را اولويت مناسبات خارجي خود دانسته و براي تعميق روابط دوستانه با همسايگان هيچ گونه شرط و محدوديتي قايل نبوده است .افخم تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران براي حل بحران هاي منطقه، گفت و گو و راه حل سياسي را بهترين روش مي داند و مخالف حذف ديگران و سياست هاي تحميلي است و به کشورهمسايه خود نيز توصيه مي کنيم به جاي بازي هاي خطرناک نظامي به گفت و گو روي آورد.

** شرق

محسن رضایی: برخی مخالفان بررسی برجام مشکوکند


ایسنا: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره حساسیت‌های موجود پیرامون بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، گفت: این بررسی‌ها دو گونه است؛ برخی که مخالف بررسی برجام در مجلس هستند، نگران‌اند اگر مجلس برجام را تصویب کند، این یک حکم قانونی شود و دست‌وپای دولت در آینده بسته شود. گروهی دیگر هستند که نمی‌خواهند مجلس به برجام ورود کند تا محدودیت‌ها یا شرایطی برای اجراشدن برجام نوشته نشود. گروه دوم از نظر من مشکوک‌اند، اما گروه اول افرادی دلسوز هستند. گروه دوم بدون استدلال و منطق مانع بررسی برجام در مجلس می‌شوند و شاید قصدشان این باشد که آمریکایی‌ها به هر شکل بخواهند برجام را اجرا کنند و ما موجب محدودیت این موضوع نشویم.

فروزنده: برنامه احمدی‌نژاد برای ریاست‌جمهوری است


نسیم: لطف‌الله فروزنده، معاون اجرائی دولت سابق، در همایش استکبارستیزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره احتمال حضور احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس گفت: احمدی‌نژاد برای مجلس نخواهد آمد، ولی اگر برنامه‌ای داشته باشد برای ریاست‌جمهوری است.

وزیران اسپانیایی در ايران


ایسنا: وزیران امور خارجه، عمران و صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا روز گذشته به‌منظور سفری دوروزه به تهران آمدند. این هیأت اسپانیایی که یک هیأت تجاری و اقتصادی آن را همراهی می‌کند، قرار است امروز با تعدادی از مقامات ایرانی، از جمله محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، بیژن زنگنه، وزیر نفت و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار کنند. هیأت اسپانیایی فردا نیز با حضور در اصفهان، ضمن بازدید از برخی اماکن تاریخی این شهر با استاندار و شهردار اصفهان دیدار خواهند کرد.

** ایران

اهداف گفت‌وگوی «ملک سلمان» با «اوباما»

سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل گفت: «ریاض از هیچ اقدامی برای مقابله با ایران در منطقه فروگذار نخواهد کرد.» به گزارش انتخاب، «عبدالله المعلمی» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، درباره نتایج سفر پادشاه عربستان به امریکا مدعی شد: «ما شاهد دخالت‌های ایران در منطقه هستیم و در گذشته هم درباره آن به مناسبت‌های مختلف سخن گفته‌ایم.»

وی افزود: «عربستان هر کاری بتواند برای ایستادگی در برابر دخالت‌های ایران در منطقه از طریق یافتن راهکارهای ریشه‌ای برای مسائل منطقه مانند یمن انجام می‌دهد. عربستان در سوریه هم به دنبال چنین راهکاری است. ما از دولت امریکا و جامعه جهانی انتظار داریم مانند ما به این مسأله توجه داشته باشند و با ما برای مهار این دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی همکاری کنند.»
 
باهنر: به موسوی گفتم اپوزیسیون احمدی‌نژاد شوید

محمدرضا باهنر به ایلنا گفت: «سال ۸۸، پنج روز بعد از انتخابات پیش موسوی رفتم؛ حرف‌هایی که به او زدم، در حد دو یا سه جمله بود. در گذشته هم مخالف دولت موسوی بودم به او گفتم مهندس ۲۰ سال است در سیاست نبودی. یک سال است که آمدی و ۱۳ میلیون به شما رأی دادند. این ۱۳ میلیون خیلی باید غنیمت باشد. به او گفتم با این ۱۳ میلیون کار کن قطعاً در دوره آینده رئیس‌جمهور خواهی بود.  بعد گفتم هر دولتی نیاز به اپوزیسیون دارد. شما هم اپوزیسیون این دولت شوید اما نظام اپوزیسیون نمی‌خواهد. اساساً هیچ نظامی اپوزیسیون خود را تحمل نمی‌کند. به او گفتم اگر اپوزیسیون نظام باشی، خیلی خوش‌شانس باشی، نهضت آزادی می‌شوی.  موسوی عصبانی بود می‌گفت ستادهای او را گرفتند و تعطیل کردند. به او گفتم اگر اپوزیسیون نظام شوی، خودت را هم می‌گیرند اما اگر اپوزیسیون دولت بشوی، قطعاً من در حزب شما نمی‌آیم و رقیب من خواهید بود اما من از تریبون‌های مختلف حتی در صدا و سیما دفاع خواهم کرد.»

فساد در ستاد سوخت مربوط به سال‌های 88 تا 91 است

به گزارش «برنا»،  ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در واکنش به اخبار منتشره در خصوص فساد 80 میلیارد تومانی در این ستاد، اعلام کرد:«موضوع مذکور مربوط به سال‌های 88 تا 91 بوده و ارتباطی با فعالیت‌های فعلی ستاد ندارد و با حضور تیم‌های کارشناسی و تحقیقی از سوی وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و مجلس شورای اسلامی این موضوع مورد بررسی قرار گرفت».

«قانون» و «روزان» مجرم شناخته شدند


جلسه رسیدگی به پرونده‌های روزنامه‌های «قانون» و «روزان» در دادگاه کیفری یک استان تهران و با حضور اعضای هیأت منصفه مطبوعات برگزار شد. به گزارش ایسنا، پرونده روزنامه «روزان» روز گذشته در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کاشانکی به اتهام نشر مطالب خلاف واقع مورد رسیدگی قرار گرفت که براساس اعلام ‌نظر هیأت منصفه مطبوعات مدیرمسئول این روزنامه مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته نشد. پرونده مدیرمسئول روزنامه «قانون» نیز در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغرزاده مورد رسیدگی قرار گرفت که طبق اعلام نظر هیأت منصفه مطبوعات، وی مجرم شناخته ولی مستحق تخفیف دانسته شد.

تکذیب دستگیری مستشار نظامی ایران در یمن

یک «منبع آگاه» در وزارت خارجه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو، دستگیری یک مستشار نظامی ایران در یمن را تکذیب کرد. پیش از این، برخی رسانه‌ها مدعی بازداشت یک مستشار نظامی ایران در یمن شده بودند.

 

 



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    امان از سیاسی کاری
  • سینا ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    منتظر انصرافی دیگر از عارف در انتخابات هستیم:)
  • محمود حکمت ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    این مجری فراری را به ایران راه ندهید
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    احمدی نژاد با اقدامات دو سال آخرش از چشم مردم افتاده است
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    خخخخخخخ
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    آل سعود در هپروت به سر میبرد!!
  • مجید آلمانی ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    اصلاح طلبان برای منافعشون همه کاری میکنند...
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    همینطور اصولگرایان...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس